Spring naar bijdragen
Trajecto

Het probleem kindermisbruik

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Mullog:

Je focust heel erg op pedo's, maar het is natuurlijk, ook in zijn algemeenheid, breder dan dat.

Klopt, maar aangezien dit topic over kindermisbruik gaat, leek het mij gepast om nu inderdaad even in te zoomen op pedo's. En ik heb het idee dat kindermisbruik en pedofilie in het algemeen zo'n heftig en beladen onderwerp is, dat als we het kunnen accepteren dat zij die kring mensen om zich heen nodig hebben en die deskundige hulp, het met andere misdadigers (in wording) dan ook "wel goed zal komen."

bewerkt door Robert Frans

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Mullog:

Begrijp ik nu goed dat zelfs ouderlingen bij jullie niet opgeleid zijn om de waarheid te onderkennen. Als dat als het geval is weet het klootjesvolk natuurlijk helemaal al niet wat de waarheid is. De consequenties van deze opmerking zijn nauwelijks te bevatten! 

Het zijn geen professionele rechercheurs en dat erkennen ze ook.

19 uur geleden zei Dat beloof ik:

Een  misbruiker wordt uit de JG gezet (mag ik hopen) en er zal dus nooit een nieuwe gemeente op de hoogte worden gesteld.

Dat eerste wel, dat tweede niet. Weet niet of er een lijst of zo is, maar ik denk dat de andere gemeente met de vorige gemeente contact op zal nemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Robert Frans:

Klopt, maar aangezien dit topic over kindermisbruik gaat, leek het mij gepast om nu inderdaad even in te zoomen op pedo's. En ik heb het idee dat kindermisbruik en pedofilie in het algemeen zo'n heftig en beladen onderwerp is, dat als we het kunnen accepteren dat zij die kring mensen om zich heen nodig hebben en die deskundige hulp, het met andere misdadigers (in wording) dan ook "wel goed zal komen."

Die cirkelmethode is niet bepaald zaligmakend hoor. Heb zelf ook eens van zo'n cirkel deel uitgemaakt en ik moet zeggen dat het een ronduit frustrerende ervaring was. Het wordt gebracht als het ei van Columbus, maar dat is het niet. De aard en drang blijft nu eenmaal vaak bij pedo's; dat laat zo'n cirkel niet verdwijnen. Cirkels zijn hooguit een methode om iemand in de gaten te houden, niet meer dan dat. En het lukt nooit om iemand 24/7 in de gaten te houden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Die cirkelmethode is niet bepaald zaligmakend hoor. Heb zelf ook eens van zo'n cirkel deel uitgemaakt en ik moet zeggen dat het een ronduit frustrerende ervaring was. Het wordt gebracht als het ei van Columbus, maar dat is het niet. De aard en drang blijft nu eenmaal vaak bij pedo's; dat laat zo'n cirkel niet verdwijnen. Cirkels zijn hooguit een methode om iemand in de gaten te houden, niet meer dan dat. En het lukt nooit om iemand 24/7 in de gaten te houden.

Allereerst: mooi en dapper dat je het geprobeerd hebt. Dat verdiend wat mij betreft een groot compliment en jouw ervaringen zijn mijns inziens dan ook erg waardevol in dit soort discussies.
Ik kan dan ook goed begrijpen dat het inderdaad niet zaligmakend is. Het blijft hele nare, complexe en gevoelige materie en ik had dan ook al begrepen dat zo'n cirkel vooral bedoeld was ter preventie en niet ter genezing. Maar het is misschien wel het begin van iets wat in de buurt komt van een betere oplossing.

Mijn reactie was dan ook vooral gericht op het geheel buitensluiten van een pedo. Als een misbruikende JG uitgesloten wordt, dan is de kans vrij aanzienlijk dat hij zijn hele sociale netwerk kwijtraakt. De meeste JG hebben namelijk voornamelijk tot vrijwel uitsluitend mede-JG als familie en vrienden en ook JG buiten die naastenkring worden geacht hem volstrekt te negeren.
Nu zal een pedo die niet-JG is natuurlijk ook veel van zijn netwerk kwijtraken, want bijna niemand zal vriendschap willen onderhouden met een pedo, maar bij de JG is die uitsluiting ook echt geformaliseerd en vrijwel onvoorwaardelijk.
En dat kan wel degelijk gevaarlijk zijn, omdat zo iemand dan geheel uit het zicht raakt en in het verborgene zijn verderfelijke gang kan gaan. Daarom moet er mijns inziens wel iets zijn waardoor hij voor zover mogelijk zichtbaar en kenbaar blijft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid