Spring naar bijdragen

Vraag inzake Mattheüs


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Hoe zou je de toestand van deze mens omschrijven voordat deze willens en wetens tegenover God staat?

Beste Kaasjeskruid, 

Ik denk aan de toestand van onwetendheid. Hieronder staan twee bijbel teksten, welke aangeven dat mensen in een toestand van onwetendheid kunnen zijn.  

Paulus .. " mij, die vroeger een godslasteraar was, een vervolger en een verdrukker. Maar mij is barmhartigheid bewezen,  omdat ik het in onwetendheid gedaan heb, in ongeloof." 1 timotheus 1:13

Handelingen 17:30 "God dan verkondigt, met voorbijzien van de tijden van de onwetendheid, nu overal aan alle mensen dat zij zich moeten bekeren,"                        Voorbijzien = negeren, overslaan, vergeten. 

En ik kwam nog twee andere teksten tegen welke goed aansluiten bij Mattheus 12:43-45: 

"Want als zij de besmettingen van de wereld ontvlucht zijn door de kennis van de Heere en Zaligmaker Jezus Christus, maar daarin opnieuw verwikkeld raken en daardoor overwonnen worden, dan is voor hen het laatste erger geworden dan het eerste. Het zou immers beter voor hen geweest zijn dat zij de weg van de gerechtigheid niet gekend hadden, dan dat zij, nadat zij die hebben leren kennen, zich weer afkeren van het heilige gebod dat hun overgeleverd was." 2 Petrus 2:20-21

 "Want als wij willens en wetens zondigen, nadat wij de kennis van de waarheid ontvangen hebben, blijft er geen slachtoffer voor de zonden meer over, maar slechts een verschrikkelijke verwachting van oordeel en verzengend vuur, dat de tegenstanders zal verslinden." Hebreeën 10:26

Is dit een antwoord op je vraag? Ik hoop dat je er wat aan hebt. 

God bless.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zeker weten.

49 minuten geleden zei Servant:

Is dit een antwoord op je vraag?

Het werpt wel licht op de zaak. Kennelijk zijn er mensen die leven in duisternis zonder ooit met het Licht in aanraking te zijn geweest, maar er wel tegenaan lopen te schoppen. De mens echter waarbij een duivelse geest is weggejaagd, kan zich inderdaad niet beroepen op onwetendheid. Echter van geloof is hier ook geen sprake. Kan een dergelijk mens alsnog tot geloof komen, ondanks dat deze nu door 8 vreselijke duivels wordt bezet? Of heeft deze mens zich zodanig verzet tegen de Heilige Geest dat men kan spreken van een onvergeeflijke zonde?

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Servant:

antoonJezus is volgens de Bijbel wel degelijk God, om maar een zeer bekende tekst te noemen: Johannes 1:1-3 "In  het begin was het Woord en het Woord was  bij God en het Woord was God. Dit was in het begin bij God. Alle dingen zijn door het Woord gemaakt, en zonder dit Woord is geen ding gemaakt dat gemaakt is."

Open een nieuw topic hier over. Dit vers zegt helemaal niet dat Jezus God is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Het werpt wel licht op de zaak. Kennelijk zijn er mensen die leven in duisternis zonder ooit met het Licht in aanraking te zijn geweest, maar er wel tegenaan lopen te schoppen. De mens echter waarbij een duivelse geest is weggejaagd, kan zich inderdaad niet beroepen op onwetendheid. Echter van geloof is hier ook geen sprake. Kan een dergelijk mens alsnog tot geloof komen, ondanks dat deze nu door 8 vreselijke duivels wordt bezet? Of heeft deze mens zich zodanig verzet tegen de Heilige Geest dat men kan spreken van een onvergeeflijke zonde?

Een onbekeerde kon door de uitgedreven demoon zonder hulp gewoon weer bewoond worden. Ik denk dat het hier gaat om "grotere verleidingen" waar de gelovige intrapt en door bezet raakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het wordt vervelend, als Jezus God zou zijn dan is dat te belangrijk om eraan voorbij te laten gaan, dus kom met Bijbelse argumentatie en niet losjes wat roepen.

Met andere woorden laat een voorstander komen met een goede apologetisch constructie waar verzen elkaar bevestigen en er geen tegenspraak is in het gehele boek, laat de spetters er af vliegen van overtuiging, tot nu toe ben ik dat nergens op het internet tegen gekomen alleen filosofische brabbels 

bewerkt door antoon
toevoeging
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei antoon:

Het wordt vervelend, als Jezus God zou zijn dan is dat te belangrijk om eraan voorbij te laten gaan, dus kom met Bijbelse argumentatie en niet losjes wat roepen.

Met andere woorden laat een voorstander komen met een goede apologetisch constructie waar verzen elkaar bevestigen en er geen tegenspraak is in het gehele boek, laat de spetters er af vliegen van overtuiging, tot nu toe ben ik dat nergens op het internet tegen gekomen alleen filosofische brabbels 

Kun je dan zelf ook komen met een bijbelse onderbouwing dat God de God van de joden was en dat het joodse volk heeft afgedaan. Je geeft aan dat daar profetieen over zijn en letterlijke uitspraken. 

Doe dan zelf ook wat je van anderen vraagt. Want nu roep je alleen wat losjes en heb je alleen maar filosofische brabbels. Laat het spetteren. Walk your talk....

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Het werpt wel licht op de zaak. Kennelijk zijn er mensen die leven in duisternis zonder ooit met het Licht in aanraking te zijn geweest, maar er wel tegenaan lopen te schoppen. De mens echter waarbij een duivelse geest is weggejaagd, kan zich inderdaad niet beroepen op onwetendheid. Echter van geloof is hier ook geen sprake. Kan een dergelijk mens alsnog tot geloof komen, ondanks dat deze nu door 8 vreselijke duivels wordt bezet? Of heeft deze mens zich zodanig verzet tegen de Heilige Geest dat men kan spreken van een onvergeeflijke zonde?

Beste Kaasjeskruid,

Ik denk wel dat een dergelijk mens alsnog tot bekering/geloof kan komen, echter het zal wel moeilijker zijn dan voorheen. De mens verhard als het ware zijn hart tegen over God, en God kan door deze bewuste keuze moeilijker doordringen in zijn of haar leven.

God is in staat om alle duivelen uit te werpen, in het geval van Maria Magdalena maar zeven: ".. en sommige vrouwen die van boze geesten en ziekten genezen waren, namelijk Maria, die Magdalena genoemd werd,  van wie zeven demonen uitgegaan waren" Lukas 8:2 en zelfs een legioen bij de bezetene bij Gadara" En Hij  (Jezus) vroeg hem: Wat is uw naam? En hij antwoordde: Mijn naam is Legio, want wij zijn met velen"... "En zij kwamen bij Jezus en zagen de bezetene zitten, gekleed en goed bij zijn verstand, namelijk hem die het legioen gehad had, en zij werden bevreesd."

De bijbel tekst welke spreekt over de vergeeflijke zonde hieronder:

En zij kwamen thuis; en er kwam opnieuw een menigte bijeen, zodat zij zelfs  geen brood konden eten. En toen Zijn verwanten dat hoorden, gingen zij eropuit om Hem tegen te houden, want zij zeiden: Hij is buiten Zichzelf. En de schriftgeleerden die uit Jeruzalem gekomen waren, zeiden:  Hij heeft Beëlzebul, en: Door de aanvoerder van de demonen drijft Hij de demonen uit. En Hij riep hen bij Zich  en zei tegen hen in gelijkenissen: Hoe kan de satan de satan uitdrijven? En als een koninkrijk tegen zichzelf verdeeld is, kan dat koninkrijk niet standhouden. En als een huis tegen zichzelf verdeeld is, kan dat huis niet standhouden.En als de satan tegen zichzelf opstaat en verdeeld is, kan hij niet standhouden, maar is dat zijn einde.  Niemand kan het huis van een sterke binnengaan en zijn huisraad roven,  als hij niet eerst de sterke bindt; en dan kan hij zijn huis leegroven. Voorwaar, Ik zeg u  dat alle zonden de mensenkinderen vergeven zullen worden, en de lasteringen die zij ook maar uitgesproken zullen hebben; maar wie gelasterd zal hebben tegen de Heilige Geest, die heeft geen vergeving in eeuwigheid, maar is schuldig en verdient het eeuwige oordeel. Want zij zeiden: Hij heeft een onreine geest." Marcus 3:20-30

In dit geval geeft Jezus een heel scherp antwoord aan de schriftgeleerden. Zij beschuldigen Jezus ervan om duivels uit te werpen door middel van de duivel zelf -- Jezus zou zelf bezeten zijn door Beëlzubul. Jezus zegt dan dat dit totale onzin is, de schiftgeleerden zouden duidelijk kunnen zien dat dit het werk van God/de Heilige Geest is. In de laatste zin (dik gedrukt) staat de beschuldiging die onvergeeflijk is: "Want zij zeiden: Hij heeft een onreine geest" -- de onvergeeflijke zonde is denk ik dus de duidelijke werken van God toewijzen aan de duivel. Bovendien hadden de schriftgeleerden een vooraanstaande positie in de Judese maatschappij, ze hadden veel invloed op het volk, en beroemden zichzelf publiekelijk op hun eigen kennis, ik denk dat dit hierbij ook een rol speelt.

In het geval van iemand die de heilige geest weerstaat en er voor kiest om God niet toe te laten in zijn of haar leven is dus geen sprake van een onvergeeflijke zonde. 

God bless

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Een gelovige is bezet door de Heilige Geest en kan niet bezet worden door een duivel.

Als je als gelovige toch zondigd, dan sta je in contact met demonen. Of zo iemand bezet of gebonden of wat dan ook heet, vind ik niet interessant. Christenen kunnen  niet zonder gevolgen er op los zondigen. Ik ken een getuigenis van een Christelijke vriend van me, die getuigde over een kennis van hem die ook een christen is, maar toch ging glaasje draaien. Die christen wordt nu elke avond bezorgd door demonen. Hij is er als de dood voor. Hij roept echter nooit Jezus aan om er van bevrijdt te worden, al wordt het hem zo vaak gezegd. Ik zie in die getuigenis hoe een christen zoals in deze bijbelvers last kan krijgen van zwaardere demonen dan voorheen.

Zie verder ook mijn reactie aan Servant over spreken in tongen en Todd Bentley.

Om een ongelovige kan het niet gaan. De eerste demoon kan immers een ongelovige zonder hulp in. Het betreft hier trouwens ook joden. Want Jezus had het toen niet tegen christenen, want die bestonden toen nog niet.

 

2 uur geleden zei Servant:

Beste Kaasjeskruid,

Ik denk wel dat een dergelijk mens alsnog tot bekering/geloof kan komen, echter het zal wel moeilijker zijn dan voorheen. De mens verhard als het ware zijn hart tegen over God, en God kan door deze bewuste keuze moeilijker doordringen in zijn of haar leven.

God is in staat om alle duivelen uit te werpen, in het geval van Maria Magdalena maar zeven: ".. en sommige vrouwen die van boze geesten en ziekten genezen waren, namelijk Maria, die Magdalena genoemd werd,  van wie zeven demonen uitgegaan waren" Lukas 8:2 en zelfs een legioen bij de bezetene bij Gadara" En Hij  (Jezus) vroeg hem: Wat is uw naam? En hij antwoordde: Mijn naam is Legio, want wij zijn met velen"... "En zij kwamen bij Jezus en zagen de bezetene zitten, gekleed en goed bij zijn verstand, namelijk hem die het legioen gehad had, en zij werden bevreesd."

De bijbel tekst welke spreekt over de vergeeflijke zonde hieronder:

En zij kwamen thuis; en er kwam opnieuw een menigte bijeen, zodat zij zelfs  geen brood konden eten. En toen Zijn verwanten dat hoorden, gingen zij eropuit om Hem tegen te houden, want zij zeiden: Hij is buiten Zichzelf. En de schriftgeleerden die uit Jeruzalem gekomen waren, zeiden:  Hij heeft Beëlzebul, en: Door de aanvoerder van de demonen drijft Hij de demonen uit. En Hij riep hen bij Zich  en zei tegen hen in gelijkenissen: Hoe kan de satan de satan uitdrijven? En als een koninkrijk tegen zichzelf verdeeld is, kan dat koninkrijk niet standhouden. En als een huis tegen zichzelf verdeeld is, kan dat huis niet standhouden.En als de satan tegen zichzelf opstaat en verdeeld is, kan hij niet standhouden, maar is dat zijn einde.  Niemand kan het huis van een sterke binnengaan en zijn huisraad roven,  als hij niet eerst de sterke bindt; en dan kan hij zijn huis leegroven. Voorwaar, Ik zeg u  dat alle zonden de mensenkinderen vergeven zullen worden, en de lasteringen die zij ook maar uitgesproken zullen hebben; maar wie gelasterd zal hebben tegen de Heilige Geest, die heeft geen vergeving in eeuwigheid, maar is schuldig en verdient het eeuwige oordeel. Want zij zeiden: Hij heeft een onreine geest." Marcus 3:20-30

In dit geval geeft Jezus een heel scherp antwoord aan de schriftgeleerden. Zij beschuldigen Jezus ervan om duivels uit te werpen door middel van de duivel zelf -- Jezus zou zelf bezeten zijn door Beëlzubul. Jezus zegt dan dat dit totale onzin is, de schiftgeleerden zouden duidelijk kunnen zien dat dit het werk van God/de Heilige Geest is. In de laatste zin (dik gedrukt) staat de beschuldiging die onvergeeflijk is: "Want zij zeiden: Hij heeft een onreine geest" -- de onvergeeflijke zonde is denk ik dus de duidelijke werken van God toewijzen aan de duivel. Bovendien hadden de schriftgeleerden een vooraanstaande positie in de Judese maatschappij, ze hadden veel invloed op het volk, en beroemden zichzelf publiekelijk op hun eigen kennis, ik denk dat dit hierbij ook een rol speelt.

In het geval van iemand die de heilige geest weerstaat en er voor kiest om God niet toe te laten in zijn of haar leven is dus geen sprake van een onvergeeflijke zonde. 

God bless

Ik denk niet dat het om iemand gaat die niet gelovig is in deze bijbeltekst, zie berichten aan Kaasjeskruid. De eerste demoon kon immers het lichaam niet in. Kennelijk werd de persoon tegen de eerste demoon beschermd. Het betreft hier ook joden en geen christenen en verder heb ik van een vriend gehoord wat er met een christen gebeurde die toch ging glaasje draaien. Die kreeg werkelijk last van demonen.

Ik hoor trouwens ook wel eens over christenen die in tongen baden en anderen vertaalden die woorden als vervloekingen van demonen en constateerden dat er sprake was van demonen. Denk ook aan de Lakelandblessing van Todd Bentley. Er zijn christenen die zeggen dat dit niet kan, omdat christenen de Heilige Geest hebben. Die christenen bidden dan zelf ook in tongen en toetsen dat niet.

Ik vind dat wel linke soep.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik ook op de Bijbeltekst vindt staan is wat deze christenen in Engeland is overkomen, toen hun pastor met de zegen van de Lakeland Opwekking van Todd Bentley in hun kerk aan kwam:

Door de Heilige Geest geen demonen mogelijk? Ik vrees van niet.. Jezus dwingt niet. Als we ons laten verleiden door demonen, dan laat Jezus je gerust je gang gaan. Echter als je Jezus weer aanroept, dan kan Hij jou ook er van bevrijden. Ik vind dan dus ook de stellingname dat een christen geen last van demonen kan hebben soms heel gevaarlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Gaitema:

Wat ik ook op de Bijbeltekst vindt staan is wat deze christenen in Engeland is overkomen, toen hun pastor met de zegen van de Lakeland Opwekking van Todd Bentley in hun kerk aan kwam:

Wat een walgelijke schertsvertoning van een stel doorgedraaide op de rand van psychose verkerende mafketels.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zijn demonen Kaasjeskruid. Dit kan je niet met elkaar organiseren.

Maar ik laat het hier bij. Ik heb de waarschuwing doorgegeven. Christenen die denken dat de duivel hen niets meer kan maken en zich gerust met het occulte inlaten en met dwaalleringen, moeten dat maar op eigen risico doen.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Servant:

Beste Kaasjeskruid,

Ik denk wel dat een dergelijk mens alsnog tot bekering/geloof kan komen, echter het zal wel moeilijker zijn dan voorheen. De mens verhard als het ware zijn hart tegen over God, en God kan door deze bewuste keuze moeilijker doordringen in zijn of haar leven.

God is in staat om alle duivelen uit te werpen, in het geval van Maria Magdalena maar zeven: ".. en sommige vrouwen die van boze geesten en ziekten genezen waren, namelijk Maria, die Magdalena genoemd werd,  van wie zeven demonen uitgegaan waren" Lukas 8:2 en zelfs een legioen bij de bezetene bij Gadara" En Hij  (Jezus) vroeg hem: Wat is uw naam? En hij antwoordde: Mijn naam is Legio, want wij zijn met velen"... "En zij kwamen bij Jezus en zagen de bezetene zitten, gekleed en goed bij zijn verstand, namelijk hem die het legioen gehad had, en zij werden bevreesd."

De bijbel tekst welke spreekt over de vergeeflijke zonde hieronder:

En zij kwamen thuis; en er kwam opnieuw een menigte bijeen, zodat zij zelfs  geen brood konden eten. En toen Zijn verwanten dat hoorden, gingen zij eropuit om Hem tegen te houden, want zij zeiden: Hij is buiten Zichzelf. En de schriftgeleerden die uit Jeruzalem gekomen waren, zeiden:  Hij heeft Beëlzebul, en: Door de aanvoerder van de demonen drijft Hij de demonen uit. En Hij riep hen bij Zich  en zei tegen hen in gelijkenissen: Hoe kan de satan de satan uitdrijven? En als een koninkrijk tegen zichzelf verdeeld is, kan dat koninkrijk niet standhouden. En als een huis tegen zichzelf verdeeld is, kan dat huis niet standhouden.En als de satan tegen zichzelf opstaat en verdeeld is, kan hij niet standhouden, maar is dat zijn einde.  Niemand kan het huis van een sterke binnengaan en zijn huisraad roven,  als hij niet eerst de sterke bindt; en dan kan hij zijn huis leegroven. Voorwaar, Ik zeg u  dat alle zonden de mensenkinderen vergeven zullen worden, en de lasteringen die zij ook maar uitgesproken zullen hebben; maar wie gelasterd zal hebben tegen de Heilige Geest, die heeft geen vergeving in eeuwigheid, maar is schuldig en verdient het eeuwige oordeel. Want zij zeiden: Hij heeft een onreine geest." Marcus 3:20-30

In dit geval geeft Jezus een heel scherp antwoord aan de schriftgeleerden. Zij beschuldigen Jezus ervan om duivels uit te werpen door middel van de duivel zelf -- Jezus zou zelf bezeten zijn door Beëlzubul. Jezus zegt dan dat dit totale onzin is, de schiftgeleerden zouden duidelijk kunnen zien dat dit het werk van God/de Heilige Geest is. In de laatste zin (dik gedrukt) staat de beschuldiging die onvergeeflijk is: "Want zij zeiden: Hij heeft een onreine geest" -- de onvergeeflijke zonde is denk ik dus de duidelijke werken van God toewijzen aan de duivel. Bovendien hadden de schriftgeleerden een vooraanstaande positie in de Judese maatschappij, ze hadden veel invloed op het volk, en beroemden zichzelf publiekelijk op hun eigen kennis, ik denk dat dit hierbij ook een rol speelt.

In het geval van iemand die de heilige geest weerstaat en er voor kiest om God niet toe te laten in zijn of haar leven is dus geen sprake van een onvergeeflijke zonde. 

God bless

Bedankt voor de uitleg, ik kan me hier wel in vinden. Een verharding van het hart is niet de zonde tegen de Heilige Geest. Openlijke afzwering van het geloof en willens en wetens lasteren van de Heilige Geest en het werk door Hem verricht; de zonde tegen de Heilige Geest is van een dergelijke definitieve aard dat men ook onverschillig staat ten opzichte van hun lot. Blijf ver weg van dit kwaad! Mensen die zich angst aanjagen met het idee of ze deze zonde hebben begaan; die zonde heb je niet gedaan. Daar maakt u zich teveel zorgen over. Laat deze gedachten maar als vliegen om je heen dansen en begin er niet op los te meppen. Meer dan verplaatsing van lucht en voeden van deze angst zal het niet opleveren.

Zo onderwerpt u dan Gode; wederstaat den duivel, en hij zal van u vlieden. (Jak.4:7)

27 minuten geleden zei Gaitema:

Ik vind dan dus ook de stellingname dat een christen geen last van demonen kan hebben soms heel gevaarlijk.

Die stelling neem ik dan ook niet in. Mijn stelling is dat wie bezet is door de Heilige Geest niet bezet kan worden door een duivel. Hij kan er wel last van hebben, maar er niet door bezet worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Die stelling neem ik dan ook niet in. Mijn stelling is dat wie bezet is door de Heilige Geest niet bezet kan worden door een duivel. Hij kan er wel last van hebben, maar er niet door bezet worden.

Dat is mijn stelling theologisch ook, maar de praktijkvoorbeelden van christenen die zich inlaten met occultisme vertonen wel "toestanden" waar zij zich in verkeren, waar je als christenen voor uit de weg moet gaan. Voor een christen is het levensgevaarlijk om alles voor zoete koek aan te nemen, door bijvoorbeeld de opwekking van Todd Bentley te bezoeken of zijn geloof toe te passen of je toetst de geesten niet of ze wel uit God zijn, omdat de Heilige Geest je toch wel zou beschermen. Door zich in te laten met occultisme. Of wat dacht je van Jomanda bezoeken? Een dominee deed dat eens. Toen hij op zo'n tafel voor Jomanda moest gaan liggen en zij met hem bezig ging, had hij het gevoel door midden gezaagd te worden.

Ik houd me dan liever niet bezig met de vraag of je bezeten kan worden of niet, maar heb dan zo iets van: "laat je niet met demonische activiteiten in!" En zo lees ik die Bijbeltekst ook. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Gaitema:

Dat is mijn stelling theologisch ook, maar de praktijkvoorbeelden van christenen die zich inlaten met occultisme vertonen wel "toestanden" waar zij zich in bekeren, waar je als christenen voor uit de weg moet gaan.

Dan vraag ik mij gewoon af of ik wel met christenen van doen heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dan vraag ik mij gewoon af of ik wel met christenen van doen heb.

Dat heb ik me dus ook afgevraagd en ik moet constateren dat het vaak echt om christenen ging. Ik denk dat je als christen je zo met de duivel in kan laten, dat Jezus dan Zijn kandelaar uit je weg neemt en de Heilige Geest zich dan terug trekt, totdat je Hem weer om hulp aanroept. Ik heb immers ook verhalen meegekregen van christenen die van zulke demonen na het bezoeken van zo'n valse blessing bijvoorbeeld weer bevrijdt zijn. Doordat christenen hen opvingen en voor hen baden voor bevrijding.

Dit moet een waarschuwing zijn voor ons. Ook wij kunnen ons zo met demonen inlaten, door het gevaar op te zoeken..

Ga niet naar een waarzegger, ga geen glaasje draaien. Neem niet alles van christenen klakkeloos aan..

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Gaitema:

Dat heb ik me dus ook afgevraagd en ik moet constateren dat het vaak echt om christenen ging. Ik denk dat je als christen je zo met de duivel in kan laten, dat Jezus dan Zijn kandelaar uit je weg neemt en de Heilige Geest zich dan terug trekt, totdat je Hem weer om hulp aanroept. Ik heb immers ook verhalen meegekregen van christenen die van zulke demonen na het bezoeken van zo'n valse blessing bijvoorbeeld weer bevrijdt zijn. Doordat christenen hen opvingen en voor hen baden voor bevrijding.

Dit moet een waarschuwing zijn voor ons. Ook wij kunnen ons zo met demonen inlaten, door het gevaar op te zoeken..

Ga niet naar een waarzegger, ga geen glaasje draaien. Neem niet alles van christenen klakkeloos aan..

Volgens mij is waarzeggen en glaasje draaien oplichterij en heeft het niets met 'occultisme' te maken. Het wordt alleen occult als mensen te dom zijn om het voor oplichterij te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

HJW Sjaco en ook ik hebben meermalen uitgelegd wat de juiste positie is van de zoon, duidelijk met bijbel passages, en geen filosofie, om het weer te doen als men toch koppig aan een ander beeld blijft hangen is ook weer een opgave, maar wees gerust er komen genoeg onderwerpen waarbinnen dit een rol speelt en dan kunnen we het weer uiteenzetten op een frisse manier, je zal wel alles moeten lezen en accepteren wat in de schrift staat, niet zo een moeilijke opgave lijkt ook omdat het gewoon van de schepper komt, een God waar ook jij geloof in stelt, dat merk ik aan je inbreng.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat het niet gepast is hier kan maar het is wel christelijk om uit te leggen wat nu precies de christelijke  waarheid is, dat is niet onchristelijk. daar wordt niemand mee geschoffeerd, je ziet het duidelijk verkeerd Thorgrem.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei antoon:

Dat het niet gepast is hier kan maar het is wel christelijk om uit te leggen wat nu precies de christelijke  waarheid is, dat is niet onchristelijk.

Je verwart je bijbelisme met christendom. Niet elke dwaze theorie die je door interpretatie uit de bijbel kan halen is christelijk. Sommigen zijn soms ronduit antichristelijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Je verwart je bijbelisme met christendom. Niet elke dwaze theorie die je door interpretatie uit de bijbel kan halen is christelijk. Sommigen zijn soms ronduit antichristelijk. 

Bjbelisme is christen dom Jezus staat prominent in de schrift, zijn leringen staan  erin en wat al niet meer, volgens mij weet jij dat wel, dwaas is het ook niet, wat jij doet is dwaas om Jezus te volgen en hem voor leugenaar uit te maken, of iemand die het niet weet, daar komt het dan op neer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei antoon:

Bjbelisme is christen dom

Nee. Het parasiteert op het christendom, dat is wat anders. Jij gebruikt de bijbel op een manier zoals moslims de koran gebruiken. Prima hoor, maar het is niet christelijk maar heidens.

Citaat

Jezus staat prominent in de schrift, zijn leringen staan  erin en wat al niet meer, volgens mij weet jij dat wel,

Dat weet ik en ontken ik nergens.

Citaat

dwaas is het ook niet,

Ik beweer dat het bijbelisme wat jij hanteert dwaas is. Niet wat er in de bijbel staat. Ook hier toon je weer religieuze waanzin door te denken dat jouw interpretatie van de bijbel de enige juiste is.

Citaat

wat jij doet is dwaas om Jezus te volgen en hem voor leugenaar uit te maken, of iemand die het niet weet, daar komt het dan op neer.

Mooie jijbak. Ik heb Jezus Christus aangenomen als God de Zoon. Jij niet. Dat is prima hoor, maar draai je heidense grammofoonplaat fijn af in het forumonderdeel 'levensbeschouwing'. Inmiddels een TR aangemaakt om je onchristelijke leringen te laten verwijderen dan wel verplaatsen.

bewerkt door Thorgrem
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid