Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Trajecto:

Dit topic is afgesplitst vanuit een topic dat over de Statenvertaling gaat.

 

 

Het ging mij niet om de site, maar met name om het overzicht aan corrupties in verschillende vertalingen. Maar zeg nu zelf, aanbidding van Maria: on-Bijbels, aanbidding van gestorven "heiligen": on-Bijbels, in opdracht van de paus de Bijbel aanpassen: on-Bijbels! Het besprenkelen van baby's:on-Bijbels. Ze hebben wel een puntje..

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fritsie:

Het ging mij niet om de site, maar met name om het overzicht aan corrupties in verschillende vertalingen. Maar zeg nu zelf, aanbidding van Maria: on-Bijbels, aanbidding van gestorven "heiligen": on-Bijbels, in opdracht van de paus de Bijbel aanpassen: on-Bijbels! Het besprenkelen van baby's:on-Bijbels. Ze hebben wel een puntje..

Ware het niet dat Maria niet aanbeden wordt en heeft 'de paus' (welke?) de bijbel niet aan laten passen. Als dat is wat er beweerd wordt dan heeft zo'n site wel afgedaan.

bewerkt door Thorgrem
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Fritsie:

Maar zeg nu zelf, aanbidding van Maria: on-Bijbels

Check. Ze wordt niet aanbeden.

22 minuten geleden zei Fritsie:

aanbidding van gestorven "heiligen"

Check. Zij worden niet aanbeden en zijn ook niet dood.

23 minuten geleden zei Fritsie:

in opdracht van de paus de Bijbel aanpassen: on-Bijbels!

Niet helemaal check. Het verwijderen van de deuterocanonieke bijbelboeken geschiedde niet in opdracht van de paus en is ook een protestants ding, hoewel die website blijkbaar meent dat katholieken en protestanten stiekem onder een hoedje spelen.
Maar je mag er inderdaad niet zomaar boeken uithalen, dat is wel weer zo ja.

24 minuten geleden zei Fritsie:

Het besprenkelen van baby's:on-Bijbels.

Check. Het doopsel geschiedt door onderdompeling of overgieting, ofwel door stromend water. Niet door besprenkeling. Maar ik zou zeggen, zoek een van de vele topics hierover op, dan kunnen we het hier gewoon over de Statenvertaling blijven hebben.

De betreffende site doet verder niet veel anders dan bij verschillen tussen de vertalingen de Statenvertaling standaard gelijk te geven, op basis van genoemde inconsistente en verwarrende complottheorieën en de idee dat Groot-Brittanië blijkbaar het Woord van God heeft geschreven. Hebben we die bronteksten ook niet meer nodig, wel zo overzichtelijk dan eigenlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je raakt een gevoelige snaar Fritsie, ik kan het weten, ben van huis uit Katholiek, ook bij mij stonden de haren overeind als er zoiets van katholieken voor je benen geworpen werd, toch zeg je het niet echt onbeschoft als ik het vergelijk met mijn ervaringen.

Ik ben over de drempel heengestapt met de allergrootste weerzin, neem naar van mij aan, verdiepen in Gods woord en begrijpen wat de schepper nu echt voor aanbidding zal  accepteren kan mensen doen inzien, meer doen inzien met wat zij bezig zijn, vergeet trouwens de vele protestante theologen niet  die van de schrift een rommeltje maken en mensen op een dwaalspoor zetten, erger dan een eventuele verkeerde aanbidding.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei antoon:

Je raakt een gevoelige snaar Fritsie, ik kan het weten, ben van huis uit Katholiek, ook bij mij stonden de haren overeind als er zoiets van katholieken voor je benen geworpen werd, toch zeg je het niet echt onbeschoft als ik het vergelijk met mijn ervaringen.

Ik ben over de drempel heengestapt met de allergrootste weerzin, neem naar van mij aan, verdiepen in Gods woord en begrijpen wat de schepper nu echt voor aanbidding zal  accepteren kan mensen doen inzien, meer doen inzien met wat zij bezig zijn, vergeet trouwens de vele protestante theologen niet  die van de schrift een rommeltje maken en mensen op een dwaalspoor zetten, erger dan een eventuele verkeerde aanbidding.

Ahhhhhh.....niet de kans laten glippen om nog maar weer eens een keer (de zoveelste) heerlijk tegen de katholieken en protestanten aan te schoppen.

Sektarisch gewauwel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb het netjes gebracht, en daar hou ik het bij. op de man spelen of beledigingen komen nu op ieders eigen schouder terug. expres tegen katholieken aanschoppen is de grootste onzin, ik kan zelf de pijn voelen die het doet, ik ben er omzichtig mee. 

_______

 

Trajecto:

HJW reageerde met:

4 uur geleden zei HJW:
4 uur geleden zei antoon:

ik heb het netjes gebracht, en daar hou ik het bij. op de man spelen of beledigingen komen nu op ieders eigen schouder terug. expres tegen katholieken aanschoppen is de grootste onzin, ik kan zelf de pijn voelen die het doet, ik ben er omzichtig mee. 

Je kunt het nog zo netjes brengen.......maar de mentaliteit erachter deugt niet. Jij bent degene die de katholieken en protestanten beledigt, nette woorden zijn dan hooguit window dressing. En, in je eigen woorden, komen die beledigingen op jouw eigen schouders terug.

Je hebt zelf niet meer door hoe je functioneert richting andersgelovigen. Omzichtig beledigen is ook beledigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Robert Frans:
11 uur geleden zei Fritsie:

Maar zeg nu zelf, aanbidding van Maria: on-Bijbels

Check. Ze wordt niet aanbeden.

1. Is het 'Weesgegroet' een gebed ja of nee.
Bij ja, ga verder, bij nee > ga naar 4

2. Is het gericht aan Maria, ja of nee.
Bij ja, ga verder, bij nee, ga naar 4

3. Volgens U is het Weesgegroet dus een gebed, gericht aan Maria, maar wordt Maria niet aanbeden ?

4. Volgens U is het Weesgegroet geen gebed, of is het niet gericht aan Maria. In dat geval is er inderdaad geen sprake van aanbidding van Maria.

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Dat beloof ik:

1. Is het 'Weesgegroet' een gebed ja of nee.
Bij ja, ga verder, bij nee > ga naar 4

2. Is het gericht aan Maria, ja of nee.
Bij ja, ga verder, bij nee, ga naar 4

3. Volgens U is het Weesgegroet dus een gebed, gericht aan Maria, maar wordt Maria niet aanbeden ?

4. Volgens U is het Weesgegroet geen gebed, of is het niet gericht aan Maria. In dat geval is er inderdaad geen sprake van aanbidding van Maria.

Als ik iets aan jou vraag, bijvoorbeeld om voor mij te bidden, dan aanbid ik jou toch ook niet meteen? Als ik vriendschappelijk met jou omga, dan aanbid ik jou toch ook niet meteen? In een huwelijk of liefdesrelatie aanbidden de partners elkaar toch ook niet meteen? Daarbij is volgens mij is de Mariaverering hier ook al vrij regelmatig uitgelegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid