Spring naar bijdragen

Ditjes, datjes en weet u watjes.


Aanbevolen berichten

Soms willen we wel eens wat verder vragen maar is het off-topic. Daarom een topic waar alles kan, als het maar fatsoenlijk blijft. Verder vragen over de vakantie, of waar je mee bezig bent, waar je van baalt etc. Samen eens een virtueel bakkie doen etc. etc. Trajecto kent het wel van geloofsgesprek waar het praatvaria heet.

 

@Willempie,

Go your gang.:D

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Hobble-Frank:

Ik weet niet of het past in dit topic maar van dit soort berichten word ik vrolijk: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2070387/labrador-fred-adopteert-negen-kuikentjes

De meeste adoptie diertjes gaan op zoek naar een partner die lijkt op hun pleegouder... Dat zal me benieuwen in dit geval, wie weet krijgen we vliegende honden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

De meeste adoptie diertjes gaan op zoek naar een partner die lijkt op hun pleegouder... Dat zal me benieuwen in dit geval, wie weet krijgen we vliegende honden.

Hebben we al.

32 minuten geleden zei Hobble-Frank:

Ik weet niet of het past in dit topic maar van dit soort berichten word ik vrolijk: https://www.telegraaf.nl/nieuws/2070387/labrador-fred-adopteert-negen-kuikentjes

Ik vind het altijd prachtig en ontroerend, die interactie tussen dieren onderling en met mensen. Er zijn zelfs voorbeelden van katten die kuikentjes adopteren.

 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Willempie,

Ja, ik lijk wel niet wijs.:D

Trouwens over die vakanties, wie heeft plannen? Jullie hoeven niet op te schrijven wanneer hoor.

Wij gaan meestal waar de wind ons voert, met de kampeerbus wat ook onze enige auto is. Ik weet niet goed hoe ik foto's moet plaatsen hier anders heb ik nog wel wat leuke tips/plekjes. En misschien anderen voor mij/ons.

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Lobke:

@Willempie,

Hoe zie je het voor de Palestijnen, achter de muren blijven en steeds kleinere stukjes land?

Een vreselijk tragische toestand, inderdaad. Uitgebuit en misleid door hun leiders, van jongs af aan gevoed met haat en wrok. Ze hadden al lang een eigen staat kunnen hebben, inclusief Oost-Jeruzalem. Het is steeds afgewezen want de Arabische leiders waren van mening dat heel Israël hen toebehoorde. Vrede sluiten met de Joden lijkt me de enige oplossing. Een ingewikkelde geschiedenis waarvan Joden vaak ten onrechte alle schuld in hun schoenen geschoven krijgen. Hoe kun je je vijand nog erger haten dan dat je je eigen kinderen liefhebt? Het was Golda Meïr al een raadsel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Willempie:

Een vreselijk tragische toestand, inderdaad. Uitgebuit en misleid door hun leiders, van jongs af aan gevoed met haat en wrok. Ze hadden al lang een eigen staat kunnen hebben, inclusief Oost-Jeruzalem. Het is steeds afgewezen want de Arabische leiders waren van mening dat heel Israël hen toebehoorde. Vrede sluiten met de Joden lijkt me de enige oplossing. Een ingewikkelde geschiedenis waarvan Joden vaak ten onrechte alle schuld in hun schoenen geschoven krijgen. Hoe kun je je vijand nog erger haten dan dat je je eigen kinderen liefhebt? Het was Golda Meïr al een raadsel.

Het vraagt een genuanceerde kijk, met begrip voor beide zijden. Het is niet terecht de joden alle schuld in de schoenen te schuiven.

Maar jouw aanpak werkt ook niet: alle schuld aan de palestijnen en de joden volledig vrijpleiten. En elke kritiek op de joden al heel snel als antisemitsime bestempelen.

De waarheid ligt hier in het midden. De joden en palestijnen zijn beide niet te benijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei HJW:

Maar jouw aanpak werkt ook niet: alle schuld aan de palestijnen en de joden volledig vrijpleiten. En elke kritiek op de joden al heel snel als antisemitsime bestempelen.

Ik geef de Palestijnen niet overal de schuld van. Ik bid voor ze en wens hen vrede en welvaart toe. Ik walg van hun leiders die hun onderdanen uitbuiten en slachtofferen voor hun eigen politieke en financiële gewin. En kritiek op Joden is meestal heel erg selectief en vooral tegen Joden gericht. En dat beschouw ik inderdaad als antisemitisme.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Ik geef de Palestijnen niet overal de schuld van. Ik bid voor ze en wens hen vrede en welvaart toe. Ik walg van hun leiders die hun onderdanen uitbuiten en slachtofferen voor hun eigen politieke en financiële gewin. En kritiek op Joden is meestal heel erg selectief en vooral tegen Joden gericht. En dat beschouw ik inderdaad als antisemitisme.

In je vorige bijdrage lees ik alleen verwijten richting de palestijnen en niets over wat de joodse gemeenschap anders had kunnen doen en dat is een eenzijdige blik.

En bij het tweede deel gooi je vrijwel alle kritiek op de joden op één grote hoop en plakt er het stempel antisemitisme op. Precies dus wat ik stelde.

En dat gaat niet helpen bij een oplossing.

Je hebt aangegeven wat de palestijnen niet goed hebben gedaan en niet goed doen. Kun je ook aangeven wat in jouw ogen de joodse gemeenschap anders zou kunnen doen en wat de joodse leiders anders zouden kunnen doen om de vrede dichter bij te brengen ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei HJW:

Je hebt aangegeven wat de palestijnen niet goed hebben gedaan en niet goed doen. Kun je ook aangeven wat in jouw ogen de joodse gemeenschap anders zou kunnen doen en wat de joodse leiders anders zouden kunnen doen om de vrede dichter bij te brengen ?

Ik zou het werkelijk niet weten. Jij? Volgens mij hebben ze zo'n beetje alles al geprobeerd. Maar volgens de Bijbel is er hoop. God heeft ook de Palestijnen lief. En de geschiedenis neemt nu razendsnel een wending, geheel in lijn met de Bijbelse profetieën. Moge de Messias nu snel komen om rechtvaardigheid en vrede te herstellen, voor alle volkeren. Ik schuld je trouwens nog wat Bijbelteksten over de heidenen, aangezien de eerste twee je niets zeggen. :) 

P.s. Waar ik van moet huilen is dat er tijdens de recente onlusten aan de grens met Gaza een acht maanden oude baby is overleden, door traangas. En voor je daarover begint, natuurlijk bagatelliseer ik daarmee de andere slachtoffers niet.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Willempie:

Ik zou het werkelijk niet weten. Jij? Volgenswending, mij hebben ze zo'n beetje alles al geprobeerd.

Dat bedoel ik dus. De joden hebben alles geprobeerd en de palestijnen maken er een zootje van. Dat is mij veel te ongenuanceerd. De joden zouden eens per direct m et hun nederzettingenbeleid kunnen stoppen.

10 minuten geleden zei Willempie:

 God heeft ook de Palestijnen lief. En de geschiedenis neemt nu razendsnel een wending, geheel in lijn met de Bijbelse profetieën. Moge de Messias snel komen om rechtvaardigheid en vrede te herstellen, voor alle volkeren.

God heeft iedereen lief. Ik begrijp je eindtijdgedachten, maar die hadden ze 2.000 jaar geleden dus ook. Toen kon het ook echt elk moment gebeuren. En we zijn nu 2.000 jaar verder......

Jij stelt je hoop op externe factoren. Ik denk dat er vrede komt als we die in ons hart hebben.

10 minuten geleden zei Willempie:

Ik schuld je trouwens nog wat Bijbelteksten over de heidenen, aangezien de eerste twee je niets zeggen. :) 

Ik weet het......ik ben ook extreem gedulig met je.8-)

10 minuten geleden zei Willempie:

P.s. Waar ik van moet huilen is dat er tijdens de recente onlusten aan de grens met Gaza een acht maanden oude baby is overleden, door traangas. En voor je daarover begint, natuurlijk bagatelliseer ik daarmee de andere slachtoffers niet.

Je hebt een groot hart en dat roem ik telkens in je. Ja, het is afschuwelijk.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei HJW:

Dat bedoel ik dus. De joden hebben alles geprobeerd en de palestijnen maken er een zootje van. Dat is mij veel te ongenuanceerd. De joden zouden eens per direct m et hun nederzettingenbeleid kunnen stoppen.

Een "Judenfrei" Palestina?

 

9 minuten geleden zei HJW:

Jij stelt je hoop op externe factoren. Ik denk dat er vrede komt als we die in ons hart hebben.

Ook dat is een waarheid als een koe.

10 minuten geleden zei HJW:

Ik weet het......ik ben ook extreem gedulig met je.8-)

Geduld is een schone zaak. Ik moet mezelf vaak dwingen om even afstand en rust te nemen. Anders draai ik door.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Willempie:

Een "Judenfrei" Palestina

Geduld is een schone zaak. Ik moet mezelf vaak dwingen om even afstand en rust te nemen. Anders draai ik door.

Die eerste is dus wel typisch. Je slaat inderdaad helemaal door als ik ook maar 1 suggestie doe.

Dat je dit nu in het Duits aan nazi praktijken koppelt vind ik echt schandelijk. Een smet op jou.

Wat ik bedoel is dat het nederzettingenbeleid een groot obstakel is in het vredesproces.

Dus niet nog meer joodse nederzettingen nu bouwen. Is vrijwel iedereen het over eens.

 

Het afstand nemen herken ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei HJW:

Je hebt een groot hart en dat roem ik telkens in je. Ja, het is afschuwelijk.

Ik weet niet of ik zo'n groot hart heb. Ik vertrouw erop dat de Heilige Geest mij ten goede verandert, naar het beeld van Jezus, die ik volg. Ik ben een tamelijk gehard ex-militair, terwijl ik oorlog haat zoals vrijwel alle (ex)militairen trouwens. Ik kan de dood van volwassenen gewoon beter accepteren dan die van kinderen en baby's. Die baby had er toch niet zelf voor gekozen om de frontlinie op te zoeken? Wat zijn die ouders voor mensen? Ik kan daar ontzettend kwaad om worden.

35 minuten geleden zei HJW:

Die eerste is dus wel typisch. Je slaat inderdaad helemaal door als ik ook maar 1 suggestie doe.

Wat ik dan weer typisch vind is dat er ruim een miljoen Arabieren in Israël wonen maar dat er geen Joden in de Westoever of in Gaza mogen wonen.

35 minuten geleden zei HJW:

Dat je dit nu in het Duits aan nazi praktijken koppelt vind ik echt schandelijk. Een smet op jou.

Het spijt me maar Hitler en de nazi's zijn nog steeds zeer populair bij de Palestijnse leiders. En de holocaust wordt gewoon glashard ontkend of er wordt beweerd dat het hun eigen schuld was.

35 minuten geleden zei HJW:

Wat ik bedoel is dat het nederzettingenbeleid een groot obstakel is in het vredesproces.

Welk vredesproces? Zoals ik al eerder zei hadden de Palestijnen al lang en breed hun eigen land kunnen hebben. "Judenfrei" en al.

35 minuten geleden zei HJW:

Dus niet nog meer joodse nederzettingen nu bouwen. Is vrijwel iedereen het over eens.

Maar niet iedereen en ik ook niet. De grote problemen in Gaza zijn pas begonnen nadat de Joodse nederzettingen daar ontruimd zijn en de Joden er met geweld (door hun eigen regering) zijn verdreven. Daar worden nu lessen uit getrokken. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Willempie:

Ik weet niet of ik zo'n groot hart heb. Ik vertrouw erop dat de Heilige Geest mij ten goede verandert, naar het beeld van Jezus, die ik volg. Ik ben een tamelijk gehard ex-militair, terwijl ik oorlog haat zoals de meeste (ex) militairen trouwens. Ik kan de dood van volwassenen gewoon beter accepteren dan die van kinderen en baby's. Die baby had er toch niet zelf voor gekozen om de frontlinie op te zoeken? Wat zijn die ouders voor mensen? Ik kan daar ontzettend kwaad om worden.

Wat ik dan weer typisch vind is dat er ruim een miljoen Arabieren in Israël wonen maar dat er geen Joden in de Westoever of in Gaza mogen wonen.

Het spijt me maar Hitler en de nazi's zijn nog steeds zeer populair bij de Palestijnse leiders. En de holocaust wordt gewoon glashard ontkend of er wordt beweerd dat het hun eigen schuld was.

Welk vredesproces? Zoals ik al eerder zei hadden de Palestijnen al lang en breed hun eigen land kunnen hebben. "Judenfrei" en al.

Maar niet iedereen en ik ook niet.

Zoals ik al eerder zei hadden de Palestijnen al lang en breed hun eigen land kunnen hebben. "Judenfrei" en al.

Jammer dat je die associatie weer gebruikt. Ik pleit de Palestijnen niet vrij, haat gaat een eigen leven leiden.  Maar om Israël vrij te pleiten??Schieten met scherp op stenen gooiers lijkt me wat teveel van het "goede''. 

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Lobke:

Schieten met scherp op stenen gooiers lijkt me wat teveel van het "goede''. 

Ook dit is een associatie oproepen. Er was niet alleen maar sprake van stenengooiers. De hele regio stond gewoon in de fik. En hoeveel slachtoffers zouden er zijn gevallen als Israël de grens niet had verdedigd en de mensen had laten doorbreken? 

15 minuten geleden zei Lobke:

"Judenfrei" en al.

Hoe moet ik het dan noemen? Er mogen toch geen Joden wonen? Goed, Jodenvrij dan. Ik zie het verschil niet.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Ik weet niet of ik zo'n groot hart heb. Ik vertrouw erop dat de Heilige Geest mij ten goede verandert, naar het beeld van Jezus, die ik volg. Ik ben een tamelijk gehard ex-militair, terwijl ik oorlog haat zoals vrijwel alle (ex)militairen trouwens. Ik kan de dood van volwassenen gewoon beter accepteren dan die van kinderen en baby's. Die baby had er toch niet zelf voor gekozen om de frontlinie op te zoeken? Wat zijn die ouders voor mensen? Ik kan daar ontzettend kwaad om worden.

Ja, je hebt een groot hart. Zo zie je maar weer dat ook geharde militairen een hart kunnen hebben.

Zelf kan ik weer behoorlijk slecht tegen dierenleed. Ook zoiets.

Het is inderdaad absurd om baby's mee te nemen, geen discussie over mogelijk.

2 uur geleden zei Willempie:

Wat ik dan weer typisch vind is dat er ruim een miljoen Arabieren in Israël wonen maar dat er geen Joden in de Westoever of in Gaza mogen wonen. 

De Westoever is bezet gebied. En dan ligt het zeer gevoelig. Om dar rucksichtslos over heen te lopen is geen aanwijzing dat de joodse leiders echt vrede willen. Ze hebben er dus niet alles aan gedaan.

2 uur geleden zei Willempie:

Het spijt me maar Hitler en de nazi's zijn nog steeds zeer populair bij de Palestijnse leiders. En de holocaust wordt gewoon glashard ontkend of er wordt beweerd dat het hun eigen schuld was.

Ik heb niet over wat de palestijnen vinden. Je vergelijkt mij met de Nazi's en dat vind ik zeer grievend.

2 uur geleden zei Willempie:

Maar niet iedereen en ik ook niet. De grote problemen in Gaza zijn pas begonnen nadat de Joodse nederzettingen daar ontruimd zijn en de Joden er met geweld (door hun eigen regering) zijn verdreven. Daar worden nu lessen uit getrokken.

Helaas weer die zeer eenzijdige blik. Je bent met jouw gedachtengangen onderdeel van het probleem en helaas niet van de oplossing.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei HJW:

Ik heb niet over wat de palestijnen vinden. Je vergelijkt mij met de Nazi's en dat vind ik zeer grievend.

Zo was het absoluut niet bedoeld en als ik bij jou die indruk heb gewekt bied ik daarvoor mijn verontschuldiging aan. Dan had ik het anders moeten formuleren. Ik vergelijk jou absoluut niet met de nazi's, Integendeel! Ik beschouw jou als iemand met een groot hart. ?

1 uur geleden zei HJW:

De Westoever is bezet gebied. En dan ligt het zeer gevoelig.

Wat ik zo vreemd vind is dat het blijkbaar geen probleem was toen het nog door Jordanië bezet was, de Joden uit die regio werden verdreven en hun synagogen en graven verwoest. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Willempie:

Zo was het absoluut niet bedoeld en als ik bij jou die indruk heb gewekt bied ik daarvoor mijn verontschuldiging aan. Dan had ik het anders moeten formuleren. Ik vergelijk jou absoluut niet met de nazi's, Integendeel! Ik beschouw jou als iemand met een groot hart. 

Verontschuldigingen waren niet nodig. Ik wil allleen in geen geval met nazi's vergeleken worden.

Dank voor je compliment.

49 minuten geleden zei Willempie:

Wat ik zo vreemd vind is dat het blijkbaar geen probleem was toen het nog door Jordanië bezet was, de Joden uit die regio werden verdreven en hun synagogen en graven verwoest. 

Wanneer was dat ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid