Spring naar bijdragen

Israël 2018


Aanbevolen berichten

15 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dat weet jij niet en is puur op basis van wat jou billijk lijkt.

Nou moe, alsof de joden het slachtoffer zijn. Dat kun je mooi vergeten. Slapende joden kunnen worden wakker gemaakt door ze het werkelijke slachtoffer voor te houden:

Jezus Christus.

Het enige slachtoffer dat zaligheid garandeert.

Inderdaad, En zaligheid HEEFT gebracht laat de Schrift dus zien.

Overigens was yeshua natuurlijk geen slachtoffer, maar bracht Hij uit liefde voor Zijn Vader G'd en het volk Israel het offer.
Uiteindelijk hebben de Romeinen Yeshua gekruisigd.

Yeshua zegt daar dan Zelf ook over:

18 Niemand neemt het Mij af, maar Ik geef het uit Mijzelf;  Ik heb macht het te geven, en heb macht het opnieuw te nemen. Dit gebod heb Ik van Mijn Vader ontvangen.
Johannes 10

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 279
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wat een ongelofelijke onuitgesproken hoeveelheid haat weet jij in een paar berichtjes te proppen; ik ben werkelijk overrompeld door de vijandige toonzetting van alle reacties van jou op elk bericht wa

1. De joodse godsdienst is nooit exclusief geweest. We weten dat bij de uittocht uit Egypte ook veel andere slaven(volkjes) en zelfs Egyptenaren mee gingen. Bij Sinai zijn er slechts een handjevol hun

Zo, dat is een gewaagd standpunt.  Was het niet Paulus die zei dat de christenen "als wilde tak" geënt zijn in de wijnstok? En maakte hij daarbij niet de kanttekening dat je het nooit in je hoofd

15 uur geleden zei Tomega:

Zonder geloof en zonder liefde en zonder morele verantwoording?
Maar wel bestemd om superieur en leidend te zijn over heel de wereld?

Dat staat toch gewoon woordelijk in de Schrft?
HEEL Israel zal zalig worden, dus Genade ontvangen, geen woord over voorwaarden behalve dat G'd daarmee Zijn Eed aan Isaac en Jacob nakomt.
En dat G'd Israel liefheeft ondanks dat ze vijanden zijn van het evangelie.
En dat G'd Israel bewust verblind heeft voor het evangelie om zo Zijn Eed aan Isaac en Jacob na te komen.
En dat wij christenen ook alleen maar het Kruisoffer kunnen aannemen wanneer G'd dat verlangen in ons hart legt, geen plaats voor eigen roem dus.

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Tuurlijk, op aandringen van de joden. Hou dat vingertje maar mooi bij je.

Ik wijs jou vingertje naar de Joden alleen maar terug, want de Schift laat dus zien dat geen mens Yeshua vermoord heeft, maar dat Yeshua de wil van Zijn Vader deed door Zijn leven af te leggen. Preciesd aar waar veel christenen onder ons fout gaan:

Elders zegt Yeshua ook, wie bereid is om zijn leven af te legen zal het ontvangen.
Wie zijn leven tracht te behouden zal het verliezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Kelderworm:

Ik wijs jou vingertje naar de Joden alleen maar terug, want de Schift laat dus zien dat geen mens Yeshua vermoord heeft, maar dat Yeshua de wil van Zijn Vader deed door Zijn leven af te leggen.

Iedereen staat schuldig tegenover God en is medeplichtig aan de moord op Jezus. Het beste om te doen in een dergelijke situatie waarin meerdere mensen schuldig zijn aan het ontstane probleem, is aan de gang te gaan met dat wat je zelf kunt veranderen. Dat betreft in alle gevallen enkel jezelf. 

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Joden kennen al de zaken waarvan jij zegt hier zegt dat ze die niet hebben.

Ik begrijp je emotie en behoefte om te reageren, maar laat je alstjeblieft niet leiden door emotie alleen; maar ook een beetje door je verstand.
1. Ik sprak niet over een bevolkingsgroep, maar over de concrete persoon die op de betreffende kromme manier iets toerekent.
Wat jij dan vervolgens mij aanrekent is een onredelijke schrikreactie zoals een konijn dat ineens in heel fel licht komt te staan.
Sorry, in dat beeld, dat ik het licht aandeed !
2. Ik zei: "Eng hoor!" Dat is alles. Als ik uitleg waarom ik dat eng vind, wordt het je mogelijk opnieuw teveel.
Maar jouw anti-identificatie met mijn woorden, is ten diepste gebaseerd op dezelfde emotie: dat is eng.
Zullen we dan maar niet liever gewoon rust zoeken in de constatering dat ik wat er werd gebracht aan ethiek, kennelijk eng vind, en dat jij je heel goed kunt inleven in het relevant zijn van een dergelijke mate van engheid? 
3.  Wat alleen maar te duiden kan zijn als een opzettelijke ernstige schoffering, vraagt om een vervolg.
Ik herken geen ernstige zaken, behalve dan in jouw woorden, reden waarom ik voorstel dat je je klacht iets minder emotioneel herformuleert, of anders je woorden terugneemt. Want deze blazing is precies zo ernstig als jij het opneemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kelderworm:

Dat staat toch gewoon woordelijk in de Schrft?
HEEL Israel zal zalig worden, dus Genade ontvangen, geen woord over voorwaarden behalve dat G'd daarmee Zijn Eed aan Isaac en Jacob nakomt.
En dat G'd Israel liefheeft ondanks dat ze vijanden zijn van het evangelie.
En dat G'd Israel bewust verblind heeft voor het evangelie om zo Zijn Eed aan Isaac en Jacob na te komen.
En dat wij christenen ook alleen maar het Kruisoffer kunnen aannemen wanneer G'd dat verlangen in ons hart legt, geen plaats voor eigen roem dus.

Zalig de armen van geest, want zij zullen nooit Gods raadsgeheimen tegenwerpen aan Zijn Woord.

Mag ik je herinneren aan je verwerping van delen van de brief aan de Hebreeën?
De gevaarlijkse ketterijen, dichten aan God dermate bijzondere dingen toe,
dat God zich volgens hun ketterij vergaloppeert en zich verslikt in zijn woorden. 

Heel Israël was heilig en onder de wet geborgd.
Heel Israël? Nee; heel Israël verminderd met de 'edomieten' en vermeerderd met de 'proselieten'.
Heel Israël heeft de heiligheid verdorven, waartoe ze was gezet.
Heel Israël? Nee; heel Israël verminderd met de Christus, de Zoon van David, en vermeerderd met wie door Zijn bloed, tot Abraham's bloed gerekend worden.
Heeft dan Israël niet al genade verkregen door de wet of de werkingen van de ethiek van de wet?
Nee; heel de wet heeft haar heiligheid verdorven, waartoe ze was gezet.
Heel de wet? Nee; niet de wet ten opzichte van God Zelf en ten opzichte van Zijn Zoon;
maar wel voor de Israëlieten, want de wet brengt de zonde en de aanklacht en de ellende tot toorn van God.
Hoe wordt een Israëliet dan gered?
HEEL Israel zal zalig worden, dus Genade ontvangen, geen woord over voorwaarden.

Is daarmee dan het geloof en de redding door Christus overbodig geworden?
Nee; heel Israël is voor een vaste tijd bewaard onder de wet,
en door Gods genade van heel de straf en de vloek van die wet vrijgemaakt, omwille van zijn verbond en beloften aan Abraham.
Maar; door het geloof wordt heel het Israël dat is gered uit de vloek van de wet,
geoordeeld op de Verwachting in de Messias, en de Stad van Gods heerlijke toekomst.
Heel Israël? Zeg zelf: wat zeggen de profeten!
Maar de Messias wordt aangesproken op wie er gered worden, en zelfs Hij zegt dan in waarheid:
die de Vader mij geeft zal ik redden, maar wie de Vader mij geeft,
heeft de Vader voorbehouden aan zichzelf. 

De mens past daarom om van die hoge stoel af te komen en zich te vernederen.
Voel je niet dat je hier naast emotie, toch ook iets van sturing en onderwijs behoeft,
om te kunnen treden in Gods Raadsbesluiten? 
En neem dat niet aan van mij maar van jezelf,
waar je meent dat God ergens in zijn Woord,
heel even de kluts kwijt was.

Ezechiël 37:11-12 Toen zeide Hij tot mij: Mensenkind! deze beenderen zijn het ganse huis Israëls; ziet, zij zeggen: Onze beenderen zijn verdord, en onze verwachting is verloren, wij zijn afgesneden. Daarom, profeteer en zeg tot hen: Zo zegt de Heere HEERE: Ziet, Ik zal uw graven openen en u brengen in het Land Israëls.

Wat is hier de essentie? Zij zeggen: onze verwachting is verloren, wij zijn afgesneden. Dat is het Israël, dat in de Wet van God staat en klagend en verlangend grijpt naar de belofte van God; naar de Messias die redding zal brengen en naar de Stad van de toekomst.

Dat is dezelfde stad waarvan Paulus betuigt in de leerbrief aan de Israëlieten: 
Maar gij zijt gekomen tot den berg Sion, en de stad des levenden Gods,
tot het hemelse Jeruzalem, en de vele duizenden der engelen;
Tot de algemene vergadering en de Gemeente der eerstgeborenen, die in de hemelen opgeschreven zijn,
en tot God, den Rechter over allen, en de geesten der volmaakte rechtvaardigen;
En tot den Middelaar des nieuwen testaments, Jezus, en het bloed der besprenging, dat betere dingen spreekt dan Abel.
Ziet toe, dat gij Dien, Die spreekt, niet verwerpt;
want indien dezen niet zijn ontvloden, die dengene verwierpen, welke op aarde Goddelijke antwoorden gaf,
veelmeer zullen wij niet ontvlieden, zo wij ons van Dien afkeren, Die van de hemelen is;
Wiens stem toen de aarde bewoog; maar nu heeft Hij verkondigd, zeggende:
Nog eenmaal zal Ik bewegen niet alleen de aarde, maar ook den hemel.
En dit woord: Nog eenmaal, wijst aan de verandering der bewegelijke dingen, als welke gemaakt waren,
opdat blijven zouden de dingen, die niet bewegelijk zijn.
Daarom, alzo wij een onbewegelijk Koninkrijk ontvangen, laat ons de genade vast houden,
door dewelke wij welbehagelijk Gode mogen dienen, met eerbied en godvruchtigheid.
Want onze God is een verterend vuur.

Maar geldt dit dan ook voor de Joden? Lees Hebreeën 10:16-17
Want nadat Hij te voren gezegd had: Dit is het verbond, dat Ik met hen maken zal na die dagen, zegt de Heere: Ik zal Mijn wetten geven in hun harten, en Ik zal die inschrijven in hun verstanden; En hun zonden en hun ongerechtigheden zal Ik geenszins meer gedenken.

En dan vers 1: Want de wet, hebbende een schaduw der toekomende goederen, niet het beeld zelf der zaken, kan met dezelfde offeranden, die zij alle jaren geduriglijk opofferen, nimmermeer heiligen degenen, die daar toegaan.

Zo zien wij dat de Wet de Joden tijdelijk in bewaring houdt, maar dat alleen de Genade alle Joden definitief kan vrijstellen van de Wet. De mensheid voor Noach kent die wet niet. De mensheid na Christus kent die wet niet anders dan vernieuwd. Maar Abraham's kinderen kennen deze wet, welke wet gelding houdt totdat God Zelf in genade Zich ontfermt en aan Israël verlossing brengt en heel de wet met haar ellende (van de overtreding) wegdoet. Dat is gebeurd op aankondiging door Johannes de Doper, op bekering tot vergeving van zonden, door Verkondiging van de weg in Jezus Christus, en door 70 herauten die heel de heerlijkheid kond deden ten bewijze waarvan zij namens de Messias binnen al de landpalen van Israël al de wonderen deden waarvan was geprofeteerd. Totdat ook Hij inkwam en bewaarheid werd wat werd geprofeteerd: Gezegend Hij die komt, in de Naam de Heeren!

Zegt iemand dan daarmee dat wij het heil en heel Israël en het hemelse Sion vergeestelijken?
Dwaas! Het geestelijke is van de eeuwigheid en het stoffelijke is van de tijdelijkheid.
Denk niet dat het stoffelijke méér is dan het geestelijke!
Maar het geestelijke krijgt een nieuw lichaam en een nieuw leven in een Nieuwe stad.
En de grootste aanvechting en verleiding zal zijn, dat de toekomst deze heerlijkheden
weer terug presenteren zal als stoffelijkheden, om zo Gods Naam en Heiligheid hier op aarde
nog eenmaal grondig te lasteren en naar het vlees totaal op aarde onmogelijk te maken.
Eng hoor, om je in dit strijdveld te mengen met leer en leiding en beter weten, 
dan God Zelf in Zijn Woord nauwkeurig heeft geopenbaard!

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Tomega:

Zalig de armen van geest, want zij zullen nooit Gods raadsgeheimen tegenwerpen aan Zijn Woord.

Mag ik je herinneren aan je verwerping van delen van de brief aan de Hebreeën?
De gevaarlijkse ketterijen, dichten aan God dermate bijzondere dingen toe,
dat God zich volgens hun ketterij vergaloppeert en zich verslikt in zijn woorden.

Juist wanneer ik de Hebreeen brief woordelijk lees zie ik dat Paulus terugverwijst naar profetieen uit het OT.
Die moeten dat geheel in vervulling zijn gegaan, anders zou het OT niet woordelijk van G'd zijn.
En als het OT dat niet is, is het NT dan nog minder.
Dus neem ik de Hebreeen brief woordleijk dan is de profetie waarnaar Paulus teruggrijpt volledig vervuld en DIE profetie zegt dat heel Israel zalig zal worden.
Sterker nog, Paulus herhaalt dat zelfs.

 9 niet overeenkomstig het verbond dat Ik met hun vaderen gesloten heb, op de dag toen Ik hen bij de hand nam om hen uit het land Egypte uit te leiden. Want zij bleven niet in Mijn verbond en Ik heb geen acht meer op hen geslagen, zegt de Heere.

 10 Want dit is het verbond dat Ik met het huis van Israël sluiten zal na die dagen, zegt de Heere:  Ik zal Mijn wetten in hun verstand geven en Ik zal die in hun hart schrijven.  Ik zal hun tot een God zijn, en zij zullen Mij tot een volk zijn.

Het verbond waar G'd over spreekt is duidelijk een verbond met Israel, daar staan wij uit de heidenen volledig buiten dus.
Kortom, is dit het evangelie of is dit een nieuw verbond met Israel?
Want het evangelie is nu juist niet alleen voor Israel, maar (ook) voor ons uit de heidenen.
Hier heeft G'd het over een verbond met Israel.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Tomega:

Ik begrijp je emotie en behoefte om te reageren, maar laat je alstjeblieft niet leiden door emotie alleen; maar ook een beetje door je verstand.
1. Ik sprak niet over een bevolkingsgroep, maar over de concrete persoon die op de betreffende kromme manier iets toerekent.
Wat jij dan vervolgens mij aanrekent is een onredelijke schrikreactie zoals een konijn dat ineens in heel fel licht komt te staan.
Sorry, in dat beeld, dat ik het licht aandeed !
2. Ik zei: "Eng hoor!" Dat is alles. Als ik uitleg waarom ik dat eng vind, wordt het je mogelijk opnieuw teveel.
Maar jouw anti-identificatie met mijn woorden, is ten diepste gebaseerd op dezelfde emotie: dat is eng.
Zullen we dan maar niet liever gewoon rust zoeken in de constatering dat ik wat er werd gebracht aan ethiek, kennelijk eng vind, en dat jij je heel goed kunt inleven in het relevant zijn van een dergelijke mate van engheid? 
3.  Wat alleen maar te duiden kan zijn als een opzettelijke ernstige schoffering, vraagt om een vervolg.
Ik herken geen ernstige zaken, behalve dan in jouw woorden, reden waarom ik voorstel dat je je klacht iets minder emotioneel herformuleert, of anders je woorden terugneemt. Want deze blazing is precies zo ernstig als jij het opneemt.

Er is geen touw vast te knopen aan wat je schrijft.
Ik reken je niets aan, ik wijs er op dat jij Joden vergelijkt met nazi's, er speelt voor mij geen emotioneel element. 
Als je dan ook nog eens je ogen sluit voor het feit dat dit schokkend is voor Joden, en over iets totaal anders begint, dat is gewoon te min voor woorden.
Daar laat ik het maar bij, want je schrijft hierboven toch maar iets zonder kop of staart en vermijdt waar het feitelijk over gaat.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Dat beloof ik:

..geen touw vast te knopen..  ..Ik reken je niets aan..  ..Als je ook nog eens je ogen sluit..  ..en over iets totaal anders begint..  ..te min voor woorden..

Daar laat ik het maar bij,

..je schrijft toch maar iets zonder kop of staart..  ..vermijdt waar het feitelijk over gaat.  

Dank je; valt je nog niet mee, zie ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Kelderworm:

Het verbond waar G'd over spreekt is duidelijk een verbond met Israel, daar staan wij uit de heidenen volledig buiten dus.

Indien dat eerste verbond onberispelijk geweest was, zo zou voor het tweede geen plaats gezocht zijn geweest (Hebr.8:7).

Hebreeën 9:7-9 Maar in den tweeden tabernakel ging alleen de hogepriester, eenmaal des jaars, niet zonder bloed,hetwelk hij offerde voor zichzelven en voor des volks misdaden. Waarmede de Heilige Geest dit beduidde, dat de weg des heiligdoms nog niet openbaar gemaakt was, zolang de eerste tabernakel nog stand had; Welke was een afbeelding voor dien tegenwoordigen tijd, in welken gaven en slachtofferen geofferd werden, die dengene, die de dienst pleegde, niet konden heiligen naar het geweten;

Romeinen 3:29-30
Is God een God der Joden alleen? en is Hij het niet ook der heidenen? Ja, ook der heidenen;
Nademaal Hij een enig God is, Die de besnijdenis rechtvaardigen zal uit het geloof, en de voorhuid door het geloof.

De besnijdenis (de Jood) uit het geloof van Abraham, door de Wet.
De voorhuid (de heiden) door het geloof in Jezus Christus, zonder de Wet.

Romeinen 4:14-16 
Want indien degenen, die uit de wet zijn, erfgenamen zijn, zo is het geloof ijdel geworden, en de beloftenis te niet gedaan.
Want de wet werkt toorn; want waar geen wet is, daar is ook geen overtreding.
Daarom is zij uit het geloof, opdat zij naar genade zij; ten einde de belofte vast zij al den zade, niet alleen dat uit de wet is,
maar ook dat uit het geloof Abrahams
is, welke een vader is van ons allen;

 

Vraag: als de Joden, zijnde uit de wet, dan geen erfgenaam zijn; hoe zouden zij die geen erfgenaam zijn,
dan kunnen spreken over diefstal van de belofte in de Vervangingstheologie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-11-2018 om 10:12 zei Tomega:

Zalig de armen van geest, want zij zullen nooit Gods raadsgeheimen tegenwerpen aan Zijn Woord.

Mag ik je herinneren aan je verwerping van delen van de brief aan de Hebreeën?
De gevaarlijkse ketterijen, dichten aan God dermate bijzondere dingen toe,
dat God zich volgens hun ketterij vergaloppeert en zich verslikt in zijn woorden.

Ik verwerp nergens de Hebreen, wishfull thinking wat he hier praktiseert.

Ik gaf aan dat heel de Schrift geldig is, dus OOK Hebreeen.
Juist omdat ik aangaf dat Paulus teruggrijpt naar een profetie uit het OT.
- conclusie de profetie is niet geheel in vervulling gegaan zoals het er woordelijk staat, kan dus niet.
- conclusie Paulus past het incorrect toe, kan dus niet.
- conclusie, Paulus grijpt correct terug naar die profetie en die is dan ook GEHEEL vervuld zoals het in het OT staat.

Dus HEEL Israel (want daarover gaat deze profetie waarnaar Paulus verwijst) zal zalig worden.
Dit is ook in lijn met Romeinen 11, waar Paulus woorden van gelijke strekking gebruikt.

Zalig zijn is dat G'd de zonden niet meer toerekent.

Dus ik accepteer juist woordelijk hetgeen in de profetien in OT staat en hetgeen Paulus ook weer herhaald.
Israel zal zalig worden.

 

 

Op 1-11-2018 om 10:12 zei Tomega:

Ezechiël 37:11-12 Toen zeide Hij tot mij: Mensenkind! deze beenderen zijn het ganse huis Israëls; ziet, zij zeggen: Onze beenderen zijn verdord, en onze verwachting is verloren, wij zijn afgesneden. Daarom, profeteer en zeg tot hen: Zo zegt de Heere HEERE: Ziet, Ik zal uw graven openen en u brengen in het Land Israëls.

Wat is hier de essentie? Zij zeggen: onze verwachting is verloren, wij zijn afgesneden. Dat is het Israël, dat in de Wet van God staat en klagend en verlangend grijpt naar de belofte van God; naar de Messias die redding zal brengen en naar de Stad van de toekomst.

Ezechiel 37 is nog niet geschied, je kunt dit in deze context dus niet gebruiken. Het gaat over de eindtijd.
Ik zie dat je erg veel vergeestelijkt in plaats van woordelijk neemt zoals het in de Schrift vermeld wordt.

De poging om te overvoeren met informatie zal niet werken bij mij, het zal de discussie slechts vertragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-11-2018 om 10:12 zei Tomega:

Maar geldt dit dan ook voor de Joden? Lees Hebreeën 10:16-17

Want nadat Hij te voren gezegd had: Dit is het verbond, dat Ik met hen maken zal na die dagen, zegt de Heere: Ik zal Mijn wetten geven in hun harten, en Ik zal die inschrijven in hun verstanden; En hun zonden en hun ongerechtigheden zal Ik geenszins meer gedenken.

En dan vers 1: Want de wet, hebbende een schaduw der toekomende goederen, niet het beeld zelf der zaken, kan met dezelfde offeranden, die zij alle jaren geduriglijk opofferen, nimmermeer heiligen degenen, die daar toegaan.

Zo zien wij dat de Wet de Joden tijdelijk in bewaring houdt, maar dat alleen de Genade alle Joden definitief kan vrijstellen van de Wet.

De Joodse Wet van G'd vereiste offers ind e Joodse tempel immers om de zonde weg te wassen van heel Israel, elk jaar weer,
Met Yeshua heeft G'd Zelf ZIjn Zoon daarvoor in de plaats geofferd, eenmalig, maar met dezelfde uitwerking dus als elk jaar een dierenoffer in de tempel.
Yeshua Zijn Offer was dus voor Israel bestemd om Israel te ontlasten tav de Joodse Wet van G'd.
G'd komt hiermee de vele profetieen na daarover, eeuwige beloften en eed aan Israel gedaan.

In de evangelieen is ook veelvuldig te lezen dat het gaat over zalig worden van israel door Yeshua, zonder voorwaarden.
Een kleine greep:

10   Want de Zoon des mensen is gekomen om te zoeken en zalig te maken wat verloren is
LUKAS 19
Waar zocht Yesua? In Israel, daarvoor heeft Hij het offer ook DAAR in Israel gebracht en niet in ROme bijvoorbeeld.

 68  Geprezen zij de Heere, de God van Israël, want Hij heeft naar Zijn volk omgezien en er verlossing voor tot stand gebracht.
 69   En Hij heeft een hoorn van zaligheid voor ons opgericht in het huis van David, Zijn knecht,
 70   zoals Hij gesproken had bij monde van Zijn heilige profeten, die er door de eeuwen heen geweest zijn,
 71  namelijk verlossing van onze vijanden en bevrijding uit de hand van allen die ons haten,
 72  om barmhartigheid te bewijzen aan onze vaderen en te denken aan Zijn heilig verbond,
 73   de eed die Hij aan Abraham, onze vader, gezworen heeft om ons te geven,
 74   dat wij, verlost uit de hand van onze vijanden, Hem zouden dienen zonder vrees,

LUKAS 1
Merk op dat er staat, verlossing gebracht voor Israel, het is reeds geschied (68)
Merk op dat de hoorn van zaligheid is in het huis van David, die nog steeds G'd Zijn knecht is. (69)
Merk op dat G'd barmhartigheid bewijst vanwege ZIjn Eeuiwge Verbond met Israel (72) waarvoor Hij een Eed heeft afgelegd (73)

21 en zij zal een Zoon baren, en  u zult Hem de naam Jezus geven, want  Hij zal Zijn volk zalig maken van hun zonden.
Matteus 1
Merk op dat G'd hier zegt dat Yeshua ZIjn Volk (Israel) zalig zal maken en dus hun zonden zal vergeten zonder voorwaarden.

50 en u overweegt niet  dat het nuttig voor ons is dat één mens sterft voor het volk, en niet heel het volk verloren gaat.
Johannes 11
Merk op dat G'd hier zegt dat Christus als Een Mens gestorven is om heel ZIjn volk (Israel) zalig te maken en niet verloren gaat.

Yeshua ZIjn Offer was om Israel zalig te maken, zonder voorwaarden.
Deze Genade heeft G'd OOK aan ons aan de heidenen geschonken onder voorwaarden.

Alsof een rijk persoon een testament heeft voor zijn echte zoon, die zal erven ook al geloofd deze niet in een erfenis.
Maar de aangenomen zonen kunnen OOK in de erfenis delen, onder voorwaarden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kelderworm:

Met Yeshua heeft G'd Zelf ZIjn Zoon daarvoor in de plaats geofferd, eenmalig, maar met dezelfde uitwerking dus als elk jaar een dierenoffer in de tempel.
Yeshua Zijn Offer was dus voor Israel bestemd om Israel te ontlasten tav de Joodse Wet van G'd.
G'd komt hiermee de vele profetieen na daarover, eeuwige beloften en eed aan Israel gedaan.

Jezus offer ging veeeeeel verder dan elk jaar een dierenoffer in de tempel. Een dieroffer kan de oorspronkelijke zonde niet afkopen. Jezus gaf een volledig offer waardoor de dood helemaal kan worden opgeheven. Dat kan een dierenoffer niet. Een dierenoffer was een voorafbeelding van wat Jezus ging doen.

Jezus offer kan de hele wereld redden en haalde de scheiding tussen de heidenen en de Joden weg zodat Gods volk niet alleen beperkt bleef tot de Joden. Dus niet alleen Joden kunnen worden gered maar ook de heidenen. Op die manier werd de belofte ingelost die God aan Abraham deed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Jezus offer ging veeeeeel verder dan elk jaar een dierenoffer in de tempel. Een dieroffer kan de oorspronkelijke zonde niet afkopen. Jezus gaf een volledig offer waardoor de dood helemaal kan worden opgeheven. Dat kan een dierenoffer niet. Een dierenoffer was een voorafbeelding van wat Jezus ging doen.

Jezus offer kan de hele wereld redden en haalde de scheiding tussen de heidenen en de Joden weg zodat Gods volk niet alleen beperkt bleef tot de Joden. Dus niet alleen Joden kunnen worden gered maar ook de heidenen. Op die manier werd de belofte ingelost die God aan Abraham deed.

Dat is dus ook wat ik stelde:

Maar vergis je niet en lees het OT er maar op na:
Het offer in de Joodse tempel was door G'd ingesteld om alle zonden van Zijn Uitverkoren Volkje Israel te vergeven voor dat jaar.
Het moest jaarlijks herhaald worden, maar haalde wel degelijk alle zonden weg.

Yeshua echter heeft Eenmalig voor tot de eindtijd dit Offer gebracht met Zijn Eigen Vlees als offer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kelderworm:

Het offer in de Joodse tempel was door G'd ingesteld om alle zonden van Zijn Uitverkoren Volkje Israel te vergeven voor dat jaar.
Het moest jaarlijks herhaald worden, maar haalde wel degelijk alle zonden weg.

Ja, dat wel natuurlijk. Maar het was een voorafbeelding van het offer van Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Kelderworm:

Ik verwerp nergens de Hebreen, wishfull thinking wat je hier praktiseert.

De poging om te overvoeren met informatie zal niet werken bij mij, het zal de discussie slechts vertragen.

Ik praktiseer mijn recht om niet op prijs te stellen dat jij mij toedicht dat ik een poging doe om jou te overvoeren met informatie.
Van de goddelozen verwacht ik goddeloos gedrag, en dat krijg ik ook. Van jou verwacht ik heilig gedrag en daar sta ik ook op.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Tomega:

Ik praktiseer mijn recht om niet op prijs te stellen dat jij mij toedicht dat ik een poging doe om jou te overvoeren met informatie.
Van de goddelozen verwacht ik goddeloos gedrag, en dat krijg ik ook. Van jou verwacht ik heilig gedrag en daar sta ik ook op.

Niet zo gevoelig zijn is mijn advies.
Ik zie alleen dat je veel woorden gebruikt waarvan veel hetzelfde en weinig inhoudelijke reactie op feedback richting jou.
Ik het bedrijfsleven word ik ook altijd terecht zenuwachtig wanneer er resultaten worden gepresenteerd aan mij met buitengewoon veel over-informatie.
Doorgaans een middel dat bewust wordt ingezet.

Heilig gedrag betekent niet dat pittige discussies niet kunnen onderling.
Pittige discussies bewijst dat het ergens over gaat dat van belang is.
Wanneer zaken minder van belang zijn is het makkelijker om water bij de wijn te doen dan bij zaken die van groot belang zijn.
In heilig gedrag is geen plaats voor schelden, haten, antisemitisme, Schrift verdraaiing etc.

Overigens zie ik soms voorbeeldig gedrag bij goddelozen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Op 6-11-2018 om 03:28 zei Gaitema:

Hoe zie je dat?

Israël is in de bijbel een volk. God heeft zich met die mensen verbonden. (In een groot deel van de bijbel was het gebied waar de Joden woonden meerdere landen, in Jezus' tijd bijvoorbeeld waar het ook nog beide provincies van het Romeinse rijk.) Verder lijkt (een deel van) dat gebied in het OT het beloofde land te zijn enzo. Maar het gaat mij een brug te ver om dat gelijk te schakelen aan de (overigens in haar oprichting seculiere) staat Israël en helemaal al het politieke beleid er van.
Sterker nog, het was een flinke teleurstelling toen dan eindelijk de messias kwam en hij niks deed aan de Romeinen maar aangaf dat zijn koninkrijk eentje van de hemel is. Iets waarom trouwens bepaalde chassidische Joden de staat Israël verwerpen: De messias moet nog komen. In dat licht ook wel interessant te vermelden dat het zionisme van oorsprong een seculiere stroming is.

Anyway, ik gun Joden hun eigen land in Israël, maar dat vind ik vanuit een idee van een zelfbeschikkingsrecht, iets wat ik de Palestijnen trouwens ook gun, hun eigen staat daar waar ze wonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Olorin:

Israël is in de bijbel een volk. God heeft zich met die mensen verbonden. (In een groot deel van de bijbel was het gebied waar de Joden woonden meerdere landen, in Jezus' tijd bijvoorbeeld waar het ook nog beide provincies van het Romeinse rijk.) Verder lijkt (een deel van) dat gebied in het OT het beloofde land te zijn enzo. Maar het gaat mij een brug te ver om dat gelijk te schakelen aan de (overigens in haar oprichting seculiere) staat Israël en helemaal al het politieke beleid er van.
Sterker nog, het was een flinke teleurstelling toen dan eindelijk de messias kwam en hij niks deed aan de Romeinen maar aangaf dat zijn koninkrijk eentje van de hemel is. Iets waarom trouwens bepaalde chassidische Joden de staat Israël verwerpen: De messias moet nog komen. In dat licht ook wel interessant te vermelden dat het zionisme van oorsprong een seculiere stroming is.

Anyway, ik gun Joden hun eigen land in Israël, maar dat vind ik vanuit een idee van een zelfbeschikkingsrecht, iets wat ik de Palestijnen trouwens ook gun, hun eigen staat daar waar ze wonen.

Wat zouden ze moeten doen aan het gegeven dat zowel de Israëlieten als de Palestijnen eigenlijk het hele land willen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎28‎-‎11‎-‎2018 om 03:50 zei Gaitema:

Wat zouden ze moeten doen aan het gegeven dat zowel de Israëlieten als de Palestijnen eigenlijk het hele land willen?

Daar kun je niets aan doen, dat is een gegeven.
Overigens is in dit verband de volgende zin vrij naief:

Op ‎27‎-‎11‎-‎2018 om 23:26 zei Olorin:

Anyway, ik gun Joden hun eigen land in Israël, maar dat vind ik vanuit een idee van een zelfbeschikkingsrecht, iets wat ik de Palestijnen trouwens ook gun, hun eigen staat daar waar ze wonen.

Lijkt een nobel standpunt, maar dat is het niet. Daarmee trap je Palestijnen, waarschijnlijk vanuit sympathie met Israel, bewust na.
De Palestijnen woonden in het gebied waar nu de Joden woonden. Naast elkaar zelfs, totdat de Joden de Palestijnen dwongen te verhuizen.
Ze hebben elkaar maar te verdragen.
Zoals de Hutus en de Tutsies. Die moeten met elkaar in een land leven en dat kan ook, mits beide partijen elkaar het licht in de ogen gunnen.
Het hypocriete is dat als de Hutus en Tutsies ruzie maken, dat wordt bestempelt als discriminatie, maar de Joden en Palestijnen hetzelfde doen, heet dat ineens zelfbeschikkingsrecht uitoefenen.
Dat is onzin, dat kan nu eenmaal niet omdat ze samen in één en hetzelfde gebied wonen.
Waar ze overigens heel goed met elkaar samen konden wonen, tot begin vorige eeuw.

  

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Daar kun je niets aan doen, dat is een gegeven.
Overigens is in dit verband de volgende zin vrij naief:

Lijkt een nobel standpunt, maar dat is het niet. Daarmee trap je Palestijnen, waarschijnlijk vanuit sympathie met Israel, bewust na.
De Palestijnen woonden in het gebied waar nu de Joden woonden. Naast elkaar zelfs, totdat de Joden de Palestijnen dwongen te verhuizen.
Ze hebben elkaar maar te verdragen.
Zoals de Hutus en de Tutsies. Die moeten met elkaar in een land leven en dat kan ook, mits beide partijen elkaar het licht in de ogen gunnen.
Het hypocriete is dat als de Hutus en Tutsies ruzie maken, dat wordt bestempelt als discriminatie, maar de Joden en Palestijnen hetzelfde doen, heet dat ineens zelfbeschikkingsrecht uitoefenen.
Dat is onzin, dat kan nu eenmaal niet omdat ze samen in één en hetzelfde gebied wonen.
Waar ze overigens heel goed met elkaar samen konden wonen, tot begin vorige eeuw.

  

Ik denk ook dat het beter was, als ze samen de staat Israël hadden. In Libanon hebben christenen en moslims immers ook één land. De beste optie is als de joden en moslims de waarheid omtrent Jezus aannemen en zo christen worden. Dan heerst er werkelijk vrede in Israël ?

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Levi:

Uit welke bron heb je dat? 

Goede vraag. De bron zal ongetwijfeld antisemitisch zijn. Er klopt in ieder geval geen hout van.

4 uur geleden zei Gaitema:

Ik denk ook dat het beter was, als ze samen de staat Israël hadden. In Libanon hebben christenen en moslims immers ook één land. De beste optie is als de joden en moslims de waarheid omtrent Jezus aannemen en zo christen worden. Dan heerst er werkelijk vrede in Israël ?

Dat was dan ook vanaf het begin de wens van de Israëlische regering en, aangezien Israël een democratie is, dus ook van de meerderheid van het volk. Het enige probleem hier is de systematisch gecultiveerde haat tegen alles wat Joods is. Joden zijn ongedierte en moeten dus worden uitgeroeid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid