Spring naar bijdragen

Vaccinatie;wel/niet/waarom?


Aanbevolen berichten

15 minuten geleden zei WdG:

Je doet het gewoon weer. Nee, geen oplichter, hij betaalt dat wat hij moet betalen. Rekeningen voor zorg zijn onderhandelbaar. De vraag is dus wie zich LAAT oplichten. Je kunt je kop in het zand blijven steken....

Ik zit in de bijstand en heb onlangs twee kiezen laten trekken, kosten bijna 800 euro. Ik heb ze gevraagd of er wat te regelen viel. Dat kun je dus mooi vergeten! Ik werd verwezen naar aanvragen van bijzondere bijstand. Het restantbedrag heb ik een betalingsregeling voor moeten afsluiten. Zo zitten de zaken in elkaar in Nederland, met je onzin verhaaltjes.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 78
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wie vandaag 'Een Vandaag' gekeken heeft zal het onderwerp over vaccinatie niet ontgaan zijn. In Italië wordt er steeds minder ingeënt, waardoor mazelen daar weer veel voorkomt. Wij mensen houden

Dat is bij mij ook nooit een issue geweest. Al die christenen die menen dat het God is die voor hen zorgt wbt het voorkomen van ziektes, lopen enkel en alleen weinig risico om besmet te worden omdat z

In 1e instantie ben je zelf verantwoordelijk voor je gezondheid. De overheid heeft echter ook de plicht om zich zorgen te maken om de gezondheid van haar onderdanen. Dat doen ze onder andere door vacc

13 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik zit in de bijstand en heb onlangs twee kiezen laten trekken, kosten bijna 800 euro. Ik heb ze gevraagd of er wat te regelen viel. Dat kun je dus mooi vergeten! Ik werd verwezen naar aanvragen van bijzondere bijstand. Het restantbedrag heb ik een betalingsregeling voor moeten afsluiten. Zo zitten de zaken in elkaar in Nederland, met je onzin verhaaltjes.

Niet iedereen is een goede zakenman.

1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Volgens mij ging het hier om vaccinaties.
Niet om de vraag of we worden opgelicht door verzekeringen. Dat laatste is overigens zeker het geval, maar daar gaat dit topic niet over.

 

Klopt. Ik ben niet tegen vaccinaties. Nog een vraag?

14 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik zit in de bijstand en heb onlangs twee kiezen laten trekken, kosten bijna 800 euro. Ik heb ze gevraagd of er wat te regelen viel. Dat kun je dus mooi vergeten! Ik werd verwezen naar aanvragen van bijzondere bijstand. Het restantbedrag heb ik een betalingsregeling voor moeten afsluiten. Zo zitten de zaken in elkaar in Nederland, met je onzin verhaaltjes.

En noem het alsjeblieft geen onzin verhaaltjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Als zaken doen synoniem staat aan zielig doen, laat mij dan maar een slechte onderhandelaar zijn.

Waarom is de zorg zo duur, denk je? Als jij met dezelfde felheid waarmee je hier discussieert, en dezelfde toon zaken doet, heb je een kansje. Nee, zaken doen staat niet synoniem aan zielig doen. De meeste mensen betalen graag te veel, en denken dat het ook nog moet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei WdG:

Waarom is de zorg zo duur, denk je? Als jij met dezelfde felheid waarmee je hier discussieert, en dezelfde toon zaken doet, heb je een kansje. Nee, zaken doen staat niet synoniem aan zielig doen. De meeste mensen betalen graag te veel, en denken dat het ook nog moet.

Ik heb jaren lang 8000 euro in de maand verdiend met keihard onderhandelen, jij maakt mij echt niks wijs jochie.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik heb jaren lang 8000 euro in de maand verdiend met keihard onderhandelen, jij maakt mij echt niks wijs jochie.

applaus!

3 minuten geleden zei Trajecto:

moderatie:

Oké, nu ontopic weer, graag.

akkoord. Ik heb niks tegen vaccinaties. Dat betekent niet dat ik er in alle gevallen "voorstander" van ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Gisteren nog een preek gezien (naam noem ik niet....)

Dat is dan weer flauw, oncontroleerbare bronnen. En dan moeten we dat hele verhaal van die € 350 geloven? Waarom niet gewoon naam en toenaam, ook waar dat zoontje behandeld is. Dan kunnen we controleren en/of een maatschappelijke discussie starten. Nu kunnen we alleen jou verdenken van veel fantasie.

47 minuten geleden zei WdG:

Waarom is het een profiteur en misbruiker?

Dat is omdat die man door geen premie te betalen onze premies verhoogd  (zo werkt dat met collectiviteit). Verder is het gewoon een misdadiger want hij breekt de wet. Een basisverzekering is namelijk gewoon wettelijk verplicht.

Daarnaast is die man ook nog eens miljonair want als hij wat aan zijn hart krijgt of bijvoorbeeld kanker of iets anders ingewikkelds dan is € 2.000 een fooi en je denkt toch niet dat het allemaal charitatieve instellingen zijn die 70% korting gaan geven? Of hij is gokverslaafd en neemt de gok met zijn gezondheid en die van zijn familie want als hij de behandeling niet kan betalen dan zou ik het in dit soort gevallen helemaal niet erg vinden als hij biet behandeld zou worden.

Maar waarschijnlijk zal er dan wel weer een medicus zijn die het niet kan aanzien en over zijn hart strijkt en gewoon behandeld en wordt en een of andere afbetalingsregeling voor de niet betaalde premie getroffen zodat hij met terugwerkende kracht alsnog betaald.

 

1 uur geleden zei Thinkfree:

Dat is het punt dat onafhankelijk onderzocht moet worden wat het doet met de ontwikkeling van kinders.

Het houdt er veel in leven die anders overlijden. Dat lijkt mij een eerste verdienste. Ik ben het met @Dat beloof ik eens, je tikt het ene kul argument na het ander in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Mullog:

Dat is dan weer flauw, oncontroleerbare bronnen. En dan moeten we dat hele verhaal van die € 350 geloven? Waarom niet gewoon naam en toenaam, ook waar dat zoontje behandeld is. Dan kunnen we controleren en/of een maatschappelijke discussie starten. Nu kunnen we alleen jou verdenken van veel fantasie.

Dat is jouw probleem. Wel eens van privacy gehoord? Deze persoon heeft geen moeite dat het verhaal verteld wordt, maar inderdaad, zonder zijn naam.

Citaat

Dat is omdat die man door geen premie te betalen onze premies verhoogd  (zo werkt dat met collectiviteit). Verder is het gewoon een misdadiger want hij breekt de wet. Een basisverzekering is namelijk gewoon wettelijk verplicht.

Ga je anders de gevangenis in?

Maar, Trajecto had gelijk. Het is verder off-topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Mullog:

Dat is omdat die man door geen premie te betalen onze premies verhoogd  (zo werkt dat met collectiviteit). Verder is het gewoon een misdadiger want hij breekt de wet. Een basisverzekering is namelijk gewoon wettelijk verplicht.

https://www.hetcak.nl/regelingen/gemoedsbezwaarden

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-7-2018 om 15:39 zei WdG:

Ga je anders de gevangenis in?

Nee. Je komt dan bij het CAK terecht en die gaan de premie, eventueel via je werkgever, innen. Je gaat dan wel meer betalen dan de reguliere premie en je hebt geen recht meer op zorgtoeslag. Is het CAK niet bij machte te innen, bijvoorbeeld omdat je geen vast werk hebt, dan gaat het CJIB innen.

Ik vind, zoals zoveel van je verhalen, het hele verhaal volstrekt ongeloofwaardig. In 2015 waren er circa 30.000 onverzekerden in Nederland (er waren ongeveer 330.000 wanbetalers). Degene die niet verzekerd zijn, zijn praktisch allemaal mensen zonder vaste baan en zonder vaste woon- of verblijfplaats. Als je namelijk werk hebt of staat ingeschreven in het GBA kan de overheid gewoon controleren of je betaalt. Het profiel wat jij schetst, iemand die een zoontje heeft en in een keer € 2.000 kan ophoesten past niet in dat profiel.

Laatst gaf je al aan dat je xxxxxxx*) als kennis gebied hebt, wat ook een onwaarheid is. Mag jij liegen van jou God?

modbreak Trajecto: *) Op verzoek van WdG opgave van kennisgebied verwijderd.

Op 30-7-2018 om 16:05 zei Kaasjeskruid:

Dan had het CAK voor de betreffende man betaald en had hij niet zelf hoeven te betalen. En ik geloof niet dat iemand die als vervanging voor de zorgpremie belasting betaald wat dan voor hem of haar opzij wordt gezet om vanuit dat potje de kosten te betalen daar dan ook geen gebruik van wenst te maken.

Of misschien was dat wel aan de hand. Dat het CAK betaald heeft tot het potje leeg was en dat er toen nog € 350 betaald moet worden en heeft @WdG  het hele verhaal verkeerd begrepen.

Op 30-7-2018 om 15:39 zei WdG:

Maar, Trajecto had gelijk. Het is verder off-topic.

Klopt. Maar het komt zo voorbij. Er is ook al iemand die gezegd heeft dat hij er moe van wordt. De vorige keer was dat aanleiding om het topic dan maar te sluiten. Dat gebeurt wel vaker tegenwoordig.

@Trajecto sorry, ik kon het niet laten deze opmerking te plaatsten, het was sterker dan mijzelf (F)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Mullog:

Dan had het CAK voor de betreffende man betaald en had hij niet zelf hoeven te betalen. En ik geloof niet dat iemand die als vervanging voor de zorgpremie belasting betaald wat dan voor hem of haar opzij wordt gezet om vanuit dat potje de kosten te betalen daar dan ook geen gebruik van wenst te maken.  

Verkeerde conclusie, maar hier off-topic, zoals al aangegeven. Je bent wel nieuwsgierig?! Zoek maar eens verder op internet, je zult verschillende situaties tegenkomen! Succes. Nu weer terug naar het topic. Vaccinaties. Heb je gelezen hoe ik erover denk? Misschien kan je daar op reageren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei WdG:

Ik heb niks tegen vaccinaties. Dat betekent niet dat ik er in alle gevallen "voorstander" van ben.

Onzin. De 2e zin impliceert namelijk dat soms wel wat tegen hebt. Maar ja, het is onduidelijk om dat je voorstander tussen haakjes zet, niet aangeeft waarom je dat doet, en tevens niet aangeeft in welke gevallen je er dan niet voor bent.
 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Onzin. De 2e zin impliceert namelijk dat soms wel wat tegen hebt. Maar ja, het is onduidelijk om dat je voorstander tussen haakjes zet, niet anageeft waarom je dat doet, en tevens niet aangeeft in welke gevallen je er dan niet voor bent.
 

Een tegenstander is iemand anders dan iemand die geen voorstander is. Is dat moeilijk om te begrijpen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei WdG:

Een tegenstander is iemand anders dan iemand die geen voorstander is. Is dat moeilijk om te begrijpen?

Helemaal niet.
En iemand die niet in alle gevallen voorstander van vaccinaties is, is iemand anders dan een persoon die niks tegen vaccinaties heeft.
Is dat zo moeilijk om te begrijpen ? 

modbreak Trajecto: Graag geen stappen van oplopende wrevel. Waar WdG verschil maakt weet ik niet maar het is in ieder geval denkbaar dat men aan de hand van informatie dingen van geval tot geval bekijkt. Dus b.v. inentingen voor verschillende ziektes kunnen als er bijwerkingen bekend zijn ook verschillen qua die bijwerkingen; niet alle vaccinaties bieden evenveel bescherming wellicht,... (etc.)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei WdG:

Je doet het gewoon weer. Nee, geen oplichter, hij betaalt dat wat hij moet betalen. Rekeningen voor zorg zijn onderhandelbaar. De vraag is dus wie zich LAAT oplichten. Je kunt je kop in het zand blijven steken....

Het is toch verplicht je te verzekeren? Als je niet betaald wordt er beslag gelegd op je salaris volgens mij?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Het is toch verplicht je te verzekeren? Als je niet betaald wordt er beslag gelegd op je salaris volgens mij?

Er zijn sites genoeg waar antwoorden gegeven worden op dit soort vraagstukken. Neem maar van mij aan dat er genoeg mensen zijn die niks, of zo min mogelijk met de overheid en verzekeringsmaatschappijen te maken willen hebben. Ik denk dat onze huidige overheden NIET door God zijn ingesteld. Zeker "moeten" we de overheid gehoorzamen, maar.... en op de puntjes mag jij iets invullen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei WdG:

Ik denk dat onze huidige overheden NIET door God zijn ingesteld. Zeker "moeten" we de overheid gehoorzamen, maar.... en op de puntjes mag jij iets invullen!

Ik weet het wel zeker van niet. Ze zijn in een relatieve positie gezet en we moeten naar ze luisteren, maar satan wordt de god van dit samenstel genoemd. Hij trekt aan de touwtjes op micro niveau. Vandaar al die oorlogen. Maar hij gaat het verliezen gelukkig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Ik weet het wel zeker van niet. Ze zijn in een relatieve positie gezet en we moeten naar ze luisteren, maar satan wordt de god van dit samenstel genoemd. Hij trekt aan de touwtjes op micro niveau. Vandaar al die oorlogen. Maar hij gaat het verliezen gelukkig.

Ik geloof dat hij al verloren heeft. Ik denk dat jij dat ook gelooft?!

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

 

modbreak Trajecto: Graag geen stappen van oplopende wrevel. Waar WdG verschil maakt weet ik niet maar het is in ieder geval denkbaar dat men aan de hand van informatie dingen van geval tot geval bekijkt. Dus b.v. inentingen voor verschillende ziektes kunnen als er bijwerkingen bekend zijn ook verschillen qua die bijwerkingen; niet alle vaccinaties bieden evenveel bescherming wellicht,... (etc.)

Dank je voor het respect en reactie. Ik ben niet tegen vaccinaties. Ik heb wel mijn mening. Er zijn inderdaad bepaalde inentingen die ik nooit zou nemen. Ik benoem ze liever niet, omdat het m.i. niet mijn recht of taak is om wie dan ook iets hierover aan of af te raden. Het feit dat de discussie gevoerd wordt, zegt naar mijn mening al genoeg. Een uitzondering die ik wel wil noemen: ik neem geen intentingen tegen bijvoorbeeld (de) griep, niet vw. principiele bezwaren, maar vw. praktische bezwaren. Overigens kan ik me ook niet herinneren wanneer ik griep heb gehad. Ik ken wel veel mensen die ondanks de griepprik, toch (ernstige!) griep krijgen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Helemaal niet.
En iemand die niet in alle gevallen voorstander van vaccinaties is, is iemand anders dan een persoon die niks tegen vaccinaties heeft.
Is dat zo moeilijk om te begrijpen ? 

modbreak Trajecto: Graag geen stappen van oplopende wrevel. Waar WdG verschil maakt weet ik niet maar het is in ieder geval denkbaar dat men aan de hand van informatie dingen van geval tot geval bekijkt. Dus b.v. inentingen voor verschillende ziektes kunnen als er bijwerkingen bekend zijn ook verschillen qua die bijwerkingen; niet alle vaccinaties bieden evenveel bescherming wellicht,... (etc.)

Het is dan fijn als we dat van @WdGhoren net als van @Thinkfree, nu is het raden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei WdG:

Ik geloof dat hij al verloren heeft. Ik denk dat jij dat ook gelooft?!

Ja, dat heeft hij zeker, en dat weet hij. En hij zal er alles aan doen om mensen van God af te houden in zijn resterende tijd. Maar nu weer on-topic want we dwalen af.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid