Spring naar bijdragen

Waarom verwoest God de duivel niet?


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Gaitema:

Jezus bestond zo ver al, dat de bijbel laat zien. De duivel is door Jezus geschapen. Jezus maakt van niks gebruik. Hij is de schepper van alles. 

Wat ben je nu allemaal voor onzin aan het ventileren? Geen idee op welke cursus jij deze denkbeelden hebt opgedaan, maar het heeft jou geen enkele goeds gebracht Gaitema. De duivel is geschapen als een engel en geworden als de duivel door voor het kwade te kiezen. Het kwaad is niet geschapen door God, maar het resultaat van de afwezigheid van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 388
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jaaaaaa, dat is nog eens een nieuwe schepping! Prijs de Heer Jezus voor Zijn goedheid, hallelujah!

verbaast (stam + t) 

"Ik merk op" is het begin van de zin. Merk is hier de 1e persoon enkelvoud van merken. De vorm van verbazen waar je op doelt is een voltooid deelwoord.  Het was duidelijker geweest als ik "het h

Posted Images

24 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wat ben je nu allemaal voor onzin aan het ventileren? Geen idee op welke cursus jij deze denkbeelden hebt opgedaan, maar het heeft jou geen enkele goeds gebracht Gaitema. De duivel is geschapen als een engel en geworden als de duivel door voor het kwade te kiezen. Het kwaad is niet geschapen door God, maar het resultaat van de afwezigheid van God.

Die engel die satan was is geschapen door God. Door Jezus. Nu tevreden?

Dat bedoel ik toch ook grapjas.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Die engel die satan was is geschapen door God. Door Jezus. Nu tevreden?

Dat bedoel ik toch ook grapjas.

Dan lijkt het mij zaak om je gedachten wat duidelijker te formuleren, ter voorkoming van verkeerde denkbeelden bij anderen. Je gaat van hot naar her met je opvattingen over God, inherent aan je shopgedrag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dan lijkt het mij zaak om je gedachten wat duidelijker te formuleren, ter voorkoming van verkeerde denkbeelden bij anderen. Je gaat van hot naar her met je opvattingen over God, inherent aan je shopgedrag.

Ik shop niet. Ik ben alleen niet zo vast geroest in de leer als jij bent. Ik groei in het geloof. God onderwijst mij door Zijn Heilige Geest en dat is hard nodig, want er komen zware tijden aan. Dan moeten we niet genoegen nemen met leringen die je klakkeloos over neemt, maar wil God dat je Zijn waarheid aanneemt. Het is niet mijn probleem dat het christendom collectief de klus kwijt is. Gelukkig kennen een deel de kern van het christelijke geloof nog.

Verder vind ik jouw opmerking over de duivel muggenzifterij. Of je het nu over de duivel hebt of Lucifer, het is één en de zelfde persoon. Het is toch ook niet dat jouw nieuwe persoon door God is geschapen, maar jouw oude door de duivel?

Trouwens, waarom spreek je TTC niet aan over zijn idee van Jezus en de duivel?

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Gaitema:

Ja, duidelijk toch.

Denk je dat zoiets voor iedereen duidelijk is? En wie heeft dan die sociale correctiemechanismen bedacht, ook Jezus? 

6 uur geleden zei Gaitema:

Ik shop niet. Ik ben alleen niet zo vast geroest in de leer als jij bent. Ik groei in het geloof. God onderwijst mij door Zijn Heilige Geest en dat is hard nodig, want er komen zware tijden aan. Dan moeten we niet genoegen nemen met leringen die je klakkeloos over neemt, maar wil God dat je Zijn waarheid aanneemt. Het is niet mijn probleem dat het christendom collectief de klus kwijt is. Gelukkig kennen een deel de kern van het christelijke geloof nog. Verder vind ik jouw opmerking over de duivel muggenzifterij. Of je het nu over de duivel hebt of Lucifer, het is één en de zelfde persoon. Het is toch ook niet dat jouw nieuwe persoon door God is geschapen, maar jouw oude door de duivel? Trouwens, waarom spreek je TTC niet aan over zijn idee van Jezus en de duivel?

En het is vandaag al zo erg, hopen het beste maar vrezen het ergste. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Denk je dat zoiets voor iedereen duidelijk is? En wie heeft dan die sociale correctiemechanismen bedacht, ook Jezus? 

Jezus is de gene die heel de wereld geschapen heeft. Dus ook alle engelen die demonen en de duivel werden. Alle goede bedenksels onder de mensen komt ook van Hem. Geloof jij dat Jezus God Is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Jezus is de gene die heel de wereld geschapen heeft. Dus ook alle engelen die demonen en de duivel werden. Alle goede bedenksels onder de mensen komt ook van Hem. Geloof jij dat Jezus God Is?

Je lijkt hier te flirten met de tweenaturenleer op een manier die tot nog meer verwarring leidt, elk christen (h)erkent dit onmiddellijk Gaitema. Vandaar dan ook de vraag eerder, het is nu duidelijker wat je wou zeggen, dank.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Je lijkt hier te flirten met de tweenaturenleer op een manier die tot nog meer verwarring leidt, elk christen (h)erkent dit onmiddellijk Gaitema. Vandaar dan ook de vraag eerder, het is nu duidelijker wat je wou zeggen, dank.

Ik gaf al antwoord. En ik stelde aan jou de vraag. Ik ga dit keer niet een heel betoog houden waarom Jezus God is. Wat is Hij volgens jou?

Het is niet vanwege de twee naturenleer dat ik dit zeg. Jezus schiep op Zijn Vaders kracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Gaitema:

Ik gaf al antwoord. En ik stelde aan jou de vraag. Ik ga dit keer niet een heel betoog houden waarom Jezus God is. Wat is Hij volgens jou? Het is niet vanwege de twee naturenleer dat ik dit zeg. Jezus schiep op Zijn Vaders kracht.

Jezus als beeld was net zoals jij een manifestatie van z'n innerlijke dat ten grondslag ligt aan alles, het is ook jouw innerlijke en daarom ook van niemand. Maar dat is het onderwerp hier niet, tenzij je van hieruit die duivel weet te detecteren. Maar dat heb je eerder al uitgelegd, vond er veel genoegdoening in overigens. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Het is dan ook tijdloos, als het straks WOIII wordt dan kunnen we dat ook perfect verklaren, dat is het probleem al lang niet meer. Ja, ga de Duivel maar wat vangen, onkruid vergaat niet.

Ik geloof dat we straks er even geen last van hebben, als hij voor "1000" jaar achter slot en grendel zit. Als Rechter legt Jezus geen korte straffen op. Dit is voor Nederlandse begrippen geloof ik 40 keer levenslang. Vervroegt vrij laten gebeurd niet. Maar inderdaad, als hij vrij komt, is het direct weer strijd.

Het is wel afwachten wat 1000 jaar is bij de Heer. 1 dag is gelijk aan 1000 jaar zegt de Heer. Dat slaat op het gegeven dat de 7de dag van de scheppingsweek slaat op het 1000 jarige vredesrijk. Elke dag stelt een periode voor. 

Op 15-8-2018 om 10:31 zei Dat beloof ik:

Dat is niet wat je eerder schreef. Daar beweerde je niet letterlijk dat iedereen naar de hemel gaat, maar het volgt er wel uit. Eerder schreef je nl dit: 

Daar staat dat je niet in de eeuwige  hel gelooft, maar dat het om een periode gaat waar ooit een eind aan komt. Je hebt toch hopelijk zelf ook wel nagedacht over "en wat dan ?!"  Je had het de eerste keer ook niet over 'mogelijk' een tweede kans ! Nee, het is waar je in gelooft, dat schrijf je immers.  Nu schrijf je "wat er met gebeurt lees ik nergens in de Bijbel'. Klopt, maar je kunt neem ik aan ook zelf wel beredeneren dat er volgens jouw visie na een eindige periode nog iets moet gebeuren en er rest dan nog maar 1 optie en dat is de hemel. Uiteindelijk, zo volgt uit jouw redenatie, iedereen dus naar de hemel.
En daar komt dan mijn citaat uit Mattheus om de hoek, waarin staat dat velen zijn geroepen, maar weinigen uitverkoren.

Als dat niet zo is, had je zelf duidelijk moeten zijn over wat er volgens jou na de zgn Era gebeurt. "De Bijbel zwijgt daarover" is geen antwoord daarop; dat is een antwoord op de vraag  wat de Bijbel daarover zegt. De vraag is wat JIJ er over denkt. Jij laat het open, vooraf gegaan door de opmerking dat de tijd in de hel eindig is. 

Daarnaast het vriendelijke verzoek om geen tegenstrijdigheden te schrijven. Ik doel hier mee op de bewering: "Ze hebben geen enkele kans op de hemel. Hun kans komt "mogelijk" pas na miljoenen jaren" . Dat is tegenstrijdig. Van iemand die na lange tijd een kans krijgt, kun je niet stellen dat hij geen enkele kans krijgt. 

Ik zou je 1 Timotius 4: 10 nog mee geven. Daarin staat: "hiervoor zweten en zwoegen wij. Dat wij onze hoop hebben gevestigd op een levende God, die de redder is van alle mensen. In het bijzonder van zij die geloven."

Wat staat daar? 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Ik geloof dat we straks er even geen last van hebben, als hij voor "1000" jaar achter slot en grendel zit. Als Rechter legt Jezus geen korte straffen op. Dit is voor Nederlandse begrippen geloof ik 40 keer levenslang. Vervroegt vrij laten gebeurd niet. Maar inderdaad, als hij vrij komt, is het direct weer strijd. Het is wel afwachten wat 1000 jaar is bij de Heer. 1 dag is gelijk aan 1000 jaar zegt de Heer. Dat slaat op het gegeven dat de 7de dag van de scheppingsweek slaat op het 1000 jarige vredesrijk. Elke dag stelt een periode voor. 

Straks is een redelijk vaag begrip, dat zeggen ze al meer dan 2000 jaar. Gelukkig dat er vandaag al veel mensen wakker zijn geworden, het verhaal van die slapende honden mag dan ook een bijzonder aandachtspunt zijn binnen het hedendaagse tijdsgewricht. En het geluk blijkt vandaag aan onze zijde, ook die sociale correctiemechanismen kan iedereen terugvinden op internet. Wat moet God nu nog doen? Iedereen z'n vrije wil afpakken om dan te besluiten dat God een dictator is? 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Straks is een redelijk vaag begrip, dat zeggen ze al meer dan 2000 jaar. Gelukkig dat er vandaag al veel mensen wakker zijn geworden, het verhaal van die slapende honden mag dan ook een bijzonder aandachtspunt zijn binnen het hedendaagse tijdsgewricht. En het geluk blijkt vandaag aan onze zijde, ook die sociale correctiemechanismen kan iedereen terugvinden op internet. Wat moet God nu nog doen? Iedereen z'n vrije wil afpakken om dan te besluiten dat God een dictator is? 

God doet wat Hij zegt in Zijn Woord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei TTC:

Kort samengevat zou het dan kunnen worden: God verwoest de Duivel niet omdat Hij dan ook z'n eigen creaties/levenswerk moet vernietigen?  

Of als bewijs voor de overige schepselen die niet gevallen zijn dat het niet aan God ligt 

Als God het probleem gelijk opgeruimd had zou men wellicht denken dat satan stiekem toch gelijk had.

Kortom het bewijst Gods karakter als absolute waarheid

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Thinkfree:

Of als bewijs voor de overige schepselen die niet gevallen zijn dat het niet aan God ligt. Als God het probleem gelijk opgeruimd had zou men wellicht denken dat satan stiekem toch gelijk had. Kortom het bewijst Gods karakter als absolute waarheid

En is hiermee dan ook de werkloosheid opgelost? Of van die andere zaken waar de mensheid mee strijdt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid