Spring naar bijdragen

Feedback: Christelijke informatiedag seksueel misbruik


Aanbevolen berichten

Het was om wat ruggespraak te houden alvorens meer te zeggen, dat het topic van weinig info werd voorzien bij het sluiten.

In principe was het topic oorspronkelijk een aankondiging van een christelijke informatiedag met als onderwerp seksueel misbruik. Er ontstond een langer durende discussie later verschuivend naar het onderwerp abortus. Er kwam een verzoek binnen om de posts die over dat laatste gingen af te splitsen en eventueel aan een bestaand topic over abortus te hangen. Dat laatste gaat niet i.v.m. het feit dat er geen enigermate recent topic over abortus is, maar belangrijker is nog dat het moeilijk uitvoerbaar is om de uitsplitsing te effectueren aangezien er niet een duidelijke scheiding qua focus in de posts in de bestaande draad is.

Het topic is inmiddels behoorlijk lang geworden en het bekijkende leek het me dat er ook niet echt veel nieuws aan te behandelen zaken zonder offtopic te worden over is gebleven.

Robert Frans heeft heel duidelijke posts geschreven en het leek me wel rond. Langer doorgaan leek tot verzanden te gaan leiden; een teken daarvoor was dat er geneuzel (excusez le mot) kwam of iets geheel intern verziekt is of misschien slechts er alle schijn van heeft  dat te zijn; en of er een politieke beïnvloeding in de filmwereld is (hetgeen dan toch wel offtopic werd). Natuurlijk, dingen moeten helder zijn en niet meerduidig of vaag en navragen wat bedoeld wordt is best nuttig, maar men kan ook gaan zeuren over iets dat toch wel duidelijk verwoord werd. Als het in een stadium aan het geraken is waarin de dingen duidelijk zijn en verder praten niet tot toenadering qua standpunt lijkt te leiden, kan het tijd zijn geworden om een draad te sluiten (en eventueel bij een andere gelegenheid eens verder te praten). Ik oordeelde dat dat moment vermoedelijk wel kon worden geacht aangebroken te zijn.

Maar ik proef nu dat jullie graag verder willen praten. Waar willen jullie het op focussen? Laat dat even weten en dan kijk ik of ik het topic weer gewoon open of dat een vervolgtopic een beter idee is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Trajecto locked this discussie
  • 2 weeks later...
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid