Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei antoon:

God denkt ook anders dan dat ik zou veronderstellen te doen, dat is heel goed mogelijk, vraag je toch af of al die teksten die het hebben over ware volgelingen en vernietiging er zomaar staan,

Ik snap je insteek, omdat je nu eenmaal een externe autoriteit toekent aan de teksten. En dan wordt het onmogelijk om die teksten aan de kant te schuiven.

Zelf ken ik geen goddelijke autoriteit toe aan de teksten en zie het als mensenwerk. Geeft een heel andere blik op de teksten.

Voor mij zijn het teksten die voortkomen uit menselijke breinen die in die tijd dachten dat het zo in elkaar stak.

Begrijpelijk, gezien hun andere beschikbare teksten en de toen heersende moraal. Maar het blijft mensenwerk.

1 uur geleden zei antoon:

Dus  als je een groot deel terzijde schuift, kom je mogelijk op het punt wat de meeste atheïsten  ook doen, volgens mij is dat niet de bedoeling. 

Nee, ik kom tot een heel andere gedachtengang dan de atheisten. Zij stellen dat het goddelijke niet bestaat en dat dood straks dood is.

Ik denk daarentegen dat er wel een scheppend bewustzijn achter het universum zit. Ik denk dat de bijbel dat goddelijke niet adequaat beschrijft.

 

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 502
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Blijf het maar een vreemde term vinden. Ik zie dan echt zo'n keurmeester voor me, waarbij op een soort lopende band mensen voorbijkomen en hij sommigen een stempel geeft: goedgekeurd. Of een keurmee

Patroon bij Sjako: als de inhoudelijke argumenten weg zijn, dan op de vlucht en de verantwoordelijkheid daarvoor bij de ander neerleggen.  

Klopt wie niet bij Noach in de ark werden gebracht stierven, maar die in de ark waren stierven ook! Weet u nog, het tijdelijke leven en het eeuwige leven. In de Hades had de Heer Jezus alle mensen wel

2 uur geleden zei Thinkfree:

33 En zij voeren neder, zij en alles wat hunner was, levend ter helle; en de aarde overdekte hen, en zij kwamen om uit het midden der gemeente.

Hier stond oorspronkelijk niet dat ze naar een hel gingen. Ze werden levend door de aarde opgeslokt. Zo gingen ze naar Sjeool. Sjeool is een plaats waar iedereen naar toe gaat/ging, goed of slecht. Het wordt dan ook wel met het Graf vertaald, oftewel het gemeenschappelijke graf der mensheid. O.a. Prediker 9:10 geeft te kennen dat daar geen activiteit is. Jezus vergeleek deze toestand met een slaap. Job leed bijv zo erg dat hij dood wilde en naar Sjeool wilde. (Job 14:13) Ik denk niet dat hij verlangde naar een vurige hel, denk je ook niet?!

O, verberg mij in het Graf (Sjeool, de plek waar ook de mensen die hoorden bij Korach naar toegingen), verstop mij tot uw woede voorbij is. Stel een tijdslimiet voor mij vast en denk dan weer aan mij!

Hier geeft Job te kennen dat hij geloofde in een opstanding uit Sjeool. 

3 uur geleden zei HJW:

Zo geloof ik ook niet in een eeuwige vernietiging. Ook dat is een kwestie van nuchter nadenken.

En bijv Hitler dan, moet die volgens jou dan eeuwig leven krijgen? Zou iemand met zo'n zieke geest een aanwinst zijn voor het Paradijs? 

3 uur geleden zei HJW:

Kijk eens naar de film "What dreams may come". Man komt te overlijden en komt in de hemel. ZIjn vrouw pleegt later zelfmoord en komt daardoor in de hel. De man hoort dat en doet het enige juiste: hij verlaat de hemel en gaat op zoek naar zijn vrouw. DAT is Liefde.

Na een lange zoektocht vindt hij haar in het helse. Hij zegt dan tegen de man die met hem mee reisde: zeg tegen mijn kinderen dat ik hier blijf, ze zullen het snappen.

Uiteindelijk komt het natuurlijk goed, maar het principe is prachtig.

Ik ken de film ook en is idd een mooie film, maar het blijft een sprookje. Maar God doet nu juist wat jij omschrijft. Hij heeft Zijn Eerstgeborene gegeven om ons te verlossen van een eeuwige dood en ons hoop te geven op een mooi, zinvol leven. God laat deze wereld niet in de 'hel' zitten waar het nu inzit. Juist door het loskoopoffer is het mogelijk dat deze wereld bevrijdt wordt van alle ellende. Iedereen mag daar aan deelnemen. Iedereen krijgt daarvoor een uitnodiging, wat hij of zij ook gedaan hebben in het verleden. Als je het moedwillig afwijst, dan moet je daar de consequenties van dragen. Maar de schuld ligt dan niet meer bij God.

3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Geheel in lijn met Zijn karakter. Eeuwig zondigen betekent eeuwig straf en niet eeuwige vernietiging. Zo makkelijk komt men er niet vanaf.

Gek, ik heb altijd geleerd dat God liefde is. Ik lees nergens dat Hij mensen voor eeuwig laat lijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fritsie:

Mail dit ook even door naar alle IS-leden, de EBI inrichtingen waar de zware criminelen, de moordenaars en de kinderverkrachters verblijven, is hun dagje ook weer goed!

En zelfs die kunnen tot inkeer en berouw komen en hun zonden zullen helemaal worden weggewist, als sneeuw voor de zon. Kijk naar de misdadiger die naast Jezus hing. Hij kwam tot geloof en zijn zonden werden vergeven door Jezus offer.

43 minuten geleden zei HJW:

Voor mij zijn het teksten die voortkomen uit menselijke breinen die in die tijd dachten dat het zo in elkaar stak.

Ik zie ze als geïnspireerd en met reden. Jij kan niet claimen dat je denkt als God, want dat kan niemand! Dan ga ik toch liever op de Schrift af.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei sjako:

En bijv Hitler dan, moet die volgens jou dan eeuwig leven krijgen? Zou iemand met zo'n zieke geest een aanwinst zijn voor het Paradijs? 

Hij krijgt het niet, hij heeft het al.

Voor jou is het criterium dat hij berouw had moeten tonen. Als hij dat had gedaan, dan was hij ook in het paradijs gekomen.

Voor mij is het criterium: terugkeren naar Huis, weten wie je bent. Zolang je dat niet doet, blijf je maar buitenshuis dwalen. En iedereen zal op een gegeven moment Huiswaarts keren. En dan is iedereen welkom. Want dan (zoals jij dat hebt met berouw tonen) is ook zijn zieke geest weg. En is het probleem dus opgelost.

33 minuten geleden zei sjako:

Ik ken de film ook en is idd een mooie film, maar het blijft een sprookje.

Het is mensenwerk, net als de bijbel.

34 minuten geleden zei sjako:

Maar God doet nu juist wat jij omschrijft. Hij heeft Zijn Eerstgeborene gegeven om ons te verlossen van een eeuwige dood en ons hoop te geven op een mooi, zinvol leven

Je hoeft niet verlost te worden, dat is het hele punt.

34 minuten geleden zei sjako:

Juist door het loskoopoffer is het mogelijk dat deze wereld bevrijdt wordt van alle ellende. Iedereen mag daar aan deelnemen. Iedereen krijgt daarvoor een uitnodiging, wat hij of zij ook gedaan hebben in het verleden

Dus ook Hitler ?

Jij denkt dat je bevrijd moet worden, ik ervaar dat ik niet bevrijd hoef te worden omdat ik altijd al vrij was.

Iedereen neemt al deel, er is geen sprake van een uitnodiging. Je bent al deelnemer, je bent het alleen vergeten.

36 minuten geleden zei sjako:

Als je het moedwillig afwijst, dan moet je daar de consequenties van dragen. Maar de schuld ligt dan niet meer bij God.

Altijd weer die fixatie op schuld.

Zolang je het afwijst, blijf je van Huis weg. Het is de keuze hoelang je weg blijft. Maar een ieder keert uiteindelijk terug.

Er is geen sprake van schuld, niet bij de mens en niet bij het goddelijke.

Je hebt het verkeerde centraal staan. Liefde staat centraal.

Citaat

Gek, ik heb altijd geleerd dat God liefde is. Ik lees nergens dat Hij mensen voor eeuwig laat lijden.

Liefde laat niet lijden en liefde vernietigt niet. Je doorgrondt ware Liefde niet.

Citaat

Ik zie ze als geïnspireerd en met reden. Jij kan niet claimen dat je denkt als God, want dat kan niemand! Dan ga ik toch liever op de Schrift af.

Waar claim ik dat ik als God denk ?

Ik snap wel waarom je op de schrift afgaat. Je hebt behoefte aan een externe autoriteit. Dat is je goed recht. Ik heb die behoefte niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei HJW:

Hij krijgt het niet, hij heeft het al.

Voor jou is het criterium dat hij berouw had moeten tonen. Als hij dat had gedaan, dan was hij ook in het paradijs gekomen.

Voor mij is het criterium: terugkeren naar Huis, weten wie je bent. Zolang je dat niet doet, blijf je maar buitenshuis dwalen. En iedereen zal op een gegeven moment Huiswaarts keren. En dan is iedereen welkom. Want dan (zoals jij dat hebt met berouw tonen) is ook zijn zieke geest weg. En is het probleem dus opgelost.

En hoe kom jij aan deze wijsheid?

12 minuten geleden zei HJW:

Je hoeft niet verlost te worden, dat is het hele punt.

Dat vind jij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sjako:

En hoe kom jij aan deze wijsheid?

Er zijn zoveel andere gedachten over de zin van het leven, hoe het hiernamaals eruit zou kunnen zijn, hoe het goddelijke zou kunnen zijn.

De regenboog heeft vele kleuren, niet alleen de christelijke kleur.

Jij beperkt je tot de bijbel en dat is je goed recht. Ik orienteer mij veel breder.

Citaat

Dat vind jij.

Dat klopt.

Maar dat je wel verlost zou moeten worden, daar geldt ook voor: dat vind jij.

Jij zult dan naar de bijbel verwijzen als de waarheid, maar ook daarvoor geldt: dat vind jij.

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei HJW:

Dus ook Hitler ?

Jij denkt dat je bevrijd moet worden, ik ervaar dat ik niet bevrijd hoef te worden omdat ik altijd al vrij was.

Iedereen neemt al deel, er is geen sprake van een uitnodiging. Je bent al deelnemer, je bent het alleen vergeten.

Ja, hij heeft ook die uitnodiging gehad. Hij was zover ik weet Katholiek, dus hij zal ook wel eens die boodschap hebben gehoord. Maar ipv te luisteren wilde hij een eigen ideaal rijk stichten. Hij dacht sterker te zijn dan God. Mensen die nooit van Jezus hebben gehoord krijgen een 'herkansing'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Ja, hij heeft ook die uitnodiging gehad. Hij was zover ik weet Katholiek, dus hij zal ook wel eens die boodschap hebben gehoord. Maar ipv te luisteren wilde hij een eigen ideaal rijk stichten. Hij dacht sterker te zijn dan God. Mensen die nooit van Jezus hebben gehoord krijgen een 'herkansing'.

Dat vind jij......

Je doorgrondt ware Liefde niet en dan kom je tot dit soort overtuigingen.

Maar ook bij jou zal het ooit gaan dagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei HJW:

Dat vind jij......

Je doorgrondt ware Liefde niet en dan kom je tot dit soort overtuigingen.

Maar ook bij jou zal het ooit gaan dagen.

Ik ga uit wat de Schrift zegt. Ik geloof idd niet in alverzoening. Ik ben er van overtuigd dat Gods oordeel rechtvaardig zal zijn. En rechtvaardigheid houd oa in dat men niet zo maar wat kan doen. Jezus liet ons een model achter naar we moeten leven. Jezus zei ook niet dat de Farizeeën het zouden redden als ze zo door gingen. Hij noemde ze witgekalkte graven en dat Gehenna hun bestemming zou zijn. En Jezus had volmaakte liefde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Ik ga uit wat de Schrift zegt.

Dat snap ik. En om daar houvast en een grond aan te kunnen geven verklaar je de schrift goddelijk.

7 minuten geleden zei sjako:

Ik geloof idd niet in alverzoening.

Ik ook niet. Want als er geen oordeel is, is verzoening ook niet nodig.

7 minuten geleden zei sjako:

Ik ben er van overtuigd dat Gods oordeel rechtvaardig zal zijn. En rechtvaardigheid houd oa in dat men niet zo maar wat kan doen.

Het is mij helder dat jij rechtvaardigheid centraal stelt. Daar is je hele geloof op gebaseerd. Rechtvaardigheid en oordeel. Menselijk gezien en aards gezien best te verklaren dat je dat graag wilt. Er is een hoop ellende en daar moeten we iets mee.

Maar je dicht God allerlei menselijke trekjes toe. God als een soort supermens: jij wilt graag rechtvaardigheid.......dan zal God dt wel helemaal graag willen.

Maar je doorgrondt de ware Liefde niet en beseft niet dat het goddelijke een heel andere dimensie is dan het menselijke. En dus denk je te menselijk.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei antoon:

de schrift leert namelijk dat de hel, vertaling van Hades of Sjeool het menselijk graf is en geen vernietigingsplaats

Wilt u de exacte tekst uit de Bijbel dan even noemen, kunnen we zelf kijken of het waar is wat u beweert.

8 minuten geleden zei HJW:

Maar je doorgrondt de ware Liefde niet en beseft niet dat het goddelijke een heel andere dimensie is dan het menselijke.

Niet één keer de Naam van de Heer Jezus Christus. Even kijken of de kliko al is geleegd, anders kan al uw "goddelijke" nonsens in deze dimensie nog net mee!

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fritsie:

Niet één keer de Naam van de Heer Jezus Christus. Even kijken of de kliko al is geleegd, anders kan al uw "goddelijke" nonsens in deze dimensie nog net mee!

Vanuit jouw sektarische visie en het niet overweg kunnen met andere gedachten snap ik deze gedachtengang wel.

Maar niet iedereen is sektarisch en er zijn mensen die het wel in zich hebben met andere gedachten overweg te kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Sjeool is een plaats waar iedereen naar toe gaat/ging, goed of slecht. Het wordt dan ook wel met het Graf vertaald, oftewel het gemeenschappelijke graf der mensheid.

Nee Sjako dat is on-Bijbels wat u hier beweert. Heb ik toch uitgebreid uitgelegd, bent u dat vergeten? Mensen die Jezus Christus als Heer hebben aangenomen zullen daar niet komen, zij zullen de dood niet zien 'noch smaken' maar als zij sterven nemen ze bij hun Heer en Heiland Jezus hun intrek. Lees 2Cor.5:8, waar Paulus schrijft:

'Maar wij hebben goeden moed, en hebben meer behagen om uit het lichaam uit te wonen, en bij den Heere in te wonen.'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn door Sjako veel teksten en argumenten gegeven om de hel zo te zien Fritsie, ik denk dat ik er weinig aan toe te voegen hebt, nee Jezus of de bijbelschrijvers formuleerden niet woordelijk dat het zo is, het is meer de bijbelse lijnen in dingen volgen, en uitspraken op de juiste manier uitleggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fritsie:

Nee Sjako dat is on-Bijbels wat u hier beweert. Heb ik toch uitgebreid uitgelegd, bent u dat vergeten? Mensen die Jezus Christus als Heer hebben aangenomen zullen daar niet komen, zij zullen de dood niet zien 'noch smaken' maar als zij sterven nemen ze bij hun Heer en Heiland Jezus hun intrek. Lees 2Cor.5:8, waar Paulus schrijft:

Niks onbijbels aan. Het OT beschrijft de toestand van de doden voor Jezus dood en dat geldt nu voor de meeste mensen nog. Gezalfden, de 144.000 en daar hoort Paulus ook bij, hebben een hemelse bestemming. Dus in die hoedanigheid schrijft Paulus dat hij verlangt naar de hemel. Een hemelse bestemming was pas mogelijk na Jezus loskoopoffer. Daarvoor is niemand naar de hemel gegaan. Daar krijgt hij een opstandingslichaam wat past in de hemel, dus een geestelijk lichaam. De meeste mensen krijgen een opstanding bij Jezus wederkomst. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Thinkfree:

Waar is die gedachte of verzinsel op gebaseerd ?

Het leven leert anders beste jacobus 

Jouw misschien wel Thinkfree, het leven heeft mij juist geleerd dat de duivel een verzinsel is om, in eerste instantie, kinderen in het gareel te houden en in tweede volwassenen.

Mijn kindertijd is al een tijdje geleden maar ik herinner mij nog goed dat als ik 's avonds zeurde om nog even buiten te spelen (binnenshuis was alleen ganzenborden en draadomroep) mijn moeder zij dat er 's avonds grote kikkers uit de sloot kwamen die kinderen aten. Dat hielp want ik geloofde mijn moeder.

Er werd ook gewaarschuwd dat er een duiveltje op mijn linker schouder zat die mij kwaad in de oren fluisterde maar op mijn rechter schouder zat een engeltje die dat dan zag, en in mijn kinderbrein dat ook door briefde.

Dat samen met de schoolplaten over de hel maakte ons doodsbang.

 

Ik zie in het leven net als jij veel ellende maar nergens een spoor van een duivel. Volgens jou wordt die ellende misschien door een figuur als de duivel veroorzaakt volgens mij door natuurwetten.

bewerkt door Jacobus
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Niks onbijbels aan. Het OT beschrijft de toestand van de doden voor Jezus dood en dat geldt nu voor de meeste mensen nog.

Beslist on-Bijbels sjako uw zielenslaaptheorie! Waarom citeert Paulus dan de volgende oproep als mensen niet reeds NU ontwaken uit de slaap en kunnen opstaan uit de doden? 'Daarom zegt Hij: Ontwaakt, gij, die slaapt, en staat op uit de doden; en Christus zal over u lichten.' (Efeze 5:14)
Daar hoef je dus geen speciaal lid van de "144.000" voor te zijn zoals u beweert, want iedereen die de Naam van Jezus Christus zal aanroepen zal behouden blijven, dus die zal 'leven al ware hij gestorven'. Halleluja, prijs de Naam van Jezus Christus!

Bovendien verkondigt u aantoonbare onwaarheid:

1 uur geleden zei sjako:

Daarvoor is niemand naar de hemel gegaan.

Wat dacht u van Henoch, van Mozes, en van Elia?

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei HJW:

Het was veel verstandiger van God geweest als Hij een éénduidige tekst had laten opschrijven, waarbij het een ieder duidelijk was wat de waarheid is.

Hadden jullie al dit gesteggel ook niet gehad. Slordig.

God heeft het prima gedaan, alleen de mensen maken er een potje van bij het vertalen. Ze klutsen 4 woorden door elkaar. Van geen wonder begrijpen mensen het niet meer.

3 minuten geleden zei Fritsie:

'Daarom zegt Hij: Ontwaakt, gij, die slaapt, en staat op uit de doden; en Christus zal over u lichten.' (Efeze 5:14)

Mensen slapen dus in de dood. De opstanding is voor veruit de meeste mensen de hoop en die vind plaats als Jezus komt. De Bijbel is daar eenduidig in.

5 minuten geleden zei Fritsie:

Wat dacht u van Henoch, van Mozes, en van Elia?

Van geen van drieën wordt gezegd dat ze naar de hemel gingen, maar dat ze werden weggenomen. Elia is nog een ander geval. Na de 'opname' heeft hij namelijk nog een brief geschreven. Deze opname was eerder een soort wonderbaar transport door de lucht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Jacobus:

Ik zie in het leven net als jij veel ellende maar nergens een spoor van een duivel.

Het is nooit Gods bedoeling geweest om u of enig ander mens bang te maken, maar wel om ons te waarschuwen en te verlossen van de boze.
Dat u "nergens een spoor van een duivel" heeft gezien is niet zo vreemd; de duivel treedt steeds gecamoufleerd op! Het eerste voorbeeld is de slang. Die was in gesprek met Eva terwijl achter dit reptiel de duivel met zijn inspiraties schuilging! We zouden als vuistregel dus ook kunnen stellen dat de duivel steeds probeert te inspireren, en dat inspireren gebeurt in de hemelse gewesten. Daarom kwam de Heer Jezus ook met Zijn Evangelie van het Koninkrijk, om de daadwerkelijke boosdoeners te ontmaskeren. De Heer Jezus wist van alle onzienlijke geheimen omdat Zijn wandel in de hemel was, Hij sprak: 'Ik zal Mijn mond opendoen door gelijkenissen; Ik zal voortbrengen dingen, die verborgen waren van de grondlegging der wereld.' (Mt.13:35)
Niemand anders  had ooit de duivel en zijn trawanten aangewezen en uitgedreven, daar is Jezus Christus mee begonnen.
'Maar indien Ik door den Geest Gods de duivelen uitwerp, zo is dan het Koninkrijk Gods tot u gekomen.' (Mt.12:28)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fritsie:

Het is nooit Gods bedoeling geweest om u of enig ander mens bang te maken, maar wel om ons te waarschuwen en te verlossen van de boze.
Dat u "nergens een spoor van een duivel" heeft gezien is niet zo vreemd; de duivel treedt steeds gecamoufleerd op! Het eerste voorbeeld is de slang. Die was in gesprek met Eva terwijl achter dit reptiel de duivel met zijn inspiraties schuilging! We zouden als vuistregel dus ook kunnen stellen dat de duivel steeds probeert te inspireren, en dat inspireren gebeurt in de hemelse gewesten. Daarom kwam de Heer Jezus ook met Zijn Evangelie van het Koninkrijk, om de daadwerkelijke boosdoeners te ontmaskeren. De Heer Jezus wist van alle onzienlijke geheimen omdat Zijn wandel in de hemel was, Hij sprak: 'Ik zal Mijn mond opendoen door gelijkenissen; Ik zal voortbrengen dingen, die verborgen waren van de grondlegging der wereld.' (Mt.13:35)
Niemand anders  had ooit de duivel en zijn trawanten aangewezen en uitgedreven, daar is Jezus Christus mee begonnen.
'Maar indien Ik door den Geest Gods de duivelen uitwerp, zo is dan het Koninkrijk Gods tot u gekomen.' (Mt.12:28)

Ik begrijp dat jij niet begrijpt dat ik bovenstaande een sprookje vind. Geënt op al bestaande verhalen die daar toen de rondte deden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei sjako:
17 minuten geleden zei Fritsie:

'Daarom zegt Hij: Ontwaakt, gij, die slaapt, en staat op uit de doden; en Christus zal over u lichten.' (Efeze 5:14)

Mensen slapen dus in de dood. De opstanding is voor veruit de meeste mensen de hoop en die vind plaats als Jezus komt. De Bijbel is daar eenduidig in.

Nee sjako, de apostel Paulus doet hier in zijn Efeze-brief een oproep aan de mensen om de zonden te overwinnen en die voortaan na te laten. Die oproep is actueel, die deed hij als apostel van Jezus in zijn tijd en aan zijn eigen (en onze) tijdgenoten, daarmee doelt hij helemaal niet op de opstanding want daar gaat het hier niet over.
Bovendien had dezelfde apostel al eens gesteld dat vóórdat de gelovigen tot bekering in de Heer waren gekomen (en wij dus ook), zij dood waren door de 'misdaden en de zonden'. Dán bevindt de zondaar zich dus reeds in een doodstoestand en is hij geestelijk in slaap! (Efeze 2:1) Vandaar dat hij daaruit moet ontwaken, helder.

Dit thema van ontwaken uit de slaap, waarmee Paulus ten enen male het JG-zielenslaap-paradigma omver kegelt, behandelt hij ook in zijn Romeinen-brief. Daar schrijft hij in hoofdstuk 13:11 'En dit zeg ik te meer, dewijl wij de gelegenheid des tijds weten, dat het de ure is dat wij nu uit den slaap opwaken'.

27 minuten geleden zei sjako:

Van geen van drieën wordt gezegd dat ze naar de hemel gingen, maar dat ze werden weggenomen. Elia is nog een ander geval. Na de 'opname' heeft hij namelijk nog een brief geschreven. Deze opname was eerder een soort wonderbaar transport door de lucht.

Uw JG-paradigma is van meet af aan een rafelig breiwerk geweest, gaat u dat nu ook zien? Wees een eerlijk, het slaat nergens op deze kunstgrepen!
Henoch werd weggenomen, maar is volgens u niet bij God??! Mozes sterft, maar is desondanks bij God en leeft. Elia werd weggenomen, maar is volgens u eveneens niet bij God??! Deze mensen leven volgens u allemaal niet, maar zij zijn slachtoffer van uw zielenslaaptheorie!
Als dan de Heer Jezus op de berg (Tabor) verheerlijkt wordt verschijnen daar bij Hem Mozes en Elia. Die werden dan volgens u voor de gelegenheid opgewekt, om vervolgens voor de zoveelste keer weer terug te keren naar de dood! Waar moeten ze ander heen, ze kunnen volgens u niet bij God in het Paradijs zijn! Wat een on-Bijbelse waanideeën verspreidt u.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Jacobus:

Ik begrijp dat jij niet begrijpt dat ik bovenstaande een sprookje vind. Geënt op al bestaande verhalen die daar toen de rondte deden.

Ik begrijp u best het was in uw kindertijd (onterechte) bangmakerij door uw omgeving, maar God ziet u en wil dat u leeft en overvloed heeft.
Trouwens, die zin van Peter van Velzen deugt van geen kanten, ik zou hem verwijderen als ik u was. Het is maar een tip.

2 minuten geleden zei antoon:

Paulus kan metaforen bedoelt hebben

Geen metaforen antoon maar concrete dingen, uitgelegd door het onderwijs van een waardevolle apostel van Jezus Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

God heeft het prima gedaan, alleen de mensen maken er een potje van bij het vertalen. Ze klutsen 4 woorden door elkaar. Van geen wonder begrijpen mensen het niet meer.

Nou.....er zijn meer dan 200 denominaties er daar zijn jullie er 1 van. Dat is niet alleen te verklaren uit vertaalfouten. Er zijn allerlei mogelijke interpretaties, lijnen, nadrukken en wat dies meer zij.

En iedereen claimt gelijk te hebben. Jullie ook. Maar jullie zijn gewoon onderdeel van de verdeeldheid.

En dat was allemaal niet aan de orde geweest als God het allemaal eenduidig op had laten schrijven. Daar ligt de echte oorzaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid