Spring naar bijdragen

Openbare schuldbelijdenis voor openbare zonde.


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Kelderworm:

Ben jij dan zonder zonden? (wie zonder zonden is werpt de eerste steen)

Nee, niemand. Maar moedwillig doorgaan met een zonde, met zo het idee van "ik kan er niets aan doen'', die vlieger gaat niet op. 

2 uur geleden zei Kelderworm:

Als G'd het wil zal hij de gebeden om te veranderen van seksuele voorkeur verhoren.

Dat gaat niet gebeuren vrees ik. Je krijgt wel de kracht om het niet meer te praktiseren. Dat is je kruis of martelpaal die je mee moet dragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dit is toch de wereld op zijn kop. Een gemeente die geen begrip heeft voor zijn medemens. Waarom zou je daar bij willen horen? En waarom zou je dan ook nog eens een vernederende inwijdingsrite moeten

Typische Kaasjeskruid reactie: als je het niet met argumenten kan winnen ga je op de man spelen.  Maar ik zou zeggen bezoek eens een mannendag waar dit onderwerp besproken wordt en je bent een il

Om het bovenstaande wat mark36 schrijft.

3 uur geleden zei mark36:

Mijn vriendin is gedurende haar huwelijk geestelijk en lichamelijk mishandeld. Zij heeft meerdere malen geprobeerd haar huwelijk te redden maar ging stuk in haar relatie. Toch was er voor haar echtscheiding in haar gemeente weinig begrip,  dit maakte haar destijds erg verdietig en zij is toen ook een aantal jaren niet meer naar de kerk gegaan. Sinds een jaar gaat zij weer naar haar  oude gemeente waar zij nu dooplid is. Zij mag als dooplid niet deelnemen aan het Avondmaal. Dit is iets wat zij graag zou willen maar hiervoor moet zij belijdend lid worden waarbij zij haar zonde van de echtscheiding alsnog openbaar moet belijden. Zij geeft aan dat zij de zonde al aan Jezus heeft beleden en daarin verzoend is. Het voelt bij haar als het openhalen van een oude wond. Dit zorgt bij haar voor een geestelijke strijd. 

Jeetje, wat een verhaal. 

Petrus roept na de uitstorting van de geest in zijn toespraak de mensen op zich te laten dopen "tot vergeving van de zonden". Paulus schrijft dat men na de doop dood is voor de zonde (Rom. 6), en de apostel Johannes schrijft dat iemand die uit G´d geboren is niet kan zondigen. Het feit dat ook mensen die gedoopt zijn nog steeds kunnen zondigen, wil dus zeggen dat de apostel Johannes ergens anders op duidt dan de vleselijke, of natuurlijke mens. Paulus noemt (dit) de oude mens en de nieuwe mens. Hij stelt dat de nieuwe mens steeds meer vorm moet krijgen en dat de oude mens steeds meer moet afsterven. Met andere woorden: met de doop is er nieuw leven in ons gekomen. Dat oude leven manifesteert zich nog wel, want ons lichaam is niet op slag dood bij de doop. Maar Paulus verzekert ons dat we dit aardse lichaam zaaien, en een nieuw opstandingslichaam oogsten. In dat nieuwe lichaam zondigen we sowieso niet meer. En tot we dat lichaam hebben, zit ons nieuwe leven (dat uit G´d is geboren) in ons huidige lichaam, dat nog wel kan zondigen. Alleen is dat nieuwe leven zoals Paulus zegt dood voor de zonde en zegt Johannes dat dit nieuwe leven niet kan zondigen. De rare situatie is dus dat zowel de oude, als de nieuwe mens in één lichaam zitten. En alhoewel die situatie raar is, geeft de bijbel wel voorbeelden dat het kaf van het koren gescheiden zal worden (dezelfde plant), de bokken van de schapen (dezelfde diersoort) en toont daarmee aan dat Paulus er niet een raar idee op nahoud als hij twee soorten mens in één lichaam onderscheid, en ons voorzegt dat het huidige lichaam met de oude mens zal sterven en dat de nieuwe mens een nieuw lichaam zal krijgen. 

Wat ik uit al deze teksten afleid is dat bij de doop de zonden vergeven zijn, dus ik vraag mij af waarover al die ouderlingen, dominees, pastors en voorgangers zich zo druk maken. Het lijkt er bijna pijnlijk op dat ze denken dat het offer van Jesjoea niet voldoende is. En steeds als je in de bijbel leest dat mensen zich laten dopen (tot vergeving van de zonden), staat nergens dat zij daarbij ook hun zonden (al dan niet openbaar) beleden. 

Wat ik misschien nog schrijnender vind is hoe je schrijft over het onbegrip van de gemeente. Is dat het voorbeeld wat Jesjoea gaf?

Ik weet het, het is een beetje retorisch geschrijf van me, maar ik hoop dat door erover te na denken je vriendin wat meer perspectief  krijgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Een knappe vrouw is geen man. Die knappe vrouw is al 6 jaar niet meer te bekennen in mij leven. Als jij zo nodig met stompjes, uitgestoken ogen en een afgehakte penis door het leven wil, dan zou ik vooral de Bijbel in het door jou aangehaalde gedeelte letterlijk nemen.

aha daar heb ik jou waar ik je hebben wilde. (sorry dat ik deze val bewust voor je gezet heb)
Dus je plukt eruit wat je zint en verwerpt wat je niet zint.

Dus omdat jij normaal op vrouwen valt mag je ze als lustobject beschouwen ook al zegt G'd in de Schrift dat het een zonde is en je dus beter hetgeen je tot die zonde brengt kan wegdoen dan eeuwig lijden.
Maar wanneer een andere christen de pech heeft homoseksueel te zijn DAN meen jij wel het recht te hebben om van zo een mede christen te eisen dat ie het niet in praktijk brengt. Zou deze homo van jou dan ook niet gelijkerwijs kunnen eisen OOK G'd Zijn regels in praktijk te brengen?
Daar doelde ik dus op, wie zonder zonde is werpt de eerste steen.
Het is niet aan ons om te oordelen noch te eisen, slechts te wijzen op de Schrift en dan is het aan die persoon om het in gebed met Yeshua te regelen.

Ik durft zelfs te stellen dat het goedpraten van je eigen zonde met je ogen een zonde is van het ontkennen en goedpraten van een zonde.


 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Levi:

Petrus roept na de uitstorting van de geest in zijn toespraak de mensen op zich te laten dopen "tot vergeving van de zonden". Paulus schrijft dat men na de doop dood is voor de zonde (Rom. 6), en de apostel Johannes schrijft dat iemand die uit G´d geboren is niet kan zondigen. Het feit dat ook mensen die gedoopt zijn nog steeds kunnen zondigen, wil dus zeggen dat de apostel Johannes ergens anders op duidt dan de vleselijke, of natuurlijke mens. Paulus noemt (dit) de oude mens en de nieuwe mens. Hij stelt dat de nieuwe mens steeds meer vorm moet krijgen en dat de oude mens steeds meer moet afsterven. Met andere woorden: met de doop is er nieuw leven in ons gekomen. Dat oude leven manifesteert zich nog wel, want ons lichaam is niet op slag dood bij de doop. Maar Paulus verzekert ons dat we dit aardse lichaam zaaien, en een nieuw opstandingslichaam oogsten. In dat nieuwe lichaam zondigen we sowieso niet meer. En tot we dat lichaam hebben, zit ons nieuwe leven (dat uit G´d is geboren) in ons huidige lichaam, dat nog wel kan zondigen. Alleen is dat nieuwe leven zoals Paulus zegt dood voor de zonde en zegt Johannes dat dit nieuwe leven niet kan zondigen. De rare situatie is dus dat zowel de oude, als de nieuwe mens in één lichaam zitten. En alhoewel die situatie raar is, geeft de bijbel wel voorbeelden dat het kaf van het koren gescheiden zal worden (dezelfde plant), de bokken van de schapen (dezelfde diersoort) en toont daarmee aan dat Paulus er niet een raar idee op nahoud als hij twee soorten mens in één lichaam onderscheid, en ons voorzegt dat het huidige lichaam met de oude mens zal sterven en dat de nieuwe mens een nieuw lichaam zal krijgen. 

Ik denk dat je dit goed hebt uitgelegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei sjako:

Nee, niemand. Maar moedwillig doorgaan met een zonde, met zo het idee van "ik kan er niets aan doen'', die vlieger gaat niet op. 

Dat gaat niet gebeuren vrees ik. Je krijgt wel de kracht om het niet meer te praktiseren. Dat is je kruis of martelpaal die je mee moet dragen.

Moedwillig of echt niet anders kunnen?
Het is niet anders dan een christen die snel zijn geduld verliest, of niet werken wil omdat ie lui is en de maatschappij wel betaald, of ijdel is vanwege alle aandacht van de andere sekse. We  streven als mens naar om het juist te doen, maar kunnen het geen van allen.

Geen verschil dus met het volk Israel vroeger; we overtreden de regels van G'd dagelijks.
DAAROM ook heeft Yeshua het Kruisoffer gebracht, daarvoor heeft Hij Genade bewerkstelligd, omdat alle mensne een stel lapswanzen zijn die zondigen.
Zelfs Paulus gaf toe dat het vlees zwak was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kelderworm:

Moedwillig of echt niet anders kunnen?
Het is niet anders dan een christen die snel zijn geduld verliest, of niet werken wil omdat ie lui is en de maatschappij wel betaald, of ijdel is vanwege alle aandacht van de andere sekse. We  streven als mens naar om het juist te doen, maar kunnen het geen van allen.

Met Gods kracht kunnen we alles. Ook het onthouden van seks wanneer dat zondig is. Als hetero kan je ook niet zonder te trouwen met een vrouw naar bed. Je komt er niet mee weg om te zeggen dat je er niets aan kunt doen. Ik kan het weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sjako:

Met Gods kracht kunnen we alles. Ook het onthouden van seks wanneer dat zondig is. Als hetero kan je ook niet zonder te trouwen met een vrouw naar bed. Je komt er niet mee weg om te zeggen dat je er niets aan kunt doen. Ik kan het weten.

Mee eens.
Wanneer de persoon dus belijdt dat het een zonde is.
Wanneer de persoon bidt (evt. samen met kerk) voor verandering van geaardheid.
Wanneer de persoon oprecht zijn best doet om het niet in praktijk te brengen.

Maar het lukt niet, zoals ik in mijn omgeving heb zien gebeuren.
Dan heeft G'd dus een goede reden om het NIET te doen en het NIET weg te halen.

Wij mensen mogen daarover NIET oordelen, niet G'd over het wegblijven, noch het slachtoffer die faalt.
Immers wij hebben onze eigen zonden, die we ongetwijfeld blijven herhalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kelderworm:

Maar het lukt niet, zoals ik in mijn omgeving heb zien gebeuren.
Dan heeft G'd dus een goede reden om het NIET te doen en het NIET weg te halen.

Wij mensen mogen daarover NIET oordelen, niet G'd over het wegblijven, noch het slachtoffer die faalt.
Immers wij hebben onze eigen zonden, die we ongetwijfeld blijven herhalen.

Je haalt nu verschillende zaken door elkaar denk ik. De illusie dat je hetero wordt moet je laten varen. Dit leidt alleen tot teleurstelling. Maar ik ben er pertinent zeker van dat je de kracht krijgt om het niet te praktiseren. 

Wanneer een persoon toch opzettelijk praktiseert dan is het hem/haar tot zonde. Maar wij mensen mogen idd niet oordelen. Maar voor de gemeente ligt dat toch wel anders. Een gemeente mag niet een opzettelijke zondaar tolereren. Dan zou God Zijn Geest kunnen terugtrekken van zo'n gemeente. Dus wanneer de persoon geen berouw heeft. Een uitglijder moet vergeven worden en dat wordt ook gedaan in de meeste gevallen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei sjako:

Je haalt nu verschillende zaken door elkaar denk ik. De illusie dat je hetero wordt moet je laten varen. Dit leidt alleen tot teleurstelling. Maar ik ben er pertinent zeker van dat je de kracht krijgt om het niet te praktiseren. 

Wanneer een persoon toch opzettelijk praktiseert dan is het hem/haar tot zonde. Maar wij mensen mogen idd niet oordelen. Maar voor de gemeente ligt dat toch wel anders. Een gemeente mag niet een opzettelijke zondaar tolereren. Dus wanneer de persoon geen berouw heeft. Een uitglijder moet vergeven worden en dat wordt ook gedaan in de meeste gevallen. 

Persoonlijk denk ik dat je het TE wettisch maakt, daarvoor is Yeshua juist op aarde afgedaald om in het vlees te komen om de schuld van de zonde weg te nemen voor ALTIJD ! Het blijkt dat nog steeds heel veel christenen en de kracht van Genade door Yeshua niet inzien. Wat zalig zijn voor G'd nu echt betekent. Zalig zijn dat G'd je zonden NIET toerekent en er nooit mee aan zal denken. Er staat nergens dat G'd alleen een uitglijder eenmaal vergeeft, er staat juist dat G'd er niet meer aan zal denken.
Vreemde is ook dat dezelfde christenen vaak de Joden beschimpen vanwege het niet aanvaarden van Yeshua Zijn Genade, terwijl ze dat zelf ook niet (voleldig) doen.

Het gaat erom dat we het belijden als een zonde en niet goedpraten omdat het niet erg zou zijn, of modern, of dat de auteur zich vergiste of dat het een persoonlijke mening zou zijn. Want hoe kan een kerkinstantie die zelf G'd Zijn Wil overtreedt en tegen alle waarschuwingen in, TOCH een vrouw op de kansel toelaat, een homoseksueel kerklid niet tolereert? Zie het waar de schoen wringt?

Waar de Joodse leiders nog begrepen niet zelf de steen te kunnen werpen vanwege hun eigen zonden, naar de vrouw die was vreemd gegaan, mist de christelijke kerk dit inzicht soms volledig.

Je bent als kerklid van een kerkinstantie die vrowuen op de kansel laat spreken namelijk even zonaar als de homoseksueel die het in praktijk brengt.
Misschien wel meer zondaar, omdat de homoselueel echt niet anders kan en erkent dat het een zonde is, waar de kerkinstantie G'd Zijn Woord ontkent en verdraait en dus bewust zondigt. Niet omdat het echt niet anders kan maar omdat men niet wil.

modbreak Trajecto: Wanneer je hier doorgaat denominaties te verketteren die niet exact de geloofsregels hebben die overeenkomen met de jouwe kan ik waarschuwingspunten gaan geven. Houd er rekening mee dat Credible een christelijk forum is en niet een spreekbuis uitsluitend voor de opvatting van sola scriptura noch voor ultrarechtse orthodoxie. Houd hier beter rekening mee.

Bij algemeen-christelijke opvattingen is het niet nodig dat je erbij zegt dat jij het zo gelooft, maar bij het spreken vanuit geloofsgedachten die zeker niet algemeen zijn, zoals een verbod van vrouwen op de kansel, dien je het wel duidelijk weer te geven dat dat in jouw visie zo dient te zijn, en dat het een zonde is wanneer het anders gebeurt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kelderworm:

Persoonlijk denk ik dat je het TE wettisch maakt, daarvoor is Yeshua juist op aarde afgedaald om in het vlees te komen om de schuld van de zonde weg te nemen voor ALTIJD ! Het blijkt dat nog steeds heel veel christenen en de kracht van Genade door Yeshua niet inzien. Wat zalig zijn voor G'd nu echt betekent. Zalig zijn dat G'd je zonden NIET toerekent en er nooit mee aan zal denken. Er staat nergens dat G'd alleen een uitglijder eenmaal vergeeft, er staat juist dat G'd er niet meer aan zal denken.

Ik denk dat Paulus hier duidelijk over is in Romeinen 6

1 Wat wil dat dan zeggen? Dat we door moeten gaan met zondigen zodat de onverdiende goedheid toeneemt? 2  Natuurlijk niet! Hoe kunnen we nog langer in zonde leven als we ten opzichte van de zonde zijn gestorven?

en vanaf vers 15

15  Betekent dat dan dat we mogen zondigen omdat we niet onder de wet staan maar onder de onverdiende goedheid? Natuurlijk niet! 16  Weten jullie niet dat als je je als gehoorzame slaaf aan iemand aanbiedt, je slaaf bent van degene die je gehoorzaamt? Je bent dan óf een slaaf van de zonde, wat tot de dood leidt, óf van de gehoorzaamheid, wat tot rechtvaardigheid leidt. 

12 minuten geleden zei Kelderworm:

Want hoe kan een kerkinstantie die zelf G'd Zijn Wil overtreedt en tegen alle waarschuwingen in, TOCH een vrouw op de kansel toelaat, een homoseksueel kerklid niet tolereert? Zie het waar de schoen wringt?

Dat kan ook niet. Dat is de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Daarom kan het alletwee niet.  Iemand met die gevoelens en die niet praktiseert wordt gewoon 100% geaccepteerd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei sjako:

Ik denk dat Paulus hier duidelijk over is in Romeinen 6

1 Wat wil dat dan zeggen? Dat we door moeten gaan met zondigen zodat de onverdiende goedheid toeneemt? 2  Natuurlijk niet! Hoe kunnen we nog langer in zonde leven als we ten opzichte van de zonde zijn gestorven?

en vanaf vers 15

15  Betekent dat dan dat we mogen zondigen omdat we niet onder de wet staan maar onder de onverdiende goedheid? Natuurlijk niet! 16  Weten jullie niet dat als je je als gehoorzame slaaf aan iemand aanbiedt, je slaaf bent van degene die je gehoorzaamt? Je bent dan óf een slaaf van de zonde, wat tot de dood leidt, óf van de gehoorzaamheid, wat tot rechtvaardigheid leidt. 

zie ervoor afgaand
 14 Want de zonde zal over u niet heersen. U bent namelijk niet onder de wet, maar onder de genade.

Natuurlijk maakt het verschil of iemand denkt, ik heb er gene zin in om te veranderen, dan is er ook geen oprechte spijt.
Voorbeeld:
G'd verbiedt vrouwen te spreken in gemeente en we laten het toch toe, omdat we er niet mee eens zijn. *)

Maar indien er wel oprechte spijt is en het als zonde aanvaart, probeert te veranderen, maar vlees te zwak is.
Dan kunnen we rekenen op de kracht van ZIjn Genade.

Voorbeeld:
De homoseksueel die graag anders wil het erkent als zonde, voor hulp van G'd bidt, maar zwak is in het vlees.

Van dezelfde Paulus:

11 Want niemand kan een ander fundament leggen dan  wat gelegd is, dat is Jezus Christus.
12 Of nu iemand op dit fundament bouwt met goud, zilver, edelstenen, hout, hooi of stro,
13 ieders werk zal openbaar worden.  De dag zal het namelijk duidelijk maken, omdat die in vuur verschijnt. En hoe ieders werk is, zal het vuur beproeven.
14 Als iemands werk dat hij op het fundament gebouwd heeft, standhoudt, zal hij loon ontvangen.
15 Als iemands werk verbrandt, zal hij schade lijden. Hijzelf echter zal behouden worden, maar wel zo: als door vuur heen.

Verschil tussen Genade in Christus en G'd Zijn Zegen in het leven ontvangen.
Iets dat veel christenen onder ons nog steds niet goed begrijpen.
 

modbreak Trajecto: *) Ook in Bijbelstudie geldt niet dat dit per se zo moet worden uitgelegd. Ook hier is het mogelijk over bedoelingen en achtergronden te praten van Bijbeltekst. Sommige denominaties als vaststaand zondig bezig kwalificeren is dus niet de bedoeling. Je presenteert jouw uitleg en zienswijze als G'ds gebod en dat gaat niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Kelderworm:

Maar indien er wel oprechte spijt is en het als zonde aanvaart, probeert te veranderen, maar vlees te zwak is.
Dan kunnen we rekenen op de kracht van ZIjn Genade.

Ik vind dat toch een gevaarlijke gedachte. Je weet dat je God er verdriet mee doet. Moet je dan je eigen belangen dan niet opzij zetten? Idd, het vlees is zwak. Daarom denk ik dat een daad in zwakte je wel vergeven wordt, maar dan moet je het wel opbiechten aan de gemeente, in ons geval de ouderlingen. De individuele gemeenteleden hoeven het niet te weten. Zij kunnen er samen met jou aan werken om herhaling te voorkomen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Kaasjeskruid:

En waarom wijs je het idee af dat de vrouw in kwestie ook zelf een aandeel zou kunnen hebben in deze ontwikkeling?

Dat wijs ik niet af, ik ken de kwestie niet anders dan dat mark 36 aangeeft, waarvoor hij advies vraag. Nou ja advies voor wat het waard is. Mijn persoonlijke mening doet er minder toe; zelf heb ik nooit tot een kerkgenootschap gehoord waar dit gebruikelijk was/is. Zijn vriendin heeft haar eigen pijn, om i.p.v God (zo iemand dat wil) voor een kerkenraad te verschijnen. Pastorale gesprekken voor en na haar scheiding daar had ze misschien meer aan gehad.

Ja of er iets over in de Bijbel staat, dat zoeken we op, wie weet het?

Er zijn zeker situaties waar een kerkenraad op in moet gaan, ik denk o.a aan incest en misbruik.  Maar dan volgt w.m.t graag aangifte.

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kelderworm:

aha daar heb ik jou waar ik je hebben wilde. (sorry dat ik deze val bewust voor je gezet heb)
Dus je plukt eruit wat je zint en verwerpt wat je niet zint.

Dus omdat jij normaal op vrouwen valt mag je ze als lustobject beschouwen ook al zegt G'd in de Schrift dat het een zonde is en je dus beter hetgeen je tot die zonde brengt kan wegdoen dan eeuwig lijden.
Maar wanneer een andere christen de pech heeft homoseksueel te zijn DAN meen jij wel het recht te hebben om van zo een mede christen te eisen dat ie het niet in praktijk brengt. Zou deze homo van jou dan ook niet gelijkerwijs kunnen eisen OOK G'd Zijn regels in praktijk te brengen?
Daar doelde ik dus op, wie zonder zonde is werpt de eerste steen.
Het is niet aan ons om te oordelen noch te eisen, slechts te wijzen op de Schrift en dan is het aan die persoon om het in gebed met Yeshua te regelen.

Ik durft zelfs te stellen dat het goedpraten van je eigen zonde met je ogen een zonde is van het ontkennen en goedpraten van een zonde.

Doe je nu dom of ben je dom? Wie denk jij wel niet wie je bent? Waar haal jij vandaan dat ik vrouwen als lustobject beschouw? Je mag jezelf graag projecteren op mij. Maar ik hou er niet van om voor filmdoek te spelen, dus donder aub op met je filmpje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Stel dat dit zo zou zijn, dan verwacht ik dat de persoon in kwestie dus stopt met praktiseren. Hij komt er natuurlijk niet mee weg dat hij dit niet kan veranderen.

Kun je dat zo zeggen? Als zelfs Paulus zegt dat als hij het goede wil doen, toch het verkeerde doet en niet meer dan een klein begin van gehoorzaamheid heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

moderatie:

Dit topic gaat over de kwestie die mark36 aansnijdt en daar gaat het om een vinden van toepasselijke Bijbelverzen en die op orthodoxe wijze lezen en die gaan over het probleem dat hij in de topicstart schetst.

Dit betekent echter niet dat er andere zaken vaststellend vanuit de orthodoxe wijze van lezen hier als "waarheid" naar voren moeten worden gebracht.

Credible blijft een forum voor christenen (vanuit de oorsprong met name jongeren) uit de diverse denominaties. Hier dingen verkondigen als juist en te volgen lijn die niet breed, bij (nagenoeg) alle denominaties zo gelden , dienen als persoonlijke opvatting, of die van de denominatie waarbinnen men zich bevindt, herkenbaar te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei mark36:

Verder blijf ik vragen naar bijbelse teksten die dit wel als zodanig benoemen daar waar ik de eerder benoemde bijbelse citaten voor mij persoonlijk onvoldoende vind.

De enige directe instructie die ik hieromtrent ken is die in de brief van Jacobus. Die staat trouwens wel in de context van ziekenzalving. Doen ze dat daar in die kerk bij jullie ook? En nogmaals: "Belijdt elkaar uw zonden" is dus wederkerig. Ik belijd jou mijn zonden en jij belijdt jouw zonden aan mij. Er is hier geen sprake van "zondaren" die alles (eenzijdig) aan de gemeente moeten opbiechten. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Levi:

En steeds als je in de bijbel leest dat mensen zich laten dopen (tot vergeving van de zonden), staat nergens dat zij daarbij ook hun zonden (al dan niet openbaar) beleden.

Marcus2:4 Johannes was dopende in de woestijn, en predikende den doop der bekering tot vergeving der zonden.
Marcus 3:29 Maar zo wie zal gelasterd hebben tegen den Heiligen Geest, die heeft geen vergeving in der eeuwigheid.
Handelingen 2:38 En Petrus zeide tot hen: Bekeert u, en een iegelijk van u worde gedoopt in den Naam van Jezus Christus, tot vergeving der zonden.

Wie zich bekeert, keert zich (openbaar) tegen de zonde. Tegen zichzelf, in het vlees. Tot vreugde voor zichzelf, in Christus.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei dingo:

Kun je dat zo zeggen?

Dat denk ik wel. Neemt niet weg dat ik geen rekening ga houden met terugvallen. Echter als je jou redenatie doortrekt naar de incestpleger, wat zouden we daar mee moeten doen als deze aangeeft echt te willen stoppen maar het niet kan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat denk ik wel. Neemt niet weg dat ik geen rekening ga houden met terugvallen. Echter als je jou redenatie doortrekt naar de incestpleger, wat zouden we daar mee moeten doen als deze aangeeft echt te willen stoppen maar het niet kan?

Daar hebben we een rechtsstaat voor, die kan besluiten die persoon zijn vrijheden in te perken zodat hij geen incest meer kan plegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei dingo:

Daar hebben we een rechtsstaat voor, die kan besluiten die persoon zijn vrijheden in te perken zodat hij geen incest meer kan plegen.

Dat is prima, maar ook vanuit het gevang kan men lid zijn van een kerk. Men kan bezoek krijgen en zelfs sex hebben. En als de persoon in kwestie weer vrij komt? Alles weer goed tot deze de fout weer in gaat? Sorry!

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is prima, maar ook vanuit het gevang kan men lid zijn van een kerk. Men kan bezoek krijgen en zelfs sex hebben. En als de persoon in kwestie weer vrij komt? Alles weer goed tot deze de fout weer in gaat? Sorry!

Ik kan ook nog wel wat als -en bedenken maar zoals gezegd daar hebben we een rechtssysteem voor en eventueel een tbs regeling voor die gevallen die een gevaar voor de samenleving blijven. En ja ook dat systeem werkt niet perfect.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei dingo:

Ik kan ook nog wel wat als -en bedenken maar zoals gezegd daar hebben we een rechtssysteem voor en eventueel een tbs regeling voor die gevallen die een gevaar voor de samenleving blijven. En ja ook dat systeem werkt niet perfect.

Wedden dat verwijderen van de persoon in kwestie perfect werkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid