Spring naar bijdragen

Nicea en de Apostolische Geloofsbelijdenis


Aanbevolen berichten

6 uur geleden zei antoon:

ook ik ben katholiek opgevoed op school werd verteld dat er een drie eenheid was

ik denk dat ik WDG begrijp, dat het moeilijk is om dingen te herzien, ik neem het hem niet gelijk kwalijk

Hoe bedoel je dit, antoon? Begrijp je personen in dit forum die vanwege hun opvoeding in de Drie-ene God geloven? De Drie-ene God is de ware God. Zou het kunnen dat jij misleid bent? Beste antoon, de discussie over Jezus voer ik niet meer. Er zijn mensen die geloven dat Hij een geschapen wezen of een profeet is of was. Er zijn mensen die denken dat Hij een goed mens was. Ik verkondig de Waarheid: Jezus Christus is God! Iemand die Jezus niet als God aanvaardt, gelooft in een andere Jezus, zo eenvoudig is het.

8 uur geleden zei sjako:

Wederom een vertaalfout. Wat is het Paradijs? Dat was de tuin van Eden, Gods oorspronkelijke bedoeling. Dit Paradijs wordt pas later hersteld. Jezus ging die avond niet naar het Paradijs maar naar Sjeool, het gemeenschappelijke Graf der mensheid. Hij was dood. Het is een komma fout. Ik zeg u heden, gij zult bij mij in het Paradijs zijn. In het Grieks kwamen geen komma's voor. Met de komma ertussen klopt de tekst met de rest van de Bijbel.

Nee, beste sjako. Er is geen sprake van een vertaalfout. Er is sprake van een verkeerd Godsbeeld. Jezus is God! Dat is duidelijk. Het is de basis voor dit deel van het forum, de Drie-ene God. Iemand die Jezus niet als God aanvaardt, lastert God en gelooft in een andere Jezus! Dat wil jij vast niet?

6 uur geleden zei antoon:

We zijn onderhevig aan onze opvoeding wat je meneemt bepaald vaak ons verder leven en hanfdelen, ook ik ben katholiek opgevoed op school werd verteld dat er een drie eenheid was, thuis werden nog meer dingen in je geestelijke lading gestopt, zoals geen vlees eten, bij de biecht zijn je zonden vergeven, doe dit of dat en je hebt een half jaar of meer als bonus die je weer kan inleveren als je onverhoopt in een vuur zou moeten verblijven. Gelukkig hoor je van het meeste niet meer.

ik denk dat ik WDG begrijp, dat het moeilijk is om dingen te herzien, ik neem het hem niet gelijk kwalijk

 

Eigenlijk is het heel erg slecht wat je hier beweert, antoon! In Romeinen 14 lezen we 

Aanvaard dan wie zwak is in het geloof, maar niet om over meningsverschillen te strijden. De een gelooft wel dat hij alles eten mag, maar wie zwak is, eet plantaardig voedsel. Wie wel alles eet, moet hem niet minachten die niet alles eet. En wie niet alles eet, moet hem niet veroordelen die alles eet. God immers heeft hem aanvaard.

Er zijn inderdaad mensen die uit geloof iets wel of niet eten. En? Daar strijden we niet over. Jij lastert God, door Jezus weg te zetten als een geschapen wezen. Je noemt de drie eenheid bijna in een adem met "geen vlees eten" of met "de biecht". Aanvaard wie zwak is IN het geloof. Echter, het geloof is gebaseerd op de Drie-ene God: God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest.

In den beginne was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 81
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nee, die mensen zijn er niet. Besef ook: Eer Abraham was, BEN IK. Abraham heeft Jezus ontmoet. Zo moeilijk is het allemaal niet. Enige dat je moet aannemen is dat Jezus er altijd was. Daarom is het zo

Hoe bedoel je dit, antoon? Begrijp je personen in dit forum die vanwege hun opvoeding in de Drie-ene God geloven? De Drie-ene God is de ware God. Zou het kunnen dat jij misleid bent? Beste antoon, de

51 minuten geleden zei WdG:

Nee, beste sjako. Er is geen sprake van een vertaalfout. Er is sprake van een verkeerd Godsbeeld. Jezus is God! Dat is duidelijk. Het is de basis voor dit deel van het forum, de Drie-ene God. Iemand die Jezus niet als God aanvaardt, lastert God en gelooft in een andere Jezus! Dat wil jij vast niet?

Je hebt geen inzicht. Dit gaat helemaal niet over de drieeenheid. 

51 minuten geleden zei WdG:

Jij lastert God, door Jezus weg te zetten als een geschapen wezen. 

Ik zou eens willen dat jij ophoudt met anderen te beschuldigen dat God wordt gelasterd door de volgens mij onbijbelse drieeenheid te ontkennen. Begint zeer irritant te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Plek van het Eerste Concilie van Nicea (325 AD) mogelijk ontdekt in het Iznik meer bij Bursa (Turkije)?

https://www.rt.com/news/437896-archeologists-christianity-site-underwater/

bewerkt door zendeling
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei zendeling:

Plek van het Eerste Concilie van Nicea (325 AD) mogelijk ontdekt in het Iznik meer bij Bursa (Turkije)?

https://www.rt.com/news/437896-archeologists-christianity-site-underwater/

Misschien zou die meneer Sahin eerst eens onderwater onderzoek moeten doen, voordat hij deze (naar mijn idee voorbarige) conclusies trekt.
En een onderwaterkoepel gaan bouwen in een meer waarvan hij zelf zegt dat het zicht er vaak is beperkt tot 10 cm.....
Het klinkt allemaal een beetje ver gezocht. Het enige wat er is zijn luchtfoto's, door anderen gemaakt.
En de meneer Sahin die al jaren zelf het meer onderzoekt, is daar nooit eens met een echo=apparaat door geweest om de resten te zoeken?
Ik denk dat hij de publiciteit zoekt ter meerdere eer en glorie van zichzelf, terwijl hij helemaal niets heeft bijgedragen aan de vondst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze zouden eigenlijk Nederlanders er een dijk omheen moeten laten leggen en dan de boel droogleggen zodat je er gewoon heen kunt lopen.

Ik vind ze prachtig zulke heel oude kerkruines, op Kreta zag ik er ook zo eentje.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid