Spring naar bijdragen

Gaven van de Heilige Geest


Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei Lobke:

Nee Gaitema, je krijgt geen bagger over je heen omdat je wonderen meemaakt, maar omdat die wonderen nooit gezien mogen worden, we moeten het gewoon geloven omdat jullie het zeggen.

Inderdaad, jullie mogen getuigen maar laten ons geen getuigen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gaven van de Geest? Geloof is een gave, onderscheiden van geesten is een gave, en genezing, en al het goede is een gave van God. Gebed is ook een gave, uit dezelfde Geest die geneest kan je bidden voo

Dan is het niet beter vertaald, 1Cor.12:1 begint met 'de geestelijke gaven'. Bovendien zou door "gaven van genade" de nadruk anders liggen.

@Gaitema, Het is duidelijk!! Jij hebt je punt gemaakt en anderen (waaronder ik) denken daar anders over.  Dat moet kunnen op een forum!! We kunnen elkaar niet allemaal naar de mond praten. Als je

16 minuten geleden zei Lobke:

Nee Gaitema, je krijgt geen bagger over je heen omdat je wonderen meemaakt, maar omdat die wonderen nooit gezien mogen worden, we moeten het gewoon geloven omdat jullie het zeggen. Ik kan hier wel van alles beweren, als mij dan gevraagd wordt of ik er informatie over heb en ik negeer dat dan is het logisch dat er kritiek komt. Kritiek is geen bagger!

Ach eigenlijk verlenen jullie atheïsten een dienst; christenen die Joden haters zijn (jij niet) liefdeloos en wonderen opeisen zonder enig bewijs daar word ik niet jaloers op. Ik denk ook aan de meelezers.

Uit jouw reactie bespeur ik dat je niet eens geloofd dat christenen die het delen het werkelijk meegemaakt hebben. Je geloofd dat ze het uit hun duim zuigen. Ik heb jou nog nooit, werkelijk nooit positief erop zien reageren. Je beantwoord mijn vragen over wat de bijbel er over zegt ook struktueel niet. Maar dat verbaast me ook niet, want je geloofd de bijbel ook al niet meer.

6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Inderdaad, jullie mogen getuigen maar laten ons geen getuigen zijn.

Jij verplicht ons te getuigen en dwingt ons open te zijn over wat we geloven. Ik heb de afgelopen jaren extreem veel gedeeld van wat ik mee gemaakt heb en nog nooit vruchtbare reacties erop gezien. Het is hier werkelijk geen akker ervoor om op te zaaien.

25 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ow, vandaar dat die genezen blinde en al die anderen aan het fluisteren waren... De genezen blinde getuigde wat mij betreft toch van wat meer lef toen hij herhaaldijk werd gedaagd voor de farizeeën. https://www.statenvertaling.net/bijbel/joha/9.html

Jezus getuigde zelf tegen over ongelovigen alleen met: het teken van Jona.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Gaitema:

Jij verplicht ons te getuigen en dwingt ons open te zijn over wat we geloven. Ik heb de afgelopen jaren extreem veel gedeeld van wat ik mee gemaakt heb en nog nooit vruchtbare reacties erop gezien. Het is hier werkelijk geen akker ervoor om op te zaaien.

Ik verplicht jou helemaal nergens toe. Ik verwacht het, dat is een geheel andere kwestie. De akker is de wereld en is niet overal even mooi.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Lobke:

@WdG,

Als dit werkelijk gebeurd was had je het niet alleen vermeld maar ook het ziekenhuis, de reacties in kranten en medische tijdschriften. Inderdaad er lezen hier ook mensen mee, misschien zou je je daar meer van bewust mogen zijn. Ook gelovigen die niets kunnen met zulke verhalen. Je maakt van geloof een genezingscircus waar geen bewijs voor nodig is. Trouwens; de ouders accepteren de dood/ziekte niet? Wat ik begrijp, want welke ouder wil zijn kind verliezen? Maar bepaald God dat niet in jouw visie? 

Weet je jouw manier van obsessief met genezingen bezig zijn vervreemd van geloven. Het maakbare geloof; het staat ons niet aan dat men ziek is dus.....

Jezus is onze Verlosser, onze Geneesheer, onze Beste Vriend, onze God. Aan jou dit te geloven of niet. God geeft, maar, satan neemt, steelt en verwoest. Er zijn mensen die dat niet accepteren en in de autoriteit van Christus staan, omdat ze beseffen dat Dezelfde Geest die Jezus uit de dood heeft laten opstaan IN hun woont! Alle eer komt uitsluitend Jezus toe. Niks van mijzelf, maar alles van HEM.

Inderdaad, het is werkelijk gebeurd.

30 minuten geleden zei Lobke:

Nee Gaitema, je krijgt geen bagger over je heen omdat je wonderen meemaakt, maar omdat die wonderen nooit gezien mogen worden, we moeten het gewoon geloven omdat jullie het zeggen. Ik kan hier wel van alles beweren, als mij dan gevraagd wordt of ik er informatie over heb en ik negeer dat dan is het logisch dat er kritiek komt. Kritiek is geen bagger!

Wat een onzin, Lobke. Vanwaar deze spot? De wonderen mogen wel degelijk gezien worden. Misschien tijd je ogen eens te openen?

13 minuten geleden zei Gaitema:

Uit jouw reactie bespeur ik dat je niet eens geloofd dat christenen die het delen het werkelijk meegemaakt hebben. Je geloofd dat ze het uit hun duim zuigen. Ik heb jou nog nooit, werkelijk nooit positief erop zien reageren. Je beantwoord mijn vragen over wat de bijbel er over zegt ook struktueel niet. Maar dat verbaast me ook niet, want je geloofd de bijbel ook al niet meer.

Jij verplicht ons te getuigen en dwingt ons open te zijn over wat we geloven. Ik heb de afgelopen jaren extreem veel gedeeld van wat ik mee gemaakt heb en nog nooit vruchtbare reacties erop gezien. Het is hier werkelijk geen akker ervoor om op te zaaien.

Jezus getuigde zelf tegen over ongelovigen alleen met: het teken van Jona.

En, er waren plaatsen waar Jezus maar weinigen de handen op kon leggen.... Je hebt helemaal gelijk, Gaitema: je ontvangt geen kritiek, maar ordinaire spot.

5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik verplicht jou helemaal nergens toe. Ik verwacht het, dat is een geheel andere kwestie. De akker is de wereld en is niet overal even mooi.

Ik heb zelfs wel eens mensen doktersraporten laten zien, voor en na een gebed, voor en na de genezing, inclusief de verklaring van de arts. (veel) mensen geloofden het nog niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Gaitema:

Jezus getuigde zelf tegen over ongelovigen alleen met: het teken van Jona.

Een overvloed van wonderen heeft Jezus gedaan ten opzichte van velen die zeer sceptisch stonden tegenover Zijn werk.

19 minuten geleden zei Gaitema:

Jezus getuigde zelf tegen over ongelovigen alleen met: het teken van Jona.

Jezus die alleen wonderen deed ten opzichte van gelovigen...laat me niet lachen. Die wonderen waren juist bedoeld om ongelovigen te overtuigen.

En het is geschied, toen Jezus geëindigd had Zijn twaalf discipelen bevelen te geven, dat Hij van daar voortging, om te leren en te prediken in hun steden. En Johannes, in de gevangenis gehoord hebbende de werken van Christus, zond twee van zijn discipelen; En zeide tot hem: Zijt Gij Degene, Die komen zou, of verwachten wij een anderen? En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Gaat heen en boodschapt Johannes weder, hetgeen gij hoort en ziet: De blinden worden ziende, en de kreupelen wandelen; de melaatsen worden gereinigd, en de doven horen; de doden worden opgewekt, en den armen wordt het Evangelie verkondigd. (Mat.11:1-5)

Allen gedaan aan alleen mensen die al geloofden... vast.

9 minuten geleden zei WdG:

Ik heb zelfs wel eens mensen doktersraporten laten zien, voor en na een gebed, voor en na de genezing, inclusief de verklaring van de arts. (veel) mensen geloofden het nog niet.

Dat is prima en zeer goed. Blijf dit dan doen en laat het bij de ander om dit bewijsstuk te aanvaarden als bewijs of niet. Praatjesmakers geen kans geven. Zelfs wel eens... dat zou toch de normaalste zaak van de wereld moeten zijn.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Een overvloed van wonderen heeft Jezus gedaan ten opzichte van velen die zeer sceptisch stonden tegenover Zijn werk.

Jezus die alleen wonderen deed ten opzichte van gelovigen...laat me niet lachen. Die wonderen waren juist bedoeld om ongelovigen te overtuigen.

En het is geschied, toen Jezus geëindigd had Zijn twaalf discipelen bevelen te geven, dat Hij van daar voortging, om te leren en te prediken in hun steden. En Johannes, in de gevangenis gehoord hebbende de werken van Christus, zond twee van zijn discipelen; En zeide tot hem: Zijt Gij Degene, Die komen zou, of verwachten wij een anderen? En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Gaat heen en boodschapt Johannes weder, hetgeen gij hoort en ziet: De blinden worden ziende, en de kreupelen wandelen; de melaatsen worden gereinigd, en de doven horen; de doden worden opgewekt, en den armen wordt het Evangelie verkondigd. (Mat.11:1-5)

Allen gedaan aan alleen mensen die al geloofden... vast.

"Uw geloof...." - Je blijft spotten, komt voor je eigen rekening. Ik heb meegemaakt dat iemand uit een rolstoel opstond, wonderbaarlijk genezen na gebed. De dominee wilde niet dat de betreffende vrouw in de gemeente ging getuigen, omdat de gemeente niet geloofde in genezingen en wonderen. De arts van de vrouw heeft het verhaal bevestigd. Nog geloofden sommigen het niet, ondanks het feit dat de genezing zichtbaar was, bewezen was, met verklaring van een arts. Tja, wat wil je nog meer?

Gods Woord is medicijn voor ons vlees! DAT leert de Bijbel ons. Door ZIJN striemen zijn we genezen! DAT leert de Bijbel ons. Je hoeft het niet te geloven. Je kunt er ook je voordeel mee doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei WdG:

"Uw geloof...." - Je blijft spotten, komt voor je eigen rekening. Ik heb meegemaakt dat iemand uit een rolstoel opstond, wonderbaarlijk genezen na gebed. De dominee wilde niet dat de betreffende vrouw in de gemeente ging getuigen, omdat de gemeente niet geloofde in genezingen en wonderen. De arts van de vrouw heeft het verhaal bevestigd. Nog geloofden sommigen het niet, ondanks het feit dat de genezing zichtbaar was, bewezen was, met verklaring van een arts. Tja, wat wil je nog meer?

Wat interesseert mij de conclusie van anderen mochten dezen niet overeenstemmen met die van mij?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is prima en zeer goed. Blijf dit dan doen en laat het bij de ander om dit bewijsstuk te aanvaarden als bewijs of niet. Praatjesmakers geen kans geven. Zelfs wel eens... dat zou toch de normaalste zaak van de wereld moeten zijn.

Het is ook de normaalste zaak van de wereld. Gelukkig maken we ook het omgekeerde mee; dat mensen EN artsen het wel geloven en aannemen. We hebben regelmatig gezien dat operaties niet doorgingen, omdat de patient wonderbaarlijk genezen was.

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Wat interesseert mij de conclusie van anderen mochten dezen niet overeenstemmen met die van mij?

Dat is bekend, Kaasjeskruid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei WdG:

Het is ook de normaalste zaak van de wereld. Gelukkig maken we ook het omgekeerde mee; dat mensen EN artsen het wel geloven en aannemen. We hebben regelmatig gezien dat operaties niet doorgingen, omdat de patient wonderbaarlijk genezen was.

Dat op basis van bewijsstukken meer dan jullie woord. Net zoals de genezingen in het NT door een ieder gecontroleerd konden worden. Aan de ander om daar een conclusie aan te verbinden, echter dat gaat niet als je info achter houdt.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Dat op basis van bewijsstukken meer dan jullie woord. Net zoals de genezingen in het NT door een ieder gecontroleerd konden worden. Aan de ander om daar een conclusie aan te verbinden, echter dat gaat niet als je info achter houdt.

Ik weet niet of ze allemaal gecontroleerd konden worden, misschien wel, misschien niet. Daar is tegenwoordig trouwens ook sprake van. Je kunt een willekeurige genezing pakken, en deze gaan controleren, bijvoorbeeld bij wings of healing. Getuigenissen genoeg, met namen. Mail de betreffende personen, bel ze, bel hun arts. Ik hoop dat je trouwens begrijpt dat het mogelijk niet eens toegestaan is dat in dit forum namen van derden, inclusief gegevens geplaatst worden. Om iets te controleren, mag wel enig initiatief verwacht worden. Controle is heel eenvoudig. Wat ga je ontdekken? Dat er helaas misbruik gemaakt wordt, dat er ook nep-genezingen zijn, dat er sprake is van hoogmoed. Maar, wat je ook gaat ontdekken is dat er tal van feitelijke wonderen en genezingen zijn, dat er wel degelijk uitstekende bedieningen zijn, dat de gaven van de Heilige Geest nog steeds aanwezig zijn. Alles is heel eenvoudig te controleren!

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik verplicht jou helemaal nergens toe. Ik verwacht het, dat is een geheel andere kwestie. De akker is de wereld en is niet overal even mooi.

Als jij zou werken, zou je dan het evangelie delen met jouw collega's, in een overheersend geseculariseerde omgeving? Dus niet in Urk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Ik vind dat je mijn topic drastisch aan het besmeuren bent en tegen Jezus aan het strijden bent. Om mensen als jij deel ik wonderen steeds minder op het forum. Zijn getuigenis bewijst dat er geen plaats voor is om het op het forum te delen en dat hij het me beter persoonlijk had kunnen mailen. 

@Gaitema,

Nergens besmeur ik jouw topic, ik heb het recht om te reageren en om kritiek te hebben. Kritiekloos zonder bewijzen alles voor zoete koek aannemen is dat wat Jezus zou willen?.Nee ik strijd niet tegen Jezus integendeel!  Ik strijd tegen mensen die over wonderen spreken zonder dat ze de moeite nemen met bewijzen te komen. Er zijn al teveel mensen beschadigt door het maakbare geloof van genezingen, de teleurstelling en de hoop wordt de grond in geboord als men niet geneest.  

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Gaitema:

Als jij zou werken, zou je dan het evangelie delen met jouw collega's, in een overheersend geseculariseerde omgeving? Dus niet in Urk.

En als ze u niet zullen ontvangen, vertrek dan uit die stad en schud ook het stof af van uw voeten, tot een getuigenis tegen hen. Er zijn dus mensen die jou niet willen ontvangen, Gaitema. Sla het stof van je schoenen. En, weet je wat opvallend is? Lees verder in Lukas:

Zij vertrokken en reisden door alle dorpen, en zij verkondigden het Evangelie en genazen overal de zieken.

Er moet toch wel geloof aanwezig zijn geweest, ofwel bij degene die uitgezonden werden, of bij de zieken, of bij beide. En, was iedereen gelovig? Nee, zeker niet. Het is een hele eenvoudige opdracht: genees de zieken. En, het probleem? Er zijn mensen die niet willen geloven, niet willen ontvangen. God is met jullie, Gaitema. Laat je niet ontmoedigen! Wat er ook gebeurt, jullie zijn nooit alleen. En, willen mensen je niet? Sla het stof van de schoenen!

3 minuten geleden zei Lobke:

@Gaitema,

Nergens besmeur ik jouw topic, ik heb het recht om te reageren en om kritiek te hebben. Kritiekloos zonder bewijzen alles voor zoete koek aannemen heeft m.i niets met Jezus bestrijden te maken. Integendeel!  Er zijn al teveel mensen beschadigt door het maakbare geloof van genezingen, de teleurstelling en de hoop wordt de grond in geboord als men niet geneest.  

Je levert geen kritiek, je spot, Lobke! Zoals Jezus bespot werd, zoals Stefanus bespot werd, zoals Zijn volgelingen bespot werden. Genezing is een onderdeel van het geloof. Jij ontmoedigt mensen door dit te ontkennen. Weet je wat het probleem is, en daar gaat dit topic over: de gaven van de Heilige Geest worden ontkend. Paulus waarschuwt niet voor niets: Wat nu de geestelijke gaven betreft, broeders, wil ik niet dat u onwetend bentMensen lijden door een gebrek aan kennis, omdat anderen hun taken niet uitvoeren!

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Gaitema:

Als jij zou werken, zou je dan het evangelie delen met jouw collega's, in een overheersend geseculariseerde omgeving? Dus niet in Urk.

Wat heb ik met Urk te schaften? Ten tijde van mijn werk bij de gemeente had ik er geen problemen mee en kom je de grootste grootsmoelen tegen. Ze willen allen maar een zaak: dimmen jij en het liefst je smoel houden. Daar doe ik dus niet aan mee, dat wordt dus buigen of barsten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Een overvloed van wonderen heeft Jezus gedaan ten opzichte van velen die zeer sceptisch stonden tegenover Zijn werk.

Je weet waar ik op doel. Ontwijk Jezus antwoord niet aan de genen die Hem om een teken vroegen.

34 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Jezus die alleen wonderen deed ten opzichte van gelovigen...laat me niet lachen. Die wonderen waren juist bedoeld om ongelovigen te overtuigen.

En het is geschied, toen Jezus geëindigd had Zijn twaalf discipelen bevelen te geven, dat Hij van daar voortging, om te leren en te prediken in hun steden. En Johannes, in de gevangenis gehoord hebbende de werken van Christus, zond twee van zijn discipelen; En zeide tot hem: Zijt Gij Degene, Die komen zou, of verwachten wij een anderen? En Jezus antwoordde en zeide tot hen: Gaat heen en boodschapt Johannes weder, hetgeen gij hoort en ziet: De blinden worden ziende, en de kreupelen wandelen; de melaatsen worden gereinigd, en de doven horen; de doden worden opgewekt, en den armen wordt het Evangelie verkondigd. (Mat.11:1-5)

Heb jij daar al iets van gedaan? Ik heb hier ook geen wonderen verricht. Ik heb getuigenissen gegeven en geconstateerd dat het geen nut had ze te geven. Laat mij dan mijn conclusies trekken!

 

Zojuist zei Kaasjeskruid:

Wat heb ik met Urk te schaften? Ten tijde van mijn werk bij de gemeente had ik er geen problemen mee en kom je de grootste grootsmoelen tegen. Ze willen allen maar een zaak: dimmen jij en het liefst je smoel houden. Daar doe ik dus niet aan mee, dat wordt dus buigen of barsten.

Juist, daarom zeg ik dus ook weinig op mijn werk. Toch heb ik bijzondere ervaringen gehad op mijn werk, als ik het wel deelde. Dat had daar veel meer nut dan hier op het forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Gaitema:

Heb jij daar al iets van gedaan? Ik heb hier ook geen wonderen verricht. Ik heb getuigenissen gegeven en geconstateerd dat het geen nut had ze te geven. Laat mij dan mijn conclusies trekken!

Ok, dus roepend in de woestijn is niet voor jou weggelegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Lobke:

@Gaitema,

Nergens besmeur ik jouw topic, ik heb het recht om te reageren en om kritiek te hebben. Kritiekloos zonder bewijzen alles voor zoete koek aannemen is dat wat Jezus zou willen?.Nee ik strijd niet tegen Jezus integendeel!  Ik strijd tegen mensen die over wonderen spreken zonder dat ze de moeite nemen met bewijzen te komen. Er zijn al teveel mensen beschadigt door het maakbare geloof van genezingen, de teleurstelling en de hoop wordt de grond in geboord als men niet geneest.  

Lul toch niet. Je hebt er niks mee en je weet donders goed dat we hier geen bewijzen kunnen leveren. Je houding is des al niet te min aanvallend en negatief.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Bijbel maakt ons op meerdere plaatsen duidelijk dat we moeten streven naar de Geestelijke gaven. Het zijn als het ware stukken gereedschap in de bediening, waarbij iedere gelovige een of meerdere gaven ontvangt:

Streef dus naar de beste genadegaven. En ik wijs u een weg die dit alles nog overtreft.

Hoe weinig gelovigen streven nog naar deze gaven? Het is soms hoogdrempelig te bidden voor je zieke buurman, of, beter geformuleerd: hem of haar de handen op te leggen. Jezus roept op zieken te genezen! We hebben de autoriteit over demonische machten. Jezus' Naam staat boven alle andere namen. Jezus' Naam staat boven iedere ziekte. Vaak werken verschillende gaven samen; geloof en genezing, kennis en wijsheid, tongentaal en de uitleg daarvan. In Zijn Lichaam heel gewoon, maar, wat is de huidige kerk afgedwaald van dit Lichaam!

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Gaitema:

Juist, daarom zeg ik dus ook weinig op mijn werk. Toch heb ik bijzondere ervaringen gehad op mijn werk, als ik het wel deelde. Dat had daar veel meer nut dan hier op het forum.

Heel goed, Gaitema! Weet je dat Jezus jouw getuigenis, de verkondiging van Zijn Evangelie door jou bevestigt met tekenen en wonderen!? Dat zijn waarschijnlijk die bijzondere ervaringen. Ga er mee door, Gaitema! Je bent een trouwe dienstknecht, je loon zal groot zijn, ook als het soms anders lijkt. Verkondig Zijn Woord, en, bid voor mensen. Leg zieken de handen op, en ze zullen genezen. God heeft grote plannen met ieder mens, ook met jou. Een klein beetje geloof, zo klein als een mosterdzaadje, is voldoende! Ik zegen je in de Naam van onze Koning, onze God, onze Verlosser, onze Geneesheer, onze Beste Vriend, Jezus Christus!

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Gaitema:

Juist, daarom zeg ik dus ook weinig op mijn werk. Toch heb ik bijzondere ervaringen gehad op mijn werk, als ik het wel deelde. Dat had daar veel meer nut dan hier op het forum.

Omdat je dan ook weinig wordt aangevallen? Kom dan met naam en feit zoals in de Bijbel en doe niet zo stiekum.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid