Spring naar bijdragen

Joodse visie en opvattingen


Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Thorgrem:

Wat heeft die anti christelijke visie (waarvan deze persoon blijk gaf na wat opmerkingen over deze bijdrage) hier op dit forum te zoeken? Ook in het levensbeschouwingen deel heeft een vijandige anti christelijke visie geen plaats denk ik. 

zoals ik al eerder aangaf ik was benieuwd naar wat christenen geloven en een discussie, Dat was vorig jaar ergens. Heb verder alle antwoorden gevonden die ik zocht. Je hebt idd gelijk dat het verder niet nodig is hier nog een bezoekje te doen 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thorgrem:

Wat heeft die anti christelijke visie (waarvan deze persoon blijk gaf na wat opmerkingen over deze bijdrage) hier op dit forum te zoeken? Ook in het levensbeschouwingen deel heeft een vijandige anti christelijke visie geen plaats denk ik. 

In levensbeschouwing is ruimte voor .... levensbeschouwing, en mag dus afgeweken worden van de Drie-eenheid. Laten we dat respecteren, en gewoon het gesprek aangaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei WdG:

In levensbeschouwing is ruimte voor .... levensbeschouwing, en mag dus afgeweken worden van de Drie-eenheid. Laten we dat respecteren, en gewoon het gesprek aangaan.

Ik heb mijn zegje gedaan. Heb geen enkele behoefte aan een gesprek met iemand die anti christelijk is. Dat is wel ff een paar stappen verder dan het ontkennen van de godheid van Jezus, atheïstisch zijn of een andere religie aanhangen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei nikie90:

zoals ik al eerder aangaf ik was benieuwd naar wat christenen geloven

De meeste Christenen geloven dat Jezus God is, dat de Heilige Geest God is, en dat God de Vader God is. In ieder geval geloven 1,2 miljard (1) Katholieken dit, 150 tot 400 miljoen leden uit de Pinksterbeweging (2), en naar schatting 500 - 700 miljoen Protestanten. Is je vraag hiermee beantwoord? Er zijn "Jezus-fans" die niet weten of ze Christelijk zijn (3), maar daar doel je vast niet op?! Daarnaast zijn er Christenen die een iets afwijkende visie hebben, maar ook die geloven dat Jezus Christus onze Verlosser is. Ik denk dat dat in ieder geval de grote gemeenschappelijke deler is!

(1) https://nl.wikipedia.org/wiki/Rooms-Katholieke_Kerk

(2) https://nl.wikipedia.org/wiki/Pinksterbeweging

(3) https://www.trouw.nl/home/tijd-om-afscheid-te-nemen-van-de-christelijke-dogma-s~aa2392db/

 

6 minuten geleden zei Thorgrem:

Ik heb mijn zegje gedaan. Heb geen enkele behoefte aan een gesprek met iemand die anti christelijk is. Dat is wel ff een paar stappen verder dan het ontkennen van de godheid van Jezus, atheïstisch zijn of een andere religie aanhangen. 

Dat is duidelijk. Ik denk dat in Levensbeschouwing ieder gesprek aangegaan kan worden, toch?

bewerkt door WdG
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid