Spring naar bijdragen
Kaasjeskruid

Waarom moeten wij wedergeboren worden?

Aanbevolen berichten

20 uur geleden zei sjako:

Niet dat ik het met u eens ben, maar wat wilt u nu bereiken om dit aan te tonen?  Dat 1kor 6:11 is niet geheel toevallig dat ik die uitzoek. Je bent geheiligd, en je bent rechtvaardig verklaard door het zoenoffer van Jezus. Ben ik net zo goed als u dat bent. Dit vers laat zien die vroeger een immoreel leven toch in een goede verhouding met Jehovah God en Jezus kunnen komen. Maar dat wilt niet zeggen dat je niets meer hoeft te doen. Je zult een leven moeten leiden overeenkomstig Gods wil. Op zijn beurt is dat weer een vrucht van de geest. Doorbreek je dit door dingen te doen die niet overeenstemmen met Gods wil, dan zou die rechtvaardiging wel weer eens kunnen worden weggenomen. Paulus waarschuwt keer op keer voor de listen van satan. Hij zal je proberen af te houden van het geloof. Zelfs de uitverkorenen (de 144.000) moeten oppassen voor misleiding.

Het model van het JG-paradigma begint mij nu duidelijk te worden. De uitspraak "rechtvaardig door Jezus" klinkt uiteraard goed, maar vervolgens kent u dus in uw eigen leven geen definitieve overwinning over de zonde! Ook u blijft uiteindelijk een goedwillende zondaar die genoegen moet nemen met vallen en opstaan, dat tot uw dood toe voortduurt. Het is heel duidelijk dat dit komt omdat binnen uw JG-erfzonde-theorie de doop met de Heilige Geest volstrekt geen betekenis heeft!  Vanzelfsprekend mist u daardoor de charismata Gods, en is er dus ook geen vooruitzicht op blijvende overwinning op de zonde in het persoonlijke leven. De belangrijkste conclusie van dit alles is nog dat u de facto niet aan de wedergeboorte bent toegekomen om het Koninkrijk Gods binnen te kunnen gaan, vooral dat laatste is in bijzonder hoge mate kwalijk aan uw religie!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fritsie:

Het model van het JG-paradigma begint mij nu duidelijk te worden. De uitspraak "rechtvaardig door Jezus" klinkt uiteraard goed, maar vervolgens kent u dus in uw eigen leven geen definitieve overwinning over de zonde! Ook u blijft uiteindelijk een goedwillende zondaar die genoegen moet nemen met vallen en opstaan, dat tot uw dood toe voortduurt. Het is heel duidelijk dat dit komt omdat binnen uw JG-erfzonde-theorie de doop met de Heilige Geest volstrekt geen betekenis heeft!  Vanzelfsprekend mist u daardoor de charismata Gods, en is er dus ook geen vooruitzicht op blijvende overwinning op de zonde in het persoonlijke leven. De belangrijkste conclusie van dit alles is nog dat u de facto niet aan de wedergeboorte bent toegekomen om het Koninkrijk Gods binnen te kunnen gaan, vooral dat laatste is in bijzonder hoge mate kwalijk aan uw religie!

Nou, dan boft u maar he. Nog meer dan Timotheus. 

Maar jij, man van God, moet die dingen ontvluchten. Streef juist naar rechtvaardigheid, toewijding aan God, geloof, liefde, volharding en zachtaardigheid. 1 Tim 6:11

1kor 10:12 spreekt ook boekdelen

Dus wie denkt te staan, moet oppassen dat hij niet valt.  13 De beproevingen die jullie moeten doorstaan, maken andere mensen ook mee. Maar God is trouw, en hij zal niet toelaten dat je wordt beproefd boven wat je aankunt, maar met de beproeving zal hij ook voor de uitweg zorgen, zodat je het kunt doorstaan.

Het is zoals ik zeg werk in uitvoering. Je moet je geloof sterk houden en je band met God onderhouden. Het is niet eenmaal gered altijd gered. Een heel gevaarlijke gedachte.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei sjako:

Het is zoals ik zeg werk in uitvoering.

Helemaal fout! Wij moeten niet menen door 'werken' iets aan onze redding  toe te kunnen voegen!

15 uur geleden zei sjako:

Het is niet eenmaal gered altijd gered.

Fijn @sjako indien u gered wordt voor de eeuwigheid, maar waarom zou u er niet voor kiezen om als 'gezalfde koning' met de Heer Jezus te regeren? Waarom gelooft u niet dat ook uzelf dit heil op gebed van Jezus mag ontvangen, laten we zeggen vanaf vandaag?

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Fritsie:

Helemaal fout! Wij moeten niet menen door 'werken' iets aan onze redding  toe te kunnen voegen!

Nee, klopt, alleen geloof. Maar ook daar moeten we inspanning voor doen. Geloof zonder werken is dood. Gods geest spoort ons aan tot goede werken. Maar je kan je er ook van terugtrekken. Ook kan je beproefd worden. In de Tweede Wereldoorlog kwamen Getuigen in concentratiekampen terecht. Ze hoefden enkel maar een document te tekenen dat ze hun geloof af zouden zweren. Er is voor zover bekend geen één die dat heeft gedaan. Zou ze dat wel hebben gedaan dan zouden ze hun geloof hebben verraden, met als gevolg dat ze niet meer in een goede verhouding staan met God. Mattheus 10:22 zegt: "Wie volhardt tot het einde zal worden gered". Maar je hoeft het niet alleen te doen. Jezus zal je helpen dmv Gods geest. 

27 minuten geleden zei Fritsie:

maar waarom zou u er niet voor kiezen om als 'gezalfde koning' met de Heer Jezus te regeren?

Omdat je dat niet voor het kiezen hebt. Dat zijn nu de uitverkorenen. Mattheus 24:22, 24, 31 2Petrus 1:10, Romeinen 9:11. Maar zelfs de uitverkorenen zijn nog niet 100% zeker.

2Petrus 1:10 zegt Broeders, zet je dus steeds meer in om je roeping en uitverkiezing zeker te maken, want als jullie die dingen blijven doen, zullen jullie nooit falen. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:

Omdat je dat niet voor het kiezen hebt. Dat zijn nu de uitverkorenen.

Dus u houdt er een uitverkiezingsleer op na?

 

4 uur geleden zei sjako:

Maar zelfs de uitverkorenen zijn nog niet 100% zeker.

Het is in uw religie dus een kwestie van aanhoudend zondaar zijn, met als uitkomst dat zelfs de besten uit uw kringen tot op de laatste dag voor hun sterven niet weten of zij wel of niet behouden zullen zijn!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Fritsie:

Dus u houdt er een uitverkiezingsleer op na?

Ja. Maar anders dan de meeste Christenen leren. Degene die naar de hemel gaan, de 144.000, worden gekozen. Degene die een aardse hoop hebben worden gerechtvaardigd door geloof. Zij naderen God en God gaat hun naderen. Zij worden ook opgenomen in de Gemeente.

Christenen kunnen zeker zijn dat ze gered worden. Als je gaat zondigen dan weet je dat idd niet zeker. Een Christen kan misschien later wel van zijn geloof afvallen en bijv gaan stelen. Als dat niet zo zou zijn dan hoefde Paulus er ook niet voor te waarschuwen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei sjako:

Ja. Maar anders dan de meeste Christenen leren. Degene die naar de hemel gaan, de 144.000, worden gekozen. Degene die een aardse hoop hebben worden gerechtvaardigd door geloof. Zij naderen God en God gaat hun naderen. Zij worden ook opgenomen in de Gemeente. Christenen kunnen zeker zijn dat ze gered worden. Als je gaat zondigen dan weet je dat idd niet zeker. Een Christen kan misschien later wel van zijn geloof afvallen en bijv gaan stelen. Als dat niet zo zou zijn dan hoefde Paulus er ook niet voor te waarschuwen.

Weet je nu wat het probleem is Sjako? 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Zij naderen God en God gaat hun naderen.

Kijk @sjako , ik denk dat dat voor ieder mens mogelijk is die, gerechtvaardigd door Jezus Christus om de Heilige Geest bidt.
De Heer Jezus gaf de volgende opdracht:

'Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in de Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.' (Mt.28:19)

De gelovigen mogen dus allemaal óók de Heilige Geest te ontvangen, omdat het Evangelie van Jezus Christus voor alle mensen gelijk is. Jezus Christus  is Heer over allen, zonder verschil te maken dat de doop met de Heilige Geest zou zijn voorbehouden aan een speciale geloofs-klasse!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fritsie:

Kijk @sjako , ik denk dat dat voor ieder mens mogelijk is die, gerechtvaardigd door Jezus Christus om de Heilige Geest bidt.
De Heer Jezus gaf de volgende opdracht:

Dat denk ik niet alleen, dat weet ik zeker. Maar je moet tot het einde volharden. Mattheus 24:10 is daar heel duidelijk in

Ook zullen velen dan struikelen, elkaar verraden en elkaar haten.  11 Er zullen veel valse profeten verschijnen en zij zullen velen misleiden.  12 En omdat de mensen steeds wettelozer zullen worden, zal de liefde van de meesten bekoelen.  13 Maar wie volhardt tot het einde zal worden gered.  14 En dit goede nieuws van het Koninkrijk zal op de hele bewoonde aarde worden gepredikt als een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde komen. 

Je moet dus je best blijven doen. Het komt niet aanwaaien. Je moet geloof blijven oefenen. Het is weliswaar een wisselwerking tussen geloof en aangezet worden tot daden zoals de prediking of voor de armen zorgen. Geloof is uiteindelijk het belangrijkste en daaruit volgend de liefde. Liefde is dan ook een vrucht van de Geest.

Anders is het met de uitverkorenen. Zij weten dat ze uitverkoren zijn en weten dat ze  een kind van God zijn. Zij staan in een speciale verhouding tot God. Maar ook voor hun geldt dat ze moeten volharden. Zie dat vers in 1petrus. 

2 uur geleden zei Fritsie:

Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in de Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.' (Mt.28:19)

Ik ben hierin ook gedoopt, door onderdompeling. Nu is er trouwens de laatste tijd veel discussie of dit wel een echt vers is. In de rest van de Bijbel zie je dat Jezus volgelingen in de naam van Jezus gedoopt worden en er zijn zeer oude manuscripten gevonden die de doopformule weglaten. 

Voorbeelden

ieder van u laat zich dopen in de naam van Jezus Christus tot vergeving van uw zonden’ (Hand.2:38).

‘zij waren gedoopt in de naam van de Heer Jezus’ (Hand.8:16).

‘Petrus beval hen te dopen in de naam van Jezus Christus’ (Hand.10:48).

‘zij lieten zich dopen in de naam van de Heer Jezus’ (Hand.19:5).

‘wij allen die in Christus Jezus gedoopt zijn’ (Rom.6:3).

‘U allen die in Christus gedoopt bent’ (Gal.3:27).

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-8-2018 om 13:59 zei Kaasjeskruid:

Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien. (Joh.3:3)

Wat bedoeld Jezus hier?

Het is denk ik eenvoudig. Zoals God ons schiep, waren we volmaakt. In contact met God, leefden we door Zijn Licht. Opnieuw geboren worden is weer terug gaan naar de bron. 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid