Spring naar bijdragen

Problemen i.v.m. vaccineren


Aanbevolen berichten

@TrajectoJe sluit het Q-lite topic af omdat het teveel off-topic is geraakt. Volkomen terecht. Wat ik jammer vind is dat je voordat je dat doet eerst nog je eigen mening inzet.

Citaat

Dat er toch wel soms schade optreedt geloof ik wel. Google maar eens op "vaccinatieschade", bijvoorbeeld. Enige kritische overdenken wat betreft wat vaccinatie eventueel voor ongewenst iets zou kunnen doen lijkt me niet slecht. Als Thom zegt 7 jaar voor een organisatie heeft gewerkt die zich bezig houdt met kinderen met vaccinatieschade zoals hij zegt zie ik niet direct redenen om dat heel zwaar in twijfel te trekken. Dat aantonen waar een schade door ontstaan is vaak lastig zal zijn, geloof ik direct. Zeker als er in principe misschien een schadeclaim zou kunnen worden neergelegd zal er van alles uit de kast gehaald worden door de partij die die zou moeten betalen, om een bewijs niet aanwezig te doen verklaren. Dat maakt het extra lastig

had dat niet gedaan.

@thom lult uit zijn nek want er bestaan geen instellingen met "mismaakten" (zijn woorden) vanwege vaccinatieschade. En anders moet @thom maar eens de naam van die instelling geven. Die zal toch niet geheim zijn.

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei thom:

Ik schreef dat zij in instellingen terecht komen. Kunnen komen. Het is de weg die ik beschreef die ze gaan waardoor ik met die mensen omging.

Niet dat zij in speciale instellingen die gericht zijn op vaccinatieschade terechtkomen.

Een instelling die mensen begeleidt met allerlei hersenschade, zowel aangeboren als niet aangeboren waardoor normaal functioneren een probleem is, begeleiden ook die mensen die door een vaccinatie als zodanig zijn beschadigd.

Lijkt me prachtig werk en heel fijn dat er zorg is voor dergelijke mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei thom:

Het werken met mensen met een verstandelijke handicap kan fijn zijn, en soms zwaar. Geeft vaak voldoening en soms voel je de onmacht om die mensen te kunnen bereiken, dat er een klik is in communicatie op wat voor vlak dan ook.

En vaak verbazing over de ´vindingrijkheid´ van praten of doen, wat het ook interessant maakt, en soms op tijd bukken of een stap terugdoen.. 

 

Ik heb ook een aantal jaren lvg jongeren begeleid op een besloten afdeling, als vangnet voor justitie aan en was een kei in een op een begeleiding. Ik heb zelf ook een aangeboren hersenletsel en kan mij enigszins inleven in de situatie die per geval toch weer verschillend kan zijn.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei thom:

Een instelling die mensen begeleidt met allerlei hersenschade, zowel aangeboren als niet aangeboren waardoor normaal functioneren een probleem is, begeleiden ook die mensen die door een vaccinatie als zodanig zijn beschadigd.

Zou je dan kunnen aangeven hoeveel mensen daar geholpen werden omdat ze door vaccinatie complicaties daar terecht zijn gekomen. Want allerlei hersenschade door allerlei oorzaken is nogal vaag.

Als je een paar minuutjes neemt en door deze pagina bladert met de verschillende ziektes en statistieken, mooi grafisch weergegeven, dan mag je mij daarna vertellen dat in die instelling zoveel mensen zijn opgenomen met vaccinatie complicaties dat het programma beter gelijk gestopt kan worden.

@thom  Ik hoop dat je begrijpt dat dit niet persoonlijk bedoeld is maar om persoonlijke redenen kan ik er niet tegen als mensen op basis van onzin argumenten ziektes als de BOF, mazelen, rode hond, difterie en ga zo maar door weer in onze maatschappij los willen laten. Ik heb respect voor het soort van werk dat je daar gedaan hebt of niks steeds doet. Ik zou dat niet kunnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Dat kan ik mij bij jou wel voorstellen betreft het begeleiden; een woord een woord en een daad een daad. Dat geeft zekerheid.

Zo is dat, duidelijkheid gaat men prat op. En die kunnen ze krijgen, al zet je een pistool op me kop.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei thom:

Natuurlijk.

Netzo als bij de tegenstanders van orgaandonaties.

Ik heb argumenten genoeg aangedragen voor wat betreft mijn houding tov orgaandonaties, waar ik dus absoluut geen voorstander van ben. Dat men argumenten wegwuifd en/of niet serieus neemt, is niet mijn probleem.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎25‎-‎7‎-‎2018 om 09:24 zei thom:

Precies. Daarom ga ik niet meer in discussies over dit soort zaken na eigen onderzoek en conclusies daaruit. 

O, je hebt na eigen onderzoek geconcludeerd dat mensen met een verstandelijke handicap, die hebben opgelopen omdat ze zijn gevaccineerd. Maar je 'wil' het verder niet uitleggen. Terwijl iedereen begrijpt dat je juist met zo'n uitleg je zaak kunt hard maken.
Mijn conclusie is dat je maar wat zegt, alles bij elkaar verzint en dus helemaal niets kunt onderbouwen. Wat een mismaakte manier van redeneren hou je er op na.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

O, je hebt na eigen onderzoek geconcludeerd dat mensen met een verstandelijke handicap, die hebben opgelopen omdat ze zijn gevaccineerd. Maar je 'wil' het verder niet uitleggen. Terwijl iedereen begrijpt dat je juist met zo'n uitleg je zaak kunt hard maken.
Mijn conclusie is dat je maar wat zegt, alles bij elkaar verzint en dus helemaal niets kunt onderbouwen. Wat een mismaakte manier van redeneren hou je er op na.

Je bent vergeten er "met alle respect" voor te zetten. Wel doen hoor, anders staat het zo onbeschoft.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

Zover ik weet zijn er geen ernstige bijwerkingen door te vaccineren. Wel zullen er weer ernstige ziektes voorkomen wanneer mensen hun kinderen niet meer vaccineren.

Dus ik vraag me af waar meer leed en sterfte door is; wel vaccineren of niet vaccineren.https://rijksvaccinatieprogramma.nl/bijwerkingen

Ik woonde 5 jaar in Elspeet en zag de karretjes voorbij komen met polio patiënten. Mensen laten we ons verstand gebruiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei thom:

Jij schrijft regelmatig; lezen is ook een kunst.

Lees maar wat ik geschreven heb, en maak geen verkeerde conclusies.

Daarbij schreef ik ook dat ik hierover niet wil discussiëren.

Als jij er niet verder over wil,  en liever je kop in het zand steekt ,  houdt het op . Maar klaag dan niet dat mensen verkeerde conclusies trekken. Dat laatste voorkom je alleen door wél uitleg te geven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei thom:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Maar klaag dan niet dat mensen verkeerde conclusies trekken. Dat laatste voorkom je alleen door wél uitleg te geven. 

Nee, je leest niet goed. 

Je geeft aan niet te worden begrepen (je zegt: 'je leest niet goed') maar als ik dan vraag het uit te leggen, wil je niet verder in discussie.
Dan houdt het op.
Niet verbazend dat je in 'discussies' snel vast loopt in een welles-niets spelletje.


Beste @thom, een gesprek met iemand die jou alleen maar gelijk geeft, is iets heel anders dan een discussie met mensen die een ander standpunt hebben. Als je niet weet hoe dat laatste moet, ga dat dan eerst eens leren. Dat houdt o.a. in dat je een boodschap zodanig leert te formuleren, dat je weet dat die door anderen ook begrepen wordt zoals jij dat wilt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Lobke:

Zover ik weet zijn er geen ernstige bijwerkingen door te vaccineren

Om heel eerlijk te zijn en ook de andere kant van het verhaal te belichten: Er is een moment geweest waarop ook onderzoekers, Prof. Dr David Miller om precies te zijn, aan de hand van onderzoek (dus niet zomaar mensen die zonder onderbouwing vanuit hun onderbuik reageren) meenden te hebben vastgesteld dat kinkhoestvaccinaties in 1 op de 100.000 gevallen leidden tot hersenbeschadiging. In Engeland verkondigde kinderarts John Wilson op tv dat het vaccin mogelijk 100 doden per jaar veroorzaakte. Het trieste gevolg was dat de vaccinatiegraad daalde naar 31% en 600 mensen overleden aan kinkhoest.
Het onderzoek van Miller bleek in 1988 niet reproduceerbaar en niet te kloppen; van de 7 kinderen met hersenbeschadiging die hij had gevonden, bleek bij 3 dat ze voor en na de vaccinatie geen verschijnselen hadden, 3 hadden de beschadiging bij een virusinfectie opgelopen en 1 als gevolg van het syndroom van Rye. De bewering dat het kinkhoestvaccin tot epilepsie en geestelijke handicaps kon leiden, bleek dus onwaar.
Ondertussen was er, net zoals in Engeland, ook hier een hoop onrust ontstaan. En terecht, destijds. Onterecht, ze weten we nu, maar die onrust blijft maar doorgaan en zie je terugkomen in mensen zoals @thom. Die, als je er over wil beginnen, zijn kop in het zand steekt. 

Er zijn toch wel problemen bekend. Normaal gebeurd vaccinatie met dode cellen. Het is bekend dat een poliovaccin van de firma Sabin (niet in Nederland gebruikt overigens) in 1 op de half miljoen gevallen leidt tot verlamming. In dat virus werd gebruik genaakt van een verzwakt, maar nog wel levend virus. Die verlamming van 1 op de half miljoen is heel erg, maar lang niet zo erg dan niet inenten en veel meer verlammingen. 

Ik kan deze gevallen noemen omdat ik de zaak van 2 kanten bekijk. Het probleem met mensen als @thom is dat ze dit niet doen en vervolgens de zin niet meer van de onzin kunnen onderscheiden.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei thom:

Nou, 1 link dan, over vaccineren in het algemeen; http://www.wijwordenwakker.org/nl/gezondheid

Ik ken deze link en men voelt er nattigheid. Als men het allemaal zo goed weet waarom schrijft men dan een uitgebreide disclaimer waarin bijvoorbeeld staat:

Citaat

Www.wijwordenwakker.org sluit alle aansprakelijkheid uit voor enigerlei directe of indirecte schade, van welke aard dan ook, die voortvloeit uit of in enig opzicht verband houdt met de website.  

Verder lijkt het erop dat wij.wordenwakker.org inmiddels weer in slaap is gevallen want de laatste artikelen stammen uit 2014.

 

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

Ik heb mijn eigen conclusie getrokken over veel zaken, en ga er verder niet meer over in discussie.

Ik geloof best dat er gevallen zijn waarbij de vaccinatie averechts werkt en meer problematiek oplevert dan oplost. Dat is schrijnend, echter geeft dat aanleiding tot generalisatie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid