Spring naar bijdragen

wat is je favo band??


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

nooo.gif

Probeer eens door je vooroordelen heen te prikken man.
nosmile.gif
Ik ben helemaal geen liefhebber van pretentieus emo-geneuzel, maar pure schoonheid en genialiteit verdienen een kans.

en daarom pleit ik voor Claw Boys Claw, de Sjonnies, Ome Henk, De raggende mannen en Muze Muze... Mooiste nummer ever: Unintended. (GEWELDIG gecoverd door de Schuurman die WEL kan zingen)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
  • Antwoorden 922
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ach, toch leuk dat mensen mijn smaak waarderen - op iemand na die zo verhard is op muzikaal vlak, dat hij nog slechts kan luisteren naar brulapen die door het toilet gespoeld worden. Maar welaan...

Mijn cd-collectie is overigens niet (in zijn volledigheid) uitleenbaar. ;-)

@ Arusselgorn: jij moet je mond houden, ik noemde duidelijk een aantal artiesten apart en daarna plakte ik 'gewoon' mijn lange lijstje erachter. Overigens is die lijst altijd onvolledig, dat is wel weer jammer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pfff ken David Crowder allang (wel goed trouwens). Switchfoot bestaat ook allang (het laatste album valt tegen, je kunt beter eerdere albums downloaden zoals bijv The legend of Chin of Learning to Breathe).

Luister is naar Mute Math. Vet goeie teksten en brilliante muziek. De boodschap is overduidelijk maar niet overdone.

Mute Math LP

Reset (EP)

Als ik een beetje een zware bui heb wil ik ook nog wel eens naar Wavorly luisteren (van de zanger van 16 Horsepower). Is wel heel zwaar christelijk en klinkt soms deprimerend. Wel heel erg mooi.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben inmiddels van dat hele "lievelingsband" gedoe af. Er zijn veel verschillende bands die allemaal iets anders willen creeren en daar even goed in slagen, zodat het kinderachtig zou zijn om een lievelingsbad te kiezen. Maar bands die ik geweldig vind, zijn (onder andere): Blut Aus Nord, Drudkh, Temnozor, Immortal, In Extremo, Deathspell Omega. Als ik naar een nummer van zo'n band luister en het absorbeert mij helemaal, is dat voor mij op dat moment de best muziek die er is.

Now Playing: 22. Immortal - [Damned In Black #07] Damned In Black

De beste muziek ooit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Heeeeee... leuk topic!

De beste bands zijn m.i.:

- Genesis (oud)

- Marillion (vooral oud)

. (tijdje niks)

.

- Camel

. (weer tijdje niks)

.

- Gentle Giant, Focus, Yes, e.a.

. (en weer...)

.

.

- en dan kom je uit bij dingen als Radiohead, Spock's Beard, Manic Street Preachers enzo

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat denk je van: Kansas, The Mars Volta, Oceansize, Muse, Kayak, Neal Morse, RPWL of Ozric Tentacles?

Goh, wat een vreselijk rijtje, jammer dat suicide over het algemeen als zondig wordt beschouwd.

Dat denk ik als ik dat rijtje lees. smile.gif

Grmbl, ik had afgelopen week een kaartje voor Leonard Cohen kunnen kopen, ware het niet dat een stel paupers op Leiden CS mijn portomonnee meenden te moeten rollen. boosrood.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Momenteel favoriet:

Ainulindalë, Equilibrium, Крода, Во СкорбÑÑ…, Ðркона, Empyrium, Leger des Heils, Luftwaffe, Feindflug, Babatunde Olatunji, Vinterriket, Flëur en Tenhi

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Momenteel favoriet:

Ainulindalë, Equilibrium, Крода, Во СкорбÑÑ…, Ðркона, Empyrium, Leger des Heils, Luftwaffe, Feindflug, Babatunde Olatunji, Vinterriket, Flëur en Tenhi

Struikel je niet over je tong als je het over dit soort bands hebt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat denk je van: Kansas, The Mars Volta, Oceansize, Muse, Kayak, Neal Morse, RPWL of Ozric Tentacles?

( bloos.gif ik ken ze niet allemaal), maar sommige van die bands vind ik wel aardig... Kayak is wel leuk, van RPWL heb ik wel eens wat beluisterd en 'k heb een cd van de Ozric Tentacles. Misschien ligt het aan mij hoor, maar het niveau van Genesis (Peter Gabriel-periode) en Marillion (met Fish m.n.) halen ze niet... Ik zou echt een gat in de lucht springen als ik nog eens een band vind die dat niveau haalt qua originaliteit en muzikaliteit. Neig daarom tegenwoordig ook wat meer naar klassieke muziek... smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee niet direct eigenlijk. Ai-nulin-da-le (lë is volgens mij iets LOTRs) Equilibrium, is volgens mij gewoon Latijn. Dan komt Kroda, Vo Skorbyah en Arkona. De rest is toch aardig uit te spreken..

@Reteip. Ik ben niet direct de echte ouderwetse progrocker en al helemaal geen reusachtige Genesis (nou ja... heb twee platen en zoek 'Selling England by the Pound nog') of Marilion fan. Ik ben over het algemeen wat van het hardere werk. Je zou eens kunnen kijken naar de (wat hardere) bands:

Dream Theater (Images & Words en Scenes for a Memory zijn goed te doen voor jou denk ik), Queensrÿche (Operation Mindcrime), misschien dingen als Weather Report, Brian Bromberg, misschien is Pain of Salvation (hebben ook acoustische sets/albums) ook wel wat voor je smile.gif

Ken je Ekseption trouwens ook? Nederlands beste prog/fusion?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Reteip. Ik ben niet direct de echte ouderwetse progrocker en al helemaal geen reusachtige Genesis (nou ja... heb twee platen en zoek 'Selling England by the Pound nog') of Marilion fan. Ik ben over het algemeen wat van het hardere werk. Je zou eens kunnen kijken naar de (wat hardere) bands:

Dream Theater (Images & Words en Scenes for a Memory zijn goed te doen voor jou denk ik), Queensrÿche (Operation Mindcrime), misschien dingen als Weather Report, Brian Bromberg, misschien is Pain of Salvation (hebben ook acoustische sets/albums) ook wel wat voor je
smile.gif

Ken je Ekseption trouwens ook? Nederlands beste prog/fusion?

Dankje. Dream Theater en Pain of Salvation heb ik wel wat van inderdaad (o.a. Images & Words), vind ik ook wel aardig. Wat heb jij van Genesis? (Selling England by the pound vind ik wel ok)

Oja, en Eksepsion heb ik ook wel eens wat van gehoord, maar kan me niet meer echt voor de geest halen... misschien maar weer eens checken. Dank.

Oja2, en misschien vind je link van Genesis wel leuk, zijn dan op hun manier 'hard'

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Gast Anon_phpbb

Kees Kraayenoord,

en hij komt met zijn band naar urk op 30 mei

Admod note: Een concert promoten mag, maar hou het dan bij één topic. Een verwijzing in deze post naar het evenementen topic mag wat mij betreft wel smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid