Spring naar bijdragen

Schrijf een monoloog met je innerlijke zelf


Aanbevolen berichten

Eens las ik over de mogelijkheid om een monoloog met je innerlijke zelf te schrijven. Je stelt dan vragen op en al schrijvende krijg je dan antwoorden op die vragen van je innerlijke zelf. Ik zelf geloof dat je zo ook antwoorden kan krijgen op je eigen gebeden, waar God dan via je gedachten door heen werkt.

Een voorbeeld. Ik schreef gisteren voor me dit:

"Heer, hoe vul ik mijn dagen in?"

Antwoord:

Volg je hart. Doe wat Ik je ingeef. Steun je vrouw en wees er voor je dochter. Knuffel haar. Wees blij en verheugd. Vertrouw op Mij. Ik ben bij je en laat je niet alleen. Op je werk hoef je niet bang te zijn. Ik ga je erbij helpen. Het zal niet lang meer duren (vinden vastigheid, heb nu iets tijdelijks). Ik leid je erdoor heen. 

Wees niet bang. Kijk niet angstig om je heen. Ik ben je God. Ik zal je helpen en bevrijden. Je overeind helpen met Mijn heilzame rechterhand. 

 

Het is een mooie manier om je stille tijd in te vullen. Om van je af te schrijven.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

We hebben het over Abraham. Die stond helemaal aan het begin van al die verhalen. Wel alles helder blijven zien he? Dat daarna ook nog heel veel gelovigen om het leven zijn gekomen klopt, maar dat kon

Dus als je geen christen bent wordt je door leugengeesten wat wijs gemaakt? Wat een enge visie, een christen is niets beter of slechter dan een niet christen, misschien verwar je het met; Christus is

Bedankt voor je reactie ?

De woorden van Jesaja 41 vers 10 herken ik in wat je schreef.

Eens kreeg ik een Bijbeltje van mijn vader waar ik ontzettend blij mee was, vooral met de tekst die hij erin had geschreven. Dat waren de woorden van Jesaja 41 vers 10.

Wees niet bang want ik ben met u,

Kijk niet angstig om u heen, want ik ben uw God.

Ik zal u kracht geven en u helpen,

Ik zal u overeind houden met mijn heilrijke rechterhand.

 

Mijn vader leeft niet meer, maar hij kende mij zo goed omdat ik op hem lijk.

In periodes van kwetsbaarheid, spanning zijn het vaak dit soort teksten die je vastgrijpt. Omdat op zo'n moment je het alleen niet denkt te redden. Maar gelukkig geloven niet alleen maar kwetsbare angstige mensen; ik ken er veel met een gezonde dosis relativisme en daadkracht. Voor hen is geloven misschien een stabiele factor in het leven.

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites

De woorden die me te binnen schoot was ook wat ik zo herinner van Jesaja 41 vers 10. Die woorden spreken mij ook zeer aan. Bijzonder dat jouw vader dit in jouw bijbel geschreven heeft. Ik geloof dat God zo positieve teksten en woorden in onze gedachten laat opkomen, op momenten dat ze er toen doen.

Wat je zegt over angstige kwetsbare mensen, is denk ik een worsteling dat iedereen wel kent. Geloof in God, dat Hij werkelijk voor ons zorgt en ons leidt, drijft die angst weg. Merk je het ook in jouw leven dat God jou zo positieve energie geeft, door positieve gedachtes? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Gaitema:

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben, is de manier waarop deelnemers hier Gods leiding ervaren of in zekere zin geloven dat God dat doet. 

Ieder moment en overal. :) En zodra je dat gaat ontdekken worden je vertrouwen en dankbaarheid steeds groter en groter. Ik zou echt niet meer zonder kunnen. Misschien deel ik later nog wel wat details uit mijn persoonlijke leven, als je dat wilt. Het probleem is alleen dat er hier mensen op dit forum zitten voor wie het allemaal onmogelijk en onjuist is en die je dan in de verdediging proberen te drukken. Dat is niet leuk en ook niet zinvol en daarom deel ik mijn persoonlijke ervaringen normaal gesproken alleen maar met mensen waarvan ik weet dat die het kunnen vatten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Ieder moment en overal. :) En zodra je dat gaat ontdekken worden je vertrouwen en dankbaarheid steeds groter en groter. Ik zou echt niet meer zonder kunnen. Misschien deel ik later nog wel wat details uit mijn persoonlijke leven, als je dat wilt. Het probleem is alleen dat er hier mensen op dit forum zitten voor wie het allemaal onmogelijk en onjuist is en die je dan in de verdediging proberen te drukken. Dat is niet leuk en ook niet zinvol en daarom deel ik mijn persoonlijke ervaringen normaal gesproken alleen maar met mensen waarvan ik weet dat die het kunnen vatten.

Begrijpelijk. Ik ken dat probleem. Anders laat het maar voor wat het is. Ik geloof je ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Gaitema:

De woorden die me te binnen schoot was ook wat ik zo herinner van Jesaja 41 vers 10. Die woorden spreken mij ook zeer aan. Bijzonder dat jouw vader dit in jouw bijbel geschreven heeft. Ik geloof dat God zo positieve teksten en woorden in onze gedachten laat opkomen, op momenten dat ze er toen doen.

Wat je zegt over angstige kwetsbare mensen, is denk ik een worsteling dat iedereen wel kent. Geloof in God, dat Hij werkelijk voor ons zorgt en ons leidt, drijft die angst weg. Merk je het ook in jouw leven dat God jou zo positieve energie geeft, door positieve gedachtes? 

Minder dan in het  verre verleden, maar meer dan in een kort verleden. Toen kon weinig me meer raken, door twijfel en afkeer van sommige geloofszaken. Maar ik merk dat positieve geloofsteksten me nog veel doen.

@Willempie,

Je hoeft het niet te delen, maar wanneer het is om de reacties van anderen vind ik dat moeilijk. Wees jezelf en laat je niet tegenhouden door anderen, behalve dan wanneer jij er een "kern van waarheid'' in ziet.

Op freethinker kreeg ik ook wel eens tegengas en dat begreep ik, zelf ga ik ook in het verweer als ik merk dat er een eenzijdig beeld van christenen gegeven wordt. En dat is visa-versa; zowel gelovigen als niet gelovigen hebben soms een verkeerd beeld van elkaar.

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites

ik was op een zolder en een worm knaagde en deed me denken aan Rintintin en GroteBeer en wie daar zijn en het deed me herinneren dat het verleden een te verwachtingsvol beeld schept van een toekomst die zich in het verleden afspeelt; en ik ontdekte dat het gesprek van geloof feitelijk onmogelijk te betreden is. Jammer; want daaraan heb ik goede herinneringen. Is dan het verleden zodanig in balans en harmonie, dat het voor de toekomst geen relevantie heeft? Dat is dan eigenlijk grote rijkdom, en ik berustte in een erkennen dat het zo goed is. En of mono nu loog of pluriform was; wat eenmaal is gezegd, blijft waarde vertegenwoordigen. Is dit als monoloog wel voldoende kwalificerend?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja op zolder kunnen wormen nogal eens knagen. Niets mis mee, tenminste wanneer je je hersens niet breekt over...."wat doet die worm toch, waarom knaagt hij/zij zo. Wil hij /zij ons wat laten zien"? 

Ik breek mijn hersens er niet meer over; verloren tijd. Ik heb liever dat wormen op zolder of zich er niet mee bemoeien of zich kenbaar maken. Wie oren heeft die hore. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Lobke:

Ja op zolder kunnen wormen nogal eens knagen. Niets mis mee, tenminste wanneer je je hersens niet breekt over...."wat doet die worm toch, waarom knaagt hij/zij zo. Wil hij /zij ons wat laten zien"? 

Ik breek mijn hersens er niet meer over; verloren tijd. Ik heb liever dat wormen op zolder of zich er niet mee bemoeien of zich kenbaar maken. Wie oren heeft die hore. :D

Dat soort dingen vraag ik me wel eens af. Ik neem het echter voor wat het is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik sta op het moment nogal gefixeerd.

Schrijf je bij voorkeur in geheimtaal? Of ben ik hier de enige die werkelijk geen flauw benul heeft wat je bedoelt? :) Dat kan hoor. Ik beschouw mezelf niet als bovenmatig intelligent! Misschien kan je het voor minder slimme mensen, zoals ik, verduidelijken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid