Spring naar bijdragen

Gaven van de Heilige Geest


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Gaven van de Geest? Geloof is een gave, onderscheiden van geesten is een gave, en genezing, en al het goede is een gave van God. Gebed is ook een gave, uit dezelfde Geest die geneest kan je bidden voo

Dan is het niet beter vertaald, 1Cor.12:1 begint met 'de geestelijke gaven'. Bovendien zou door "gaven van genade" de nadruk anders liggen.

@Gaitema, Het is duidelijk!! Jij hebt je punt gemaakt en anderen (waaronder ik) denken daar anders over.  Dat moet kunnen op een forum!! We kunnen elkaar niet allemaal naar de mond praten. Als je

15 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is nog maar de vraag. Je hebt afspraken met haar gemaakt waar jij blijkbaar geen boodschap aan hebt. Je bent hier immers stiekum.

Ja, voor het geval het enige nut mocht hebben  hier iets van God te delen. Maar de Heilige Geest wil dat ik hier dus weg ga, omdat het gehoor doof is.

Maar mijn vrouw zet ik hier niet te kakken!

Daarbij: het interesseerd jou ten eerste niet en ten tweede gebruik je het toch om jouw ongeloof er op te botvieren. Je zou aan de einde van de rit beweren dat mijn vrouw gestoord is en bezeten. Net als zo velen anderen dat in het verleden al gedaan hebben.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Gaitema:

Ja, voor het geval het enige nut mocht hebben  hier iets van God te delen. Maar de Heilige Geest wil dat ik hier dus weg ga, omdat het gehoor doof is.

Je zou je ook kunnen afvragen of er niet meer mensen beschadigd worden door jou manier van denken over wonderen dan er genezen. Ik geloof best dat God nog steeds geneest, echter ik geloof niet in die poppenkast die er steeds bijgesleept wordt.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Je zou je ook kunnen afvragen of er niet meer mensen beschadigd worden door jou manier van denken over wonderen dan er genezen. Ik geloof best dat God nog steeds geneest, echter ik geloof niet in die poppenkast die er steeds bijgesleept wordt.

Jij gelooft helemaal niet. Ik wel.

Als je bij voorbaat nog voor ik getuig al besloten hebt mij niet te geloven, dan ben je gewoon een moedwillige ongelovige 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn vrouw heb ik vaker dingen van gedeeld en aan het einde van de rit werd ik voor gek verklaard en mijn vrouw bezeten genoemd.

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Heel goed. Dus voor mensen als mij kun je dan wonderen gaan verrichten die discussie over het waarheidsgehalte uitsluit.

Als God een ongelovige als jij wel wil genezen.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Gaitema:

Als God een ongelovige als jij wel wil genezen.

Wat is er toch zo moeilijk aan om een deftige documentatie van de casus bij te voegen in je beweringen? Tot dusverre lijkt het mij illusionisme wat er voorgespiegeld wordt. Jezus waarschuwde dat er in de laatste dagen valse profeten en messiassen zouden opstaan. Dit lijken mij mensen binnen eigen gelederen en dus sta ik voornamelijk sceptisch tegenover mensen die zich voordoen als genezers en niet tegenover mensen die deze kwestie in vraag stellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom reageer ik eigenlijk nog. Je gelooft mijn getuigenis over de oude man in onze gemeente nog niet eens, dat God Hem heeft genezen van kanker. Zo klein is jouw geloof.

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Wat is er toch zo moeilijk aan om een deftige documentatie van de casus bij te voegen in je beweringen? Tot dusverre lijkt het mij illusionisme wat er voorgespiegeld wordt. Jezus waarschuwde dat er in de laatste dagen valse profeten en messiassen zouden opstaan. Dit lijken mij mensen binnen eigen gelederen en dus sta ik voornamelijk sceptisch tegenover mensen die zich voordoen als genezers en niet tegenover mensen die deze kwestie in vraag stellen.

Ach, daar heb je het al. Er gebeurd een wonder, dus is het van de duiveeeeeel!!!!!!

Ik heb nooit om bewijzen gevraagd, dus heb ik die niet. Ben je doof???

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Omdat je een dikkop bent.

En wat bewijzen betreft. Als ik het je zou bewijzen, geloof je het nog dat ze bezeten zijn. Mijn voormalige dominee's, familie, vrienden en christen tot aan de huiskerken van China. Allemaal bezeten. 

Zojuist zei Thinkfree:

Goedemorgen gij  wlle ontkennende gelovigen, kleingelovigen, en groot gelovigen

?

Goede morgen 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Gaitema:

En wat bewijzen betreft. Als ik het je zou bewijzen, geloof je het nog dat ze bezeten zijn. Mijn voormalige dominee's, familie, vrienden en christen tot aan de huiskerken van China. Allemaal bezeten.

Puur primen wat je hier doet. Wie ben jij om te bepalen wat ik geloof? Kom eerst met een degelijke casus en dan besluit ik wel welke waarde ik daar aan hecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Bonjour:

Het is altijd verstandig om te kijken of je wel op een bericht wilt reageren. Je hoeft niet met iedereen een fatsoenlijke discussie te voeren. Soms wil dat gewoon niet. Wacht dan tot een andere gesprekspartner  langskomt.

Wie had dat gedacht, toch nog iets van gezond verstand hehe.. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Puur primen wat je hier doet. Wie ben jij om te bepalen wat ik geloof? Kom eerst met een degelijke casus en dan besluit ik wel welke waarde ik daar aan hecht.

Dat wekt jouw interesse toch niet. En ik heb er al één geplaatst! De kankergenezing die geheel bijbels verliep. Die schoot je af als van de duivel! En noemde je een genezingscircus

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Gaitema,

Het is duidelijk!! Jij hebt je punt gemaakt en anderen (waaronder ik) denken daar anders over.  Dat moet kunnen op een forum!! We kunnen elkaar niet allemaal naar de mond praten. Als je geen tegengas duldt kun je het beter in een getuigenis topic plaatsen. Nu is het beter dat we niet op de persoonlijke toer gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Waarom reageer ik eigenlijk nog. Je gelooft mijn getuigenis over de oude man in onze gemeente nog niet eens, dat God Hem heeft genezen van kanker. Zo klein is jouw geloof.

Ach, daar heb je het al. Er gebeurd een wonder, dus is het van de duiveeeeeel!!!!!!

Ik heb nooit om bewijzen gevraagd, dus heb ik die niet. Ben je doof???

Als er geen bewijzen zijn, zijn beide beweringen ( god heeft hem genezen -  het is van de Duiveeeeeel) even onzinnig.
Pas als er bewijzen zijn, kun je pas concluderen óf er sprake is van een genezing en daarna hóé de genezing is bewerkstelligd.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Gaitema

Ik geloof in God dus ook in zijn daden (wonderen)

Mocht je zoiets meemaken prijs God ga niet proberen zoiets te bewijzen aan slapende christen en of ontkennende christenen. Dat is als tegen een blind iemand vertellen hoe helder de zon wel niet is.

We have a awesome God, hou je ogen gericht op boven.

We can tell the message we can't do Gods work.

Alhoewel ik de kritiek ook begrijp want er zijn vele valse profeten daar moet men voor waken.

Het is dan ook verstandig om op een forum onderwerpen aan te snijden die onderzocht kunnen worden dit voorkomt veel frustratie.

Bedankt voor je getuigenis gaitema ik geloof je 

Tip: ga niet ten koste van alles je gelijk proberen te halen leg het in Gods handen 

 

 

 

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites

Gaven van de Geest? Geloof is een gave, onderscheiden van geesten is een gave, en genezing, en al het goede is een gave van God. Gebed is ook een gave, uit dezelfde Geest die geneest kan je bidden voor mensen die daar niet in geloven. In plaats van bevestiging van mensen zoeken, is het altijd beter op God de Onzienlijke te zien, dat is geloof...

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Gaitema:

Het is een christen plicht om wonderen die de Heer doet in je leven als getuigenis te delen. Daarbij, waar het hart vol van is, loopt de mond van over.

Ik moet eerlijk zijn. Ik kan als ik wil hier tal van wonderen delen, maar ik doe het bewust niet meer.

Kennelijk dreun je alleen maar wat teksten op en heb je niet in de gaten hoe tegenstrijdig ze elke keer zijn.

Als je het als christenplicht ziet om de wonderen als getuigenis te delen dan KAN het NIET zo zijn dat je stelt een heleboel wonderen te willen delen, maar dat bewust niet meer te doen.
Wat je hier schrijft is ZO duidelijk totale onzin, maar je hebt het domweg niet in de gaten. Of je hebt dat wel, maar steekt je kop in het zand; dat zou nog erger zijn.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als er geen bewijzen zijn, zijn beide beweringen ( god heeft hem genezen -  het is van de Duiveeeeeel) even onzinnig.
Pas als er bewijzen zijn, kun je pas concluderen óf er sprake is van een genezing en daarna hóé de genezing is bewerkstelligd.

Die bewijzen heb ik niet voor handen. Heb ik nooit om gevraagd ook, omdat ik het zo wel geloof. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Thinkfree:

@Gaitema

Ik geloof in God dus ook in zijn daden (wonderen)

Mocht je zoiets meemaken prijs God ga niet proberen zoiets te bewijzen aan slapende christen en of ontkennende christenen. Dat is als tegen een blind iemand vertellen hoe helder de zon wel niet is.

We have a awesome God, hou je ogen gericht op boven.

We can tell the message we can't do Gods work.

Alhoewel ik de kritiek ook begrijp want er zijn vele valse profeten daar moet men voor waken.

Het is dan ook verstandig om op een forum onderwerpen aan te snijden die onderzocht kunnen worden dit voorkomt veel frustratie.

Bedankt voor je getuigenis gaitema ik geloof je 

Tip: ga niet ten koste van alles je gelijk proberen te halen leg het in Gods handen 

 

 

 

Dank je Thinkfree. Ik denk dat ik het juiste besluit heb genomen iets te delen en het daarbij te laten. Dat wat ik deelde lijkt me prima en voldoende. 

 

1 uur geleden zei pyro:

Gaven van de Geest? Geloof is een gave, onderscheiden van geesten is een gave, en genezing, en al het goede is een gave van God. Gebed is ook een gave, uit dezelfde Geest die geneest kan je bidden voor mensen die daar niet in geloven. In plaats van bevestiging van mensen zoeken, is het altijd beter op God de Onzienlijke te zien, dat is geloof...

Mee eens. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei pyro:
21 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Als je het als christenplicht ziet om [...]

Je gaat uit van een onjuiste vooronderstelling. De enige 'christenplicht' is om de naaste lief te hebben.

@Gaitema schreef dat hij dit als christenplicht ziet. Dat citeerde ik. Het is dus geen vooronderstelling, maar een uitgangspunt van hem, dat ik aanhaal.

Lees gewoon wat er staat in plaats van te komen met standaard antwoorden en daardoor de plank volledig mis te slaan. Ik hoop dat de rest van je reacties hier iets meer doordachter zullen zijn.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dat beloof ik:

@Gaitema schreef dat hij dit als christenplicht ziet. Dat citeerde ik. Het is dus geen vooronderstelling, maar een uitgangspunt van hem, dat ik aanhaal.

Lees gewoon wat er staat in plaats van te komen met standaard antwoorden en daardoor de plank volledig mis te slaan.

Ik heb mijn christenplicht ook netjes vervuld. Ik houd het binnen de perken en deel niet meer dan dit forum aan kan en wenselijk is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid