Spring naar bijdragen

Niet meer interessant


Aanbevolen berichten

Twee maanden geleden ben ik hier teruggekomen. Ik zag weer interessante bijdragen van onder andere Olorin, Zenodotus, Desid, Lobke, Robert Frans en de passie van Thorgrem. Even later kwam Hobble-Frank daar nog bij.

Maar helaas zie ik ze bijna niet meer. Inhoudelijk goede verhalen, goed onderbouwd, oprecht.

Nu kom ik nog vooral bijdragen tegen van helaas een heel ander niveau en met een heel andere insteek. En dat spreekt me geheel niet aan, gewoon niet interessant. Ook slecht onderbouwd, vooringenomen en wat dies meer zij.

De valkuil was dat ik daar toch weer tegen in ging, kansloos natuurlijk.

Laatst zag ik een sticker: minds are like parachutes, they only function when open.

Gelukkig kom ik in IRL mensen met een heel andere insteek tegen, met als gevolg mooie gesprekken. Ook al zijn we het dan inhoudelijk wel eens niet eens.

Ik heb geen zin en behoefte meer om me met, voor mij, oninteressante zaken bezig te houden. Dan spendeer ik mijn tijd en energie liever ergens anders aan.

Ik zal daarom op die zaken niet meer reageren.

Hopelijk dat de eerder genoemde personen weer frequenter aanschuiven. Tot die tijd zal ik mij niet meer mengen in discussies.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@HJW,

Goed zo, gewoon lid blijven. Persoonlijk heb ik meer met maatschappelijke gerelateerde onderwerpen, onderwerpen waarin kerk en samenleving besproken worden.

Neem gewoon even forum vakantie, is soms goed voor ons. En besef dat wij mensen allemaal onze bagage meenemen en dat soms uiten in onze reacties.

Fijne vakantie!! 

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei HJW:

Ik heb geen zin en behoefte meer om me met, voor mij, oninteressante zaken bezig te houden.

Een tijdje terug heb ik je getipt om de negeerknop te gebruiken als je je steeds zo ergert aan bijdragen die je niet liggen. Als het je niet lukt om je ergernissen aan te pakken, dan hoef je ze op die manier in ieder geval niet steeds op dit forum tegen te komen en steeds weer in die nare veroordelende rol te schieten. Succes in ieder geval om iets beter in je vel te geraken, dit lijkt me voor jou ook niet prettig zo.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Kaasjeskruid:
10 uur geleden zei HJW:

Twee maanden geleden ben ik hier teruggekomen...Tot die tijd zal ik mij niet meer mengen in discussies.

Manipuleren noem ik dat. 

Mwa..., kom kom...

Als de forummers die HJW noemde blij zijn te horen dat HJW sprak van interessante bijdragen door hen geplaatst komen ze wellicht weer hier wat nieuwe berichten plaatsen. Dat zou prima zijn, toch?

@HJW, doe gerust wat rustiger aan met reageren; en welkom als je weer zin hebt mee te praten. ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Trajecto:

Als de forummers die HJW noemde blij zijn te horen dat HJW sprak van interessante bijdragen door hen geplaatst komen ze wellicht weer hier wat nieuwe berichten plaatsen. Dat zou prima zijn, toch?

Zonder de overige implicerende opmerkingen zijnerzijds zou ik het helemaal met je eens zijn.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

Aan stam- en keukentafel bij de eigen soort en smaak is het leven heel wat anders dan in de gure buitenwind. Het is altijd goed om even terug in de bescherming van eigen keuken en stam te komen; maar de werkelijke wereld met uitdagingen en beproevingen van versterking en straffe tegenwind is toch daarbuiten..

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Lobke:

Neem gewoon even forum vakantie, is soms goed voor ons. En besef dat wij mensen allemaal onze bagage meenemen en dat soms uiten in onze reacties.

Ik gun een ieder zijn of haar bagage. Maar vind een aantal bagages gewoonweg niet interessant. 

4 uur geleden zei Trajecto:

Mwa..., kom kom...

Als de forummers die HJW noemde blij zijn te horen dat HJW sprak van interessante bijdragen door hen geplaatst komen ze wellicht weer hier wat nieuwe berichten plaatsen. Dat zou prima zijn, toch?

@HJW, doe gerust wat rustiger aan met reageren; en welkom als je weer zin hebt mee te praten. ?

Misschien zien ze de oproep. :-)

Het is niet de insteek om het rustiger aan te doen, ik wacht af tot er interessante topics voorbij komen van enig niveau.

2 uur geleden zei Tomega:

Aan stam- en keukentafel bij de eigen soort en smaak is het leven heel wat anders dan in de gure buitenwind. Het is altijd goed om even terug in de bescherming van eigen keuken en stam te komen; maar de werkelijke wereld met uitdagingen en beproevingen van versterking en straffe tegenwind is toch daarbuiten..

Je schat het helemaal verkeerd in. Het is niet zo dat ik behoefte heb aan de eigen stamtafel, integendeel. Die tafel ken ik wel.

Ik ga graag de inhoudelijke discussie van enig niveau aan. 

Maar ik zie dat de meerderheid van degenen die hier regelmatig bijdragen plaatsen niet die discussies voeren. Het is vaak zelfs van een dramatisch niveau. Slecht onderbouwd, niet consequent, schrijnend gebrek aan kennis, prekerig, eindeloos herhalen.

Laat ik 1 voorbeeld noemen: Sjako noemt dat er met bijbelteksten is geknoeid, met name om de drie-eenheid te onderbouwen. Ik heb onderbouwd aangegeven dat ook de JG's met teksten knoeien, in hun geval om de joden te diskwalificeren en hun plek in te pikken. Ik krijg daar van hem geen reactie op (hij weet dus dat het klopt) en gaat even later weer rustig roeptoeteren dat anderen met bijbelteksten knoeien. Hoe moet ik die persoon nog serieus kunnen nemen ? Het is volgens de Nederlandse woordenlijst: hypocriet.

Acht ik mij daarboven verheven ? Geenszins. Ik ben geen beter (of slechter) mens dan anderen. Maar ik vind de discussies dan gewoon niet interessant.

Als ik naar jou kijk: allereerst een compliment en wel dat je de door mij gestelde vragen in ieder geval beantwoord. Dat is op dit forum al heel wat.

Je bent niet echt van de oneliners. Ook prima, hersentraining. Maar als ik naar de inhoud kijk, dan zie ik bijvoorbeeld een schrijnend gebrek aan kennis van het joodse geloof. Daar heb je weinig tot geen kaas van gegeten. Maar je hebt wel je oordeel klaar. En dan vind ik de discussie niet meer interessant. Allerlei conclusies die getrokken worden op verkeerde aannames en het niet hebben van kennis. Dat gaat zo ongeveer per definitie fout.

Als je vervolgens ook nog een woord een eigen definitie gaat geven, wordt de discussie lastig. Zeker als je dan even later je eigen definitie onderuit haalt.

Dus ga ik rustig eens afwachten of de door mij genoemde personen wat vaker hier verschijnen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ HJW: Wat sowieso helpt, is om minder te werken met beoordeling en beconcludering wat anderen zeggen en meer aandacht te geven aan wat jezelf eigenlijk precies te zeggen hebt. Ik weet bijvoorbeeld méér van het joodse geloof dan jij. En dat mag ik zeggen omdat jij niet onderbouwd concludeert uit mijn inhoudelijke bijdragen dat ik een schrijnend gebrek heb aan kennis van het joodse geloof. Terwijl ik het niet eens over het joodse geloof heb gehad. Maar jij wel historische ook joodse bronnen overboord kiepert met een oogmerk van ontmanteling van een sekte van de joden. 

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Tomega:

@ HJW: Wat sowieso helpt, is om minder te werken met beoordeling en beconcludering wat anderen zeggen en meer aandacht te geven aan wat jezelf eigenlijk precies te zeggen hebt.

Daarin heb je gelijk.

1 uur geleden zei Tomega:

Ik weet bijvoorbeeld méér van het joodse geloof dan jij. En dat mag ik zeggen omdat jij niet onderbouwd concludeert uit mijn inhoudelijke bijdragen dat ik een schrijnend gebrek heb aan kennis van het joodse geloof

Wat ik uit je teksten haal, is dat je de blik van conservatief cristendom jegens het jodendom aanhangt. Dat is geheel iets anders dan het joodse geloof kennen.

1 uur geleden zei Tomega:

Terwijl ik het niet eens over het joodse geloof heb gehad. Maar jij wel historische ook joodse bronnen overboord kiepert met een oogmerk van ontmanteling van een sekte van de joden. 

Ik heb geen behoefte aan ontmanteling van het christendom. Wat wel mooi zou zijn is dat de delen van het christendom die zich nog steeds superieur achten aan het jodendom zich wat meer in het jodendom verdiepen en hun superioriteit loslaten. 

11 uur geleden zei Lobke:

@HJW,

Je zou ook zelf een topic kunnen starten, met wat jouw interesse heeft. Voor het discussiëren over het Joodse geloof? Zijn er geen Joodse Fora?

Als de mensen zich weer melden die ik noemde, wil ik dat wel doen. Met de meerderheid van de huidige reageerders heeft dat geen zin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei HJW:

Ik heb geen behoefte aan ontmanteling van het christendom. Wat wel mooi zou zijn is dat de delen van het christendom die zich nog steeds superieur achten aan het jodendom zich wat meer in het jodendom verdiepen en hun superioriteit loslaten. 

Jezus heeft duidelijk onderwezen dat Hij de enige, smalle weg is. Alleen door geloof in Hem en door aanvaarding van het loskoopoffer is redding mogelijk. Er zijn geen twee wegen: als Jood geboren worden of Christen zijn. Alle knieën zullen voor Hem buigen, ook de knieën van de Joden. Er is één volk onder één Herder. Het Joodse volk is niet verworpen, maar ze moeten wel Jezus aanvaarden als hun Redder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei sjako:

Jezus heeft duidelijk onderwezen dat Hij de enige, smalle weg is. Alleen door geloof in Hem en door aanvaarding van het loskoopoffer is redding mogelijk. Er zijn geen twee wegen: als Jood geboren worden of Christen zijn. Alle knieën zullen voor Hem buigen, ook de knieën van de Joden. Er is één volk onder één Herder. Het Joodse volk is niet verworpen, maar ze moeten wel Jezus aanvaarden als hun Redder.

Je hebt al meerdere keren bewezen geen bal verstand te hebben van het jodendom en geen respect voor joodse teksten. Je leest de joodse teksten met een volledig christelijke bril en zo verteken je heel bewust de leer uit de tenach. En je bent niet bereid te lezen zoals de joden het bedoeld hebben.

Je lepelt altijd braaf het JG gedachtengoed op, en hebt verder oogkleppen. Vragen negeer je, je argumenten zijn slecht onderbouwd en inconsequent. Je spreekt jezelf regelmatig tegen. Je negeert de bijbel als die jou niet past. Om maar eens een niet-uitputtende lijst te noemen.

Volstrekt onvoldoende voor een discussie. Maar daar ben je dan ook helemaal niet in geïnteresseerd.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei HJW:

Je hebt al meerdere keren bewezen geen bal verstand te hebben van het jodendom en geen respect voor joodse teksten. Je leest de joodse teksten met een volledig christelijke bril en zo verteken je heel bewust de leer uit de tenach. En je bent niet bereid te lezen zoals de joden het bedoeld hebben.

Je lepelt altijd braaf het JG gedachtengoed op, en hebt verder oogkleppen. Vragen negeer je, je argumenten zijn slecht onderbouwd en inconsequent. Je spreekt jezelf regelmatig tegen. Je negeert de bijbel als die jou niet past. Om maar eens een niet-uitputtende lijst te noemen.

Volstrekt onvoldoende voor een discussie. Maar daar ben je dan ook helemaal niet in geïnteresseerd.

Ik zie het al; je bent gewoon toe aan vakantie!

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites

Wie zwijgt kan nog voor wijs doorgaan. Lees je laatste post aan sjako, ik wed dat de honden daar geen brood van lusten. Dat je dat zelf niet ziet, geeft mij aan dat je aan vakantie toe bent. Het is persoonlijk en ook persoonlijk concluderend en ook persoonlijk concluderend over de innerlijke motieven en gedachten van een ander, zoals respect hebben, bewust vertekenen, bereid zijn, braaf oplepelen, oogkleppen ophebben, de bijbel negeren, en niet in geïnteresseerd zijn. En dan bedoel je het ook nadrukkelijk niet-uitputtend. Man, relax; en zoek liever zelf een plekje onder de zon, voordat ook de moderatoren vinden dat je aan vakantie toe bent.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken mijn bijdrage, die hoef ik niet nog een keer door te lezen. Ik zit prima in mijn vel, vakantie is niet aan de orde.

Alle punten die ik hier noem heb ik in de afgelopen tijden hier onderbouwd, inclusief bijbelteksten. Ik heb de bewuste vertekening keurig onderbouwd, heb aangegeven waar hij de bijbel negeert, en aangetoond dat hij geen interesse heeft in het jodendom.

Zijn ook geen aanvallen en aantijgingen, het zijn gewoon constateringen.

Grappig wel dat jij hier moeite mee hebt, terwijl je zelf de hele joodse gemeenschap van Jezus op ene hoop gooit en star, onwillig en liefdeloos noemt. Je hebt er zelf dus geen moeite mee om dit soort termen te uiten. Je bent dus niet consequent.

Als ik jouw bijdragen over de joden lees, dan zou ik dus kunnen denken: man, relax. Zoek een plekje onder de zon, voordat oo de moderatie ook vindt dat je aan vakantie toe bent.

Dubbele moral die je hanteert. Niet interessant.

En daar laat ik het maar bij. Ander zijn we, voor je het weet, weer in een voor mij niet interessante discussie belandt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei HJW:

En daar laat ik het maar bij. Ander zijn we, voor je het weet, weer in een voor mij niet interessante discussie belandt. 

Het valt me op dat je vaak voor jou niet-interessante discussies start. Misschien ben je juist geinteresseerd in niet-interessante discussies?

Tevens valt me op dat ook in deze discussie personen reageren, die voor jou niet interessant (?) zijn, en daar reageer je dus weer op. Juist diegenen die jij mist, blijven grotendeels uitblinken in afwezigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei WdG:

Het valt me op dat je vaak voor jou niet-interessante discussies start. Misschien ben je juist geinteresseerd in niet-interessante discussies

Je verwart twee zaken: discussies en bijdragen. Als je mijn openingspost lees, zie je ook dat het heb over bijdragen, niet over discussies.

De discussies die ik start zijn voor mij interessante onderwerpen. Dat daar vervolgens (deels) niet-interessante bijdragen op verschijnen is een ander punt.

17 minuten geleden zei WdG:

Tevens valt me op dat ook in deze discussie personen reageren, die voor jou niet interessant (?) zijn, en daar reageer je dus weer op. Juist diegenen die jij mist, blijven grotendeels uitblinken in afwezigheid.

Het is inderdaad correct dat deze mensen reageren en de anderen niet. Blijkbaar voelen de reageerders zich aangesproken en kunnen ze daar niet zo goed mee overweg.

De verleiding is dan idd groot daar toch van mijn kant iets over te zeggen. Goed punt.

Dus......groeten !!

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei HJW:

De discussies die ik start zijn voor mij interessante onderwerpen. Dat daar vervolgens (deels) niet-interessante bijdragen op verschijnen is een ander punt.

Nu verwar jij twee dingen, HJW: je start discussies met VOOR JOU interessante onderwerpen. Je bedoelt ongetwijfeld dat er vervolgens VOOR JOU niet-interessante bijdragen verschijnen. Je kunt wel beoordelen of de bijdragen voor jou interessant zijn. Je kunt niet beoordelen of ze niet interessant zijn. Die twee zaken verwar je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei WdG:

Je bedoelt ongetwijfeld dat er vervolgens VOOR JOU niet-interessante bijdragen verschijnen. Je kunt wel beoordelen of de bijdragen voor jou interessant zijn. Je kunt niet beoordelen of ze niet interessant zijn. Die twee zaken verwar je.

Ik verwar ze niet, ik heb me alleen niet volledig uitgedrukt.

Je hebt helemaal gelijk. Het zijn bijdragen die voor mij niet interessant zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik word altijd zo moe van mensen die moeten laten weten dat het niveau niet hoog genoeg is en dat ze weggaan of niet meer reageren, terwijl ze vaak gewoon zeurend blijven en na verloop van tijd weer een nieuw topic openen om te laten weten dat ze nu echt weggaan. Kunnen deze mensen niet gewoon weggaan? Wat mij betreft krijgt iedereen die een afscheidstopic opent per direct een permaban.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid