Spring naar bijdragen

De dood, eis van God of van de duivel?


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Mullog:

Blijkbaar moest er ook van een "boom des levens" gegeten worden om niet dood te gaan. Wat heeft het voor nut om die boom in het paradijs te zetten als er geen dood bekend is? Deze zinnen hebben alleen maar zin als Adam van de "boom des levens" moest eten om niet dood te gaan (Eva natuurlijk ook). Met als implicatie dat Adam ook gewoon sterfelijk was en zijn leven alleen kon verlengen door actie te ondernemen (Eva natuurlijk ook).  

Ik denk dat zolang die boom bereikbaar was voor mensen eeuwig leven mogelijk was. Je hoefde er niet perse van te eten. Als het Paradijs over de hele wereld was verspreid, wat de bedoeling was, dat zouden mensen van de andere kant van de wereld niet bij die boom kunnen. Dus ik denk dat die allereerst een symbolische waarde had. Dat laatste klopt, Adam en Eva waren in principe sterfelijk, ook voordat ze gezondigd hadden. Alleen God en Jezus na Zijn zoenoffer zijn onsterfelijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 119
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ze vullen elkaar aan, hier is ook heel ons rechtsysteem op gebaseerd. OT God spreekt tot het volk, autoritair (rechtsysteem) oog om oog tand om tand. NT God spreekt als mens tot mens, dus op

Ondanks jouw goede bedoelingen, vraagt God iets heel anders! Niet begeleiden, maar ACTIE: Werp duivelen uit en genees de zieken. Dezelfde Geest die Jezus uit de dood heeft opgewekt (Heilige Geest = Go

Het is het onderwerp. Demonen en dood. Zullen die iets met elkaar te maken kunnen hebben? Of geloof je dat ze mens zal sterven, en niet eeuwig zal leven? Dood is iets ongewoons. Dat mensen het gewoon

9 minuten geleden zei Fritsie:

De demonen bevinden zich niet enkel in de macht van de dood, ze zijn actief op de hele aarde, omringen alle mensen en dringen bij hen binnen, tenzij een mens is gedoopt met de Heilige Geest en God Zelf dus in die persoon aanwezig is. Dit geeft ook het enorme belang aan van de doop door de Heer Jezus met de Heilige Geest.

Ownee, daar gaan we weer te poltergeisten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fritsie:

Duidelijk niet, de goede Olijfboom is Christus Jezus. Op Hem worden de takken ingeënt, daarna is er namelijk geen verschil meer tussen 'Jood' en 'heiden'.

Jij verwart het volgens mij met het lichaam van Jezus, de Gemeente. Dat laatste klopt dan weer wel. Samen vormen ze een nieuwe boom, het Israël Gods.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat geloof ik, echter wel door eigen toedoen.

De duivel is de rover en de moordenaar, niet u of ik jegens onszelf. U kunt zich alleen veilig weten indien Gods Geest in u woont. Daarvan geeft u dan getuigenis door lichamelijke onderdompeling in water en het gebruik van de gave Gods.

bewerkt door Fritsie
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Fritsie:

De demonen bevinden zich niet enkel in de macht van de dood, ze zijn actief op de hele aarde, omringen alle mensen en dringen bij hen binnen, tenzij een mens is gedoopt met de Heilige Geest en God Zelf dus in die persoon aanwezig is. Dit geeft ook het enorme belang aan van de doop door de Heer Jezus met de Heilige Geest.

En juist hierom is het van groot belang in te zien dat de Heilige Geest God is en, dat de mens een geest is en een lichaam en een ziel heeft. Er zijn groeperingen die de doop met de Heilige Geest ontkennen. Er zijn zelfs groeperingen die de wedergeboorte ontkennen. Een Christen is per definitie wedergeboren. Iemand die niet wedergeboren is, is geen Christen.

Zojuist zei Kaasjeskruid:

Je laat je roven, eigen schuld dikke bult. Je had beter kunnen weten.

Op zich klopt dit wel. Maar ook nu laat je veel liggen. Wat is onze opdracht? Verkondig het evangelie, genees de zieken en drijf demonen uit. Waarom moeten we nog over schuld spreken als het Koninkrijk nabij is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:

Jij verwart het volgens mij met het lichaam van Jezus, de Gemeente. Dat laatste klopt dan weer wel. Samen vormen ze een nieuwe boom, het Israël Gods. 

Het begint u te dagen zie ik, ga zo door. Maar er is geen verwarring: De Heer Jezus en Zijn Gemeente zijn één geheel, net zoals de Olijfboom met Zijn takken ook één geheel is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei WdG:

En juist hierom is het van groot belang in te zien dat de Heilige Geest God is en, dat de mens een geest is en een lichaam en een ziel heeft. Er zijn groeperingen die de doop met de Heilige Geest ontkennen. Er zijn zelfs groeperingen die de wedergeboorte ontkennen. Een Christen is per definitie wedergeboren. Iemand die niet wedergeboren is, is geen Christen.

Zo zijn er ook die de doop met de Heilige Geest scheiden van de wedergeboorte, maar mensen zonder de Heilige Geest toch broeder durven noemen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

maar mensen zonder de Heilige Geest toch broeder durven noemen. 

Wie zelfs dat durft te doen, die moet wel zonder enige angst zijn!  'Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan.'  (Mt.25:40)                        Wat dacht u, dat 'broeders' alleen betrekking heeft op met de Heilige Geest gedoopte mensen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fritsie:

'Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan.'  (Mt.25:40)                        Wat dacht u, dat 'broeders' alleen betrekking heeft op met de Heilige Geest gedoopte mensen?

Ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:
3 minuten geleden zei Fritsie:

'Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan.'  (Mt.25:40)                        Wat dacht u, dat 'broeders' alleen betrekking heeft op met de Heilige Geest gedoopte mensen?

Ja.

|:(

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Hermanos:

Het concept "simpele wedergeboorte" is mij niet bekend.

Welk woord begrijp je niet? simpel? wedergeboorte? Een mens kan voor Christus kiezen. Wanneer iemand in zijn of haar hart Christus als God en Verlosser aanvaardt, is die persoon wedergeboren. Heel eenvoudig. Wat wil je verder weten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei WdG:

Welk woord begrijp je niet? simpel? wedergeboorte? Een mens kan voor Christus kiezen. Wanneer iemand in zijn of haar hart Christus als God en Verlosser aanvaardt, is die persoon wedergeboren. Heel eenvoudig. Wat wil je verder weten?

Waarom jij vind dat bij de wedergeboorte geen bezetting door Heilige Geest plaatsvind. Dat antwoord zou je hier kunnen formuleren:

 

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fritsie:

Het begint u te dagen zie ik, ga zo door. Maar er is geen verwarring: De Heer Jezus en Zijn Gemeente zijn één geheel, net zoals de Olijfboom met Zijn takken ook één geheel is.

Maar hoe kan je nu takken afbreken van Christus? Heel het hoofdstuk gaat zo'n beetje over Israël. Van het afvallige Joodse volk kan je wel takken we breken en andere, heidense takken uit de volken, ervoor in de plaats zetten. Zo kunnen de volken ook tot Gods volk gaan behoren. Samen vormen ze het geestelijke Israël. Getrouwe Joden, die Jezus aannemen, en de getrouwe Joden van voor Christus zijn de oorspronkelijke olijfboom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid