Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei Lobke:

De vraag bestaat God hangt voor mij niet af van een eventueel bekering van een ras-atheïst.:D

Voor mij ook niet hoor. Ik vind het alleen erg interessant om te zien hoe het denken van de mensheid in de loop der tijd verandert. De discussie tussen Peterson en Harris trekt al een tijd mijn aandacht omdat ik Harris hoogacht qua integriteit. Dat maakt zo'n gesprek boeiend. En alle argumenten komen aan de orde. Het is ook gewoon erg grappig allemaal!

 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 228
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bewijs is een objectieve zaak. Alleen God kan dat geven. We kunnen je wel bewijsstukken overhandigen, aan jou om deze te onderzoeken.

Mits het licht een constante is 

Dat neem jij aan Je borduurd voort op je aaname waar ik niks mee kan. Enig wat ik kan zeggen ja dan duurt het eff voor het licht compleet weg is.  Ja dat weet hij, en moedigd ons aan doo

Posted Images

Op 15-8-2018 om 23:57 zei Waarmaker:

Mooi,geloofwaardig en duidelijk verhaal.Het zit vol met hiaten die jij ook kan vinden in verhalen die dwars staan op jouw geloof.Is het volgens jou onjuist dat tijd en ruimte niet verbonden zijn?Is tijdreizen onmogelijk als je met grote snelheid je voortbeweegt?Klopt je theorie over het debunken van het doppler effect?Als je het nog eens leest wat je schreef kan je dan zelf je fout herkennen?

Vind het mooi dat je ingaat op dingen.Maar probeer iets meer te onderbouwen in plaats van tactisch dingen waar te laten lijken door de volgende 5 zinnen hypothetisch te stellen.Respect hoor voor je relaas,maar alleen met kerst kom je er bij mij mee weg zoals het rammelt.

Ik wil me gaan vertegenwoordigen als goed persoon.Wat kan en moet ik doen en welke steun kan ik verwachten?

- Het hebben van hiaten biedt geen tegenspraak, maar alleen dat het kennelijk niet in één zin uitputtend is te benoemen en te verklaren.
- Het is onjuist om te denken dat tijd onafhankelijk is van de ruimte. De wetenschap gaat er ook van uit dat het niet kan en definieert de tijd nog altijd gerelateerd aan een behaalde snelheid en een bepaalde waarneming. Met als bewijs van de wel degelijke dwingende afhankelijkheid dat bij terugkeer of herstel van de oude toestand de vermeende eerdere onafhankelijkheid weer volkomen teniet wordt gedaan. Je kunt daarmee ook wetenschappelijk aanvoeren dat het puur semantisch is.
- Reizen is absoluut onmogelijk zonder tijdreizen. Maar naar een andere tijd gaan dan de tijd je oplegt is net zo onmogelijk als het onmogelijk is om zonder tijd te reizen.
- Waarom zou je mij moeten vragen of het doppler-effect onzin is in de context van uitdijend heelal? Pak Wikipedia en lees waarom de zon rood ondergaat. Dan lees je niets over de dichtheid van de atmosfeer die toeneemt met de afstand richting de aarde en dus steeds een grotere brekingsfactor oplevert voor een scheef invallende straal. Maar wat je leest is dat de puur grotere afstand door de atmosfeer verklarend is voor de kleur rood. Wetenschappelijk zou de aarde dus een rode lucht hebben als de atmosfeer wat dikker was. Geloof me; de wetenschap is knettergek. Wie in deze tijd in overtuiging kiest voor natuurkunde of astronomie moet wel sektarisch zijn en in een geestelijke ban van mystici als Hawkins. En het is door die voorselectie dat ook inderdaad de wetenschap stagneert.
- Ik herken nog geen fout. Jij wel?
- Een kerstgratificatie is als jij de Nobelprijs wint met het bewijs dat het uitdijende heelal (rode sterrenstelsels) geen kwestie is van Doppler, maar van de energie van het licht zelf: de blauwe stralen verstrooien inderdaad en wel omdat ze een korte golflengte hebben. Maar; omdat de golflengte van rood veel langer is, is de verbruikte energie per meter ook minder en zal een rode straal véél verder reiken dan een blauwe. Of hetzelfde ook driedimensionaal gezien: de rode straal heeft langer een heen- en weereffect dat zichtbaar is, dan een blauwe straal. En het bewijs komt van je mistlamp en ook van de sterrenstelsels die wèl blauw zijn: het zijn dubbelsterren die elkaar dus lastig vallen met stof en deeltjes en licht waardoor alsnog verstrooiing optreedt zoals wij die ook zien bij recht invallende zonnestralen. Met heel praktische bewijsmiddelen zoals kleine en grote golven in een vijver, die je breekt met een paaltje: de kleine golven zijn het eerste uitgevlakt en de grote blijven over.
-Als jij je wilt gaan vertegenwoordigen als goed persoon, dan moet je om te beginnen ontkoppelen van elke blijk van waardering voor het goede te doen. Doe het goede voor je vriend aan wie je de Philips EL 6471 toewilt en vertrouw dat niemand ziet en weet wat je goed doet en daar ook geen blijk van erkenning of waardering voor zal hebben; behalve je eigen band met Hans. En wat je zo doet wordt dan jouw kracht en een vrucht van zijn geloof als je op een gegeven moment dat geluid over heel de wereld laat klinken. Ook al ben je op dat punt waarschijnlijk zo gek als een deur. Maar dat maakt het juist boeiend en mogelijk waardevol.

 

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid