Spring naar bijdragen

En wat nu?


Aanbevolen berichten

Hallo,

ik zit met een probleempje.

Ik ben een 15 jaar oud meisje, ik woon bij mijn ouders en die hebben mij altijd atheistisch opgevoed. Het probleem is echter dat ik het gevoel heb van binnen dat er meer is, dat ik meer ben dan een berg atomen. Dat ik besta voor een reden. Ook doordat ik op een protestantse school zit en door vrienden die ik daar heb gemaakt heb ik het volgende gerealiseerd: Ik geloof in God. Alleen weet ik niet wat ik hier nu mee moet. Ik durf het niet tegen mijn ouders te vertellen want diee hebben zich eerder al negatief uitgelaten over het geloof, dat ze het dom vinden. Ze zijn beiden wel gedoopt maar hebben zich van de kerk gescheiden. Mijn opa en oma gaan wel nog naar de kerk. Ik voel me een beetje hopeloos, omdat ik te jong ben om me zelf ergens bij aan te sluiten maar ik wil wel zo snel mogelijk beginnen met me verdiepen in God. 

Ik zou graag meer te weten willen komen over het geloof en wat ik moet doen om een goed leven te leiden.

Kunnen jullie me helpen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Yara~:

Hallo,

ik zit met een probleempje.

Ik ben een 15 jaar oud meisje, ik woon bij mijn ouders en die hebben mij altijd atheistisch opgevoed. Het probleem is echter dat ik het gevoel heb van binnen dat er meer is, dat ik meer ben dan een berg atomen. Dat ik besta voor een reden. Ook doordat ik op een protestantse school zit en door vrienden die ik daar heb gemaakt heb ik het volgende gerealiseerd: Ik geloof in God. Alleen weet ik niet wat ik hier nu mee moet. Ik durf het niet tegen mijn ouders te vertellen want diee hebben zich eerder al negatief uitgelaten over het geloof, dat ze het dom vinden. Ze zijn beiden wel gedoopt maar hebben zich van de kerk gescheiden. Mijn opa en oma gaan wel nog naar de kerk. Ik voel me een beetje hopeloos, omdat ik te jong ben om me zelf ergens bij aan te sluiten maar ik wil wel zo snel mogelijk beginnen met me verdiepen in God. 

Ik zou graag meer te weten willen komen over het geloof en wat ik moet doen om een goed leven te leiden.

Kunnen jullie me helpen?

Beste Yara,

Je zou eens naar een kerk kunnen gaan, er zijn er vast wel verschillende in jouw stad of dorp, om er gelovigen te ontmoeten. Je bent zeker niet te jong! Jouw gevoel klopt helemaal, er is zeker meer, en inderdaad, er is een reden dat hij leeft! Het is fijn dat je op een protestantse school zit, waardoor je gelovige vrienden hebt. Ik denk dat zij jou ook antwoorden kunnen geven op diverse vragen? Je kunt altijd vragen stellen in het forum, of mij mailen. Ik wens je het allerbeste en boven alles Gods Zegen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Yara~:

Ik zou graag meer te weten willen komen over het geloof en wat ik moet doen om een goed leven te leiden.

Praat er eens met je ouders over. Waarom zij atheïstisch zijn. Ze kunnen dan wel negatief over het geloof zijn maar dat ontslaat ze niet van de "verplichting" om jou uit te leggen waarom dat zo is en je verder te helpen in je zoektocht. Daar zijn ouders nu eenmaal voor.

Op dit forum zitten verschillende richtingen die hier en daar ook wel een fundamentalistische inslag hebben of gewoon een sekte zijn. Ik denk dat je het beste bij een kerkgemeenschap in de buurt kunt aankloppen om er een keertje echt over te praten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Yara~:

Hallo,

ik zit met een probleempje.

Ik ben een 15 jaar oud meisje, ik woon bij mijn ouders en die hebben mij altijd atheistisch opgevoed. Het probleem is echter dat ik het gevoel heb van binnen dat er meer is, dat ik meer ben dan een berg atomen. Dat ik besta voor een reden. Ook doordat ik op een protestantse school zit en door vrienden die ik daar heb gemaakt heb ik het volgende gerealiseerd: Ik geloof in God. Alleen weet ik niet wat ik hier nu mee moet. Ik durf het niet tegen mijn ouders te vertellen want diee hebben zich eerder al negatief uitgelaten over het geloof, dat ze het dom vinden. Ze zijn beiden wel gedoopt maar hebben zich van de kerk gescheiden. Mijn opa en oma gaan wel nog naar de kerk. Ik voel me een beetje hopeloos, omdat ik te jong ben om me zelf ergens bij aan te sluiten maar ik wil wel zo snel mogelijk beginnen met me verdiepen in God. 

Ik zou graag meer te weten willen komen over het geloof en wat ik moet doen om een goed leven te leiden.

Kunnen jullie me helpen?

Beste Yara,

 

Vandaag viel een interessante naam, Dr. Hovind. Misschien ken je hem wel? Het is een wetenschapper die vanuit Christelijke hoek de zaken benadert. Bekijk zijn seminar maar eens. Heel erg interessant. Misschien ook wel iets voor bij jou op school?

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag Jara...

Misschien heb je ook iets aan volgende website: https://cursus.ikzoekgod.nl/

waarop verschillende basale cursussen over het christelijk geloof te vinden zijn. Met je ouders praten kan ook nuttig zijn, hoor, al kan dat voor je ouders ook een vrij ongemakkelijk gesprek worden, het hangt er ook altijd een beetje vanaf hoe openminded je ouders zijn natuurlijk... Je kunt er in ieder geval verschillende perspectieven leren kennen over geloof. Ook in een kerk vind je vaak mensen die graag met jou over geloof zullen praten... De kerk waar ik regelmatig ga heeft b.v. open woensdagnamiddagen, namiddagen waar de kerk gewoon open is en er mensen aanwezig zijn en waar je met een kopje koffie of een kopje thee over geloof kunt gaan praten. Ook je leraar godsdienst kan je ook zeker op weg helpen en laat de Bijbel spreken door hem open te slaan en spreek tot God wanneer je daar behoefte toe hebt, vergeet nooit dat geloof een relatie is die je aangaat.

(Ik ben natuurlijk christen, en beantwoord dan ook je vraag vanuit dat perspectief)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Yara~:

Hallo,

ik zit met een probleempje.

Ik ben een 15 jaar oud meisje, ik woon bij mijn ouders en die hebben mij altijd atheistisch opgevoed. Het probleem is echter dat ik het gevoel heb van binnen dat er meer is, dat ik meer ben dan een berg atomen. Dat ik besta voor een reden. Ook doordat ik op een protestantse school zit en door vrienden die ik daar heb gemaakt heb ik het volgende gerealiseerd: Ik geloof in God. Alleen weet ik niet wat ik hier nu mee moet. Ik durf het niet tegen mijn ouders te vertellen want diee hebben zich eerder al negatief uitgelaten over het geloof, dat ze het dom vinden. Ze zijn beiden wel gedoopt maar hebben zich van de kerk gescheiden. Mijn opa en oma gaan wel nog naar de kerk. Ik voel me een beetje hopeloos, omdat ik te jong ben om me zelf ergens bij aan te sluiten maar ik wil wel zo snel mogelijk beginnen met me verdiepen in God. 

Ik zou graag meer te weten willen komen over het geloof en wat ik moet doen om een goed leven te leiden.

Kunnen jullie me helpen?

Dag Yara,

Mijn advies zou zijn: praat eens met je opa en oma. En als ze ervoor open staan ook met je ouders. Verder kun je altijd naar een kerk bij je in de buurt, ik weet zeker dat mensen je graag te woord willen staan. Tussen kerken zitten nogal wat verschillen, dus hou daar ook rekening mee. En je hoeft je natuurlijk niet (meteen) helemaal aan te sluiten, je kunt ook gewoon regelmatig als belangstellende binnenlopen.

Verder: laat je niet inpakken door mooie praatjes en gebruik je nuchtere verstand.

Overigens geef ik in mijn kerk "geloofsles" aan een groepje jongeren van ongeveer even oud als jij. Dus als je vragen over het christelijk geloof hebt kun je ze altijd aan mij stellen, via privéberichten bijvoorbeeld, of gewoon op het forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bonjour:

Ik denk dat je ongelovig bent opgevoed. Dat is iets anders dan atheïstisch opgevoed. Hebben je ouders je vertelt waarom ze atheïstisch zijn? Daar zijn hele goede redenen voor en die zal je hier op het forum moeilijk vinden.

Zij vinden dat ze daar hele goede redenen voor hebben (of niet komt ook voor). Dat wil niet zeggen dat de kinderen het daar mee eens moeten zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid