Spring naar bijdragen

Openbaring 12 - toekomst of verleden?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 160
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het zal denk ik gebeurd zijn nadat Maria ten hemel is opgenomen. Michael heeft reeds gestreden met de draak (lucifer). Het Lam is Jezus Christus.

Het teken dat inmiddels in de hemel is verschenen, is 'een vrouw', maar zij is niet Maria uit wie Jezus  werd geboren, noch duidt zij op het volk Israël. De vrouw die door Johannes in Opb.12 wordt g

Nogmaals, het is geen menselijke oorlog. Dus de 'krijg' is een figuurlijke zegswijze. "want voor Michaël en Gods engelen zelf vormt de duivel geen enkel gevaar. Wat zij doen en zullen doen is Gods men

Op 1-1-2020 om 13:54 zei Modestus:

"17 En de draak vergrimde op de vrouw, en ging heen om krijg te voeren tegen de overigen van haar zaad, die de geboden Gods bewaren, en de getuigenis van Jezus Christus hebben."

"De overigen van haar zaad" zijn, in tegenstelling tot de meer volmaakte en consistente in het navolgen van Christus zonen en dochters van God (heiligen), overige christenen die nauw verbonden zijn met de wereld en die niet vrij zijn menselijke zonden, maar door berouw te tonen en Gods geboden te onderhouden blijven ook zij de zonen en dochters van de Kerk. Ook hen wil de duivel vernietigen. 

Einde van hoofdstuk 12.

Dank, Modestus, voor je goed doordachte uitleg. Zelf heb ik ook veel geleerd van de volgende boeken en die kan ik dan ook van harte aanbevelen.

De komende Koning van Johannes de Heer en J.A Monsma,

Kom, Here Jezus en Leidraad bij Openbaring, van Watchman Nee en

Zie, Hij komt van ds. Willem J.J. Glashouwer.

Daarnaast wil ik nog graag wijzen op de visie dat de zeven gemeenten eveneens de Kerk door de hele geschiedenis uitbeelden. Zie daarvoor bijvoorbeeld de laatste opmerkingen onder de verschillende gemeenten in de onderstaande link.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zeven_gemeenten

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-1-2020 om 11:56 zei sjako:

De aarde wordt vernietigd en kan tich keer vernietigd worden door atoomwapens. Iets wat nog nooit is voorgekomen zolang de mensheid hier op aarde is.

De aarde wordt niet vernietigd, maar jij gelooft dat dit wel zo is. Dat is een heel verschil. En we weten allemaal dat de WTG al 'tig' keer dacht dat de aarde verging, terwijl dat nooit het geval was. Kennelijk heeft men binnen de WTG een diepgeworteld verlangen tot algehele vernietiging. Dat moeten jullie zelf weten maar het begint nu toch echt vervelend te worden dat jullie daar al dik honderd jaar iedereen mee lastig vallen. 

Daarnaast zijn de woorden die je schrijft erg vreemd van iemand die uitgaat van de zondvloed in Genesis. Ben je door de drang om erg dramatisch te doen dat vergeten, of heeft het zondvloed verhaal nu afgedaan ?  

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag sjako ,

Het is niet gemakkelijk om voorbeelden te geven in verband met leugens en diegene die de leugens liefhebben .Ikzelf kan denken te weten , maar wat  de H.Schrift zegt is veel belangrijker .

Je hebt leugenprofeten , je hebt schijnheilige leugentaal .De leugenprofeten spreken de taal van de wereld .

De taal van de wereld : wat betekent dat ? Kan men dat ook verlengen in wat Paulus schrijft aan de Galaten ?

Eerst schrijft Paulus deze wondermooie tekst :

Genade voor u en vrede vanwege God de Vader en onze Heer Jezus-Christus ; die zich heeft gegeven voor onze zonden om ons te ontrukken aan de tegenwoordige slechte wereld ; volgens d wil van onze God en Vader .Aan wie is de heerlijkheid in de eeuwen der eeuwen .Amen 

Dan spreekt Paulus over : er is slechts EEN evangelie :

en zegt : ik sta verbaasd dat gij zo spoedig afvalt van Hem die u riep tot de genade naar een ander evangelie ; 

maar er is geen ander , er zijn alleen maar lieden die u verontrusten en het evangelie van Christus  willen perverteren .

_____________

Perverteren : bederven , ten kwade veranderen , verleiden , vervalsen ,...

Paulus verzekerd ons dat het evangelie dat hij verkondigd geen product van mensen is .

Daarom kan men wil men de Heer waarlijk volgen , niet vasthouden aan een product dat door menselijke toedracht word verkondigd .

Dan kan men eventueel concluderen dat  een product van mensen leugens zijn en dat er veel mensen ook gelovigen in de Heer  , eerder leugens vertrouwen en liefhebben en volgen . Een ommekeer is hier duidelijk zeer nodig . Een waakzaamheid , zonder doemperikelen : maar gericht zijnde : op boven .

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei jessalien:

Dan spreekt Paulus over : er is slechts EEN evangelie :

en zegt : ik sta verbaasd dat gij zo spoedig afvalt van Hem die u riep tot de genade naar een ander evangelie ; 

maar er is geen ander , er zijn alleen maar lieden die u verontrusten en het evangelie van Christus  willen perverteren .

En vervolgens zijn er in het NT toch een aantal verzameld. 
Die elkaar dan ook op verschillende punten tegen spreken.
Zegt het maar: welk evangelie heeft Petrus hier bedoeld? 
Zijn eigen evangelie, het evangelie van Petrus, is NIET in het NT opgenomen...

Aanvulling:
Excuus, je zegt Paulus en ik heb het over Petrus.
Moet hier boven in de 3e zin dus staan: welk evangelie heeft Paulus hier bedoeld.
4e zin is niet meer van toepassing.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Dat beloof ik:
38 minuten geleden zei jessalien:

Dan spreekt Paulus over : er is slechts EEN evangelie :

en zegt : ik sta verbaasd dat gij zo spoedig afvalt van Hem die u riep tot de genade naar een ander evangelie ; 

maar er is geen ander , er zijn alleen maar lieden die u verontrusten en het evangelie van Christus  willen perverteren .

En vervolgens zijn er in het NT toch een aantal verzameld. 
Die elkaar dan ook op verschillende punten tegen spreken.
Zegt het maar: welk evangelie heeft Petrus hier bedoeld? 
Zijn eigen evangelie, het evangelie van Petrus, is NIET in het NT opgenomen...

Aanvulling:
Excuus, je zegt Paulus en ik heb het over Petrus.
Moet hier boven in de 3e zin dus staan: welk evangelie heeft Paulus hier bedoeld.
4e zin is niet meer van toepassing.

Ter overweging:

"Wat openbaart God aan ons?
De Bijbel bevat twee boodschappen: een voor Israël (de Joden) en een andere voor de Gemeente, het lichaam van Christus. Die boodschappen spreken elkaar niet tegen, maar zijn bestemd voor verschillende volken in verschillende tijden. Pogingen om deze twee boodschappen in één zogenaamd evangelie samen te persen, scheppen onvermijdelijk verwarring en nodeloze tegenstrijdigheden.

Aan wie is de Bijbel geadresseerd?
Alles in de Bijbel ligt wel voor ons open – ons ter lering – maar niet alles is aan ons gericht. Met uitzondering van de brieven van de apostel Paulus, is de gehele Bijbel geadresseerd aan één volk: de nazaten van Abraham, in de lijn van Isaak en Jakob. Dit volk kennen wij als de Joden en als Israël. In het grootste deel van de Bijbel spreekt God tot Israël.

Het resterende deel van de Bijbel, de brieven van de apostel Paulus, is als het ware tus­sen teksthaken geplaatst. Daarin staat dat God Zich tijdelijk van Zijn uitverkoren volk heeft af­gewend en Zijn Gemeente uitroept: een geestelijk lichaam van gelovigen die los van Israël staan. De Griekse grondtekst gebruikt daarvoor het woord ekklêsia, ‘uitgeroepene’ – een aan­duiding die strookt met het geestelijke karakter van de Gemeente."

Bron: https://www.concordante-publicaties.nl/studie/waar-gaat-het-in-de-bijbel-om/

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Bastiaan73:

De Bijbel bevat twee boodschappen: een voor Israël (de Joden) en een andere voor de Gemeente, het lichaam van Christus. Die boodschappen spreken elkaar niet tegen, maar zijn bestemd voor verschillende volken in verschillende tijden. Pogingen om deze twee boodschappen in één zogenaamd evangelie samen te persen, scheppen onvermijdelijk verwarring en nodeloze tegenstrijdigheden.

Heel juist!

 

44 minuten geleden zei Bastiaan73:

Alles in de Bijbel ligt wel voor ons open – ons ter lering – maar niet alles is aan ons gericht. Met uitzondering van de brieven van de apostel Paulus, is de gehele Bijbel geadresseerd aan één volk: de nazaten van Abraham, in de lijn van Isaak en Jakob. Dit volk kennen wij als de Joden en als Israël. In het grootste deel van de Bijbel spreekt God tot Israël.

Het is inderdaad heel verstandig om te beschouwen aan wie de verschillende brieven zijn gericht. Meestal staat dat gewoon in de aanhef. Als Paulus bijvoorbeeld aan Timothëus schrijft dat hij wat wijn moet drinken is dat een persoonlijk advies en niet bedoeld als regel voor de Kerk. Dit is misschien een flauw voorbeeldje maar wel duidelijk. Het zogenaamde Oude Testament is uiteraard voor een bepaald volk geschreven, hetgeen niet wegneemt dat daarzonder het Nieuwe Testament onmogelijk kan worden begrepen en we er ontzettend veel van kunnen leren en zo spreekt God daardoor dus ook tegen de andere volkeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Bastiaan73:

"Wat openbaart God aan ons?
De Bijbel bevat twee boodschappen: een voor Israël (de Joden) en een andere voor de Gemeente, het lichaam van Christus. Die boodschappen spreken elkaar niet tegen, maar zijn bestemd voor verschillende volken in verschillende tijden.

Onzin.
Dit zo betekenen dat de 10 geboden voor jou niet van toepassing zijn, en het verhaal van de schepping, de zondeval en de zondvloed. Allemaal iets voor de mensen uit die tijd, en niet voor de Christenen?
Je weet zelf ook wel heel goed dat dit niet zo is.
Kom dan ook niet met de zin dat dit bestemd was voor een volk in een andere tijd.  

7 minuten geleden zei Willempie:

Pogingen om deze twee boodschappen in één zogenaamd evangelie samen te persen, scheppen onvermijdelijk verwarring en nodeloze tegenstrijdigheden.

Jouw citaat. Dus let op wat je in je antwoord schrijft, want ik voel al aankomen dat ik je zal moeten gaan wijzen op deze woorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Onzin.
Dit zo betekenen dat de 10 geboden voor jou niet van toepassing zijn, en het verhaal van de schepping, de zondeval en de zondvloed. Allemaal iets voor de mensen uit die tijd, en niet voor de Christenen?
Je weet zelf ook wel heel goed dat dit niet zo is.
Kom dan ook niet met de zin dat dit bestemd was voor een volk in een andere tijd.  

19 minuten geleden zei Willempie:

Pogingen om deze twee boodschappen in één zogenaamd evangelie samen te persen, scheppen onvermijdelijk verwarring en nodeloze tegenstrijdigheden.

Jouw citaat. Dus let op wat je in je antwoord schrijft, want ik voel al aankomen dat ik je zal moeten gaan wijzen op deze woorden.

Wat zoek jij eigenlijk op dit forum DBI? Religie e.d. toch misschien niet helemaal achter je gelaten?

Het is trouwens niet het citaat van Willempie maar van de website die ik citeerde.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Onzin.
Dit zo betekenen dat de 10 geboden voor jou niet van toepassing zijn, en het verhaal van de schepping, de zondeval en de zondvloed. Allemaal iets voor de mensen uit die tijd, en niet voor de Christenen?
Je weet zelf ook wel heel goed dat dit niet zo is.
Kom dan ook niet met de zin dat dit bestemd was voor een volk in een andere tijd. 

Ofschoon het inderdaad zo is dat veel christenen in geboden blijven hangen, klopt het gewoon dat de tien geboden niet van toepassing zijn op de Gemeente.  Gebod en liefde staan haaks op elkaar, wat de Gemeente aangaat. Wie blijft teruggrijpen op geboden kan niet verder groeien in Christus.   De liefde van God overstijgt alle kennis. Dat is een Geloofsgeheimenis.

Omdat je er donder op kunt zeggen dat dit verkeerd wordt opgevat omdat het door velen niet begrepen is, nog een aanvullende opmerking: Dat de geboden aan Israël gegeven zijn was en is op zichzelf ook liefde van God. Door de bewustwording van de Wet nam de kennis van de zonde toe, van de toestand waarin de mensheid verkeert.   Maar de Gemeente heeft niets met de Wet uit te staan.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei thom:

Dat heeft deze ex-burgemeester in Vlaanderen ook door;

https://de-stralende-gnosis-wake-up.webnode.nl/_files/200001146-179991799c/Peter in Wonderland.pdf 

 

''Oorlog= ka$$a-ka$$a-ka$$a'' voor enkele duizenden psychopaten met hun reptielenbrein, de zogenaamde elite; de eigenaren van de wereldbank, van de grootindustrie, ruimtevaart, van de farma, de media, en zij dicteren de politiek.

Dit alles functioneert ten koste en gevangenneming van de burger, zijn vrijheid, gezondheid, sociale zekerheid en -veiligheid, zijn identiteit of onafhankelijkheid/soevereiniteit; de mensheid in zijn bestaansmogelijkheden.

Even kort geschreven. ?

Interessant boek van Peter. Hartelijk dank voor de kennisgeving. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Wat zoek jij eigenlijk op dit forum DBI? Religie e.d. toch misschien niet helemaal achter je gelaten?

Ai, roer ik een teer punt aan wil je geen antwoord geven op de vraag ? 

1 uur geleden zei Plume:

Ofschoon het inderdaad zo is dat veel christenen in geboden blijven hangen, klopt het gewoon dat de tien geboden niet van toepassing zijn op de Gemeente.

Ah, dat is duidelijk. Ik denk dat een hoop mensen het niet met je eens zijn, maar je bent hier tenminste consequent. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ai, roer ik een teer punt aan wil je geen antwoord geven op de vraag ? 

Valt wel mee hoor. Ik wil best ingaan op een concrete vraag maar ik betwijfel of jij open staat voor welk antwoord dan ook. Je hebt een cynische/sarcastische/afkrakende houding waardoor ik die moeite niet wil nemen. Het is niet mijn taak om jou ergens van te overtuigen. Ik kan een hele lap tekst typen die jij dan met één zin afkraakt. Daar pas ik voor. Mijn indruk is dat je niet helemaal klaar bent met religie-gerelateerde zaken, anders zou je niet actief zijn op dit forum.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Bastiaan73:

Valt wel mee hoor. Ik wil best ingaan op een concrete vraag maar ik betwijfel of jij open staat voor welk antwoord dan ook. Je hebt een cynische/sarcastische/afkrakende houding waardoor ik die moeite niet wil nemen. Het is niet mijn taak om jou ergens van te overtuigen. Ik kan een hele lap tekst typen die jij dan met één zin afkraakt.

Dat valt wel mee. Het was geen hele lap tekst.
Ik haalde aan:

3 uur geleden zei Bastiaan73:

"Wat openbaart God aan ons?
De Bijbel bevat twee boodschappen: een voor Israël (de Joden) en een andere voor de Gemeente, het lichaam van Christus. Die boodschappen spreken elkaar niet tegen, maar zijn bestemd voor verschillende volken in verschillende tijden.

en vroeg:

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dit zou betekenen dat de 10 geboden voor jou niet van toepassing zijn, en het verhaal van de schepping, de zondeval en de zondvloed. Allemaal iets voor de mensen uit die tijd, en niet voor de Christenen?

Dat is niet cynisch, sarcastisch of afkrakend bedoeld, maar gewoon een kritische vraag. Die komt in me op omdat dat wat je schrijft me onlogisch lijkt, gezien vanuit jouw standpunt.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

De Here Jezus had een andere bediening dan Paulus.

Mattheüs 15:

24 Hij echter antwoordde en zeide: Ik ben slechts gezonden tot de verloren schapen van het huis Israels.

Johannes 1:

10 Hij was in de wereld, en de wereld is door Hem geworden, en de wereld heeft Hem niet gekend.
11 Hij kwam tot het zijne, en de zijnen hebben Hem niet aangenomen.
12 Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hun heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden, hun, die in zijn naam geloven;
13 Die niet uit bloed, noch uit de wil des vlezes, noch uit de wil eens mans, doch uit God geboren zijn.

Handelingen 13:

45 Doch toen de Joden de scharen zagen, werden zij vervuld met nijd en spraken lasterende, tegen hetgeen door Paulus gezegd werd.
46 Maar Paulus en Barnabas zeiden vrijmoedig: Het was nodig, dat eerst tot u het woord Gods werd gesproken, doch nu gij het verstoot en u het eeuwige leven niet waardig keurt, zie, nu wenden wij ons tot de heidenen.

Romeinen 11:

25 Want, broeders, opdat gij niet eigenwijs zoudt zijn, wil ik u niet onkundig laten van dit geheimenis; een gedeeltelijke verharding is over Israel gekomen, totdat de volheid der heidenen binnengaat,
26 En aldus zal gans Israel behouden worden, gelijk geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen, Hij zal goddeloosheden van Jakob afwenden.
27 En dit is mijn verbond met hen, wanneer Ik hun zonden wegneem.
28 Zij zijn naar het evangelie vijanden om uwentwil, naar de verkiezing zijn zij geliefden om der vaderen wil.
29 Want de genadegaven en de roeping Gods zijn onberouwelijk.
30 Want evenals gij eertijds aan God ongehoorzaam waart, maar nu ontferming hebt gevonden door hun ongehoorzaamheid,
31 Zo zijn ook dezen nu ongehoorzaam geworden, opdat door de u betoonde ontferming ook zij thans ontferming zouden vinden.
32 Want God heeft hen allen onder ongehoorzaamheid besloten, om Zich over hen allen te ontfermen.

Efeziërs 1:

13 In Hem zijt ook gij, nadat gij het woord der waarheid, het evangelie uwer behoudenis, hebt gehoord; in Hem zijt gij, toen gij gelovig werdt, ook verzegeld met de Heilige Geest der belofte,
14 Die een onderpand is van onze erfenis, tot verlossing van het volk, dat Hij Zich verworven heeft, tot lof zijner heerlijkheid.

22 En Hij heeft alles onder zijn voeten gesteld en Hem als hoofd boven al wat is, gegeven aan de gemeente,
23 Die zijn lichaam is, vervuld met Hem, die alles in allen volmaakt.

Efeziërs 3:

1 Daarom is het, dat ik, Paulus, die ter wille van Christus Jezus voor u, heidenen, in gevangenschap ben;
2 Gij hebt immers gehoord van de bediening door Gods genade mij met het oog op u gegeven:
3 Dat mij door openbaring het geheimenis bekendgemaakt is, gelijk ik boven in het kort daarvan schreef.
4 Daarnaar kunt gij bij het lezen u een begrip vormen van mijn inzicht in het geheimenis van Christus,
5 Dat ten tijde van vroegere geslachten niet bekend is geworden aan de kinderen der mensen, zoals het nu door de Geest geopenbaard is aan de heiligen, zijn apostelen en profeten:
6 [Dit] [geheimenis], dat de heidenen mede-erfgenamen zijn, medeleden en medegenoten van de belofte in Christus Jezus door het evangelie,
7 Waarvan ik een dienaar geworden ben naar de genadegave Gods, die mij geschonken is naar de werking zijner kracht.

8 Mij, verreweg de geringste van alle heiligen, is deze genade te beurt gevallen, aan de heidenen de onnaspeurlijke rijkdom van Christus te verkondigen,
9 En in het licht te stellen [wat] de bediening van het geheimenis [inhoudt], dat van eeuwen her verborgen is gebleven in God, de Schepper van alle dingen,
10 Opdat thans door middel van de gemeente aan de overheden en de machten in de hemelse gewesten de veelkleurige wijsheid Gods bekend zou worden,
11 Naar het eeuwige voornemen, dat Hij in Christus Jezus, onze Here, heeft uitgevoerd,
12 In wie wij de vrijmoedigheid en de toegang met vertrouwen hebben door het geloof in Hem.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Bastiaan73:

De Here Jezus had een andere bediening dan Paulus.

 

Dat is flauwekul die de mensen telkens weer tot religie leidt, namelijk de religie van Paulus, in plaats van tot Christus. De vermeende bedoeling  was dat Israël het Goede Nieuws de wereld in zou brengen. In plaats daarvan heeft slechts een handjevol Joden dat opgepakt en dat handjevol heeft het daarom als eerste naar de heidenen gebracht.  Het is geen “andere bediening”, maar gewoon een ander clubje mensen.   En zelfs daarvan kun je vaststellen dat dit van begin af aan al De Bedoeling was.

Het Evangelie van Christus is universeel. De Vader legt ieder mens op zijn eigen tijd aan de voeten van Christus.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Plume:

Dat is flauwekul die de mensen telkens weer tot religie leidt, namelijk de religie van Paulus, in plaats van tot Christus. De vermeende bedoeling  was dat Israël het Goede Nieuws de wereld in zou brengen. In plaats daarvan heeft slechts een handjevol Joden dat opgepakt en dat handjevol heeft het daarom als eerste naar de heidenen gebracht.  Het is geen “andere bediening”, maar gewoon een ander clubje mensen.   En zelfs daarvan kun je vaststellen dat dit van begin af aan al De Bedoeling was.

Het Evangelie van Christus is universeel. De Vader legt ieder mens op zijn eigen tijd aan de voeten van Christus.

Zijn de brieven van Paulus terecht in de canon opgenomen of zijn het overbodige geschriften volgens jou?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Bastiaan73:

Zijn de brieven van Paulus terecht in de canon opgenomen of zijn het overbodige geschriften volgens jou?

Waarom vraag je dat? Wat heeft dit te maken met je nageprate boude bewering van “ de Here Jezus had een andere bediening dan Paulus”?

Wat “de canon” wordt genoemd is voor dat wat uit Christus is geenszins exclusief.  Die hele Bijbel niet trouwens. Fijn dat ook de geschriften die canon zijn gaan heten bewaard zijn gebleven, maar “terecht” of “onterecht” “in de canon”  is helemaal geen legitieme vraag voor dat wat uit God is in de mens. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Plume:

Waarom vraag je dat? Wat heeft dit te maken met je nageprate boude bewering van “ de Here Jezus had een andere bediening dan Paulus”?

Wat “de canon” wordt genoemd is voor dat wat uit Christus is geenszins exclusief.  Die hele Bijbel niet trouwens. Fijn dat ook de geschriften die canon zijn gaan heten bewaard zijn gebleven, maar “terecht” of “onterecht” “in de canon”  is helemaal geen legitieme vraag voor dat wat uit God is in de mens. 

Wat jij 'het geestelijke' noemt zijn slechts je eigen gedachten. Een denkbeeldige pruttelpan waarin je zo'n beetje alles door elkaar roert.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Wat jij 'het geestelijke' noemt zijn slechts je eigen gedachten. Een denkbeeldige pruttelpan waarin je zo'n beetje alles door elkaar roert.

Ik denk inderdaad zelf na, waar jij  gewoon de kerk napraat. Zo te lezen ben je zelf nog niet vernieuwd in je denken. De letter doodt enkel maar. De geest maakt levend. En de Levende herkent dat wat uit God is en vice versa.  Het offer van Christus is beschikbaar voor alle mensen. Het is universeel.  God trekt alle mensen tot Zich. Ieder mens op zijn eigen tijd.  Daar heeft Hij geen “canon” voor nodig, ofschoon Hij ook die “canon” gebruikt.  Maar zoals reeds gezegd heeft de vraag die je stelde geen enkele relatie met mijn bericht. Het is enkel een schijnvraag  om mensen te diskwalificeren en te onderwerpen aan jouw religie in plaats van de ruimte die van Christus is open te houden, cq om het onderwerp  te veranderen van “klopt het eigenlijk wel wat ik zei” te veranderen in “jij deugt niet” .  Het is van het niveau van de orthodoxe dooddoeners zoals  “belijd jij wel dat Jezus is gestorven voor jouw zonden?!”   En zo niet, dannnnnn.... (ben je verloren, ga je naar de hel, omdat jij niet gelooft wat ik zeg , en dan volgt een hele reeks veroordelingen, alsof Christus ooit met jou zo omging toen Hij je geloof schonk). Een dwanghuwlijk in plaats van pure liefde. Heeft niets met Christus te maken maar alles met de oude mens.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

De Ruimte die van Christus is biedt ieder mens de kans zichzelf te definiëren. Wat de volgers van belief  (ipv faith) echter al millennialang aan het doen zijn is die Ruimte confisqueren door een onderverdeling te maken in man, vrouw, zwart, wit, katholiek, protestant, en in het verlengde daarvan ook canon-niet canon-volgers. Zulke onderverdelingen in mensengroepen zijn in Christus echter helemaal niet absoluut, ze zijn eerder  dubieus.  De volger van belief beoordeelt mensen op grond van de soort waartoe zij behoren (katholiek, protestant,  canon, apocrief, etcetera)  en niet op grond van wie zij zijn. De belief-volger zal als plaatsvervanger van Christus  een ander  wel eens even zeggen wat diens identiteit is op grond van de soort waartoe die persoon behoort in plaats van de individu die ieder mens in Christus is. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

Men mag ( moet ) aanbidden in geest en in waarheid .Dus de leugenaars en de leugenaars- liefhebbers zijn en blijven ook hetgeen zij zijn , ongeacht of sommigen vinden dat men deze veroordeeld als men ze op de feiten drukt .Welke identiteit  zij hebben  doet er eigenlijk niet zo veel toe ,  maar wie of wat ze volgen des te meer .

Een moslim , een jood , een christen kunnen ook tot de leugenaars behoren .Laat staan de leiders die ze volgen .

Als wij de wil doen van onze Vader die in de hemelen is zijn wij broeders , zusters en moeders van Jezus-Christus .

En dat is zijn Zoon gehoorzamen ,  Hem alleen , en van daaruit naar zijn apostelen .

Dat verandert geen enkele kerk of titel en idem de volgers ervan .

Jezus-Christus bad ook voor diegene die naar het woord van zijn apostelen hoorde en Paulus was ook in dienst van de Heer .

Niet om hen uit een slechte wereld te halen , maar om hun te vrijwaren van het kwade .

Zij moesten zelfs het stof van hun voeten afvegen als ze niet welkom waren in een huis   en na verschillende aanmaningen bleken er ketters tussen hen te hebben gezeten  in hun gemeenschap  en werden ze buiten gekiept .

In ieder geval wat reeds eeuwenlang bezig is , is verdeeldheid door  trots op hun eigen geloofsbeleving en overtuiging  .leiderschap en leiders liefhebben die dit niet verdienen ,. Of moet men de ogen sluiten voor het kwade dat zij aanrichten en dit nog doen via slinkse wegen en dit veelal in  de duisternis . Moet men niet opkomen voor de zwakken en misbedeelden , en dat zonder hen  te veroordelen .

Heb God lief met heel je hart , ziel , kracht en verstand is ver te zoeken in sommigen hun zijn !

Link naar bericht
Deel via andere websites

"In Johannes 16:12-15 belooft de Heer de komst van de Geest der waarheid, die de weg zou wijzen tot de “volle waarheid”. De Here Jezus heeft dus niet de volle waarheid gesproken. Dat klinkt haast ketters, maar toch is het waar. Niet dat de Heiland heeft gelogen, dat zij verre! Nee, Hij heeft de ‘waarheid’ slechts ten dele geopenbaard, voor zover dat in Zijn tijd nodig was volgens de Raad van God. De Heer deed niets uit Zichzelf, maar werd geleid door de Vader in Zijn handelen en spreken. In Zijn spreken heeft de Heer de waarheid, het Woord van God, aangevuld tot zover dat in die fase van Gods Plan nodig was.
In Handelingen 1:1 lezen wij: “Mijn eerste boek heb ik gemaakt, Teofilus, over al wat Jezus begonnen is te doen en te leren, tot de dag, dat Hij werd opgenomen…”.
Lukas (de schrijver van het Evangelie en Handelingen) zegt hiermee dus eigenlijk, dat hetgeen opgetekend is in het boek Handelingen een vervolg is op het handelen en het onderwijs van Jezus. Alleen, Hij handelt en spreekt dan niet meer door Zijn lichamelijke aanwezigheid op aarde, maar door Zijn Geest vanuit Zijn hemelse plaats: “…gij zult kracht ontvangen, wanneer de Heilige Geest over u komt en gij zult Mijn getuigen zijn…” (Hand. 1:8).
In Handelingen zien we inderdaad, dat de Heer Zijn werk voortzet en door Zijn Geest de apostelen nog veel meer te zeggen heeft. Hij inspireert hen tot het schrijven van hun brieven, waarin de waarheid meer en meer wordt ontvouwd.
De laatste persoon, die de verhoogde Christus roept tot het apostelschap is Paulus: “…hiertoe ben Ik u verschenen om u aan te wijzen als dienaar en getuige daarvan, dat gij Mij gezien hebt en dat Ik aan u verschijnen zal, u verkiezende uit dit volk en de heidenen, waarheen Ik u zend…” (Hand. 26:16 e.v.)."

Bron: https://www.amen.nl/artikel/552/paulus-dienaar-van-de-gemeente

modbreak Trajecto: Voortaan graag bij een citaat even kort ook zelf iets zeggen en niet alleen het citaat plaatsen. Dat kan bijvoorbeeld eventueel kort even zijn dat je iets hebt gevonden wat mooi aansluit bij waar we het over hebben, of een antwoord geeft op wat iemand daarnet stelde.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Dat beloof ik:

De aarde wordt niet vernietigd, maar jij gelooft dat dit wel zo is. Dat is een heel verschil.

Dat is wat het WTG ook aangeeft. Het zal te vergelijken zijn met de dagen van Noach, toen werd er ook een wereld vernietigd. Maar een paar mensen overleefden dat. De tijd die eraan staat te komen is daar mee te vergelijken. Het gaat idd niet om een totaal vernietiging maar om het verwijderen van alle goddelozen. Daarna zal het Duizend jarige vredesrijk van Christus aanbreken op aarde en hemel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid