Spring naar bijdragen

Wilders blaast cartoonwedstrijd af.


Aanbevolen berichten

Vanavond las ik dat Wilders de cartoonwedstrijd afblaast. Een golf van opluchting, want waar zou dit niet op uit kunnen draaien?

Maar ook teleurstelling dat de vrijheid van meningsuiting in het geding komt, al begreep ik niet echt wat Wilders er mee wilde bereiken.

De woedende menigte in Pakistan, ik dacht; "komen jullie ook zo op voor vrouwen die vernederd worden"? Nee!! Maar ooit was dat waarschijnlijk ook zo in het christendom, en soms is het daar ook nog bizar.  Maar christenen zijn al meer gewent (al went het nooit echt) dat de spot gedreven wordt met bijv. Jezus. Een persoonlijke gekwetstheid roept bij hen niet zoveel agressie op.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2500496/wilders-blaast-cartoonwedstrijd-af

Wat vinden jullie ervan; gelovigen, niet gelovigen, anders gelovigen?

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Om even on-topic te reageren.  Helemaal mee eens. Maar ik heb mijn bedenkingen over Wilders’ zijn intenties. Volgens mij is het slechts een poging tot verkrijgen van aandacht. En dat is hem wee

Citaat

 

Vanavond las ik dat Wilders de cartoonwedstrijd afblaast. Een golf van opluchting, want waar zou dit niet op uit kunnen draaien?

Maar ook teleurstelling dat de vrijheid van meningsuiting in het geding komt, al begreep ik niet echt wat Wilders er mee wilde bereiken.

schreef Lobke

Ongeveer wat ik ook dacht, fanatieke Moslims kunnen het als een vrijbrief zie om bij alles wat hen niet aanstaat te zieken, demonstreren of erger nog om op het end toch hun gelijk te krijgen, een zeer zorgelijke ontwikkeling Wilders heeft de oplossing niet, zeker niet wel is het goed mogelijk dat hij gelijk heeft, wat de ontwikkelingen betreft , gelukkig is er de oplossing van het koninkrijk hier op aarde.

 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Bonjour:

Ik ben niet voor Wilders. Die cartoonwedstrijd ging wel ver. Maar dat er op deze manier toegegeven moet worden aan een stel van die gekken. Afschuwelijk.

Mee eens. Misschien op een andere manier hiermee om gaan. Want op de manier van Wilders maak je de gekken alleen maar gekker en de gematigden maak je gek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Ik denk dat Wilders prima zijn punt gemaakt heeft. Het is nu voor heel het Nederlandse kiezerspubliek wederom duidelijk geworden dat de islam, of iig een groot percentage daarvan, nog een paar eeuwen achterloopt op de rest van de beschaving. 

Dat zou weleens een beweegreden van hem kunnen zijn, mensen aan het denken zetten, waarschijnlijk wist hij van tevoren dat het geen haalbare kaart zou zijn, aanslagen op Nederlandse soldaten, wie zou dat op zijn geweten willen hebben

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben wel benieuwd wat de reacties uit (conservatief) christelijke of joodse hoek zouden zijn als een dergelijke cartoon wedstrijd over die geloven zou worden gemaakt. En wat dat dan zegt over de mate van beschaving. Er zal niet met geweld gedreigd worden maar of men dan geheel de vrijheid vab meningsuiting in het oog zou houden ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Ik ben wel benieuwd wat de reacties uit (conservatief) christelijke of joodse hoek zouden zijn als een dergelijke cartoon wedstrijd over die geloven zou worden gemaakt. En wat dat dan zegt over de mate van beschaving. Er zal niet met geweld gedreigd worden maar of men dan geheel de vrijheid vab meningsuiting in het oog zou houden ?

Ik  heb al heel wat geziek tegen JG meegemaakt ook grappen en grollen soms nog leuk ook, het doet mij niets, het is ook geen blasfemie , mensen worden getreiterd, ten onrechte dat wel. de schepper zelf wordt er niet bij betrokken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei HJW:

Ik ben wel benieuwd wat de reacties uit (conservatief) christelijke of joodse hoek zouden zijn als een dergelijke cartoon wedstrijd over die geloven zou worden gemaakt. En wat dat dan zegt over de mate van beschaving. Er zal niet met geweld gedreigd worden maar of men dan geheel de vrijheid vab meningsuiting in het oog zou houden ?

Al decennia lang worden christenen in Nederland beschimpt. In het theater, op publieke tv en in de kranten. Hoeveel aanslagen zijn er gepleegd? Hoeveel oproepen tot geweld? Hoeveel doden zijn er gevallen?

8 minuten geleden zei antoon:

Dat zou weleens een beweegreden van hem kunnen zijn, mensen aan het denken zetten, waarschijnlijk wist hij van tevoren dat het geen haalbare kaart zou zijn, aanslagen op Nederlandse soldaten, wie zou dat op zijn geweten willen hebben

Niemand behalve het extremistische haatbaarden tuig. Indien er al aanslagen zouden worden woleegd is dat onmogelijk op Wilders af te schuiven. Een ieder is namelijk verantwoordelijk voor zijn eigen handelen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei HJW:

Ik ben wel benieuwd wat de reacties uit (conservatief) christelijke of joodse hoek zouden zijn als een dergelijke cartoon wedstrijd over die geloven zou worden gemaakt.

Ik denk dat een cartoonwedstrijd niet de juiste oplossing is. Ik denk dat er op scholen en tv nog meer aandacht moet zijn waarom de gelovige claims gewoon niet duigen. En vanaf het moment dat ik dit post zal je zien wat voor reacties er uit christelijke hoek komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Bonjour:

Bv de claim dat er een god nodig was om het heelal te scheppen. De claim dat het vaststaat dat Jezus rondgelopen heeft.

Zeker weten doen we niet. En wetenschappelijk kunnen we over dat eerste ook nog slechts gissen. We weten nog echt heel weinig van het heelal. Maar wees zo vrij om gebruik te maken van de Nederlandse wet en sticht atheïstische scholen waar je de atheïstische visie overbrengt op de nieuwe generatie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Thorgrem:

Maar wees zo vrij om gebruik te maken van de Nederlandse wet en sticht atheïstische scholen waar je de atheïstische visie overbrengt op de nieuwe generatie. 

En met die vrijheid houd je het gedoe met gevoelige gelovigen. Want die vrijheid in de Nederlandse wet is er gekomen om te waarborgen dat kinderen van gelovigen in ieder geval niet op school al die enge moderne denkbeelden te horen krijgen.

En het is niet de atheïstische visie maar de puur wetenschappelijke. Net zo goed dat jij van je dokter verlangt dat ie een wetenschappelijke opleiding gevolgd heeft en niet slechts een religieuze.

bewerkt door Bonjour
Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Bv de claim dat er een god nodig was om het heelal te scheppen. De claim dat het vaststaat dat Jezus rondgelopen heeft.

Voor Bijbel gelovigen staat het vast, zelf twijfel ik ook niet, ik begrijp je toch komt het over als een herhaling van zetten, evolutie, drie eenheid, wat is het ware geloof, het zijn de  ingrediënten die het blijkbaar goed doen en in ieder topic boven tafel komen, maar om in de geest van dit topic je blijven, evolutie en ontkennen van Bijbelgedeelten  doet JG en veel andere  vaste gelovigen  weinig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bonjour:

En met die vrijheid houd je het gedoe met gevoelige gelovigen. Want die vrijheid in de Nederlandse wet is er gekomen om te waarborgen dat kinderen van gelovigen in ieder geval niet op school al die enge moderne denkbeelden te horen krijgen.

Gedoe met gevoelige mensen hou je altijd. Gelovigen of ongelovigen. En sommigen daarvan zijn extremistisch en willen hun mening opleggen aan anderen. Dat zijn echt niet enkel moslims maar ook niet religieuze groepen als AFA, individuelen als Folkert vd Graaf enzovoort enzoverder. 

Maar na decennia lang klachten vanuit atheïstische hoek over onderwijs valt mij op dat ze schijnbaar de wilskracht ontbreekt om er ook daadwerkelijk wat aan te doen en atheïstische scholen op te richten. Komt op mij over als veel geblaat maar weinig wol. Met woorden staan ze vooraan maar als het op daden komt nemen ze geen verantwoordelijkheid. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Thorgrem:

Maar na decennia lang klachten vanuit atheïstische hoek over onderwijs valt mij op dat ze schijnbaar de wilskracht ontbreekt om er ook daadwerkelijk wat aan te doen en atheïstische scholen op te richten.

Maar het gaat niet over het onderwijs dat atheïstische kinderen krijgen. Het gaat om het onderwijs dat gelovige kinderen krijgen. Zowel hier als in Pakistan. Dus leg jij eens uit waarom een atheïstische school daar iets aan verandert.

Het gaat echt op vele punten nog mis. Kijk maar naar de pagina op wikikids over Jezus. Dat is een religieuze pagina. Maar dat staat er niet bij.

bewerkt door Bonjour
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bonjour:

Maar het gaat niet over het onderwijs dat atheïstische kinderen krijgen. Het gaat om het onderwijs dat gelovige kinderen krijgen. Zowel hier als in Pakistan. Dus leg jij eens uit waarom een atheïstische school daar iets aan verandert.

Je begint met de eigen kinderen te onderwijzen. En als je onderwijs goed genoeg is komen er ook kinderen van andere groepen. Zo werkt het al eeuwen. Kortom, wat doen atheïsten nou daadwerkelijk, behalve een beetje mokken (op oa fora) en wat ideeën in de marge, om de religieuze ideeën van mensen te veranderen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thorgrem:

Je begint met de eigen kinderen te onderwijzen. En als je onderwijs goed genoeg is komen er ook kinderen van andere groepen. Zo werkt het al eeuwen.

Nee, zo werkt het niet al eeuwen. Het gaat niet om de kwaliteit van het onderwijs. Het gaat erom of de school wel bij je gelovige groepje past. En alleen daarbinnen wordt er eventueel nog naar variaties gekeken als Dalton etc.

En het gaat niet om het atheïstische ideeën maar om de wetenschappelijke. Die worden op enkele onderwerpen buiten de deur gehouden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Thorgrem:

Lol, gewoon nietus roepen en hopen dat de ander er in mee gaat. Wat een niveau.... Probeer het nog eens. 

Ik onderbouw meer dan jij.

3 minuten geleden zei antoon:

Bonjour jij vind het wetenschappelijk, laat er nu een aanzienlijk deel onder de bevolking bestaan en ook geleerden die er anders over denken 

Geef dan eens een andere oplossing voor het probleem met religieuze gekken, die wel in een land wonen met een atoombom.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Geef dan eens een andere oplossing voor het probleem met religieuze gekken, die wel in een land wonen met een atoombom.

Die combinatie is als een opgewarmd kruid vat, het gaat niet samen, religieuze gekken, van welk slag ook en de beschikking over atoombommen kan mensen behoorlijk op de zenuwen werken, waaronder ik het  kleine raketmannetje ook beschouw, en wie zegt wat er in Israel kan gebeuren en Trump dan die ik echt weinig christelijk vind.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid