Spring naar bijdragen
Lobke

Ditjes, datjes en weet u watjes.

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Willempie:

Wat ik zo vreemd vind is dat het blijkbaar geen probleem was toen het nog door Jordanië bezet was, de Joden uit die regio werden verdreven en hun synagogen en hun graven verwoest. 

Ja, die ken ik. Ik was even in verwarring gebracht omdat je stelde dat dat blijkbaar geen probleem was, maar dat was het internationaal dus wel.

Er is zelfs een motie geweest om Jordanië uit de Arabische Liga te zetten. Het werd maar door 3 landen erkend. Dus je geeft, helaas wederom, een verkeerd beeld.

Je hebt hierin een te gekleurd beeld van de werkelijkheid.

bewerkt door HJW

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei HJW:

Er is zelfs een motie geweest om Jordanië uit de Arabische Liga te zetten. Het werd maar door 3 landen erkend. Dus je geeft, helaas wederom, een verkeerd beeld.

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat deze bezetting voor de Palestijnen blijkbaar niet gevoelig lag.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Willempie:

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat deze bezetting voor de Palestijnen blijkbaar niet gevoelig lag.

Nee ?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jordaanse_bezetting_van_de_Westelijke_Jordaanoever

Op 20 juli 1951 werd Koning Abdoellah I vermoord nabij de Rotskoepel in Jeruzalem door een Palestijn. Zijn verzet tegen een Palestijnse staat en onderdrukking van de Palestijnen maakten Abdoellah niet geliefd op de Westbank.

Ik snap je sympathie voor de joodse gemeenschap. Maar het leidt toch echt tot een eenzijdige blik.

Zijn de palestijnen dan allemaal lieverdjes ? Neen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei HJW:

Op 20 juli 1951 werd Koning Abdoellah I vermoord nabij de Rotskoepel in Jeruzalem door een Palestijn. Zijn verzet tegen een Palestijnse staat en onderdrukking van de Palestijnen maakten Abdoellah niet geliefd op de Westbank.

Natuurlijk waren er wel Palestijnen die tegen de Jordaanse bezetting waren en Abdoellah was blijkbaar niet zo populair. Maar zelfs Arafat heeft zich nooit verzet tegen de Jordaanse bezetting. Zijn ijver betrof vernietiging van de Joodse staat. Ik maak hier onderscheid tussen gewone mensen en politieke leiders. Of de burgers van Gaza nu zo blij zijn met hun leiders is ook maar de vraag. Elk verzet in Gaza wordt in bloed gesmoord.

bewerkt door Willempie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Eén persoon! Natuurlijk waren er wel individuele Palestijnen die tegen de Jordaanse bezetting waren. Maar zelfs Arafat heeft zich nooit verzet tegen de Jordaanse bezetting. Zijn ijver betrof vernietiging van de Joodse staat.

Eén person die tot een moordaanslag op de koning overging. Wel individuele ? Waarom tracht je dat allemaal te bagatelliseren ?

Er staat meer in zijn algemeenheid dat hij niet geliefd was. Dat klinkt al een stukje breder. Heb je zelf door dat je heel gekleurd kijkt ?

En Arafat.......dat werd op een gegeven moment een beetje een cultfiguur. Ik had er niets mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei HJW:

Eén person die tot een moordaanslag op de koning overging. Wel individuele ? Waarom tracht je dat allemaal te bagatelliseren ?

Er staat meer in zijn algemeenheid dat hij niet geliefd was. Dat klinkt al een stukje breder. Heb je zelf door dat je heel gekleurd kijkt ?

En Arafat.......dat werd op een gegeven moment een beetje een cultfiguur. Ik had er niets mee.

Ik was nog bezig mijn reactie aan te passen. :) Arafat was een oplichter en zakkenvuller maar wel lange tijd de leider van de P.L.O.

bewerkt door Willempie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Ik was nog bezig mijn reactie aan te passen. :) Arafat was een oplichter en zakkenvuller maar wel lange tijd de leider van de P.L.O.

Ik had niets met hem. Munchen 1972.......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Liefde betekent niet "altijd maar lief zijn". Het heeft ook met gevoel voor rechtvaardigheid te maken. En soms komt dat op sommigen helemaal niet zo lief en aardig over. Moge deze Amerikaanse hype snel overwaaien naar andere landen.

bewerkt door Willempie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgende week vrijdag bij Andere Tijden een special over vergeten beroepen. Al googelend kwam ik de volgende site tegen: http://www.geschiedenisbeleven.nl/twintig-verdwenen-beroepen-beeld/ 

Ik wist niet dat je ooit van het wakker maken van mensen je beroep kon maken: de porder (nr. 19 in de link).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid