Spring naar bijdragen

De censuur op dit conservatieve forum wordt steeds stuitender


Aanbevolen berichten

Het was altijd al erg, maar neemt nog steeds toe.

Die onvrijheid en neiging om mensen de mond te snoeren is kenmerkend voor dit forum. Geen wonder dat steeds weer opnieuw mensen het voor gezien houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@zendeling,

Ik herken het niet, er wordt hier m.i correct ingegrepen door Trajecto. Als dat niet gebeurde werd op dit conservatieve forum nog meer met rotte vis gesmeten. Maar we zouden ook als forum leden elkaar kunnen "corrigeren". Geloofsvisies kunnen ver uit elkaar liggen, maar de manier waarop we met elkaar omgaan mag wel fatsoenlijker zijn. Ik heb spijt dat ik het niet opgenomen heb voor @Levi na het reageren van @Fritsie.

Ik zal Joodse gelovigen zeker niet op een voetstuk zetten (wat nogal eens gebeurd door christenen) maar Levi's uitleg is boeiend en fatsoenlijk. Ook de reacties van de atheïsten hier, scherp soms, maar fatsoenlijk. Soms voel ik plaatsvervangende schaamte; het visite kaartje van Jezus is niet zo rein als sommigen beweren. Maar goed we zijn allen mensen met lek en gebrek.

 

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zou fijn zijn voor de inhoudelijke ontwikkeling van dit forum als meer mensen zoals de Topicstarter het voor gezien hielden. Het zou fijn zijn om geloofszaken gewoon inhoudelijk te kunnen bespreken ter opbouw van het geloof zonder al te veel ruis. De mod levert prima werk in de uitgangspunten van dit forum te ondersteunen. Misschien moeten meer users zich van die uitgangspunten wat aantrekken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lees nog wat mee, maar verder vertrokken na 5000+ berichten in een jaar of 10. De laatste ban van een maand was de druppel, die was volledig onterecht, nooit antwoord gehad op vragen daarover. Gewoon onbeleefd. Blijkbaar is de Bijbelse visie van de hoofdmoderator doorslaggevend. Sektes toegestaan mensen met een andere levenstijl niet.

Daarnaast is er nauwelijks discussie, slechts het smijten met bijbelteksten. De oorzaak daarvan is wederom het toestaan sektes die hier aantoonbaar niet voor de discussie zitten.

Maar goed niet mijn forum dus succes ermee veel geleerd in het verleden, tegenwoordig inhoudelijk niet interessant meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@zendeling, dit bericht gaat niet rechtstreeks over deze feedbackdraad van je, maar: Er staat een PB hier op Credible voor je klaar en die lees je niet. Waarom is dat? Functioneert het forum niet goed, bij je? Ik heb gisteren ook nog een email aan je gestuurd om je op de PB attent te maken, maar nog steeds staat de PB als "nog niet gelezen" door jou.

Wel heb je deze feedbackdraad gestart (en dat is op zich geen probleem), maar als je hier op Credible langskomt en niet een PB leest die de moderator je zendt is het allemaal lastig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nog nooit censuur ervaren op dit forum. En volgens mij mag je buiten het bijbel-forum gewoon on-bijbelse visies spuien en ben je voor de rest welkom zo lang je maar begrip hebt dat de bijbel als gezaghebbend beschouwd wordt. 

Dat moderators ook maar gewoon mensen zijn en daarmee dus ook subjectief kunnen zijn... Tja. Dat is soms misschien zuur, maar zeker niet censuur. 

De neiging om anderen de mond te snoeren ervaar ik juist bij gebruikers en niet de moderators. En ten opzichte van een aantal jaar geleden laten ze nu wat meer afdwalinkjes toe dan vroeger. En dat is ook wel fijn. 

Anyhow, wat mij betreft meer censoet dan suur. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-10-2018 om 14:37 zei Quest:

Ik lees nog wat mee, maar verder vertrokken na 5000+ berichten in een jaar of 10. De laatste ban van een maand was de druppel, die was volledig onterecht, nooit antwoord gehad op vragen daarover. Gewoon onbeleefd. Blijkbaar is de Bijbelse visie van de hoofdmoderator doorslaggevend. Sektes toegestaan mensen met een andere levenstijl niet.

Daarnaast is er nauwelijks discussie, slechts het smijten met bijbelteksten. De oorzaak daarvan is wederom het toestaan sektes die hier aantoonbaar niet voor de discussie zitten.

Maar goed niet mijn forum dus succes ermee veel geleerd in het verleden, tegenwoordig inhoudelijk niet interessant meer.

Aan wie heb je de vragen gestuurd? Ik kan geen PB van je vinden. Maar zend me even een PB met vragen en ik zal kijken of ik daarop nog het antwoord weet.

De focus van het forum verandert ook wel gewoon door wie op een bepaald moment actieve forummers zijn.

Dat iemand met een andere levenstijl niet welkom zou zijn is zo in het algemeen gezegd niet zo. Je zou het meer concreet moeten maken voor mij om er meer over te kunnen zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-10-2018 om 11:19 zei zendeling:

Het was altijd al erg, maar neemt nog steeds toe.

Die onvrijheid en neiging om mensen de mond te snoeren is kenmerkend voor dit forum. Geen wonder dat steeds weer opnieuw mensen het voor gezien houden.

Nee, dit kan ik niet beamen.

Wat me wel opvalt is dat naarmate een discussie langer duurt, het topic vaak verlaten wordt en men over bijzaken te lang doorgaat. Sommige discussies zijn na een tijdje niet meer leesbaar. Ook zouden tussentijdse conclusies misschien getrokken kunnen worden? Misschien ligt hier wel een taak voor degene die het topic gestart is? Diegene zou als gespreksleider kunnen optreden?

Wellicht zou dan ook een eindconclusie getrokken kunnen worden, en de topicstarter zou dan tevens topicsluiter kunnen zijn, na overleg?

Alles met een vraagteken...

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Trajecto:

Aan wie heb je de vragen gestuurd? Ik kan geen PB van je vinden. Maar zend me even een PB met vragen en ik zal kijken of ik daarop nog het antwoord weet.

De focus van het forum verandert ook wel gewoon door wie op een bepaald moment actieve forummers zijn.

Dat iemand met een andere levenstijl niet welkom zou zijn is zo in het algemeen gezegd niet zo. Je zou het meer concreet moeten maken voor mij om er meer over te kunnen zeggen.

@Quest,

Jammer, dat je niet meer meedoet. Misschien is het juist goed tegengeluid te horen en zeker mensen met een andere levensstijl, dat gaat nl. ook het christelijke deurtje niet voorbij. Mijn ervaring is dat het steeds meer geaccepteerd wordt in kerkelijk Nederland. Ja, ik weet dat forummers geen "doorsnee'' christenen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Lobke:

@Trajecto waarom heb je met zwart gereageerd in mijn reactie? Ik niet begrijpen. :unsure:

Uhm, ik weet niet waar je op doelt. In deze feedbackdraad heb ik twee keer met donkere achtergrond wat geplaatst.

De eerste keer een bericht voor de topicstarter @zendeling waarin ik hem oproep mijn PB voor hem te lezen (een PB van 22 oktober en hij staat nog steeds als niet gelezen)

De tweede keer was het een bericht voor @Quest, die vroeg ik om wat info en toelichting. Tot op heden heb ik nog niet van hem gehoord.

Jij citeert het tweede bericht en dat heeft dan vanzelf ook weer de donkere achtergrond gekregen, maar verder is er niet iets aan de hand, lijkt me.

Als je het over een bericht in een ander topic hebt, vertel dan even waar het staat.

* * *

Meer in het algemeen nog even: Een klacht over de moderatie op het forum hier in een feedbackdraad mag, maar als men niet reageert op wat ik vervolgens zeg ontstaat er moeilijk iets dat tot begrip en/of aanpassing van het beleid gaat leiden.

Er is niet zoiets als een zaligmakende koers plus kijk op de Bijbel voor het forum die exact gelijk aan mijn visie zou zijn en die ik dan door middel van het modereren bewaak. Als dat zo lijkt is dat toch een indruk die onbedoeld is ontstaan. Verder is het ook niet zo dat er op levensstijl wordt geselecteerd. Wel is het zo dat niet iedere uitspraak in elk subforum past. Er is een verdeling in het forum aangebracht die in principe gerespecteerd dient te worden. Ik heb zelf niet het idee dat ik wat dat betreft als een bijzonder strikte regelaar te werk ga om alles wat ook maar even minder goed past in een subforum direct van een modbreak te voorzien, maar mogelijk is de beleving bij sommige forummers anders dan dat ik het nu schets. Daarover hier in de feedbackdraad schrijven kan en mag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid