Spring naar bijdragen

Openbaring 12 - toekomst of verleden?


Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei thom:

The Matrix. 

The Matrix is nog positief, daarin hebben “ze” de mens nog nodig. Ze is dan de AI ontworpen door de mens in die film.

 

Hier hebben we met iets zeer reëel te maken dat een agenda heeft waarin de mens wellicht ooit overbodig wordt of zeer grondig geselecteerd wordt. Het zal mijn inziens niet de eerste keer zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 160
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het zal denk ik gebeurd zijn nadat Maria ten hemel is opgenomen. Michael heeft reeds gestreden met de draak (lucifer). Het Lam is Jezus Christus.

Het teken dat inmiddels in de hemel is verschenen, is 'een vrouw', maar zij is niet Maria uit wie Jezus  werd geboren, noch duidt zij op het volk Israël. De vrouw die door Johannes in Opb.12 wordt g

Nogmaals, het is geen menselijke oorlog. Dus de 'krijg' is een figuurlijke zegswijze. "want voor Michaël en Gods engelen zelf vormt de duivel geen enkel gevaar. Wat zij doen en zullen doen is Gods men

41 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het is dus helemaal niet de bedoeling dat ongelovigen gered worden? 
Dat is namelijk wat er staat in hedendaags Nederlands.

God respecteert de vrije wil van de individu. Wie volhardt in ontkenning van God, zal Hij niet dwingen tot geloof te komen. God bewerkt wel de wil van de mens,   maar bij volhardend ongeloof geeft Hij je daaraan over, dus aan je eigen ongeloof. Jouw wil is wet in jouw leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Plume:

God respecteert de vrije wil van de individu. Wie volhardt in ontkenning van God, zal Hij niet dwingen tot geloof te komen. God bewerkt wel de wil van de mens,   maar bij volhardend ongeloof geeft Hij je daaraan over, dus aan je eigen ongeloof. Jouw wil is wet in jouw leven.

Nee, dat staat er niet. Er staat dat God de zinnen heeft verblind, met de bedoeling om ze niet te laten geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het is dus helemaal niet de bedoeling dat ongelovigen gered worden? 
Dat is namelijk wat er staat in hedendaags Nederlands.

Het is wel de bedoeling, maar de 'god van deze wereld' zoals satan wordt genoemd hier, heeft hen denken zo vervormd dat ze het Evangelie, de waarheid, niet meer begrijpen. Nu is het aan ons Christenen om dat te doorbreken en de mensen wel de waarheid te leren begrijpen. Maar zoals hier staat, is dat niet makkelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei sjako:

Het is wel de bedoeling, maar de 'god van deze wereld' zoals satan wordt genoemd hier, heeft hen denken zo vervormd dat ze het Evangelie, de waarheid, niet meer begrijpen. Nu is het aan ons Christenen om dat te doorbreken en de mensen wel de waarheid te leren begrijpen. Maar zoals hier staat, is dat niet makkelijk.

De waarheid is niet iets maar iemand. Men zegt wel dat ze in alle tijden de openbaringen kon interpreteren en er wel altijd een “eindtijd” was. Echter waren wereldwijd de gelovigen daarin nooit zo verenigd als nu. De heilige oorlog staat op uitbreken, dat wordt 7 jaren tribulatie. 

De wereld bereid niet zomaar hun leger voor en die militaire oefeningen nemen niet zomaar plaats. Er gaat stratego en risk gespeeld worden. Deze wereldoorlog wordt de derde van dit tijdperk en het zal biologisch, digitaal, vanuit de ruimte, lucht, zee, land, zelfs vanuit eigen infrastructuren komen.

Niemand kan morgen de handen in de lucht steken “Wir haben es das nicht gewusst”. Niemand, men weigerde te geloven en stak de kop in het zand. Vele zongen in koor met de vijand mee om eigen culturele grondvesten af te breken. Wee de zielen die verknocht zijn aan deze wereld en er comfortabel bij gingen liggen. Rond 2030 vechten we voor water waar “hangjongeren” de anarchie bepalen. Eens zien of ze dan niet liever het recht tot bewapenen hadden :)

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei thom:

 

De waarheid is iemand met een wapen?

?

Voor degenen die zich makkelijk laten onderwerpen wel . 

8 uur geleden zei sjako:

Het is wel de bedoeling, maar de 'god van deze wereld' zoals satan wordt genoemd hier, heeft hen denken zo vervormd dat ze het Evangelie, de waarheid, niet meer begrijpen. Nu is het aan ons Christenen om dat te doorbreken en de mensen wel de waarheid te leren begrijpen. Maar zoals hier staat, is dat niet makkelijk.

Dat ligt aan degene die het schreven uiteraard, dan hadden ze wat duidelijk moeten zijn en geen ruimte geven voor interpretatie,

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-1-2020 om 17:20 zei Dat beloof ik:

Dat ligt aan degene die het schreven uiteraard, dan hadden ze wat duidelijk moeten zijn en geen ruimte geven voor interpretatie,

Die ruimte is er ook niet. Het is samenhangend met andere teksten. Jezus ontkende ook niet dat satan de heerser is over de huidige wereld. Toen Hij verzocht werd in de woestijn door satan bood satan Jezus de wereld aan voor 1 aanbidding jegens satan. Jezus weigerde uiteraard, maar Hij zei ook niet dat satan dat niet kon. Al die ellende die we nu zien is dan ook aan satan te wijten en niet aan God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei sjako:

Die ruimte is er ook niet. Het is samenhangend met andere teksten. Jezus ontkende ook niet dat satan de heerser is over de huidige wereld. Toen Hij verzocht werd in de woestijn door satan bood satan Jezus de wereld aan voor 1 aanbidding jegens satan. Jezus weigerde uiteraard, maar Hij zei ook niet dat satan dat niet kon. Al die ellende die we nu zien is dan ook aan satan te wijten en niet aan God.

Maar ook omdat de mens het toestaat. Ik ging ook eens all in tot God keren en die slang haar kop afhakken. Volgens mij is satan als een hydramonster. Als je hem wilt verslagen komt hij enkel sterker terug.

We worden allemaal verleid. Eerlijk, iemand die zich volledig tot God keert, Hem vindt, Hem ademt, eet, drinkt, spreekt, ... die gaat toch niet op zijn/haar poep blijven zitten en online debatteren? Die gaat toch niet meer naar een gewone supermarkt? Die gaat toch soberder dan sober door het leven en beperkt het lijden bij alles waar die invloed over kan uitoefenen.

Kijk hoe blind de westerse en gewoon moderne mens is sjako. Het begint bij ons ontbijt, daar begint alles. In feite al in de badkamer. Even gaan drukken op de pot zijn liters water. Niet eens regenwater, zuiver drinkwater. Nog even chemisch reinigen en de pot afschuren. Tegelijk vertoeven we tijdens die ochtendrituelen op technologie wat in connectie staat met “the rulers of this world”. Ik leg al mijn tech in een andere kamer wanneer ik intiem ben. Noem mij paranoia, maar er is een overmind met en aan de mens bezig die zijn agenda niet met ons deelt. Als technologie nu al een verlengstuk van ons brein is en een digitale weergave van onze identiteit kan geven, ons koopgedrag bestudeerd, ons wellicht afluistert, ons overal kan lokaliseren, ... Waar gaat dit heen? Waarom wordt die technologie niet toegepast ons de waarheid te tonen eerder dan van ‘s ochtends tot ‘s avonds te liegen? Alles wordt mooi afgebeeld en verkocht als geluk in een flesje, huidlotions, kledij, gsm abbonnementen, ... Maar wie is de meester van dat hele netwerk? Een zeer duistere en demonische kracht. Het past kennis van de slang toe om mensen te misleiden en hypnotiseren naar een vorm van trance. Zodat ze gemakkelijker te manipuleren zijn. Culture is an operating system - Terence Mckenna

Alle tech wordt verbonden met elkaar (gesynchroniseerd):en gevormd naar 1 agenda. Welk agenda?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar ook omdat de mens het toestaat. Ik ging ook eens all in tot God keren en die slang haar kop afhakken. Volgens mij is satan als een hydramonster. Als je hem wilt verslagen komt hij enkel sterker terug.

Straks is het zo goed als gedaan met hem, en dat weet hij. Hij gaat zoveel mogelijk ellende veroorzaken. Bijbelse profetie wordt hierdoor ook vervuld. Je ziet de tekenen. De Amazone staat in brand, Australië staat in brand. Je ziet de opmaat naar WWIII. Wij noemen dat niet WWIII maar de Grote Verdrukking. Wij worden al voorbereid. Bekeer je tot het Christendom voordat het te laat is!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei sjako:

Straks is het zo goed als gedaan met hem, en dat weet hij. Hij gaat zoveel mogelijk ellende veroorzaken. Bijbelse profetie wordt hierdoor ook vervuld. Je ziet de tekenen. De Amazone staat in brand, Australië staat in brand. Je ziet de opmaat naar WWIII. Wij noemen dat niet WWIII maar de Grote Verdrukking. Wij worden al voorbereid. Bekeer je tot het Christendom voordat het te laat is!!

I tried but crashed and burned. Ik weet dat het de enige weg is, maar ik kan hem niet belopen. Sex drugs rock and roll. Zelfs mijn huwelijk gaat een stortbad van zonde zijn. De duivel heeft me.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-1-2020 om 11:12 zei sjako:

Bijbelse profetie wordt hierdoor ook vervuld. Je ziet de tekenen. De Amazone staat in brand, Australië staat in brand.

Wat een onzin.
Weer.
De schrijvers van de Bijbel kenden de Amazone en Austalie totaal niet en die worden dan ook niet genoemd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Men sprak over de hele wereld he :)

Amerika was ook nog niet ontdekt, doch denken velen dat openbaringen 18 daarover gaat.

Ja, je kunt denken dat Openbaringen er over gaat, maar dan kun je werkelijk ook alles daarop bedenken.
Keihard stellen dat bijbelse profetieën nu uitkomen is echter heel wat anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Dat beloof ik:

Wat een onzin.
Weer.
De schrijvers van de Bijbel kenden de Amazone en Austalie totaal niet en die worden dan ook niet genoemd. 

Je denkt te menselijk. De Bijbel is wel geschreven door mensen, maar het is gedicteerd door God. God weet uiteraard wel dat Australië, Amerika etc bestaat. Dat doet Hij dmv Zijn heilige Geest. In Openbaring staat dat Hij degene zal verderven die de aarde verderven (vernietigen). 

Openbaring 11:18

Maar de volken werden woedend, en ook u toonde uw woede. De vastgestelde tijd kwam om de doden te oordelen en om uw slaven, de profeten, te belonen, evenals de heiligen en degenen die ontzag hebben voor uw naam, de kleinen en de groten, en ook om degenen te vernietigen die de aarde aan het vernietigen zijn.

Bovendien geeft Jezus aan dat er in de laatste dagen gigantische hongersnoden zouden zijn. Hongersnood en droogte, en dus branden, gaan vaak samen. Ook natuurrampen zouden toenemen. Dit in combinatie met de andere eindtijdsignalen. Dit alles zien we in nooit vertoonde grootte. Zowat heel Australië brand. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Fundamenteel:

Amerika was ook nog niet ontdekt, doch denken velen dat openbaringen 18 daarover gaat

Amerika is het beest met lamshoorns. Het spreekt als een draak, maar doet zich voor als een weldoener, een lam. Lijkt me een goede omschrijving voor Amerika, die net als die andere beesten in Openbaring de wereldmachten voorstelt. 

Openbaring 13:11

Toen zag ik een ander wild beest uit de aarde opkomen. Het had net als een lam twee hoorns, maar het ging spreken als een draak. 12 Het oefent alle autoriteit van het eerste wilde beest voor zijn ogen uit. En het zorgt ervoor dat de aarde en de bewoners ervan het eerste wilde beest aanbidden, dat van zijn dodelijke wond was genezen.13 Het doet grote tekenen en laat zelfs vuur uit de hemel naar de aarde komen voor de ogen van de mensen.

Dit wilde beest heeft autoriteit over het eerste wilde beest wat de VN is. Voor de VN was er de Volkenbond. Die was tijdens de oorlog zo goed als dood. Het dus een dodelijke wond, maar er wordt weer nieuw leven ingeblazen. De Volkenbond werd de VN. Amerika heeft als grootmacht de meeste invloed op de VN. De VN zetelt in Amerika. Amerika verricht grote tekenen, het laat vuur (o.a. atoomwapens) vanuit de hemel op aarde komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ja, je kunt denken dat Openbaringen er over gaat, maar dan kun je werkelijk ook alles daarop bedenken.
Keihard stellen dat bijbelse profetieën nu uitkomen is echter heel wat anders.

Gedenk de profetie van Zacharia, Jesaja en Ezechiël over Jeruzalem. We zien dat nu toch voltooien... dat was nooit voorheen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei sjako:

Amerika is het beest met lamshoorns. Het spreekt als een draak, maar doet zich voor als een weldoener, een lam. Lijkt me een goede omschrijving voor Amerika, die net als die andere beesten in Openbaring de wereldmachten voorstelt. 

Openbaring 13:11

Toen zag ik een ander wild beest uit de aarde opkomen. Het had net als een lam twee hoorns, maar het ging spreken als een draak. 12 Het oefent alle autoriteit van het eerste wilde beest voor zijn ogen uit. En het zorgt ervoor dat de aarde en de bewoners ervan het eerste wilde beest aanbidden, dat van zijn dodelijke wond was genezen.13 Het doet grote tekenen en laat zelfs vuur uit de hemel naar de aarde komen voor de ogen van de mensen.

Dit wilde beest heeft autoriteit over het eerste wilde beest wat de VN is. Voor de VN was er de Volkenbond. Die was tijdens de oorlog zo goed als dood. Het dus een dodelijke wond, maar er wordt weer nieuw leven ingeblazen. De Volkenbond werd de VN. Amerika heeft als grootmacht de meeste invloed op de VN. De VN zetelt in Amerika. Amerika verricht grote tekenen, het laat vuur (o.a. atoomwapens) vanuit de hemel op aarde komen.

De Verenigde Nazi’s zijn ook bondgenoot met de geest van de anti christ die de gruwel aanbidden waarop de wonde afgebeeld is. Ze doen ook aan geo engineering waarmee ze letterlijk brand etc kunnen opwekken. Chemtrails + haarp = geo engineering.

De heilige oorlog is nabij. Israël is omsingeld en diens grootste vijand heeft nu raketten op Amerikaanse installaties afgevuurd. Mijn popcorn is aangevuld. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei sjako:
Op 8-1-2020 om 21:26 zei Dat beloof ik:

Wat een onzin.
Weer.
De schrijvers van de Bijbel kenden de Amazone en Austalie totaal niet en die worden dan ook niet genoemd. 

Je denkt te menselijk. De Bijbel is wel geschreven door mensen, maar het is gedicteerd door God. God weet uiteraard wel dat Australië, Amerika etc bestaat. Dat doet Hij dmv Zijn heilige Geest. In Openbaring staat dat Hij degene zal verderven die de aarde verderven (vernietigen). 

Ook al schrijf je dat met vette letters. Je moet het wel lezen in de tijd dat het werd geschreven. En toen had men geen flauw idee van Amerika en Australië.  

9 uur geleden zei sjako:

ook om degenen te vernietigen die de aarde aan het vernietigen zijn.

idem. 

9 uur geleden zei sjako:

Zowat heel Australië brand. 

16 miljoen hectare is een groot gebied, maar slechts een klein deel van Australie. 
Overigens is het heel erg wat daar gebeurt.

9 uur geleden zei sjako:

Amerika is het beest met lamshoorns. Het spreekt als een draak, maar doet zich voor als een weldoener, een lam. Lijkt me een goede omschrijving voor Amerika, die net als die andere beesten in Openbaring de wereldmachten voorstelt. 

Honderd jaar geleden waren het volgens jullie weer anderen. Ach ja, de WTG past dit een beetje aan de tijdsgeest he . Daarmee wordt het wel tamelijk belachelijk hoor.  

9 uur geleden zei sjako:

Amerika verricht grote tekenen, het laat vuur (o.a. atoomwapens) vanuit de hemel op aarde komen.

En andere landen doen dat niet? Noord Korea, Rusland ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ook al schrijf je dat met vette letters. Je moet het wel lezen in de tijd dat het werd geschreven. En toen had men geen flauw idee van Amerika en Australië.  

Nee, daarom is het ook zo bijzonder dat het nu wel uitkomt. De aarde wordt vernietigd en kan tich keer vernietigd worden door atoomwapens. Iets wat nog nooit is voorgekomen zolang de mensheid hier op aarde is. Johannes was geïnspireerd door Gods geest waardoor hij dit wist.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

En andere landen doen dat niet? Noord Korea, Rusland ? 

Ja, maar dat zijn nu de wereldmachten niet meer. Amerika is de grootste wereldmacht nu. Openbaring 17:11 gaat ook over de VN. 
En het wilde beest dat was maar niet is, is ook een achtste koning, maar het komt voort uit de zeven en het gaat de vernietiging tegemoet.

Er wordt hier gezegd dat de VN als een achtste koning is (wereldmacht) en dat het voortkomt uit de andere zeven. Amerika, de huidige werldmacht, is de zevende kop. De andere koppen, wereldmachten, waren gevallen. In 1919 was de Angelo-Amerikaanse wereldmacht de dominerende macht. Deze zevende kop was de stuwende kracht achter de oprichting van de Volkenbond, later de VN. Zo ‘spruit’ het scharlakengekleurde wilde beest, de achtste koning, symbolisch voort uit de symbolische zeven koppen. Let ook op Openbaring 13, 1, 11, 14, 15 waar de zevende kop aandrong op het maken van het beeld en er leven aan gaf.

Even voor de volledigheid de 7 wereldmachten. Egypte, Assyrië, Babylon, Medo Perzië, Griekenland, Rome en Engeland/Amerika. Dit komt ook weer overeen met het beeld van Daniël.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei sjako:

Nee, daarom is het ook zo bijzonder dat het nu wel uitkomt. De aarde wordt vernietigd en kan tich keer vernietigd worden door atoomwapens. Iets wat nog nooit is voorgekomen zolang de mensheid hier op aarde is. Johannes was geïnspireerd door Gods geest waardoor hij dit wist.

Is het tig of tich... tig toch? Niet om te kommaneuken maar wegens twijfel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Is het tig of tich... tig toch? Niet om te kommaneuken maar wegens twijfel. 

Geen idee, het gaat om de boodschap. Ik ben niet de enigste die denkt dat het 1 minuut voor 12 is. 
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/de-derde-wereldoorlog-kan-elk-moment-beginnen-en-ik-voorspel-het-al-jaren~bbebe909/

Verander je leven voordat het te laat is!

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei thom:

tig.. als zestig, tachtig, -tig.

Even over dat artikel. Informatief dank je.

Toch struikel ik over dit stukje tekst; ''Zijn boodschap dringt nog niet door. Zijn 700 pagina’s tellende studie is niet alleen technisch ingewikkeld en daardoor lastig te begrijpen, maar ook, ‘net als Al Gores klimaatfilm An Inconvenient Truth’, een erg ongemakkelijke waarheid, zegt Piepers.''

Al Gores klimaatfilm vergelijken met zijn studie.. maakt zijn studie in een klap ongeloofwaardig.?

?

‘kbedoel inderdaad ja.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ja. Alles wijst erop dat de Grote verdrukking aanstaande is. Dit verhaal past daar goed bij. God zal niet toelaten dat de wereld met atoomwapens ten gronde gaat. Daarom zegt de Bijbel ook dat die tijd verkort zal worden omdat er anders geen vlees behouden zal worden. Dit geeft dus al aan dat het Gods bedoeling is dat mensen dit gaan overleven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat veranderen in je leven voordat het te laat is ? 

Ezechiel : ieder mens is zelf aansprakelijk voor wat hij doet . Alleen de mens die zondigt zal sterven .

Paulus : Er zijn twee machten in ons bestaan :

- de Geest en de zonde .

Als Christus in u leeft , is uw lichaam wel ten dode opgeschreven , omdat het onder de macht van de zonde staat , maar uw geest leeft omdat God u gerechtvaardigd heeft . Wij hebben dus verplichtingen broeders en zusters .

Als u leeft volgens dat van God vervreemde ik , zult u zeker sterven .

Jezus : laat de doden hun doden begraven .

Paulus over Jeruzalem :

-hemelse moeder

-u bent genaderd tot de berg Sion en tot de stad van de Levende God : het hemels Jeruzalem met zijn duizenden engelen .

Openbaring :

Ik zag dat God de heilige stad , een nieuw Jeruzalem , uit de hemel liet neerdalen .

De dood zal er niet meer zijn .

Maar bange en ontrouwe mensen , zij die verwerpelijke dingen doen ( enz...) hun plaatst zal de zee zijn , die brand van vuur en zwavel : dat is de tweede dood .

_______________

Wie kwaad doet moet nog meer kwaad doen en wie vuiler is moet nog vuiler worden .

Gelukkig te prijzen die hun gewaden wassen en daardoor recht hebben de vrucht van de levensboom te eten en door de poorten de stad binnen te gaan .

Maar daarbuiten blijven de vuile honden enz... maar ook diegene die de leugen aanhangen in woord en daad .

_______________

Ik begrijp het allemaal een beetje ,maar waar ik mee in zit is : de leugen , de leugenaars !

Satan is de leugenaar en moordenaar van in het begin en Jezus is de Waarheid en het Leven .Dan kan men toch stellen dat alles wat buiten Jezus Woord om :

niet de Waarheid is . Rituelen , menselijke bedenksels enz... enz...ten spijt .

Je laten reinigen , witte mantels verkrijgen is toch gehoorzaam zijn aan Hem en Hem willen volgen .

Aards licht ? …..Er is zoveel aards in woord en daad en soms zo weinig ….

Jezus-Christus is de Stralende Morgenster ! Het Waarlijke Licht !

De Weg de Waarheid en het Leven !

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid