Spring naar bijdragen

Schandelijke beslissingen van SGP en CU in Flevoland


Aanbevolen berichten

Natuurlijk zijn deze christelijke politieke partijen SGP en ChristenUnie veel vaker fout bezig, maar het wordt weer eens bevestigd nu ze besloten hebben tot het massaal afschieten van gezonde edelherten in de Oostvaardersplassen.

https://www.staatsbosbeheer.nl/over-staatsbosbeheer/nieuws/2018/09/provincie-flevoland-grote-grazers-oostvaardersplassen-terug-naar-1100-dieren

De paarden en runderen worden nu ook op onnatuurlijke wijze jaar in jaar uit uit hun familiegroepen weggevoerd naar elders, maar voor gezonde edelherten wordt het een keiharde vroege dood. Jaar na jaar opnieuw wrede moordpartijen onder deze groepsdieren.

Het enige doel is om de dieren niet op natuurlijke wijze te laten sterven, want dat levert akelige beelden op. Beelden die in Afrika en Azie helemaal prima zijn maar hier niet "passend" worden gevonden, want stel je toch eens voor dat wolven, jakhalzen, raven, gieren en lynxen zich hier ooit weer eens zoudan gaan thuisvoelen zoals ze dat duizenden jaren lang deden. Je moet er niet aan denken, dus hou je de natuurverbindingen tussen al die natuurgebieden ook krampachtig tegen met je vrome gezicht.

Afgezien daarvan is hun moordlust (ze zijn ook pro-jacht) stuitend voor mensen die beweren God te willen dienen.

Je mag zelfs je ergste vijanden niet haten, maar oh wat moet ik me inspannen om deze onmenselijke mensen nog lief te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je mensen als onmenselijk betitelt, heb je ze al niet meer lief.
Overigens snap ik ze wel. De Oostvaardersplassen zijn geen natuur, maar een groot park met een hek er om heen.
Ze moeten wel worden afgeschoten, omdat er anders veel te veel in een klein gebied zitten.

Voor het doden van dieren zijn heeft NIETS , maar dan ook helemaal niets, te maken met het wel of niet geloven in God.
Sterker nog, de god uit het OT wilde niets liever dan dat er nu en dan een beestje voor hem werd geofferd.
En dat zou je ook als volkomen nutteloos doden kunnen betitelen.

Wat jij doet is je eigen, persoonlijke, mening inzake een onderwerp dat totaal niets met geloof te maken heeft, als de beste mening te laten overkomen door hem te presenteren als de mening van God.

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei zendeling:

Natuurlijk zijn deze christelijke politieke partijen SGP en ChristenUnie veel vaker fout bezig, maar het wordt weer eens bevestigd nu ze besloten hebben tot het massaal afschieten van gezonde edelherten in de Oostvaardersplassen.

Hoe wou jij ze dan zo snel mogelijk dood hebben? Mogelijk valt er nog wat te verdienen aan het vlees. Lekker hoor, hertenvlees. Wat dat betreft ben ik de wolven liever voor.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

Grootste probleem van de Oostvaardersplassen is dat er een hek om heen staat. In Afrika komt dat toch een stuk minder voor wat ik zo gezien heb. En als dan de keus is de beesten te laten creperen deze winter of ze voor die tijd afschieten prefereer dat ze afgeschoten worden. Die natuurlijke vijanden komen nog wel een keer maar daar kun je nu niet op blijven wachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei dingo:

Grootste probleem van de Oostvaardersplassen is dat er een hek om heen staat. In Afrika komt dat toch een stuk minder voor wat ik zo gezien heb. En als dan de keus is de beesten te laten creperen deze winter of ze voor die tijd afschieten prefereer dat ze afgeschoten worden. Die natuurlijke vijanden komen nog wel een keer maar daar kun je nu niet op blijven wachten.

De wolf! Hij komt naar ze toe deze zomer ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat hek is niet het probleem. Zonder hek wordt het probleem alleen nog groter en de omliggende boeren willen ze ook niet in hun weilanden hebben. Het probleem is dat ze niet opgegeten worden. Dus gaan ze op een andere manier dood. Alleen wij zijn niet meer gewend dat dieren dood gaan. We eten wel vlees, maar in de supermarkt is nauwelijks te zien dat het een stukje vlees is. En het slachten van de koeien gebeurt netjes achter een muurtje.

Misschien heeft een dierentuin wat leeuwen over. Maar dan zien we van dichtbij de laatste strijd van een dier. Dat mag vast ook niet.

bewerkt door Bonjour
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat de dieren in kwestie inderdaad veel liever een snelle dood door een kogel ontvangen, dan een tergend langzame door een verscheurende wolf of een winters hongerdieet. Levert daarbij nog mooi vlees op ook.
Dat blijft toch het hele ingewikkelde: laat je de natuur haar gang gaan, dan krijg je beelden van uitgemergelde dieren en zijn de boswachters dierenbeulen. Schiet je ze af, dan is het weer zielig dat ze dood moeten en zijn de jagers dierenbeulen. Haal je het hek weg, dan hebben de omringende boeren een probleem. Laat je het hek staan, dan zitten de dieren opgesloten.

Kortom, die plassen zijn een nogal vreemd verhaal geworden en volgens mij weet niemand echt wat we er nu op lange termijn mee kunnen en moeten doen. Volgens mij heeft iedereen die erbij betrokken is het beste met het land en de dieren voor, maar zal elke oplossing altijd weer (fanatieke) tegenstanders kennen.
Elkaar constant uitmaken voor harteloze dierenbeulen heeft daarom denk ik sowieso geen zin. Leuk voor de bühne, maar je bereikt er verder niets mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wou je ze een kogelbrief sturen ofzo?

Lijkt mij niet erg efficiënt. De gemiddelde jager verstuurd de kogel over het algemeen niet via de post, maar via een geweer, waardoor het te bezorgen object razendsnel zelfs nog ín de betreffende ontvanger bezorgd wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Robert Frans:

Lijkt mij niet erg efficiënt. De gemiddelde jager verstuurd de kogel over het algemeen niet via de post, maar via een geweer, waardoor het te bezorgen object razendsnel zelfs nog ín de betreffende ontvanger bezorgd wordt.

Een kogel wordt niet verstuurd maar schiet je af beste Frans. Deze wordt niet bezorgd maar je wordt er door getroffen. Je bent niet e.o.a. sacrament aan het toedienen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei zendeling:

Natuurlijk zijn deze christelijke politieke partijen SGP en ChristenUnie veel vaker fout bezig, maar het wordt weer eens bevestigd nu ze besloten hebben tot het massaal afschieten van gezonde edelherten in de Oostvaardersplassen.

Deze informatie klopt niet. De SGP en ChristenUnie hebben weliswaar zetels in de Provinciale staten, maar samen, zoals reeds gezegd, bij lange na geen meerderheid. De SGP en ChristenUnie kunnen dus samen geen besluiten nemen.
Alleen ChristenUnie maakt deel uit van de huidige coalitie, die verder bestaat uit de VVD, het CDA, D66 en het PvdA.

Mede omdat je het bericht begint met "de partijen zijn veel vaker fout bezig" lijkt het er meer op dat je deze partijen wil aanvallen, dan het besluit.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 19-9-2018 om 18:33 zei zendeling:

Natuurlijk zijn deze christelijke politieke partijen SGP en ChristenUnie veel vaker fout bezig, maar het wordt weer eens bevestigd nu ze besloten hebben tot het massaal afschieten van gezonde edelherten in de Oostvaardersplassen.

https://www.staatsbosbeheer.nl/over-staatsbosbeheer/nieuws/2018/09/provincie-flevoland-grote-grazers-oostvaardersplassen-terug-naar-1100-dieren

De paarden en runderen worden nu ook op onnatuurlijke wijze jaar in jaar uit uit hun familiegroepen weggevoerd naar elders, maar voor gezonde edelherten wordt het een keiharde vroege dood. Jaar na jaar opnieuw wrede moordpartijen onder deze groepsdieren.

Het enige doel is om de dieren niet op natuurlijke wijze te laten sterven, want dat levert akelige beelden op. Beelden die in Afrika en Azie helemaal prima zijn maar hier niet "passend" worden gevonden, want stel je toch eens voor dat wolven, jakhalzen, raven, gieren en lynxen zich hier ooit weer eens zoudan gaan thuisvoelen zoals ze dat duizenden jaren lang deden. Je moet er niet aan denken, dus hou je de natuurverbindingen tussen al die natuurgebieden ook krampachtig tegen met je vrome gezicht.

Afgezien daarvan is hun moordlust (ze zijn ook pro-jacht) stuitend voor mensen die beweren God te willen dienen.

Je mag zelfs je ergste vijanden niet haten, maar oh wat moet ik me inspannen om deze onmenselijke mensen nog lief te hebben.

Sorry, ik zie het probleem niet zo..
Die dieren aan hun lot over laten mag niet (verhongeren ze, zielig, worden mensen boos). Afschieten mag ook blijkbaar niet. Blijkbaar moet het een dierentuin worden.

Begrijp me goed, ik ben tegen plezierjacht en als ik zou kiezen tussen vegetariër zijn en bio industrie, dan kies ik het eerste. Wat mij betreft wordt al het vlees verboden wat geen biologisch keurmerk heeft. Die herten daar hebben het beter dan menig kip of varken.

Er is geen goede eco structuur daar. Schiet ze dan maar neer, ipv verhongeren. Ik vind het hypocriet om daar tegen te zijn zolang wij hier een vlees industrie hebben waar diertjes dusdanig worden behandeld dat ik denk dat ze veel gelukkiger zouden zijn om in dat dat natuurgebied te worden afgeschoten.
Die hele plofkip industrie is pas walgelijk...

 

Ow, trouwens terzijde, ik stem doorgaans niet op die partijen.

bewerkt door Olorin
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid