Spring naar bijdragen

Vaccinatie;wel/niet/waarom?


Aanbevolen berichten

Wie vandaag 'Een Vandaag' gekeken heeft zal het onderwerp over vaccinatie niet ontgaan zijn. In Italië wordt er steeds minder ingeënt, waardoor mazelen daar weer veel voorkomt.

Wij mensen houden vaak niet van verplichtingen en willen baas in eigen buik, sorry baas over eigen kind zijn. Nu worden ook vakantiegangers met kinderen die niet ingeënt zijn gewaarschuwd voor de risico's die ze lopen als ze naar Italië gaan.

Dus ik ben zo vrijmoedig om toch weer een topic te starten over: waarom m.i vaccineren zo nodig is.

 

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/opkomst-mazelen-in-italie-door-minder-vaccinaties/

bewerkt door Lobke
media toegevoegd
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 78
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wie vandaag 'Een Vandaag' gekeken heeft zal het onderwerp over vaccinatie niet ontgaan zijn. In Italië wordt er steeds minder ingeënt, waardoor mazelen daar weer veel voorkomt. Wij mensen houden

Dat is bij mij ook nooit een issue geweest. Al die christenen die menen dat het God is die voor hen zorgt wbt het voorkomen van ziektes, lopen enkel en alleen weinig risico om besmet te worden omdat z

In 1e instantie ben je zelf verantwoordelijk voor je gezondheid. De overheid heeft echter ook de plicht om zich zorgen te maken om de gezondheid van haar onderdanen. Dat doen ze onder andere door vacc

11 uur geleden zei Lobke:

Nu worden ook vakantiegangers met kinderen die niet ingeënt zijn gewaarschuwd voor de risico's die ze lopen als ze naar Italië gaan.

Ik weet dat men dit doet, maar het is wel een beetje vreemd. Mensen die niet zijn gevaccineerd, lopen overal risico, niet alleen in Italië. En ze vormen een gevaar voor anderen. Als de Italiaanse regering werkelijk wat ik doen, dan houdt men aan de grens toch controles ? : Iedereen die geen spuit heeft gehad, komt er niet in

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik weet dat men dit doet, maar het is wel een beetje vreemd. Mensen die niet zijn gevaccineerd, lopen overal risico, niet alleen in Italië. En ze vormen een gevaar voor anderen. Als de Italiaanse regering werkelijk wat ik doen, dan houdt men aan de grens toch controles ? : Iedereen die geen spuit heeft gehad, komt er niet in

Ja, ik vind het ook wat overtrokken, maar het gaat over een land waar veel Nederlanders en andere Europeanen naar toe gaan. Het blijft dus bij waarschuwen/de mensen voorlichten. Het gaat ook om mensen met zeer jonge baby's die nog niet alle inentingen hebben.

Als een bepaalde ziekte weer meer voorkomt -zoals hier de mazelen- dan is dat goed om dat te weten.

Ga je naar Afrika of Azië dan is het ook (verplicht) vaccineren. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Lobke:

Dus ik ben zo vrijmoedig om toch weer een topic te starten over: waarom m.i vaccineren zo nodig is.

Dat is nodig omdat het levens red. Het is niet eerlijk i.m.o. om ervan uit te gaan dat als jij een ziekte hebt overleeft terwijl je er niet voor gevaccineerd bent geweest, dit dan ook voor je kroost op te laten gaan. Als het mij lukt om de snelweg over te steken met mijn ogen dicht, dan zou ik mijn kinderen ook niet aanraden om dit ook te doen.

https://www.scientias.nl/vaccineren-levensgevaarlijk-levensreddend/

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is tegenwoordig geen issue meer? Het is simpelweg strafbaar om je kinderen niet in te enten. We kennen in Nederland mishandeling. Dat is in het strafrecht een artikel dat door rechters zo wordt toegerust  dat als je handelt in strijd met de gezondheid van je kind, je dan strafbaar bent aan kindermishandeling. Niet inenten is handelen in strijd met gezondheid van je kind. Aangezien @sjako hier alvaker heeft gezegd dat Jehovah's zich houden aan de wet, is het duidelijk dat ook zij gelukkig in 2018 en kinderen gewoon laten inenten.

Ouders die zich toch als criminelen gedragen ten opzichte van hun kinderen,  door niet in te enten,  zouden uit de ouderlijke macht moeten worden gezet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dit is tegenwoordig geen issue meer?

Dat is bij mij ook nooit een issue geweest. Al die christenen die menen dat het God is die voor hen zorgt wbt het voorkomen van ziektes, lopen enkel en alleen weinig risico om besmet te worden omdat ze honkvast zijn temidden van allemaal anderen die wel gevaccineerd zijn. Pure schijnheiligheid dus en profiteren van een ander.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Niet inenten is handelen in strijd met gezondheid van je kind. Aangezien @sjako hier alvaker heeft gezegd dat Jehovah's zich houden aan de wet, is het duidelijk dat ook zij gelukkig in 2018 en kinderen gewoon laten inenten.

Wij hebben geen probleem met inenten.

Mensen die er wel moeite mee hebben komen toch meestal uit de gereformeerde hoek? Heeft dacht ik met de predestinattie te maken. Als je zou inenten dan zou je Gods plan in de war schoppen of zo iets? In hun ogen bepaalt God of iemand ziek wordt of niet. Daar staan wij dus niet achter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Wij hebben geen probleem met inenten.

Mensen die er wel moeite mee hebben komen toch meestal uit de gereformeerde hoek? Heeft dacht ik met de predestinattie te maken. Als je zou inenten dan zou je Gods plan in de war schoppen of zo iets? In hun ogen bepaalt God of iemand ziek wordt of niet. Daar staan wij dus niet achter.

Ga je weer wijzen naar anderen met je vingertje?

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei sjako:

Mensen die er wel moeite mee hebben komen toch meestal uit de gereformeerde hoek?

Wat een onzin.

Ik ken mensen die pricipiele bezwaren hebben tegen medische behandelingen, zoals vaccinaties, bloedtransfusies, en andere behandelingen. Niet een daarvan is gereformeerd.

47 minuten geleden zei sjako:

Mensen die er wel moeite mee hebben komen toch meestal uit de gereformeerde hoek? Heeft dacht ik met de predestinattie te maken.

Heb je voorbeelden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Wij hebben geen probleem met inenten.

Mensen die er wel moeite mee hebben komen toch meestal uit de gereformeerde hoek? Heeft dacht ik met de predestinattie te maken. Als je zou inenten dan zou je Gods plan in de war schoppen of zo iets? In hun ogen bepaalt God of iemand ziek wordt of niet. Daar staan wij dus niet achter.

@Sjako waarom zeg je altijd wij i.p.v ik. Spreek je niet voor jezelf? Inderdaad zie je bij orthodox gereformeerden (SGP stemmer) nog tegenstand tegen vaccinatie op principiële gronden. Maar die groep wordt kleiner. De groep ouders die antroposofisch denken wordt steeds groter, jonge moderne ouders waarvan kinderen naar de vrije school gaan om zo maar even een voorbeeld te geven. Ouders die ook aan de weg timmeren iets wat orthodox gereformeerden niet zo snel doen.

@Kaasjeskruid

Goede informatie!

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei WdG:

Wat een onzin.

Ik ken mensen die pricipiele bezwaren hebben tegen medische behandelingen, zoals vaccinaties, bloedtransfusies, en andere behandelingen. Niet een daarvan is gereformeerd.

Er stond ook een vraagteken achter. Heb met gereformeerden gewerkt en heb gereformeerde familie en die enten niet omdat in zou dreusen tegen Gods voorzienigheid. Dat is wat ik weet. Ik heb geen idee welke groeperingen er nog meer niet vaccineren en waarom niet.

3 minuten geleden zei Lobke:

waarom zeg je altijd wij i.p.v ik. Spreek je niet voor jezelf? 

De vraag was of Jehovah Getuigen probleem hebben met vaccinatie. Dus meervoud dus zeg ik 'wij'. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Lobke:

Wie vandaag 'Een Vandaag' gekeken heeft zal het onderwerp over vaccinatie niet ontgaan zijn. In Italië wordt er steeds minder ingeënt, waardoor mazelen daar weer veel voorkomt.

Wij mensen houden vaak niet van verplichtingen en willen baas in eigen buik, sorry baas over eigen kind zijn. Nu worden ook vakantiegangers met kinderen die niet ingeënt zijn gewaarschuwd voor de risico's die ze lopen als ze naar Italië gaan.

Dus ik ben zo vrijmoedig om toch weer een topic te starten over: waarom m.i vaccineren zo nodig is.

 

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/opkomst-mazelen-in-italie-door-minder-vaccinaties/

Dag lobke

Ik sta er op het moment tussenin, ben er niet op tegen en weet wanneer nodig het vele levens kan redden.

Aan de andere kant is het overbodig vaccineren ook niet nodig, en het feit dat er geen disclaimers met de nodige informatie wordt verschaft

Daar komt ook nog bij dat er bepaalde verontrustende uitspraken gedaan zijn door de hoge heren die deze vaccinaties mogelijk maken.

Kortom oprecht vaccineren is geniaal en heeft mijn zegen

Mijn zorgen zitten in het woordje "oprecht"

 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Thinkfree,

Er is zoveel informatie te vinden op internet  over vaccineren, ook voor mensen die twijfelen, ook van tegenstanders..

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/bijwerkingen

Doordat kinderen gevaccineerd worden komen deze ernstige ziektes weinig meer voor en denken we misschien snel; ''ach het zal zo'n vaart niet lopen''. Maar juist die gedachte is gevaarlijk, zeker als dat verspreid wordt door een groep die zich sterk laat horen (wat niet verboden is). Steeds minder vaccinatie dat betekend dat deze ziektes de kop weer op gaan steken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Lobke:

@Thinkfree,

Er is zoveel informatie te vinden op internet  over vaccineren, ook voor mensen die twijfelen, ook van tegenstanders..

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/bijwerkingen

Doordat kinderen gevaccineerd worden komen deze ernstige ziektes weinig meer voor en denken we misschien snel; ''ach het zal zo'n vaart niet lopen''. Maar juist die gedachte is gevaarlijk, zeker als dat verspreid wordt door een groep die zich sterk laat horen (wat niet verboden is). Steeds minder vaccinatie dat betekend dat deze ziektes de kop weer op gaan steken.

Ik vindt het een schril idee dat onze gezondheid afhankelijk is van de overheid, zo wordt het wel gebracht enige nuance is dan ook op zijn plek.

Ik snap je zorgen echter snijd het mes aan twee kanten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Ik vindt het een schril idee dat onze gezondheid afhankelijk is van de overheid, zo wordt het wel gebracht enige nuance is dan ook op zijn plek.

Ik snap je zorgen echter snijd het mes aan twee kanten.

In 1e instantie ben je zelf verantwoordelijk voor je gezondheid. De overheid heeft echter ook de plicht om zich zorgen te maken om de gezondheid van haar onderdanen. Dat doen ze onder andere door vaccins beschikbaar te stellen waarmee we ons kunnen inenten tegen de veel voorkomende dodelijke ziekten. Ik begrijp echter niet goed wat je bedoelt met het mes snijdt aan twee kanten en 'oprecht'. Kennelijk twijfel je dus aan de oprechte bedoelingen van de overheid en denk dat er een tweede kant is aan het vaccinatieprogramma. Wees dan duidelijk en leg uit wat je daarmee bedoelt. Nu noem je alleen de termen zonder het verder uit te leggen. Daarmee ben je ontzettend onduidelijk en laat je ruimte over voor onnodig speculeren.

De overheid is over haar kant van de zorg over jouw gezondheid een stuk duidelijker dan jij bent.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

Aan de andere kant is het overbodig vaccineren ook niet nodig, en het feit dat er geen disclaimers met de nodige informatie wordt verschaft

Er is geen sprake van overbodige vaccinatie. Vaccinatie vindt alleen plaats na overleg tussen deskundigen op dat gebied (en daar zitten dus inderdaad geen dominees uit de biblebelt tussen). Je vertelt niet de waarheid over disclaimers; ten eerste is de zin ontzettend krom, ten tweede is alle informatie te vinden op de site van het RIVM.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

In 1e instantie ben je zelf verantwoordelijk voor je gezondheid.

Dus dat betekent alles bevragen al helemaal als er iets je lichaam ingespoten word ??‍?‍?‍? 

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

De overheid heeft echter ook de plicht om zich zorgen te maken om de gezondheid van haar onderdanen.

Deed ze dat werkelijk zou men met onderzoeken komen zoals bijvoorbeeld deze: 

Een greep uit officiële wetenschappelijke studies over het gevaar van aluminium:  

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2819810/?tool=pubmed

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/21568886/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1877387/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22235057

 

Een vorm van aluminium zit in bijna elk vaccin: Pneumokokkenvaccin bevat aluminiumfosfaat, DKTP vaccin: aluminiumhydroxide, Meningokokken C vaccin: aluminiumhydroxide en DKTPhib-hepb: aluminiumhydroxide en aluminiumfosfaat. Bron: RVP vaccins: http://www.rivm.nl/Onderwerpen/B/Bijsluiters_vaccins/Bijsluiters_Rijksvaccinatieprogramma

 

Er wordt ons verteld dat het maar hele kleine hoeveelheden zijn. Het zou daarom niet gevaarlijk zijn. Is dat zo?

In 2008 bepaalde de Europese Autoriteit voor voedselveiligheid (EFSA) dat de toelaatbare wekelijkse inname (TWI) voor aluminium tot 1 mg/kg lichaamsgewicht/week mag zijn. Omgerekend naar een baby van 5 kilo betekent dat maximaal 0,71 mg per dag. In het zesvoudig DKTP Hib Hep B vaccin zit 0.82 mg en met het pneumokokken vaccin erbij is het 1.32 mg, dus bijna twee keer zoveel als toegestaan is volgens de EFSA norm. En deze norm betreft aluminium hydroxide die ingeslikt wordt. Bij vaccineren wordt het ingespoten. Hierdoor is het veel moeilijker zo niet onmogelijk, voor de baby om deze stof weer uit te scheiden, en ten tweede bereikt aluminium via de bloedbaan de kwetsbare hersenen.

Dit is nog maar 1 stof het gaat veel verder dat is het mes welke snijd aan twee kanten

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat doen ze onder andere door vaccins beschikbaar te stellen waarmee we ons kunnen inenten tegen de veel voorkomende dodelijke ziekten. Ik begrijp echter niet goed wat je bedoelt met het mes snijdt aan twee kanten en 'oprecht'. Kennelijk twijfel je dus aan de oprechte bedoelingen van de overheid en denk dat er een tweede kant is aan het vaccinatieprogramma. Wees dan duidelijk en leg uit wat je daarmee bedoelt. Nu noem je alleen de termen zonder het verder uit te leggen. Daarmee ben je ontzettend onduidelijk en laat je ruimte over voor onnodig speculeren.

Er zitten stoffen in die er niet in horen.

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

De overheid is over haar kant van de zorg over jouw gezondheid een stuk duidelijker dan jij bent.

Super slim en duidelijk medicijn en gif in 1 spuit stoppen.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Thinkfree:

In 2008 bepaalde de Europese Autoriteit voor voedselveiligheid (EFSA) dat de toelaatbare wekelijkse inname (TWI) voor aluminium tot 1 mg/kg lichaamsgewicht/week mag zijn. Omgerekend naar een baby van 5 kilo betekent dat maximaal 0,71 mg per dag.

Dat is dus niet hetzelfde. Een baby mag dus 5 mg per week hebben. Als het 0.82 mg met een spuit krijgt, moet het de rest van de week niet teveel binnen krijgen. Bovendien, hoeveel kinderen gaan er per jaar dood aan aluminium vergiftiging, en hoeveel aan mazelen? En dan moet je vervolgens nog bedenken dat de kinderen die niet ingeënt worden, beschermt worden door de meute die de prik wel krijgt, waardoor veel ziektes nauwelijks meer voorkomen. Op het moment dt de helft van de kinderen niet meer ingeënt worden verandert dat plaatje ook nog eens.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Thinkfree:

Aan de andere kant is het overbodig vaccineren ook niet nodig, en het feit dat er geen disclaimers met de nodige informatie wordt verschaft

Daar komt ook nog bij dat er bepaalde verontrustende uitspraken gedaan zijn door de hoge heren die deze vaccinaties mogelijk maken.

Zou je dit concreet kunnen maken?

Wanneer wordt er overbodig gevaccineerd?

Wat bedoel je met disclaimers? Meestal staat daar namelijk in dat men geen verantwoordelijkheid neemt voor negatieve effecten wat een beetje raar zou zijn bij vaccinaties.

En wij zijn die hoge heren en welke uitspraken hebben zij gedaan?

12 uur geleden zei Thinkfree:

Ik vindt het een schril idee dat onze gezondheid afhankelijk is van de overheid, zo wordt het wel gebracht enige nuance is dan ook op zijn plek.

Waarom is dat een schril idee? Moeten we dan maar afhankelijk worden van particulieren op wie geen controle plaatsvindt (en waar vaak kwakzalvers tussen zitten)?

9 uur geleden zei Thinkfree:

Omgerekend naar een baby van 5 kilo betekent dat maximaal 0,71 mg per dag. In het zesvoudig DKTP Hib Hep B vaccin zit 0.82 mg en met het pneumokokken vaccin erbij is het 1.32 mg, dus bijna twee keer zoveel als toegestaan is volgens de EFSA norm

Dat zou zo zijn als die baby dagelijks zou worden gevaccineerd. In het eerste jaar wordt een baby 4 keer met DKTP gevaccineerd. Dat betekent dus dat men ruim onder de maximaal toegestane waarde blijft.  

Citaat

(bron) Zuigelingen krijgen voor hun eerste verjaardag drie keer een inenting tegen pneumokokken, op de leeftijd van 8 weken, 4 maanden en 11 maanden. Zij krijgen de vaccinatie tegelijk met de DKTPDifterie, kinkhoest, tetanus, polio- HibHaemophilus influenzae type b -HebB-vaccinatie.

Zelfs als je het bij elkaar optelt is het risico minimaal.

Op deze pagina een grafiek van het aantal sterfgevallen door pneumokokken, hier is ook onderstaande tekst te vinden:

Citaat

Voor invoering van vaccinatie in 2006 stierven er landelijk zo'n 400 personen per jaar aan ernstige pneumokokkeninfecties, waarvan ongeveer 180 veroorzaakt door de 7 typen in het vaccin (van Deursen et al., 2012). Na invoering van vaccinatie is dit aantal sterfgevallen sterk gedaald.
In 2011 is het vaccin dat tegen 7 serotypen beschermt, vervangen door een vaccin dat tegen 10 serotypen beschermt. De verwachting is dat het aantal sterfgevallen veroorzaakt door de vaccin typen hierdoor nog verder afneemt. 

 

9 uur geleden zei Thinkfree:

Er zitten stoffen in die er niet in horen.

Welke stoffen?

9 uur geleden zei Thinkfree:

Super slim en duidelijk medicijn en gif in 1 spuit stoppen.

Ok, dus de overheid is er op uit om haar burgers te doden. Is dat wat je wilt zeggen?

9 uur geleden zei Thinkfree:

Dat leggen ze niet vast omdat bij voorbaat het vaccin al buitengesloten wordt als oorzaak.

Hier beweer je dus dat als iemand aan aluminium vergiftiging overlijdt dit niet als doodsoorzaak wordt vastgelegd omdat dit terug zou zijn te herleiden naar de vaccinaties. Dat betekent dat die vier artikelen die je aanhaalt gewoon uit de duim gezogen zijn want de informatie waarop die artikelen gebaseerd zijn wordt nergens geregistreerd.

13 uur geleden zei Thinkfree:

Kortom oprecht vaccineren is geniaal en heeft mijn zegen

is feitelijk een onwaarheid want met al je bedenkingen ben je eigenlijk tegen vaccineren.

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Thinkfree,

"Oprecht" vaccineren; die zin begrijp ik niet. Vaccineren gebeurd om epidemieën van een aantal ernstige ziektes te voorkomen. Waarom gebruik je het woord; oprecht?

In Afrika zijn ook vaccinatie programma's opgezet, daar sterven/stierven veel kinderen aan de mazelen. https://www.unicef.nl/nieuws/2015-04-23-bijna-8-miljoen-kinderen-worden-gevaccineerd-tegen-mazelen-in-sudan We zien hier in het westen niet meer wat er gebeurd als je niet vaccineert. We ondervinden het gelukkig nog niet, maar in veel Europese landen neemt het vaccineren licht af en dat is verontrustend.  Zeker nu er steeds meer mensen uit o.a Afrika hier heen komen bijv; de vluchtelingen. Ook hun kinderen kunnen infectie ziektes overbrengen.

 

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Lobke:

Oprecht" vaccineren; die zin begrijp ik niet. Vaccineren gebeurd om epidemieën van een aantal ernstige ziektes te voorkomen. Waarom gebruik je het woord; oprecht?

Vaccinatie in de goede handen is een zegen, in de handen van mensen die openlijk beweren van mensen af te willen om de planeet te redden zoals de term 'overpopulatie' vaak genoemd wordt die vertrouw ik niet en sta er daarom heel dubbel in.

Je kan het zowel goed als kwaad gebruiken de vraag is in wiens handen ligt het vaccin.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid