Spring naar bijdragen

Aanwezigheidaspect, niet morgen maar nu


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Bepaalde zaken niet in beschouwing hebbende genomen moeten wij concluderen dat we een bijna juiste voorspelling hebben geproduceerd. Deze voorspelling is echter van vele malen beter kwaliteit dan al die andere zogenaamde eindtijdvoorspellers.

Veel jubeljargon, het is wat het is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 250
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het Koninkrijk is erg dichtbij!   

En het Koninkrijk is nu nog net zo dichtbij als toen.

@Willempie, Waarom wil je het zo graag, om de goede redenen of omdat het leven te moeilijk is. Maar als het leven een gift is mag je leven voluit!! Leven en genieten van óók de mooie dingen, een

Zojuist zei Gaitema:

We worden opgenomen en gaan in de lucht Jezus te gemoed. De gedachte dat Jezus niet terug komt wat jij voorstaat is niet evangelisch, niet gereformeerd en ook niet katholiek.

Het lijkt op een auto-immuunziekte, steeds verder duwen wat gisteren vergeten is.

Zojuist zei Kaasjeskruid:

Gepruts van de bovenste plank, laat het daar maar liggen.

Het wordt erger met de minuut, terug naar af.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

De onopgeloste disharmonieën in karakter en gezindheid der ouders zetten zich voort in het kind en vormen diens lijdensgeschiedenis. (Nietzsche)

Van dat denken ben ik maar afgestapt. Is ook beter voor de gezondheid van me pa.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus komt terug. Dat nu Kaasjeskruid denkt dat Jezus niet meer terug komt en onze immitatiechristen TTC voedt in het beeld dat Jezus niet terug zal komen doet niets af aan de werkelijkheid dat Jezus spoedig zal terug komen en er buiten Hem niets ondernomen kan worden om de wereld te redden. De wereld is al verloren. Het is een vaststaande feit, genoteerd in Gods grote boek.

3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Als symptoom van een symptoom.

Jij kiest in de eindtijdsdiscussie al weer partij voor de dwaalleraar die beweerd dat Jezus nooit zal terugkomen en zet mij bewust de voet dwars. Zo verzet jij je tegen Jezus zelf.

Ik zal verder zwijgen en niet meer deelnemen aan dit topic. Stik maar in jullie dwalingen.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Gaitema:

Jezus komt terug. Dat nu Kaasjeskruid denkt dat Jezus niet meer terug komt en onze immitatiechristen TTC voedt in het beeld dat Jezus niet terug zal komen doet niets af aan de werkelijkheid dat Jezus spoedig zal terug komen en er buiten Hem niets ondernomen kan worden om de wereld te redden. De wereld is al verloren. Het is een vaststaande feit, genoteerd in Gods grote boek. Jij kiest in de eindtijdsdiscussie al weer partij voor de dwaalleraar die beweerd dat Jezus nooit zal terugkomen en zet mij bewust de voet dwars. Zo verzet jij je tegen Jezus zelf. Ik zal verder zwijgen en niet meer deelnemen aan dit topic. Stik maar in jullie dwalingen.

Onwaarschijnlijk is het, het aanwezigheidsaspect alweer netjes verdreven.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Gaitema:

Dat nu Kaasjeskruid denkt dat Jezus niet meer terug komt

Geen idee hoe dat denkbeeld bij jou heeft postgevat.

51 minuten geleden zei Gaitema:

Jij kiest in de eindtijdsdiscussie al weer partij voor de dwaalleraar die beweerd dat Jezus nooit zal terugkomen en zet mij bewust de voet dwars. Zo verzet jij je tegen Jezus zelf.

Ik zal verder zwijgen en niet meer deelnemen aan dit topic. Stik maar in jullie dwalingen.

Wij delen gewoon niet hetzelfde gevoel voor humor en ik heb geenszins de intentie om jou een voet dwars te zetten. Een subjectieve aangelegenheid die ontaard in het de ander betichten van dwaalleerventilatie, het maakt me haast huiverig om dit middel in te zetten.  Maak je niet zo druk Gaitema en laat wat je geloofd niet afhangen van anderen.

1 uur geleden zei Gaitema:

Jezus komt terug.

Zo is dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe moeilijk het allemaal kan zijn.

De huidige vervulling van het Koninkrijk werd door Jezus gezien als voorlopige voorsmaak van een grotere, toekomstige werkelijkheid. Het toekomstige aspect van het Koninkrijk is het geloof in een toekomstige post-apocalyptische toepassing van theocratische macht van God. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Wij delen gewoon niet hetzelfde gevoel voor humor en ik heb geenszins de intentie om jou een voet dwars te zetten. Een subjectieve aangelegenheid die ontaard in het de ander betichten van dwaalleerventilatie, het maakt me haast huiverig om dit middel in te zetten.  Maak je niet zo druk Gaitema en laat wat je geloofd niet afhangen van anderen.

Oké, dan had ik het verkeerd opgevat. Mijn excuus 

3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Zo is dat.

Gelukkig :)

1 uur geleden zei TTC:

Hoe moeilijk het allemaal kan zijn.

De huidige vervulling van het Koninkrijk werd door Jezus gezien als voorlopige voorsmaak van een grotere, toekomstige werkelijkheid. Het toekomstige aspect van het Koninkrijk is het geloof in een toekomstige post-apocalyptische toepassing van theocratische macht van God. (bron)

Goed, waarom beleid je niet gewoon dat Jezus terug komt en dat je wel zal zien hoe dat zal gaan en word je een uitgesproken christen? Het is het beste wat je kan doen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Gaitema:

Goed, waarom beleid je niet gewoon dat Jezus terug komt en dat je wel zal zien hoe dat zal gaan en word je een uitgesproken christen? Het is het beste wat je kan doen :)

Jezus is nooit weggeweest, geloven in een kwalijke misgeboorte lijkt me iets anders.

De laagste eon, Sophia, ook wel Pistis Sophia, wil uit zichzelf iets voortbrengen zonder de wetenschap van haar paargenoot en de vader. Dat heeft een misgeboorte tot gevolg. Die wordt door Sophia buiten het pleroma gestoten. Het is de Demiurg, ook wel Jaldabaoth genaamd. In de gnostiek wordt die vereenzelvigd met JHWH, de Hebreeuwse God van het Oude Testament. Hij heeft veel kracht aan zijn moeder onttrokken en dat stelt hem in staat de wereld en de mens te scheppen. (bron)

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei TTC:

Jezus is nooit weggeweest, geloven in een kwalijke misgeboorte lijkt me iets anders.

De laagste eon, Sophia, ook wel Pistis Sophia, wil uit zichzelf iets voortbrengen zonder de wetenschap van haar paargenoot en de vader. Dat heeft een misgeboorte tot gevolg. Die wordt door Sophia buiten het pleroma gestoten. Het is de Demiurg, ook wel Jaldabaoth genaamd. In de gnostiek wordt die vereenzelvigd met JHWH, de Hebreeuwse God van het Oude Testament. Hij heeft veel kracht aan zijn moeder onttrokken en dat stelt hem in staat de wereld en de mens te scheppen. (bron)

Ja als dan weer dit zegt, snap ik wel dat je tegen mijn Kerk gekant bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Ja, onze kerk.

Er worden verschillende betekenissen aan gegeven, van boosaardig tot dwaas. 

In het orthodoxe christendom was het kwaad in de wereld een gevolg van de zondeval van de eerste mensen. In het gnostische christendom was de scheppergod, de demiurg, verantwoordelijk voor alle onheil. In de diverse gnostische stromingen kan de demiurg wel een wat andere hoedanigheid hebben. In het sethianisme was de demiurg een boosaardig wezen met slechte eigenschappen en kwade bedoelingen. In het valentinianisme is de demiurg niet een echt slecht of echt goed wezen. In de valentiniaanse constructies is de demiurg meer een dwaas, die nu eenmaal een rol heeft te spelen in het proces dat uiteindelijk moet leiden tot herstel van de breuk in het pleroma en de verlossing van de mensheid. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites

De waarheid is dat we in navolging van satan, Adam en Eva ook in zonde vervallen zijn. Daarvoor stierf Jezus aan het kruis. 

In onze gemeente hebben we daarom vandaag nog het avondmaal gevierd. We mochten als leden allemaal Bijbelteksten opnoemen dat ons deed denken aan het avondmaal en het nieuwe leven dat we van Jezus hebben ontvangen. Het was een gezegende dienst. 

 

 

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Gaitema:

De waarheid is dat we in navolging van satan, Adam en Eva ook in zonde vervallen zijn. Daarvoor stierf Jezus aan het kruis. In onze gemeente hebben we daarom vandaag nog het avondmaal gevierd. We mochten als leden allemaal Bijbelteksten opnoemen dat ons deed denken aan het avondmaal en het nieuwe leven dat we van Jezus hebben ontvangen. Het was een gezegende dienst. 

Dan ben je ook klaar om Satan te gaan vangen wellicht?

Gnostische bewegingen meer in het algemeen geloven niet in één God, maar in twee goden. Een volmaakte hoogste God, die alleen door Jezus kan worden geopenbaard. Die God wordt in de gnostische literatuur vaak aangeduid als de Vader, het Al, de Onbenoembare, de Onuitsprekelijke en is onkenbaar en niet te bevatten. Voor zover er al iets over Hem gezegd kan worden is dat alleen in termen van negatieve theologie, het trachten te benoemen wat Hij niet is. Daarnaast is er een godheid, de demiurg, die de schepper is van de wereld zoals die wij kennen. Die god wordt in de gnostiek geïdentificeerd met de god van het Oude Testament. Ook gnostische christenen waren ervan overtuigd dat de wereld onvolmaakt en boosaardig was. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Dan ben je ook klaar om Satan te gaan vangen wellicht?

Wil je wel eens stoppen met deze bespottelijke lasterlijke opmerkingen?

Citaat

Gnostische bewegingen meer in het algemeen geloven niet in één God, maar in twee goden. Een volmaakte hoogste God, die alleen door Jezus kan worden geopenbaard. Die God wordt in de gnostische literatuur vaak aangeduid als de Vader, het Al, de Onbenoembare, de Onuitsprekelijke en is onkenbaar en niet te bevatten. Voor zover er al iets over Hem gezegd kan worden is dat alleen in termen van negatieve theologie, het trachten te benoemen wat Hij niet is. Daarnaast is er een godheid, de demiurg, die de schepper is van de wereld zoals die wij kennen. Die god wordt in de gnostiek geïdentificeerd met de god van het Oude Testament. Ook gnostische christenen waren ervan overtuigd dat de wereld onvolmaakt en boosaardig was. (bron)

Je hebt er niks aan om de zelfbedachte kolder van die gnostische lieden te geloven, die het ware christendom vijandig gezind waren en ook het loodje hebben gelegd.

deze tekst noemde ik eerst in de dienst vandaag:

EFEZE 2 vers 10 Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus tot goede werken, welke God voorbereid heeft,

en Johannes 6:

35 En Jezus zei tegen hen: Ik ben het Brood des levens;  wie tot Mij komt, zal beslist geen honger hebben, en wie in Mij gelooft, zal nooit meer dorst hebben. (HST)

Dit kende die gnostische aanhangers niet. Ze leden geestelijk dorst en honger omdat ze zichzelf niet konden verlossen. Daarom is het geloof ook gestorven.  

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Wil je wel eens stoppen met deze bespottelijke lasterlijke opmerkingen?

Je hebt net een nieuw leven gekregen van de hoogste god, waarom zou je dan nog wachten? 

4 minuten geleden zei Gaitema:

Daarom is het geloof ook gestorven.

Uitgemoord staat misschien beter?

Vanaf de vierde eeuw werd hun situatie meer precair. Tijdens het bewind van Constantijn de Grote (280-337) kreeg het georganiseerde orthodoxe christendom aanzienlijke privileges. Tijdens het bewind van Theodosius I (346-395) werd dit de staatsgodsdienst. Vanaf 392 werd een harde lijn van vervolging ingezet en werden groepen als de valentinianen in feite gelijk gesteld met heidenen en vervolgd. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

Je hebt net een nieuw leven gekregen van de hoogste god, waarom zou je dan nog wachten? 

Je weet donders goed wat ik bedoel. Dit is de laatste waarschuwing. Wil je een serieus gesprek met me, dan dien je respectvol met me om te gaan, anders ga ik je negeren. 

Citaat

Uitgemoord staat misschien beter?

Alle christenen zijn door de eeuwen heen in grote getalen uitgemoord, maar de ware God openbaarde zich telkens weer aan nieuwe mensen en daarom is het ware christendom nooit uitgeroeid. En dit christendom is geen denominatie met een naam. 

Citaat

Vanaf de vierde eeuw werd hun situatie meer precair. Tijdens het bewind van Constantijn de Grote (280-337) kreeg het georganiseerde orthodoxe christendom aanzienlijke privileges. Tijdens het bewind van Theodosius I (346-395) werd dit de staatsgodsdienst. Vanaf 392 werd een harde lijn van vervolging ingezet en werden groepen als de valentinianen in feite gelijk gesteld met heidenen en vervolgd. (bron)

Ook de ware christenen zijn net zo hard vervolgd en zij hebben nog nooit een denominatie gehad. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Gaitema:

Je weet donders goed wat ik bedoel. Dit is de laatste waarschuwing. Wil je een serieus gesprek met me, dan dien je respectvol met me om te gaan, anders ga ik je negeren. Alle christenen zijn door de eeuwen heen in grote getalen uitgemoord, maar de ware God openbaarde zich telkens weer aan nieuwe mensen en daarom is het ware christendom nooit uitgeroeid. En dit christendom is geen denominatie met een naam. Ook de ware christenen zijn net zo hard vervolgd en zij hebben nog nooit een denominatie gehad. 

Met je eens, op die manier wordt het steeds duidelijker wat er met die Demiurg bedoeld wordt, het is een pad van verschrikking en moorden. Het mag duidelijk zijn dat dit niet onze god is, zeer verhelderend is het.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid