Spring naar bijdragen

Jehovah's Getuigen en de overspelige vrouw


Aanbevolen berichten

35 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Gezien de definitie van Jezus die men hanteert binnen het wtg, ben ik juist geneigd om er mee in te stemmen en zijn het wat mij betreft de jg die een andere weg bewandelen.

Dag Kaasjeskruid,

Ik begrijp wat je bedoelt. Mijn stelling werkt dan ook in twee richtingen. Ik beschouw JG als mede christenen maar ik zou graag zien dat ze mij ook als mede christen beschouwen. Ravi Zacharias zegt ergens in een toespraak: "Unity in belief does not require uniformity in expression". Het is niet een denominatie die gered wordt, maar van belang is je persoonlijke relatie met Jezus, het tot geloof komen, het oprechte berouw en inkeer, en de doop als bevestiging van de belofte dat je Hem onvoorwaardelijk wil volgen. Afscheid van je oude ik, en het aannemen van je nieuwe ik. Dat is de voorwaarde voor redding.

Fijne dag!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hermanos:

Ik ben het trouwens niet eens met de stelling dat de leer van JG onbijbels en waardeloos is. Jezus is de weg, de waarheid en het leven. Iedereen die beweert deze weg te bewandelen en via Jezus tot God te naderen dient als mede christen beschouwd te worden. 

Dat is het vanzelfsprekend ook niet. We proberen zoveel mogelijk te handelen zoals de eerste Christenen dat deden. In de loop van de tijd zijn er een heleboel zaken vertroebeld en veranderd. Door terug te gaan naar de basis ontmoet je het Christendom zoals die oorspronkelijk was. Tenminste, zo zie ik het.

2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Gezien de definitie van Jezus die men hanteert binnen het wtg, ben ik juist geneigd om er mee in te stemmen en zijn het wat mij betreft de jg die een andere weg bewandelen.

Dat de JG een andere weg bewandelen dan de meeste Christenen nu ben ik met je eens. Daarom heb ik ook voor de JG gekozen. 

1 uur geleden zei Hermanos:

Ik begrijp wat je bedoelt. Mijn stelling werkt dan ook in twee richtingen. Ik beschouw JG als mede christenen maar ik zou graag zien dat ze mij ook als mede christen beschouwen. Ravi Zacharias zegt ergens in een toespraak: "Unity in belief does not require uniformity in expression". Het is niet een denominatie die gered wordt, maar van belang is je persoonlijke relatie met Jezus, het tot geloof komen, het oprechte berouw en inkeer, en de doop als bevestiging van de belofte dat je Hem onvoorwaardelijk wil volgen. Afscheid van je oude ik, en het aannemen van je nieuwe ik. Dat is de voorwaarde voor redding.

Aan de andere kant was er ook maar één ark en geen meerdere arken tot redding. Jijzelf geeft aan dat de onsterfelijke ziel onbijbels is. Afgezien van de zevendedagsadventisten zijn Jehovah's Getuigen volgens mij de enige die dat ook geloven. De Bijbel is daar kraakhelder over. Maar ik spreek niet enkel voor mezelf als ik zeg dat ik anderen, dus ook jou, als mijn broeder beschouw.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei sjako:

Je zonden worden bedekt door Jezus loskoopoffer, maar daarom heb je ze nog wel.

Niks bedekken! Onze zonden zijn waarlijk vergeven en die zijn definitief weg, dankzij de Heer Jezus! Maar omdat u niet gelooft in de persoonlijke doop met de Heilige Geest en de gave Gods niet kent, heeft u geen wandel in de hemel en bent u dus nog ‘vlees verkocht onder de zonde’. Vandaar dat u telkens weer uw oude zonden niet op afstand kunt houden en er steeds in terugvalt! De verlossing van het zondeprobleem door Koning Jezus is voor u dus maar schijn, niet echt aanwezig, dat maakt uw leer verwerpelijk!

9 uur geleden zei sjako:

Of Romeinen 7:19 Ik doe niet het goede dat ik wil, maar ik doe het slechte dat ik niet wil.  20 Als ik dus doe wat ik niet wil, ben ik het niet meer die het doet, maar de zonde die in mij woont. 

Paulus schrijft hier in stijlfiguur over de persoon die hij vroeger in het Joodse wetticisme was, lees vers 5: ‘Want toen wij in het vlees waren, wrochten de bewegingen der zonden, die door de wet zijn, in onze leden, om den dood vruchten te dragen.’

9 uur geleden zei sjako:

Iedereen zondigd al was het maar een beetje, of je moet een wondermens zijn. Ik denk dat het heel gevaarlijk is om dat niet te beseffen. Jezus leerde ons dat we ieder een balk in ons eigen oog hebben. Daarom moeten wij niet oordelen over anderen omdat we ze zelf ook nog niet perfect zijn.

U spreekt wederom voor uzelf als u zegt “iedereen zondigt”. Overigens klopt het dat ik inderdaad een wondermens ben omdat ik het wonder van vergeving van zonden en het wonder van de Heilige Geest door de Heer Jezus heb mogen ervaren! Ik gelukkig mens.
Dat ik vroeger wat de zonde betreft een “balk in mijn oog” had is zeer zeker waar, maar dat was toen, nu ben ik dankzij de genade van Jezus Christus een nieuwe schepping - zonder balk -  prijs Zijn heilige Naam daarvoor! U heeft het niet zo op het oordeel omdat dat oordeel u dan zelf ook treft, u bent immers nog steeds een zondaar! Dus wijs de fouten maar niet aan, dan hoeft u zelf ook geen grote schoonmaak te houden! U mist de kracht van God Zelf om de ongerechtigheid in eigen leven te overwinnen, vandaar dat u zwicht en als zondeslaaf verder moet! Een grote aanwijzing dat het hele JG paradigma geen enkele kracht tot overwinning over de zonde in zich heeft of geven kan! Voor iets dat zo waardeloos en leeg is zou u als insider dierbare anderen binnen die club moeten waarschuwen.

2 uur geleden zei sjako:

Dat de JG een andere weg bewandelen dan de meeste Christenen nu ben ik met je eens. Daarom heb ik ook voor de JG gekozen. 

Als u niet bereid bent de Heer Jezus als God te aanbidden, kúnt u de Vader ook niet aanbidden!

2 uur geleden zei sjako:

Door @Hermanos "maar van belang is je persoonlijke relatie met Jezus, het tot geloof komen, het oprechte berouw en inkeer, en de doop als bevestiging van de belofte dat je Hem onvoorwaardelijk wil volgen."

Laat je niet voor het lapje houden @Hermanos, JG en sjako geloven niet dat de Heer Jezus ook God is. Vandaar dat zij Hem niet aanbidden, dus ook niet Zijn Naam Jezus Christus als Enige Naam (dus niet "Jehova") ons gegeven om behouden te worden! Géén doop met de Heilige Geest bij de JG, en geen ontwikkeling van de bijbehorende gaven des Geestes. U bent nu dus gewaarschuwd!

bewerkt door Fritsie
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fritsie:

Niks bedekken! Onze zonden zijn waarlijk vergeven en die zijn definitief weg, dankzij de Heer Jezus!

Bedekken is vergeven. Maar dat wilt niet zeggen dat je geen zondes kunt begaan.

9 minuten geleden zei Fritsie:

Maar omdat u niet gelooft in de persoonlijke doop met de Heilige Geest en de gave Gods niet kent, heeft u geen wandel in de hemel en bent u dus nog ‘vlees verkocht onder de zonde’. Vandaar dat u telkens weer uw oude zonden niet op afstand kunt houden en er steeds in terugvalt! De verlossing van het zondeprobleem door Koning Jezus is voor u dus maar schijn, niet echt aanwezig, dat maakt uw leer verwerpelijk!

Wat een grote woorden weer en ze kloppen niet eens.

10 minuten geleden zei Fritsie:

U spreekt wederom voor uzelf als u zegt “iedereen zondigt”. Overigens klopt het dat ik inderdaad een wondermens ben omdat ik het wonder van vergeving van zonden en het wonder van de Heilige Geest door de Heer Jezus heb mogen ervaren! Ik gelukkig mens.

Tegen zoveel nonsens ga ik echt geen antwoord geven. Maar u bevindt zich wel op heel glad ijs als u niet beseft waarom u Jezus loskoopoffer nodig hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Johannes schrijft hier aan wedergeboren mensen i.m.o. Blijkbaar kunnen wedergeboren mensen nog steeds zondigen. En iemand die zondigd is een... zondaar. Zou je toch zeggen. Of heeft deze persoon nog werk te verrichten door deze tak van de oude boom weg te kappen? Het geënte hout kan immers geen slechte vruchten voortbrengen!

Het gaat er om dat je geen 'zondaar' danwel een zondeslaaf meer bent, omdat al uw zonden door het dierbaar bloed van Jezus Christus tot op het bot vergeven zijn! Wie desondanks toch nog door de duivel wordt verleid, laat zich direct reinigen volgens de woorden van de Heer Jezus in Joh.13:10 en 15:3.
Behalve uw tekst, heeft de apostel Johannes ook nog geschreven: 'Een iegelijk, die uit God geboren is, die doet de zonde niet, want Zijn zaad blijft in hem; en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren.'
Ook dit is beslist haalbaar, maar dan wel voor die volgelingen van de Heer Jezus die gedoopt zijn met de Heilige Geest van God en in navolging van Hem de charismata praktiseren.

12 minuten geleden zei sjako:

Tegen zoveel nonsens ga ik echt geen antwoord geven. Maar u bevindt zich wel op heel glad ijs als u niet beseft waarom u Jezus loskoopoffer nodig hebt.

Ik besef heel goed dat u geen enkel weerwoord heeft om daarmee tegen het zuivere Woord van God in te gaan, vandaar dat u zwijgt. En wat het Offer van de Heer Jezus op Golgotha betreft, dat heb ik in tegenstelling tot u allang in geloof aangenomen en 'dank u wel Heer Jezus' gezegd. U bent mijn Heiland, U bent mijn God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Fritsie:

Dat ik vroeger wat de zonde betreft een “balk in mijn oog” had is zeer zeker waar, maar dat was toen, nu ben ik dankzij de genade van Jezus Christus een nieuwe schepping - zonder balk -  prijs Zijn heilige Naam daarvoor! U heeft het niet zo op het oordeel omdat dat oordeel u dan zelf ook treft, u bent immers nog steeds een zondaar!

Dat bent u ook nog. U zult ook vast het Onze Vader bidden. In Mattheus 6:12 staat : en vergeef onze schulden, zoals ook wij andere hun schulden hebben vergeven. Wij hebben nog een schuld bij onze Vader. Besef hiervan is belangrijk.

28 minuten geleden zei Fritsie:

Wie desondanks toch nog door de duivel wordt verleid

Maar u zei net dat niet meer kan.

28 minuten geleden zei Fritsie:

'Een iegelijk, die uit God geboren is, die doet de zonde niet, want Zijn zaad blijft in hem; en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren.'

Ik kom er later op terug. Je doelt op 1 Joh 3 neem ik aan. Als hij bedoelt dat iemand niet kan zondigen is hij met zichzelf in tegenspraak.

28 minuten geleden zei Fritsie:

Ik besef heel goed dat u geen enkel weerwoord heeft om daarmee tegen het zuivere Woord van God in te gaan, vandaar dat u zwijgt. En wat het Offer van de Heer Jezus op Golgotha betreft, dat heb ik in tegenstelling tot u allang in geloof aangenomen en 'dank u wel Heer Jezus' gezegd. U bent mijn Heiland, U bent mijn God.

Moet u eens opletten! Maar u gaat zo tegen basis leerstellingen in dat ik niet waar te beginnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Dat bent u ook nog. U zult ook vast het Onze Vader bidden. In Mattheus 6:12 staat : en vergeef onze schulden, zoals ook wij andere hun schulden hebben vergeven.

U zegt dat ik nog steeds een zondaar ben terwijl de Heer Jezus mijn zonden heeft vergeven, daarmee verklaart u Zijn Offer krachteloos! Eer Zijn Naam als God en vraag vergeving voor het feit dat u Zijn werk ontkent!
Het "Onze Vader" bid ik dus niet, omdat dit gebed door de Heer Jezus werd gegeven aan hen die de Heilige Geest nog niet hadden ontvangen en dus op OT basis leefden, het was immers nog geen Pinksteren geweest.
 

 

10 minuten geleden zei sjako:

Maar u zei net dat niet meer kan.

Verwart u nu niet mijn woorden met die van de apostel Johannes uit zijn 1e brief:
''Een iegelijk, die uit God geboren is, die doet de zonde niet, want Zijn zaad blijft in hem; en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren.' (1Jh.3:9)

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fritsie:

Wie desondanks toch nog door de duivel wordt verleid, laat zich direct reinigen volgens de woorden van de Heer Jezus in Joh.13:10 en 15:3.

Met of zonder schuldbelijdenis?

14 minuten geleden zei Fritsie:

Behalve uw tekst, heeft de apostel Johannes ook nog geschreven: 'Een iegelijk, die uit God geboren is, die doet de zonde niet, want Zijn zaad blijft in hem; en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren.'
Ook dit is beslist haalbaar, maar dan wel voor die volgelingen van de Heer Jezus die gedoopt zijn met de Heilige Geest van God en in navolging van Hem de charismata praktiseren.

De nieuwe mens die uit God geboren is kan niet zondigen. Daarom ben ik ook van mening dat de wedergeboren mens twee naturen bezit. Een van die naturen zou charismata met dwanghandelingen kunnen verwarren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Met of zonder schuldbelijdenis? 

Met. Als je kleur bekent, kun je beter zien waar nog 'gewassen' moet worden.

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Daarom ben ik ook van mening dat de wedergeboren mens twee naturen bezit.

Ik houd het op één, mede door 1Cor.6:17.

Dan lees ik in de King James:

'But he that is joined unto the Lord is one spirit.'

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Een van die naturen zou charismata met dwanghandelingen kunnen verwarren. 

Dwanghandelingen, charismatische beweging, enz.enz. allemaal onzuiver dus in de kliko!

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fritsie:

U zegt dat ik nog steeds een zondaar ben terwijl de Heer Jezus mijn zonden heeft vergeven, daarmee verklaart u Zijn Offer krachteloos!

Ik zeg toch ook niet dat je zonden niet worden vergeven, maar dat wilt niet zeggen dat je niet kunt zondigen. Dat is mijn punt. Als je steelt maak je toch echt een zonde. Maar dat wil nog niet zeggen dat je zo maar mag stelen, ik zeg maar wat. In een andere post heb ik een tekst gegeven waaruit blijkt dat wanneer je met opzet zondigt,  bijv steelt, en je hebt er geen berouw van, dat er dan geen slachtoffer over blijft. Maw deze zonden worden niet vergeven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid