Spring naar bijdragen

Gij zult tegen uw naaste niet vals getuigen.


Aanbevolen berichten

Een van de 10 geboden is; Gij zult tegen uw naaste niet vals getuigen.

Hoe gaan we daar in de praktijk mee om als christenen. En wat doen we als blijkt dat we wel een valse getuigenis hebben afgelegd? Houden we stug vol of geven we toe? WWJD?

Nav van de volgende casus hier op het forum;

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Thorgrem:

Een van de 10 geboden is; Gij zult tegen uw naaste niet vals getuigen.

Hoe gaan we daar in de praktijk mee om als christenen. En wat doen we als blijkt dat we wel een valse getuigenis hebben afgelegd? Houden we stug vol of geven we toe? WWJD?

In de lippen des verstandigen wordt wijsheid gevonden; maar op den rug des verstandelozen de roede. (Spr.10:13)

Ik heb hier nog wel een beste knuppel liggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok @Thorgrem dus je dwingt me nu dus met bewijzen te komen. Allereerst is de Paus Jezuïet. Een van de doelstelling van de Jezuïeten is alle Christenen weer onder de paraplu van de RKK te brengen. Zo vindt hij in Kennith Copeland een goede partner. De RKK stelt dat een van de grootste geschillen tussen RKK en de protestantse kerk het feit is dat je redding enkel door geloof in Christus kan krijgen en niet door werken zoals de sacramenten. De RKK heeft daar in toegegeven en is er volgens de RKK geen protest meer dus ook geen protestantse kerk meer. Zie filmpje. Het wordt niet bepaald subtiel gebracht. De Paus roept persoonlijk de protestantse kerk op om weer samen te gaan. Het verleden laat zien dat dit niet verstandig is.

Hij probeert alle geloven over een kam te scheren door te stellen dat we allemaal kinderen van God zijn. En dat is een grove leugen. Kind van God wordt je door aanname van Christus en op geen enkele andere manier, geen Boedisme, Hindoeisme, en wat er al nog niet meer is. Dit is een gif wat ik steeds vaker hoor. En dan kan je me bekrompen vinden, maar het is zoals de Bijbel het zegt. 

De geest die jullie hebben gekregen is er niet een van slavernij, wat weer tot angst zou leiden, maar van adoptie als zonen. Door die geest roepen we uit: ‘Abba, Vader!’  16 De geest zelf getuigt met onze geest dat we Gods kinderen zijn.  Romeinen 8:15.

Of misschien nog duidelijker, Joh 1:12 12 Maar aan allen die hem wel aanvaardden, heeft hij het recht gegeven Gods kinderen te worden, omdat ze in zijn naam geloofden. 

Door te stellen dat er meerdere wegen zijn om God te vinden, dan ben je zeker als Katholiek leider niet goed bezig. Je behoort het belang van Christus te zoeken en niet van bijv de Islam. Je behoort het goede nieuws van het Koninkrijk te verkondigen. Nu zeg ik niet dat het niet goed is om de dialoog te zoeken, maar je kan te ver gaan. In het filmpje wat ik eerder gepost heb is het Christendom slechts een van de vele wereldreligies, zo wordt het gebracht. En dat ook nog eens op een schandelijke manier om een beeldje van kindje Jezus te laten zien. De Zoon van God als een beeld.......Hij is een machtig Koning over Gods Koninkrijk, geen kindje. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei sjako:

Ok @Thorgrem dus je dwingt me nu dus met bewijzen te komen. Allereerst is de Paus Jezuïet.

Eens, alleen russel was een freemason en die zijn voortgebracht door jezuiten.

Jehovas en mormons enz... Zijn allemaal opgericht door freemasons hun uiteindelijke doel is ontkennen dat Jezus als God voor ons gestorven is

Dus eenieder die ontkent dat God in het vlees gekomen is getuigd van occoltisme zook de symbolen getuigen

 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Thinkfree:

alleen russel was een freemason 

Die discussie hebben we hier al uitgebreid gehad en dat blijkt dus kolder te zijn.

Een van onze hoofddoelen is juist verkondigen dat Jezus voor ons is gestorven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

Al eens bij zijn graf gekeken ? 

Dat heeft niks met vrijmetselarij te maken. Bovendien gaat hier om de Paus en zijn boodschap en niet over Russell. Zoek maar eens op het forum. Het is vast nog wel te vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei sjako:

Ok @Thorgrem dus je dwingt me nu dus met bewijzen te komen. Allereerst is de Paus Jezuïet.... bladiebladiebla

Voordat je verder gaat met laster en smaad is het misschien goed om je eerste aster waarmee dit topic begon gewoon eens afzonderlijk te bekijken en tot de conclusie te komen dat je een valse getuigenis uitsprak en dat dat een christen niet past. Wat je nu doet is je gebral met nog meer gebral overstemmen. En daarmee doe je dit topic geen goed.

Samengevat; eerst punt 1 en dan kijken hoe we als christenen daar in de praktijk mee omgaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:

Volgens mij was dat een poging van sjako om punt 1 te verklaren.

Er is een agenda aan de gang om alle religies onder 1 religie te brengen, als consensus om de mens ´´brood, spelen´´ en dan ook ´´religie´´ te geven om in slaap te blijven.

BS. Graag dit soort nonsens complottheorieen buiten dit topic houden en liever ook buiten het forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei thom:

Kan de mens dat dan zelf doen? En zich daarmee als ''Kenner van de Waarheid want hij kent Jezus'' verklaren?

Ja en nee. Er zijn verschillende volgordes, maar uiteindelijk met hetzelfde resultaat:

Wedergeboorte, waardoor God de Heilige Geest ontvangen wordt. Daarom leert de Bijbel ook dat iedereen die NIET belijdt dat God (de Zoon) in het vlees gekomen is, NIET uit God is. Over de volgorde waarin e.e.a. geschiedt, kunnen we in een ander topic van gedachten wisselen, over de verschillende tradities kunnen we ook van gedachten wisselen, in een ander topic.

Jehovah's getuigen, moslims, atheisten, boeddhisten belijden NIET dat God (de Zoon) in het vlees gekomen is, ze ontkennen de Godheid van de Heilige Geest, en daarom zijn ze per definitie NIET uit God. Dat betekent niet dat het slechtere mensen zijn, het betekent dat ze niet uit de ware Drie-ene God zijn, en dan heb ik het uiteraard over personen die de leer van het WTG, de islam, boeddhisme aanhangen. Er is maar een ware God: de Drie-ene God, zo simpel is het. Alle boeken die deze Drie-ene God afwijzen, wijs ik af. Verdere discussie over dit punt ga ik niet aan. Je zult het hier dus mee moeten doen, beste thom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

Er is een agenda aan de gang om alle religies onder 1 religie te brengen, als consensus om de mens ´´brood, spelen´´ en dan ook ´´religie´´ te geven om in slaap te blijven.

Precies, en niet ongenuanceerd. Ik vind het eigenlijk wel eens goed dat het besproken wordt. Dat @Thorgrem dat niet wilt zien snap ik wel. Maar het is gewoon een feit dat het gaande is en daar is geen woord van gelogen.

1 uur geleden zei Thorgrem:

BS. Graag dit soort nonsens complottheorieen buiten dit topic houden en liever ook buiten het forum.

Doe je ogen eens open. Heb je het filmpje gezien? Dat is toch super duidelijk. Daar is geen woord Chinees aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Precies, en niet ongenuanceerd. Ik vind het eigenlijk wel eens goed dat het besproken wordt. Dat @Thorgrem dat niet wilt zien snap ik wel. Maar het is gewoon een feit dat het gaande is en daar is geen woord van gelogen.

Waarom zou ik jou, die aantoonbaar heeft gelogen over die video nu wel geloven? Je reputatie is besmet geraakt en door je hoogmoed zal je dat ook niet herstellen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Thorgrem:

Christengekkie weet ik uit ervaring. 

Hij gaat schelden. Teken van zwakte hoor en bovendien niet toegestaan.

2 minuten geleden zei Thorgrem:

Waarom zou ik jou, die aantoonbaar heeft gelogen over die video nu wel geloven? Je reputatie is besmet geraakt en door je hoogmoed zal je dat ook niet herstellen. 

Geef jij dan maar eens precies aan wat ik gelogen heb. Heel gedetailleerd graag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

Hij gaat schelden. Teken van zwakte hoor en bovendien niet toegestaan.

Dien een TR in zou ik zeggen.

Citaat

Geef jij dan maar eens precies aan wat ik gelogen heb. Heel gedetailleerd graag.

Heel specifiek;

Thursday om 20:33; Dit hoor ik ook van de Paus. Een zeer ernstige dwaling en volgens mij een opmaat naar één wereldreligie.

Je hebt dit helemaal nergens gehoord van de paus. Het is jouw verwrongen en geesteszieke kwaadaardige interpretatie van de christelijke woorden van de paus.

 

Maar om in het kader van dit topic te blijven. Het is me duidelijk dat jij als christen iig in de praktijk zwaar door de mand valt. Een aantoonbaar valse getuigenis bezigen en uit hoogmoed dat niet terug willen nemen. Moreel verwerpelijk gedrag en een christen onwaardig. Ik ben wel een beetje klaar met dit soort christenen en denk dat ik maar eens lang uitlog.

bewerkt door Thorgrem
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei WdG:

Daarom leert de Bijbel ook dat iedereen die NIET belijdt dat God (de Zoon) in het vlees gekomen is, NIET uit God is

En weer wordt dit vers verkeerd geciteerd. Er staat niet God. Je plakt twee teksten aan elkaar en schud ze een beetje door elkaar. Jezus was vertegenwoordiger van zijn Vader, volgens de Christelijke Bijbel de enige ware God. Hij droeg de Geest van Zijn Vader in zich. Daarom zei Hij dat Hij niets uit zichzelf kon doen. De woorden van Hem waren van de Vader. Ook de wonderen die Hij deed.

 Joh 5:30 

Ik kan niets uit mezelf doen. Ik oordeel naar wat ik hoor, en mijn oordeel is rechtvaardig omdat ik me niet laat leiden door mijn eigen wil maar door de wil van Hem die mij heeft gestuurd.

@WdG Je zegt nu dus zelf dat wat niet met jou overtuiging strookt niet uit God is. Wat vindt jij, zijn Moslims, Boedisten, Hindoeisten kinderen van God?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Thorgrem:

geesteszieke kwaadaardige interpretatie

Hij wordt steeds neidiger, ben ik ook al geestelsziek. Dacht het niet. Ik zie het heel helder en ik ben bij lange na niet de enige. O ja, rapport is verstuurd want zo gaan we hier niet met elkaar om.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei sjako:

En weer wordt dit vers verkeerd geciteerd. Er staat niet God.

Nee, beste sjako, ik citeer niks, ik leg uit wat de Bijbel ons leert. Ik herhaal het nogmaals voor je: iedere geest die NIET belijdt dat God de Zoon in het vlees gekomen is, is de geest van de anti-christ. Ik kan er niks aan veranderen, het is de waarheid. De geest van het WTG is de geest van de anti-christ, omdat het WTG ontkent dat onze Verlosser God is, en dat is een zeer kwalijke zaak. Ik beweer dus niet dat mensen anti-christussen zijn. Ik beweer dat de geest van het WTG de geest van de anti-christ is. Het WTG is dus een orgaan dat niet door de enige ware Drie-ene God geleid wordt. Ik geef om je, sjako, daarom zou ik het zo geweldig vinden als jij hier afstand van doet. Het betekent dus niet dat de personen achter het WTG onmensen of slechte mensen zijn. Nee, velen zijn juist hele prettige mensen.

Een groot verschil met de katholieke kerk is dat zij NIET ontkennen dat God de Zoon in het vlees gekomen is. Je kunt allerlei op- en aanmerkingen hebben op de paus, je kunt allerlei op- en aanmerkingen hebben op deze leer, maar de Bijbel leert heel duidelijk dat iedere geest die belijdt dat God de Zoon in het vlees gekomen is, uit God is. Ondanks de verschillen in visie op bepaalde punten (en neem maar aan dat katholieken onderling ook verschillend denken), is de officiele leer wel dat God de Zoon in het vlees gekomen is, en dan kunnen we niet anders erkennen dat ze uit God zijn.

Samengevat:

Als de leer gevolgd wordt, zijn Jehovah's getuigen niet uit God, maar zijn katholieken dat wel. Dat is dus ook een reden dat we wel met katholieken samenwerken, dat we onderling ook veel van elkaar leren, maar dat we totaal niet met Jehovah's getuigen kunnen samenwerken, en andersom ook niet.

Overigens, er staat wel God, om precies te zijn God de Zoon, en weet je waarom? Omdat Jezus Christus God de Zoon is, zo eenvoudig is het.

Voor hier geldt dit als waarheid waar we niet van afwijken. Hou je alsjeblieft aan de afspraken, waarvoor bedankt!

God is in het vlees geopenbaard, dat lezen we letterlijk in de Bijbel, zoek maar eens op. Wel een Bijbel gebruiken...

bewerkt door WdG
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga dit topic zo dadelijk sluiten voor bestudering door de moderatie. Om niet iemand die mogelijk net aan het reageren is met zijn bericht voor een dichte deur te laten komen wacht ik nog eventjes, maar als je dit leest dus niet meer een nieuwe reactie gaan aanmaken want dan heb je kans dat die er niet meer door komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid