Spring naar bijdragen

Romeinen 14 - de zwakke in geloof


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Je doet weldegelijk consessies door bijvoorbeeld nu met de JG mee te gaan in hun berekeningen over van alles en nog wat, terwijl God duidelijk is over die kwestie: alleen God weet het tijdstip waarop Hij komt om een einde te maken aan alle kwaad. 

Wij weten het ook niet. We weten wel dat het er staat aan te komen. Jezus heeft duidelijk een samengesteld teken gegeven. En dat zien we duidelijk nu. Als God niet ingrijpt dan gaan we zelf kapot. Milieuverontreiniging, de dreiging van een kernoorlog, insecten die uitsterven waardoor onze gewassen niet meer bestoven worden, terrorisme, natuurrampen. En het is nog niet genoemd, maar ik durf er wel aan, de tekenen aan de hemel. Aanstaande vrijdag, de langste bloedmaan van de eeuw. Wie weet? Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou kunnen. Dit is een eigen idee, moet ik erbij zeggen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Willempie:

Naar ik begrijp gelden de tekenen aan de maan vooral voor Israël, dat nog steeds God's uitverkoren volk is. Zo begrijpen de joden dat zelf ook. De tekenen aan de zon zijn vooral bedoeld voor de gelovigen uit de andere volkeren.

We zitten in hetzelfde schuitje. Twee jaar terug was er een zeer zeldzame reeks bloedmanen, precies op Joodse feestdagen en nu de langste? Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou kunnen. Een van de tekenen van Jezus wederkomst is een bloedmaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...
Op 23-7-2018 om 20:24 zei WdG:

1. Wanneer spreken we over een mening? Wanneer over een Christelijk dogma?

Mening is een subjectieve individuele of collectieve oordeel over iets of over de waarde van iets, dat niet bevestigd is door God als de bron van de objectieve waarheid. Christelijke dogma is een standpunt dat aangenomen wordt door het geloof als een onbetwistbare waarheid, dat zonder harde bewijs erkend wordt als zodanig. De bron van waaruit dogma's voortkomen is Gods openbaring of God zelf.

Op 23-7-2018 om 20:24 zei WdG:

2. Hoe ver gaat het respect voor anders-denkenden binnen de Christelijke gemeente?

Ik gun hem het recht om te denken of te geloven zoals hij het wil. Zijn denken en meningen laat ik voor wat het is. Bij het respect in deze zin is het helemaal niet nodig om met zijn standpunten mee eens te zijn. Het is dan aan God om hem te oordelen voor zijn denkwijze.

Zo kun je bijvoorbeeld nazi's en satanisten (buiten de christelijk gemeenschap) respecteren, maar zolang als ze hun ideologie niet trachten op te leggen aan andere mensen. Want als ze hun wil gaan dicteren aan de rest van de samenleving, dan zijn ze in feite in oorlog met de samenleving en er kan geen sprake zijn van respect. En als ze proberen mij te vermoorden omdat ik 'Undermensch', 'nigger' of christen ben, dan vind ik dat zij met hun ideologie gewoon niet mogen bestaan. In feite is het dus onmogelijk om nazi's en satanisten te respecteren, want haat en moordzucht is de kern van hun oorspronkelijke ideologie.

Om bij de Christelijke gemeenschap (in ieder geval bij oosters-orthodoxe kerk) te horen moet je mee eens zijn met bepaalde alom-geaccepteerde christelijke dogma's. Die dogma's kun je niet tegenspreken. 

Op 23-7-2018 om 20:24 zei WdG:

3. Wanneer is iemand zwak in geloof?

Als hij het moeilijk vindt om zijn geloof in daden te realiseren. 

 

bewerkt door Modestus
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid