Spring naar bijdragen

Is Jezus Michael de aartsengel?


Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Helemaal niet, Jezus doelt hier op de wedergeboorte die vanaf nu mogelijk werd

O, was de Heilige Geest toen al uitgestort? En is nu. Op dit moment, of die is er al moet dus ergens anders op slaan. Degene die in Jezus geloven ging als het ware vanuit een dode toestand naar een levende toestand. Bovendien was Jezus op dat moment in hun midden en kon doden opwekken. Dit deed Hij om te demonstreren dat Hij daartoe in staat is. Als mensen als geest of zo door zouden leven was de hele opstanding toch niet meer nodig? Ook als hun geest weer verenigd zouden worden met hun lichaam zou dat een degradatie zijn toch? 

Het enige logische in mijn ogen is dat de doden van niets weten totdat die tijd van opstanding aanbreekt en dag is ook wat de Bijbel zegt op tientallen plaatsen.

Maar deze discussie is hier off topic. Het gaat hier over Michaël.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 128
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Op de vraag of Jezus identiek is met de aartsengel Michaël kan ik antwoorden met: Nee. Michaël is een (aarts)engel, die als taak heeft Gods volk terzijde te staan.  De engel Michaël komt 8 k

Elke christen wordt door Jezus zelf gedoopt, niemand uitgezonderd. Wie het vatten kan, vatte het.

Je hebt het nog nooit uitgelegd. Denk je dat de twaalf stammen zomaar voor de lol worden genoemd? Of om ons in verwarring te brengen? De Bijbel strookt hier niet met jullie leer. Ik heb het hier al va

3 minuten geleden zei sjako:

O, was de Heilige Geest toen al uitgestort? En is nu. Op dit moment, of die is er al moet dus ergens anders op slaan.

Je gaat wel heel rigide om met het begrip nu. Jezus was toen (nu) op aarde gekomen om de wedergeboorte mogelijk te maken.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Je gaat wel heel rigide om met het begrip nu. Jezus was toen (nu) op aarde gekomen om de wedergeboorte mogelijk te maken.

Ja, dat is wel zo, maar je moet het in de context zien. Jezus had in Johannes 5 net een heleboel wonderen verricht. Heel fijn voor die mensen, maar Hij demonstreerde daar een stukje toekomst. Er zouden geen zieken meer zijn en zelfs de dood zal niet meer zijn. Sterker nog, met Jezus als Koning, zullen de doden opstaan. Hij gaf trouwens in vers 19 de glorie helemaal aan Zijn Vader.

Daarop zei Jezus tegen ze: ‘Echt, ik verzeker jullie: de Zoon kan niets uit zichzelf doen, maar alleen wat hij de Vader ziet doen. Want alles wat de Vader doet, dat doet de Zoon op dezelfde manier.

Hij heeft de kracht en heilige Geest van Zijn Vader gekregen en de authoriteit gekregen om mensen te gaan oordelen. Dat is helemaal aan Jezus gegeven. 

Jezus demonstreerde daar in het klein wat straks in het groot gaat gebeuren. Hij genas de zieken en wekte de doden op, op het moment dat Hij daar aanwezig was, door middel van de Geest van Zijn Vader. Je moet het dus in de context van die wonderen zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei sjako:

Ja, dat is wel zo, maar je moet het in de context zien.

Je moet het dus in de context van die wonderen zien.

De context van die wonderen is dus de wedergeboorte, waardoor het mogelijk wordt om straks de vervolmaking van wat al in gang wordt gezet door de wedergeboorte mee te kunnen maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

De context van die wonderen is dus de wedergeboorte, waardoor het mogelijk wordt om straks de vervolmaking van wat al in gang wordt gezet door de wedergeboorte mee te kunnen maken.

Je mag vinden wat je wilt natuurlijk, maar dat klopt niet. Dat gebeurde pas na de uitstorting van de heilige Geest en heeft niks met Johannes 5 te maken op dat moment.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei sjako:

Johannes 5:25 zegt hier dus duidelijk dat wanneer de doden de stem van Jezus horen zij weer zullen leven. 

Goed kijken  @sjako

Dit heb ik namelijk geciteerd uit uw eigen bijdrage. U bent dus degene die het woordje "weer" heeft ingevoegd, niet ik. U bent ook genoodzaakt dat te doen omdat u anders uw on-Bijbelse WTG zielenslaaptheorie niet sluitend krijgt.

De doden zullen niet "weer" leven, want vóórdat een mens de Heer Jezus heeft gehoord en aangenomen als Verlosser,  bevond iedereen zich reeds in de dood. U heeft verder helemaal niets te eisen of te vinden, en wat u vindt mag u wat mij betreft naar het politiebureau brengen, afd. gevonden voorwerpen.

3 uur geleden zei JoostG:

Nou, liever niet. Je hoeft niet zo te schreeuwen. We zijn niet blind.. 

@JoostG

Mijn excuses, ik wist niet dat woorden getypt in grote letters als schreeuwen worden gelezen. Ik wilde slechts deze woorden benadrukken. Voortaan zal ik cursief of onderstrepen toepassen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fritsie:

Dit heb ik namelijk geciteerd uit uw eigen bijdrage. U bent dus degene die het woordje "weer" heeft ingevoegd, niet ik. U bent ook genoodzaakt dat te doen omdat u anders uw on-Bijbelse WTG zielenslaaptheorie niet sluitend krijgt.

Nog een leugen erbij. Je hebt gezegd dat het WTG dit had toegevoegd. Ik ben het WTG niet.  In plaats van excuses ga je nu zitten draaien.

Als iemand dood is en tot leven komt dan komt die persoon weer tot leven. Dat is gewoon Nederlands. Jezus heeft het over een slaap, herhaaldelijk, Daniël heeft het over degenen die in het stof slapen zullen opstaan. Probeer jij maar eens uit te leggen waar in de Bijbel staat dat er een ziel naar de hemel gaat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei thom:

Maar jouw conclusie zegt nog niets over ´weer´.

De mogelijkheid blijft open, dat vóórdat een mens zich in de dood bevond, levend was.

Zeg maar; in het Licht, zoals in Joh1 vers 4; en het Leven was het Licht der mensen.. 

Er is helemaal geen "weer", dat is het nu juist. Voordat een mens Jezus Christus als God heeft aangenomen, bevindt hij zich door zijn 'zonden en misdaden' altijd al in de dood. Als hij dan gelooft dat Jezus zijn Redder en Verlosser is, komt hij tot leven en sterft daarna nooit meer! (Joh.11:26)

13 minuten geleden zei sjako:

Als iemand dood is en tot leven komt dan komt die persoon weer tot leven.

Ook hier gebruikt u andermaal het woordje "weer" ten overvloede. Wie de Heer Jezus Christus eenmaal als God heeft aangenomen komt tot leven, en sterft daarna nooit meer. (Joh.11:26)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fritsie:

Ook hier gebruikt u andermaal het woordje "weer" ten overvloede. Wie de Heer Jezus Christus eenmaal als God heeft aangenomen komt tot leven, en sterft daarna nooit meer. (Joh.11:26)

Nee, idd, want die persoon krijgt zeker een opstanding. Het kan niet zo zijn dat in de ene tekst staat dat iemand een opstanding krijgt aan het eind van het tijdperk en in een andere dat iemand direct naar het Paradijs gaat. Nu gaan gezalfden direct naar de hemel, maar dat geldt lang niet voor allemaal.

Trouwens Job vroeg het zich ook af of een mens weer kan leven.

‘Als een man gestorven is, zal hij weder leven? Ik zou al de dagen mijns strijds hopen, totdat mijn verandering komen zou.’
‭‭Job‬ ‭14:14‬ ‭SV1750‬‬
http://bible.com/165/job.14.14.sv1750

Of in begrijpelijker Nederlands in NWV

O, verberg mij in het Graf,verstop mij tot uw woede voorbij is. Stel een tijdslimiet voor mij vast en denk dan weer aan mij! 14 Als een mens sterft, kan hij dan weer leven?Ik zal wachten, al de dagen van mijn dwangarbeidtot mijn verlossing komt.  15 U zult roepen en ik zal u antwoorden.Naar het werk van uw handen zult u verlangen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 20-8-2018 om 09:31 zei sjako:

De eerste boodschapper is Johannes de Doper. De tweede is Jezus Christus, die hier wordt voorgesteld als boodschapper van het verbond

Wat schrijft u toch allemaal voor onzin @sjako  , ditmaal dwaalt u wel heel erg! De eerste boodschapper is niet Johannes de Doper, maar de engel Gabriël brengt een boodschap van God over aan Zacharías, de vader van Johannes. (lees Lc.1:1-19) Vervolgens gaat in de zesde maand diezelfde engel Gabriël naar Maria. (vs26) Hij boodschapt haar dat zij door God Zelf bevrucht zal worden, en zij het Heilige dat uit haar geboren zal worden de Naam Jezus moet geven. (vs35!) Daarna, als Johannes en Jezus beiden volwassen zijn geworden, predikt eerst Johannes de Doper den doop der bekering tot vergeving der zonden. (Lc.3:3) Vervolgens neemt de Heer Jezus dit over en predikt het Koninkrijk Gods. (Mr.1:15)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-8-2018 om 09:31 zei sjako:

Want de Heer zelf zal uit de hemel neerdalen met een bevelende roep, met de stem van een aartsengel en met Gods trompet, en dan zullen eerst de gestorven volgelingen van Christus opstaan.  

Jezus zal dus neerdalen met een bevelende roep, met de stem van een aartsengel waardoor de doden zullen opstaan. Jezus wekt hier dus de doden op. Gaan we kijken naar een parallelle tekst waardoor duidelijk blijkt dat Jezus en Michael een en dezelfde Persoon is. 

Dus om daar even een kleine voorstelling bij te maken:

Stel Koning Willem Alexander houdt zijn troonrede. De omroepen doen uitgebreid verslag en heel Nederland kijkt en luistert mee. Bij het betreden van de ridderzaal klinkt trompetgeschal, en de heraut (aankondiger) roept: 'Lang leve de koning!'

Dus bij het klinken van de bazuin en het geroep van de heraut ('met de stem des archangels'), komt de Koning binnen om Zijn plannen te ontvouwen. (1Ts.4:16)

Het is niet de Koning die zichzelf bij deze plechtigheid aankondigt, maar Zijn heraut!

bewerkt door Fritsie
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 20-8-2018 om 09:31 zei sjako:

Let op! Ik stuur mijn boodschapper, en hij zal een weg voor mij banen. Plotseling zal de ware Heer, die jullie zoeken, naar zijn tempel komen. En de boodschapper van het verbond zal komen, naar wie jullie verlangen. Hij zal beslist komen’, zegt Jehovah van de legermachten.

@Fritsie schreef Wat schrijft u toch allemaal voor onzin @sjako  , ditmaal dwaalt u wel heel erg! 

Hier kan je verschillend over denken, maar nu te spreken van een grote dwaling?! U heeft het echt verkeerd, maar ik leg het graag nog een keer uit voor u. De eerste boodschapper was idd Johannes de Doper. Dat blijkt bijv Markus 1:2

2 Zoals geschreven staat in Jesaja, de profeet: ‘(Let op! Ik stuur mijn boodschapper voor je uit, die de weg voor je zal banen.) 3 In de woestijn roept een stem: “Maak de weg van Jehovah vrij! Maak zijn paden recht.”’ 4 Johannes de Doper was in de woestijn en predikte dat mensen zich moesten laten dopen als symbool van berouw om vergeving van zonden te krijgen. 5 Heel Judea en alle inwoners van Jeruzalem gingen naar hem toe. Ze lieten zich door hem in de rivier de Jordaan dopen en bekenden openlijk hun zonden. 6 Johannes droeg kleren van kameelhaar en had een leren gordel om zijn middel. Hij at sprinkhanen en wilde honing. 7 Hij predikte: ‘Na mij komt iemand die sterker is dan ik. Ik ben het niet eens waard me te bukken om de riem van zijn sandalen los te maken. 8 Ik heb jullie gedoopt met water, maar hij zal jullie dopen met heilige geest.’

Johannes de Doper kondigde de tweede Boodschapper aan in vers 7, Jezus Christus zelf.

3 uur geleden zei Fritsie:

Het is niet de Koning die zichzelf bij deze plechtigheid aankondigt, maar Zijn heraut!

Nee, dat staat er niet. De Heer zelf zelf zal neerdalen, met de stem van een aartsengel. Die stem is dus van de Heer. Geen speld tussen te krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei sjako:

Johannes de Doper kondigde de tweede Boodschapper aan in vers 7, Jezus Christus zelf.

Johannes de Doper was inderdaad de wegbereider voor de Heer Jezus, hij was de stem roepende in de woestijn: 'Maakt den weg des Heeren recht, gelijk Jesaja, de profeet, gesproken heeft.' (Jh.1:23) Maar de heilsboodschap werd toch éérst door de opperboodschapper Gabriël aan Zacharias gebracht, toen Johannes de Doper nog niet eens was geboren, en pas jaren later, toen Johannnes inmiddels volwassen was geworden, verkondigde hij de komst van Gods Zoon Zelf:
'maar Hij komt, Die sterker is dan ik, Wien ik niet waardig ben den riem van Zijn schoenen te ontbinden; Deze zal u dopen met den Heiligen Geest en met vuur'. (Lu.3:16)
Gabriël was Gods boodschapper, maar Johannes de Doper was óók Gods boodschapper! Beiden brachten de heilsboodschap dat de Heer Jezus zou komen. In Lukas 7:27 heeft de KingJames daarom: 'Behold, I send my messenger before thy face, which shall prepare thy way before thee.' Je ziet dat het woordje 'boodschapper' hier betrekking heeft op de mens Johannes de Doper.

Johannes kon wel in water dopen, maar met de Heiige Geest dopen dat kon hij niet en dat kan ook geen enkele engel, dat kan alleen God Zelf!

bewerkt door Fritsie
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Fritsie:

Johannes de Doper was inderdaad de wegbereider voor de Heer Jezus, hij was de stem roepende in de woestijn: 'Maakt den weg des Heeren recht, gelijk Jesaja, de profeet, gesproken heeft.' (Jh.1:23) Maar de heilsboodschap werd toch éérst door de opperboodschapper Gabriël aan Zacharias gebracht, toen Johannes de Doper nog niet eens was geboren, en pas jaren later, toen Johannnes inmiddels volwassen was geworden, verkondigde hij de komst van Gods Zoon Zelf:
'maar Hij komt, Die sterker is dan ik, Wien ik niet waardig ben den riem van Zijn schoenen te ontbinden; Deze zal u dopen met den Heiligen Geest en met vuur'. (Lu.3:16)

Ja, maar dat was enkel voor Zacharias. Het vers wat ik aanhaalde wordt herhaald in Markus 1:2 en wordt op Johannes de Doper van toepassing gebracht. Hij bracht het goede nieuws als eerste in het groot. Bijbels gezien klopt mijn inzicht. Volgens mij geen discussie mogelijk. Zoek maar in een Bijbel met verwijsteksten. De eerste boodschapper bedoelt in het vers is Johannes de Doper.

23 minuten geleden zei Fritsie:

Johannes kon wel in water dopen, maar met de Heiige Geest dopen dat kon hij niet en dat kan ook geen enkele engel, dat kan alleen God Zelf!

Dat is dan jammer voor al die miljoenen Christenen die niet door Jezus zelf zijn gedoopt dan. Het is waar dat de doop van Johannes een andere doop was. Pas nadat Jezus zich liet dopen kreeg de doop zijn huidige betekenis. Maar de doop was in de naam van Jezus. De heilige Geest is God. Volgens mij kregen Christenen pas na Pinksteren de heilige Geest, maar ik kan het mishebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei sjako:

Dat is dan jammer voor al die miljoenen Christenen die niet door Jezus zelf zijn gedoopt dan. Het is waar dat de doop van Johannes een andere doop was. Pas nadat Jezus zich liet dopen kreeg de doop zijn huidige betekenis. Maar de doop was in de naam van Jezus. De heilige Geest is God. Volgens mij kregen Christenen pas na Pinksteren de heilige Geest, maar ik kan het mishebben. 

Elke christen wordt door Jezus zelf gedoopt, niemand uitgezonderd. Wie het vatten kan, vatte het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Robert Frans:

Elke christen wordt door Jezus zelf gedoopt, niemand uitgezonderd. Wie het vatten kan, vatte het.

 Ja, daar heb je in feite gelijk in.

12 uur geleden zei Fritsie:

Bravo @sjako! U bent eindelijk tot de conclusie gekomen dat de Heer Jezus God is! Ziet u, als u zich aan Gods Woord houdt komt het vanzelf goed.

Dat moet u me dan toch nog eens uitleggen. Ik ben in de naam van Jezus gedoopt. Jezus werkt met de Heilige Geest die van Zijn Vader afkomstig is. De Heilige Geest kan je ook wel als de vinger van God zien. Als Jezus de macht en autoriteit krijgt van  Zijn Vader hoe kan je dan tot die conclusie komen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei sjako:

Dat moet u me dan toch nog eens uitleggen. Ik ben in de naam van Jezus gedoopt. Jezus werkt met de Heilige Geest die van Zijn Vader afkomstig is. De Heilige Geest kan je ook wel als de vinger van God zien. Als Jezus de macht en autoriteit krijgt van  Zijn Vader hoe kan je dan tot die conclusie komen?

Werk jij ook met die Heilige Geest?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei sjako:

Waarom denk je dat?

Omdat ik mensen zie doen waar jij het altijd over hebt, net zoals Satan een gevallen engel is. Verder kunnen we eens gaan kijken bij het etherisch lichaam en/of het zich identificeren met het grofstoffelijke lichaam. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei TTC:

Omdat ik mensen zie doen waar jij het altijd over hebt, net zoals Satan een gevallen engel is. Verder kunnen we eens gaan kijken bij het etherisch lichaam en/of het zich identificeren met het grofstoffelijke lichaam. 

Ik kan het met geen mogelijkheid eens zijn met je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-9-2018 om 07:23 zei sjako:

Ik kan het met geen mogelijkheid eens zijn met je.

Dat weten we, diepgaander onderzoek is een optie.

Citaat

De Bijbel noemt gevallen engelen duivels, demonen en boze of onreine geesten. Hun machtswellust gaat gepaard met boosaardige gedachten, emoties en wil. In hun huidige toestand worden de demonische engelen door God in toom gehouden, tot Zijn laatste oordeel zal plaatsvinden en zij hun uiteindelijk bestemming zullen bereiken: Gods voorbeschikte, eeuwige hel, een plaats “met eeuwige boeien in de duisternis” (Judas 1:6). Hoewel de Bijbel het aantal engelen niet noemt, zouden zij groter in getale kunnen zijn dan de mensen. Van alle engelscharen die God heeft geschapen, maken de gevallen engelen een derde deel uit. Satan houdt demonen onderworpen aan zijn wil, en die bestaat uit het verderven van mensen en hen afscheiden van God. (bron)

modbreak Trajecto: Graag duidelijker citaten en eigen tekst scheiden. Ik heb het citaat in een quotehok geplaatst om het duidelijkr te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid