Spring naar bijdragen

Macht van de duivel


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 186
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De duivel heeft gekozen voor een bestaan zonder God omdat hij zelf de baas wilde zijn. Buiten God is er geen goeds, dus daar is waar hij zich bevind.

3 uur geleden zei HJW:

Kun jij nog aangeven waar de duivel de macht die hij gekregen heeft die vermeld staat in Lucas 4:6 (dus niet onze keuze vrijheid, dat is iets anders) vandaan heeft. Van wie heeft hij die macht gekregen. 

"En de duivel zeide tot Hem: Ik zal U al deze macht, en de heerlijkheid derzelver koninkrijkengeven; want zij is mij overgegeven, en ik geef ze, wien ik ook wil" (Lu.4:6)

God Zelf had Adam autoriteit gegeven om te heersen over de gehele aarde. (Gen.1:26)
Maar het was ook Gods bedoeling dat de mens over de zonde die 'als belager aan de deur' van zijn levenshuis lag zou heersen, hetgeen in het gesprek met Kaïn naar voren komt. (Gen.4:7)
Als wij nu tegen deze achtergrond uit Genesis de woorden van de Heer Jezus plaatsen:

'Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Een iegelijk, die de zonde doet, is een dienstknecht der zonde.' (Joh.8:34)

Wordt daarmee duidelijk gemaakt, dat toen Adam ongehoorzaam werd en zondigde, hij de van God gekregen autoriteit verkwanselde voor slavernij aan de duivel! Adam was voortaan niet meer de 'heerser' over de schepping, maar hij had zichzelf aan de duivel dienstbaar gemaakt en zo zijn autoriteit aan hem uit handen gegeven. De zondaar Adam werd onderworpen aan de dood, terwijl de boze via hem toegang kreeg om de ganze aarde te bezetten. (Rm.5:12)

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fritsie:

"En de duivel zeide tot Hem: Ik zal U al deze macht, en de heerlijkheid derzelver koninkrijkengeven; want zij is mij overgegeven, en ik geef ze, wien ik ook wil" (Lu.4:6)

De duivel is een aartsleugenaar en doet deze benaming eer aan door hier een leugen te verkondigen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Fritsie:

"En de duivel zeide tot Hem: Ik zal U al deze macht, en de heerlijkheid derzelver koninkrijkengeven; want zij is mij overgegeven, en ik geef ze, wien ik ook wil" (Lu.4:6)

God Zelf had Adam autoriteit gegeven om te heersen over de gehele aarde. (Gen.1:26)
Maar het was ook Gods bedoeling dat de mens over de zonde die 'als belager aan de deur' van zijn levenshuis lag zou heersen, hetgeen in het gesprek met Kaïn naar voren komt. (Gen.4:7)
Als wij nu tegen deze achtergrond uit Genesis de woorden van de Heer Jezus plaatsen:

'Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Een iegelijk, die de zonde doet, is een dienstknecht der zonde.' (Joh.8:34)

Wordt daarmee duidelijk gemaakt, dat toen Adam ongehoorzaam werd en zondigde, hij de van God gekregen autoriteit verkwanselde voor slavernij aan de duivel! Adam was voortaan niet meer de 'heerser' over de schepping, maar hij had zichzelf aan de duivel dienstbaar gemaakt en zo zijn autoriteit aan hem uit handen gegeven. De zondaar Adam werd onderworpen aan de dood, terwijl de boze via hem toegang kreeg om de ganze aarde te bezetten. (Rm.5:12)

En je blijft er maar omheen kletsen en beantwoord de vraag niet.

Het was niet de vraag wat Gods bedoeling was en war Adam deed. Maar ik snap je probleem wel hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
19 minuten geleden zei Thinkfree:

Kan zijn, ware het niet dat de mens zelf voor de duivel gekozen had hij die macht ook niet.

Daarom zeg ik ook altijd maar dat onze zondige natuur hem in staat stelt macht over ons te hebben

Precies alle kracht of macht komt uiteindelijk bij God vandaan. Tis gewoon absurd om te stellen dat het Gods schuld is. Want die macht is door hem aan ons gegeven, hoe wij als schepselen er mee omgaan is onze verantwoording.

Dus als ik iemand vermoord is het Gods schuld want hij gaf mij die macht  (tuurlijk niet tis dan mijn verantwoording)

Tsjonge wat dwaas geredeneerd dan ook @HJW

 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

Precies alle kracht of macht komt uiteindelijk bij God vandaan.

Dat durf ik niet met zekerheid te stellen. Kwaad is ook een macht, maar kan uit God niet voortkomen. Daarom geef ik ook aan dat deze macht met toestemming van God wordt ingezet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
12 minuten geleden zei Thinkfree:

Precies alle kracht of macht komt uiteindelijk bij God vandaan.

Dat durf ik niet met zekerheid te stellen. Kwaad is ook een macht, maar kan uit God niet voortkomen. Daarom geef ik ook aan dat deze macht met toestemming van God wordt ingezet.

Macht (vrijheid om te kunnen kiezen en uitvoeren )

Kwaad is ongehoorzaamheid aan God, God kan hemzelf niet ongehoorzaam zijn, nee. Zijn schepselen wel.

Probleem ligt dan ook bij de schepselen niet bij de schepper.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Macht (vrijheid om te kunnen kiezen en uitvoeren )

De duivel heeft gekozen voor een bestaan zonder God omdat hij zelf de baas wilde zijn. Buiten God is er geen goeds, dus daar is waar hij zich bevind.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
10 minuten geleden zei Thinkfree:

Kleine aanvulling en de mens koos voor die minkukel, dus ook voor het kwaad 

Dus bevind het merendeel van de mensen zich ook midden in het kwaad en zijn ze zelf ook kwaadaardig.

Precies en proberen de zaken om te draaien het kwaad wordt goed en goed kwaad. Met andere woorden ze geven God de schuld.

Ik meen ergens gelezen te hebben wee hen die van goed, kwaad maken en kwaad, goed. dat doen ze door God de schuld te geven.

(Mensen die God de schuld geven bezitten geen sprankje licht oftewel zijn geestelijk morsdood)

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

Precies en proberen de zaken om te draaien het kwaad wordt goed en goed kwaad. Met andere woorden ze geven God de schuld.

Mijn ervaring is dat het de mens eigen is om de schuld buiten zichzelf te leggen. De Bijbel spreekt al in het OT over dergelijk gedrag:

De dwaasheid des mensen zal zijn weg verkeren (verdraaien); en zijn hart zal zich tegen den HEERE vergrammen. (Spr.19:3)

 

Men kan zich niet verweren met het vermeende feit dat God niet genoeg licht laat schijnen.

Dit was het waarachtige Licht, Hetwelk verlicht een iegelijk mens, komende in de wereld. (Joh.1:9)

Een kwestie van reageren op dit Licht lijkt mij, zodat ze nog meer licht ontvangen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:
12 minuten geleden zei Thinkfree:

Precies en proberen de zaken om te draaien het kwaad wordt goed en goed kwaad. Met andere woorden ze geven God de schuld.

Mijn ervaring is dat het de mens eigen is om de schuld buiten zichzelf te leggen. De Bijbel spreekt al in het OT over dergelijk gedrag:

De dwaasheid des mensen zal zijn weg verkeren (verdraaien); en zijn hart zal zich tegen den HEERE vergrammen. (Spr.19:3)

Exact het getuigd van de gevallen staat van de mens, dat is dan ook het eerste wat de mens deed in zijn eerste conversatie Adam gaf Eva de schuld en Eva de slang.

3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Men kan zich niet verweren met het vermeende feit dat God niet genoeg licht laat schijnen.

Dit was het waarachtige Licht, Hetwelk verlicht een iegelijk mens, komende in de wereld. (Joh.1:9)

Een kwestie van reageren op dit Licht lijkt mij, zodat ze nog meer licht ontvangen. 

Ingeschapen Godskennis is een feit alleen hebben ook zij de macht om te kiezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
7 minuten geleden zei Thinkfree:

Ingeschapen Godskennis is een feit alleen hebben ook zij de macht om te kiezen.

Ons geweten is denk ik een van de voornaamste zaken waardoor we God kunnen kennen.

Uiteraard eenieder heeft die van zijn geboorte, alleen dooft men het licht of gooit men er brandhout bij.

Mijn vraag luid als men God systematisch de schuld geeft heeft men dan het licht gedoofd of er brandhout bij gegooid ? (Men moet het brandhout wel eerst zoeken dat wel)

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Thinkfree:

Uiteraard eenieder heeft die van zijn geboorte, alleen dooft men het licht of gooit men er brandhout bij.

Mijn vraag luid als men God systematisch de schuld geeft heeft men dan het licht gedoofd of er brandhout bij gegooid ?

Verkeerde brandstof levert geheid vastlopers op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
5 minuten geleden zei Thinkfree:

Uiteraard eenieder heeft die van zijn geboorte, alleen dooft men het licht of gooit men er brandhout bij.

Mijn vraag luid als men God systematisch de schuld geeft heeft men dan het licht gedoofd of er brandhout bij gegooid ?

Verkeerde brandstof levert geheid vastlopers op

En wie alleen kan laten zien dat zij de verkeerde gebruiken ?

Laat mij de vraag anders stellen.

Aan wiens kant staat men als zij God de schuld geven ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
5 minuten geleden zei Thinkfree:

Aan wiens kant staat men als zij God de schuld geven ?

Aan de duistere kant met verkeerde brandstof. Daar blijft de boel duister door.

We kunnen dus stellen dat eenieder die God de schuld geeft niet uit God is en dus geen christen want zij spreken niet in zijn geest.

Maar de geest van de antichrist bezit.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

We kunnen dus stellen dat eenieder die God de schuld geeft niet uit God is en dus geen christen want zij spreken niet in zijn geest.

Dat kun je wel stellen. Die mensen zijn niet uit God maar staan buiten God in het duister te tasten. Een haast hopeloze toestand, maar gelukkig is het dat niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
8 minuten geleden zei Thinkfree:

We kunnen dus stellen dat eenieder die God de schuld geeft niet uit God is en dus geen christen want zij spreken niet in zijn geest.

Dat kun je wel stellen. Die mensen zijn niet uit God maar staan buiten God in het duister te tasten. Een haast hopeloze toestand, maar gelukkig is het dat niet.

Nee nog niet, dat gold in die tijd ook voor de farao kwestie van verhard men keer op keer tot het te laat is, of zoek je tot gij vind.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid