Spring naar bijdragen

Aanwezigheidaspect, niet morgen maar nu


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 250
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het Koninkrijk is erg dichtbij!   

En het Koninkrijk is nu nog net zo dichtbij als toen.

@Willempie, Waarom wil je het zo graag, om de goede redenen of omdat het leven te moeilijk is. Maar als het leven een gift is mag je leven voluit!! Leven en genieten van óók de mooie dingen, een

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Ik leg de vinger bij reële entiteiten.

Sofia ligt aan de basis van de Demiurg die op zich de dwaasheid in stand zou houden, met als optie om ons hiervan te verlossen.

In grote lijnen volgt het verhaal in de Valentiniaanse verhandeling de gebruikelijke mythologische kaders. Er is sprake van een breuk in de volmaaktheid van het pleroma door het handelen van het jongste eon Sophia (Wijsheid), die het onmogelijke wil door een poging de onkenbaarheid van de niet te bevatten Vader te doorgronden. Het gevolg is de val Sophia uit het pleroma en de gebruikelijke keten van gebeurtenissen van het ontstaan van een demiurg, de schepping van de materiële wereld en de stoffelijke mens, de verlossing en het herstel van de eenheid van het pleroma. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Tja, toch werkt dit topic voor mij verhelderend. Ik weet nu eindelijk wat TTC's inspiratiebron is.

Ja, soms zou je willen dat die Nag Hammadi geschriften nooit waren gevonden. De vroege kerk heeft er niet voor niks afstand van genomen. Er staat me een partij onzin in. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Ja, soms zou je willen dat die Nag Hammadi geschriften nooit waren gevonden. De vroege kerk heeft er niet voor niks afstand van genomen. Er staat me een partij onzin in. 

Zeer verhelderend, het geeft ook een bredere/diepere kijk op wat je ons altijd tracht te zeggen.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Zeker wel, en sommige dingen zijn blijven hangen in de kerk. Maar je moet het niet als waarheid aannemen

Er valt nu wel veel op z'n plaats, de Demiurg tracht het Goddelijke gevangen te houden waardoor ook het aanwezigheidsaspect belemmerd wordt. Die Demiurg lijkt dus in halve waarheden te spreken waardoor alles in de toekomst geprojecteerd wordt. 

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

het beste opgedemiurgd kan worden. Hoe ga je hem vangen?

Die Demiurg vangt zichzelf wel, het wordt nu veel eenvoudiger om dat te doorzien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ja, hey jij komt met: Waar blijft die eenvoud?

De Demiurg zal zich daar wellicht sterk tegen verzetten waardoor complete chaos de uitkomst kan worden, dit idee wordt ook bekrachtigd waardoor angst en polarisatie in de hand gewerkt worden. Toch eenvoudig?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

De Demiurg zal zich daar wellicht sterk tegen verzetten waardoor complete chaos de uitkomst kan worden, dit idee wordt ook bekrachtigd waardoor angst en polarisatie in de hand gewerkt worden. Toch eenvoudig?

Dat is een beschrijving van een proces voorgaand aan de gevangenneming. Daar doel ik niet op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Uitgaand van dat scenario, hoe gaat de wereld er daarna uitzien? Geeft de Demiurg daar een antwoord op?

Geen idee, maar ook geen antwoord op de vraag. Tenzij met een wedervraag, echter vind ik deze ontwijkend van aard. Kan de demiurg daar antwoord op geven na zijn gevangenneming?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Geen idee, maar ook geen antwoord op de vraag. Tenzij met een wedervraag, echter vind ik deze ontwijkend van aard. Kan de demiurg daar antwoord op geven na zijn gevangenneming?

Het aanwezigheidsaspect stelt dat mensen daar vandaag al mee bezig zijn, op verschillende fronten wordt hieraan gewerkt. De voorbeelden zijn legio maar dat zal door de Demiurg ondermijnd worden, het is steeds dezelfde strategie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Het aanwezigheidsaspect stelt dat mensen daar vandaag al mee bezig zijn, op verschillende fronten wordt hieraan gewerkt. De voorbeelden zijn legio maar dat zal door de Demiurg ondermijnd worden, het is steeds dezelfde strategie.

Ok, nou succes met demiurg vangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Dat is het idee van Sjako, we weten nog altijd niet hoe dat zal gebeuren. Correctie, dat is voor Gods Leger.

En de mensen dan waar je op doelt in je bericht:

6 minuten geleden zei TTC:

Het aanwezigheidsaspect stelt dat mensen daar vandaag al mee bezig zijn, op verschillende fronten wordt hieraan gewerkt.

Zo lezend kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat deze mensen al klaar zijn met werken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid