Spring naar bijdragen

Schrijf een monoloog met je innerlijke zelf


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Lobke:

Dus als je geen christen bent wordt je door leugengeesten wat wijs gemaakt? Wat een enge visie, een christen is niets beter of slechter dan een niet christen, misschien verwar je het met; Christus is beter.

Persoonlijk begrijp ik de atheïsten op credible beter dan een aantal wedergeboren christenen. Niks geen leugen geesten, brrrrrr.

Christenen hebben soms heel rare kronkels. En nogal eens de behoefte om andersgelovigen of atheïsten in zijn geheel te diskwalificeren.

Oordelen, oordelen, oordelen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

We hebben het over Abraham. Die stond helemaal aan het begin van al die verhalen. Wel alles helder blijven zien he? Dat daarna ook nog heel veel gelovigen om het leven zijn gekomen klopt, maar dat kon

Dus als je geen christen bent wordt je door leugengeesten wat wijs gemaakt? Wat een enge visie, een christen is niets beter of slechter dan een niet christen, misschien verwar je het met; Christus is

Bedankt voor je reactie ?

40 minuten geleden zei TTC:

Als je ziet hoe het hier gaat, wie kan ze ongelijk geven? Waarom wil je het antwoord van God privé houden?

Ik kan ze ongelijk geven. Het beeld van God en Zijn Zoon Jezus worden erdoor misvormd. De waarheid raakt zo zoek. Los van wat mensen doen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Lobke:

@Gaitema,

Dat zijn niet mijn woorden, je vult maar zo wat in. Nee erger, je liegt.

Dat komt omdat je vaag bent. Je heult met de atheïsten tegen de christenen en hebt een onduidelijk Godsbeeld. Ik lieg niet. Ik zeg wat ik denk.

modbreak Trajecto: Oké, je denkt wat je denkt, maar zou van daaruit niet toch een wat meer opbouwende reactie te geven zijn?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Gaitema:

Dat komt omdat je vaag bent. Je heult met de atheïsten tegen de christenen en hebt een onduidelijk Godsbeeld. Ik lieg niet. Ik zeg wat ik denk.

wauw......is dit wie je werkelijk bent ? In plaats van je terechte excuses aan te bieden, vlieg je nog veel harder uit de bocht. Blijkbaar zit er, volgens je eigen woorden, in je eigen hersenpan ook nog een behoorlijke leugengeest.

 

Zelf ben je ernstig overgevoelig als iemand iets over jouw geloof zegt. Maar zelf mag jij dit soort belachelijke zaken wel spuien.

Je moet je diep schamen voor hoe je op @Lobkereageert. Zeer onchristelijk, leugens, onbeschoft.

 

bewerkt door HJW
Link naar bericht
Deel via andere websites

Jongens, dit gesprek loopt volledig uit de hand. Ik deel met evangelische geloofsovertuiging waarbij alles wat positief en liefde is van de Heilige Geest komt en alles wat negatief en tegen God is van de duistere machten komt. Zowel bij christenen als niet christenen. Meer zeg ik niet. Niks nieuws onder de zon. 

 

Ik neem maar weer een Time Out. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Gaitema,

Dit schreef ik;

Beide gemeenten waartoe ik behoorde waren op zich fijne gemeenten, ook de mensen waren over het algemeen hartelijk. Maar ik kon me niet meer vinden in de manier van geloven en kon geen ja meer zeggen tegen het lidmaatschap van de Vrije evangelische gemeente. 

Toch wel iets anders dan; volgens haar zijn alle christenen die geloven in de duivel, hel en demonen eng en geen christenen. Daarom heeft ze de kerk ook verlaten.

 

Maar excuses hoeft niet hoor, ik kan wel tegen een stootje. Maar onwaarheden wil ik graag verduidelijkt zien, vandaar mijn reageren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Gaitema:

Jongens, dit gesprek loopt volledig uit de hand. Ik deel met evangelische geloofsovertuiging waarbij alles wat positief en liefde is van de Heilige Geest komt en alles wat negatief en tegen God is van de duistere machten komt. Zowel bij christenen als niet christenen. Meer zeg ik niet. Niks nieuws onder de zon. 

 

Ik neem maar weer een Time Out. :)

Klopt. Door jouw onbeschofte gedrag en gelieg.

Wat je doet is bepaald niet positief en liefdevol en volgens je eigen woorden komt dat dus van duistere machten die blijkbaar nog in jou huizen.

En dan meer weer op de vlucht in plaats van je verantwoordelijkheid te nemen voor je totaal misplaatste gedrag. Schandalig !!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid