Spring naar bijdragen

Jezus Christus is in het vlees gekomen


Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei sjako:

Ik vind het prima, maar volgens mij zie jij ook wel de logica van mijn vraag in.

Akkoord. Maak gerust een topic aan, ik wil zeker met je in gesprek gaan. Je geeft volkomen terecht aan dat er voorwaarden moeten zijn om de schuld te kunnen betalen. Welke voorwaarden dit zijn, kunnen we wat mij betreft elders bespreken. Ik geloof in ieder geval NIET dat iedere willekeurige engel de schuld zou kunnen betalen. God zou niet zomaar een engel naar aarde kunnen sturen, en van deze engel de tweede Adam kunnen maken. Ik geloof dus niet dat Jezus in de hemel een engel was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 196
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Je hebt gelijk. 

De discussie is uitgemond in een discussie over de (on)waarheid van de Drie-ene God. Nu de discussie verplaatst is, kan ik de Drie-ene God niet meer als waarheid poneren. Het tegengestelde kan natuurl

We zitten nu dus op het goede speelveld, ik vind het verder heel  redelijk van je gesproken

Zojuist zei WdG:

Ik geloof in ieder geval NIET dat iedere willekeurige engel de schuld zou kunnen betalen. God zou niet zomaar een engel naar aarde kunnen sturen, en van deze engel de tweede Adam kunnen maken. Ik geloof dus niet dat Jezus in de hemel een engel was.

Ik ook niet want hieruit blijkt juist de liefde van God voor ons mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei sjako:

Ik ook niet want hieruit blijkt juist de liefde van God voor ons mensen.

En toch is er volgens mij een verschil. Ik geloof dat Jezus eeuwig is (los van het feit dat Hij dus ook God is, waar we het niet met elkaar over eens zijn). Ik geloof ook niet dat Jezus een, of zoals je wilt "de" aartsengel is of was. Ik geloof bijvoorbeeld dat Michael, net zoals Gabriel een van de aartsengelen is, en niet Jezus, om een voorbeeld te geven. Op dit punt kunnen we nu niet anders tot de conclusie komen: agree to disagree! Overigens prima als je een topic aanmaakt, sjako. Ik ga graag met je het gesprek aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Trajecto:

Maar dat staat dus in Bijbelstudie en jullie willen waarschijnlijk iets bespreken zonder gebonden te zijn aan de grenzen die voor het gedeelte Geloof van toepassing zijn.

Ik heb geen enkele moeite met de grenzen die voor het gedeelte Geloof van toepassing zijn! Wanneer sjako daar wel moeite mee heeft, waar ik alle begrip voor heb, kan hij een nieuw topic maken in levensbeschouwing. Ik ga daar graag met hem in gesprek!

12 minuten geleden zei sjako:

Was hier nu al een topic over?

Niet op de wijze waarop jij het onderwerp wilt bespreken. Voel je dus vrij om een topic aan te maken. Ik ga graag met je in gesprek. Mijn advies is het in levensbeschouwing te doen, zodat je niet gebonden bent aan de afspraken die gemaakt zijn in "Geloof".

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:

Het is al eens een topic geweest 

Je kan er alleen niet meer op reageren.

Dan maak je toch een nieuw topic aan! Mijn tip is dit in Levensbeschouwing te doen, zodat je alle vrijheid hebt.

Wat mij betreft graag weer terug naar het onderwerp....

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Willempie:

Welk onderwerp? Jouw dogma waarover door jou niet gediscussieerd mag worden? Rapporteer me maar. In mijn ogen ben je één van die mensen die ruzie en verdeeldheid zoeken, waar Paulus en de andere apostelen ernstig tegen waarschuwden.

Nee, Willempie, niet "mijn dogma". Het dogma is al eeuwen bekend, en, zo oud ben ik nu ook weer niet. Als jij hetzelfde dogma zou onderschrijven, en ik niet, zou je dezelfde opmerking maken. Ik laat die dus bij jou. We mogen wel degelijk met elkaar over de Drie-ene God in gesprek gaan, zolang deze maar niet ontkend wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei sjako:

Dus geen discussie.

Gesprek of discussie, wat je maar wenst, maar wel binnen de regels van het forum. Ik ga hier de Drie-ene God niet TER discussie stellen. Ik wil wel in gesprek gaan OVER de Drie-ene God. Je kunt denken aan gesprekspunten als hoe de Drie-ene God alles geschapen heeft, hoe de Drie-ene God Zich openbaart, enz. enz. Ik begrijp dat als iemand de Drie-ene God afwijst (zoals Jehovah's getuigen en moslims dat bijvoorbeeld doen), dat dergelijke gesprekspunten geen waarde hebben, en dan is een gesprek in dit forum-gedeelte zinloos. Je kunt natuurlijk altijd in levensbeschouwing een discussie starten....

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Toch vreemd.

Alsof je het dus niet over God mag hebben.

Dit forum-deel is een Christelijk deel, waar de Drie-ene God inderdaad niet TER discussie gesteld mag worden. We kunnen wel spreken OVER God, maar niet over het BESTAAN van de Drie-ene God. Dat is een gegeven, een uitgangspunt in dit forum-deel, een afspraak. Als je daarover klachten hebt, moet je die bij het beheer deponeren. Ik voel me overigens zeer thuis bij dit uitgangspunt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Enige tijd geleden hoorde ik een voorganger, waarvan ik de naam niet ga noemen, zeggen "Jezus is de Weg, maar, allah en boeddha zijn dat ook!" Naar mijn mening is dit al een ernstige dwaling, het noemen van deze namen in een kerkdienst. Mensen kunnen het bekrompen of ouderwets noemen. Als je ergens voor staat, dan wil je dat ook graag delen, en je wilt er over spreken. Een dominee die verkondigt dat er andere wegen zijn dan Jezus, dwaalt naar mijn mening.

Waarom is het dan zo belangrijk te erkennen dat Jezus Christus in het vlees gekomen is? Ieder mens is belast met de erfzonde. Jezus, als Zoon van God en God de Zoon, verwekt door God de Heilige Geest, heeft deze belasting niet! Maar Hij moest wel 100% mens zijn om voor onze zonden aan het kruis te kunnen sterven. En daarom moest Jezus Zijn Godheid afleggen, zoals we in Filippenzen 2 kunnen lezen:

Die, terwijl Hij in de gestalte van God was, het niet als roof beschouwd heeft aan God gelijk te zijn, maar Zichzelf ontledigd heeft  door de gestalte van een slaaf aan te nemen en aan de mensen gelijk te worden.

Jezus, 100% God, werd aan ons gelijk.... het is een groot wonder....

Het feit dat Jezus als God mens geworden is, is dus naar mijn mening de kern van het lijden en sterven van Jezus.

6 minuten geleden zei sjako:

Dus eigenlijk staat dit topic in de verkeerde rubriek, want zo valt er niks te discussiëren.

Nee, want jij ontkent de Drie-ene God, en die discussie wil ik NIET voeren. Je kunt wel mensen uitnodigen tot een discussie. Doe dat dan in een eigen topic. Ik wil hier in gesprek gaan over het feit dat Jezus, als God, Zijn Godheid heeft afgelegd, mens geworden is, om ons te redden. Over deze Drie-ene God wil ik in gesprek gaan!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Enige tijd geleden hoorde ik een voorganger, waarvan ik de naam niet ga noemen, zeggen "Jezus is de Weg, maar, allah en boeddha zijn dat ook!" Naar mijn mening is dit al een ernstige dwaling, het noemen van deze namen in een kerkdienst. Mensen kunnen het bekrompen of ouderwets noemen. Als je ergens voor staat, dan wil je dat ook graag delen, en je wilt er over spreken. Een dominee die verkondigt dat er andere wegen zijn dan Jezus, dwaalt naar mijn mening.

Ik zou idd een andere kerk/voorganger gaan zoeken. Dit hoor ik ook van de Paus. Een zeer ernstige dwaling en volgens mij een opmaat naar één wereldreligie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thorgrem:

Nonsens. Mag jij van het hoofdkantoor in Brooklyn wel een valse getuigenis afleggen?

Wil je het filmpje zien? Ik hoor hem toch duidelijk zeggen: we are all children of God. Om een kind van God te worden zal je Christus aan moeten nemen. Daar heeft Boeda, Allah etc niks mee van doen. In deze toespraak zegt hij over de wereldreligies dat 'they seeking God or meeting God in different ways'

En dat is waar we het over hebben.
Link naar filmpje

modbreak Trajecto: Ik heb het filmpje dat ingebed in het bericht stond vervangen door een link ernaartoe.

Zulke filmpjes geven gemakkelijk aanleiding tot ongenoegen in het forum. Plaatsen ervan is dus niet echt gewenst. Om het topic niet echt te verstoren heb ik de link geplaatst.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Wil je het filmpje zien? Ik hoor hem toch duidelijk zeggen: we are all children of God. Om een kind van God te worden zal je Christus aan moeten nemen. Daar heeft Boeda, Allah etc niks mee van doen.

Link naar het filmpje

Hij zegt zeker niet wat jij in eerste instantie beweerd. Je zet je eigen bekrompen kaders om de uitspraken van een ander. Hiermee bega je een valse getuigenis. Bekeer je van deze zonde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • JoostG locked this discussie
  • JoostG unlocked this discussie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid