Spring naar bijdragen

Openbare schuldbelijdenis voor openbare zonde.


Aanbevolen berichten

Zojuist zei dingo:

Castreren waarschijnlijk ook maar dat levert wellicht weer ander gestoord gedrag op.

Eigenlijk ook onzin om zaken af te schuiven op geaardheid, het is gewoon onbeheerst gedrag. Het blijft i.m.o. een kwestie van zelfbeheersing. De neiging is nog geen daad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dit is toch de wereld op zijn kop. Een gemeente die geen begrip heeft voor zijn medemens. Waarom zou je daar bij willen horen? En waarom zou je dan ook nog eens een vernederende inwijdingsrite moeten

Typische Kaasjeskruid reactie: als je het niet met argumenten kan winnen ga je op de man spelen.  Maar ik zou zeggen bezoek eens een mannendag waar dit onderwerp besproken wordt en je bent een il

Om het bovenstaande wat mark36 schrijft.

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Eigenlijk ook onzin om zaken af te schuiven op geaardheid, het is gewoon onbeheerst gedrag. Het blijft i.m.o. een kwestie van zelfbeheersing. De neiging is nog geen daad.

De neiging is net zo zondig als de daad dus in ethisch opzicht verandert dat niet zoveel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei dingo:

Tja als in de bergrede gezegd wordt dat iemand die de vrouw van een ander begeert al overspel gepleegd heeft, dan word je inderdaad naar je daden geoordeeld.

En wat is de relatie tussen begeren en geaardheid? Dat zijn toch zeker geen synoniemen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei dingo:

Volgens jou is de neiging nog geen daad, volgens de bergrede wel. Wat is de neiging anders dan begeerte naar de daad?

Volgens mij kan je wel neigen naar begeren, maar is neigen daarmee nog geen daad. Begeren is dat echter wel.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Volgens mij kan je wel neigen naar begeren, maar is neigen daarmee nog geen daad. Begeren is dat echter wel.

Volgens Van Dale is neiging: telkens terugkerende begeerte. Volgens mij is er dus geen verschil met begeren. Maar het staat je uiteraard vrij daar anders over te denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei dingo:

Volgens Van Dale is neiging: telkens terugkerende begeerte. Volgens mij is er dus geen verschil met begeren. Maar het staat je uiteraard vrij daar anders over te denken.

Dat zal. Echter ik geloof niet in een woordenboek maar in de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei dingo:

Laat die bijbel nou in het Nederlands vertaalt zijn en die woorden gebruiken zoals ik ze gebruik in deze discussie. Maar voor vandaag vind ik het wel weer genoeg.

Wellicht dat een nachtje slapen wonderen doet. Laat de Bijbel Zichzelf maar uitleggen, dat werkt het beste.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei sjako:

Ik vind dat toch een gevaarlijke gedachte. Je weet dat je God er verdriet mee doet. Moet je dan je eigen belangen dan niet opzij zetten? Idd, het vlees is zwak. Daarom denk ik dat een daad in zwakte je wel vergeven wordt, maar dan moet je het wel opbiechten aan de gemeente, in ons geval de ouderlingen. De individuele gemeenteleden hoeven het niet te weten. Zij kunnen er samen met jou aan werken om herhaling te voorkomen. 

Je hebt gelijk dat zo iemand er G;d verdriet mee doet. Maar helaas doen alle mensen dat, zoals bijvoorbeeld vrouwen op de kansel toelaten in onze kerken, Israel tegenwerken, lelijk doen tegen broeders, etc.
Het is dan geen kwestie van eigen belang niet opzij willen zetten, het is niet anders kunnen.

Neem iemand die steelt omwille van zichzelf te verrijken en iemand die geestelijk (door demonen bezeten) verward is en Kleotomaan is.
De eerste kan iets veranderen, de tweede niet, behalve therapie (ipv demon uitdrijving).
De aardse wet maak demon uitdrijving moeilijk en therapie tegen homoseksualiteit is zelfs verboden.

Dus de kerk mag niet helpen (en kan alleen maar bidden voor het homosekusle slachtoffer) dat G'd zijn geaardheid wijzigt.
De aardse maatschappij WIL niet helpen omdat zij het geen afwijkende geaardheid vindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei mark36:

@KelderwormPrecies dat! Ik lees in de Bijbel dat je jouw broeders vanuit liefde zou moeten vermanen. Ook lees ik dat het goed is je zonde aan broeders te belijden (niet openbaar aan de gehele Gemeente want vergeving komt van Jezus in mijn optiek). Maar wat als jij een zichtbare (vreselijk om nu zelf  zichtbare en niet zichtbare zonde te onderscheiden in mijn vraagstelling) zonde hebt beleden aan Jezus en niet meer zondigt, dit zichtbaar is voor de Gemeente, ben je dan nog steeds verplicht deze zonde aan gehele Gemeente openbaar te belijden? Ook na het lezen van citaten uit de bijbel uit eerdere berichten ben ik niet overtuigd van de plicht zo'n openbare zonde te belijden aan de gehele Gemeente. Verder besprak ik de kwestie met haar gemeenteraad en toen ik vroeg naar het onderscheid van zichtbare en niet-zichtbare zonde en de manier van belijden werd mij direct gezegd dat ik niet over mijn persoonlijke niet-zichtbare zonde met hen moest spreken. Dit was ik dan ook niet van plan! Wel opmerkelijk vond ik deze uitspraak. Want wat nu als ik mijn niet-zichtbare zonde aan een broeder zou willen belijden om mijn hart te delen, zou dit dan niet mogen? 

Ik blijf het een lastige kwestie vinden.

Haar familie is ook lid van deze gemeente en haar hart ligt hier ook.  Zij is vanaf haar 14e al lid van deze gemeente en vind het moeilijk om te breken als dit noodzakelijk zou zijn. Ik ben haar vriend en een kerkelijk huwelijk is binnen haar gemeente zonder deze openbare schuldbelijdenis niet mogelijk. 

Willen jullie samen later lid van de Gereformeerde Gemeente worden? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Levi:

Petrus roept na de uitstorting van de geest in zijn toespraak de mensen op zich te laten dopen "tot vergeving van de zonden". Paulus schrijft dat men na de doop dood is voor de zonde (Rom. 6), en de apostel Johannes schrijft dat iemand die uit G´d geboren is niet kan zondigen. Het feit dat ook mensen die gedoopt zijn nog steeds kunnen zondigen, wil dus zeggen dat de apostel Johannes ergens anders op duidt dan de vleselijke, of natuurlijke mens. Paulus noemt (dit) de oude mens en de nieuwe mens. Hij stelt dat de nieuwe mens steeds meer vorm moet krijgen en dat de oude mens steeds meer moet afsterven. Met andere woorden: met de doop is er nieuw leven in ons gekomen. Dat oude leven manifesteert zich nog wel, want ons lichaam is niet op slag dood bij de doop

Mooie uitleg, hulde !

Dat symboliseert de doop door onderdompeling in water ook, het graf in en er weer uit opstsaan.
Het laat zien dat G'd daarna de zonde niet meer toerekent.
Mogen we dan bewust alle regels aan onze laars lappen, nee uiteraard niet.
Uit dankbaarheid proberen we zo goed mogelijk te leven naar G'd Zijn regels.
Maar alle mensen schieten daarins chromelijk tekort, helaas omdat ons aardse lichaam in het vlees er nog is en ons tot zonde verleid.

10 uur geleden zei Kaasjeskruid:

En wat is de relatie tussen begeren en geaardheid? Dat zijn toch zeker geen synoniemen.

De begeerte naar seks is in het lichaam van de mens gelegd, of het brein, hoe dan ook, het is een natuurlijk iets.
De geaardheid maakt dat de begeerte tot foute handelingen zal leiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kelderworm:

Je hebt gelijk dat zo iemand er G;d verdriet mee doet. Maar helaas doen alle mensen dat, zoals bijvoorbeeld vrouwen op de kansel toelaten in onze kerken, Israel tegenwerken, lelijk doen tegen broeders, etc.
Het is dan geen kwestie van eigen belang niet opzij willen zetten, het is niet anders kunnen.

Neem iemand die steelt omwille van zichzelf te verrijken en iemand die geestelijk (door demonen bezeten) verward is en Kleotomaan is.
De eerste kan iets veranderen, de tweede niet, behalve therapie (ipv demon uitdrijving).
De aardse wet maak demon uitdrijving moeilijk en therapie tegen homoseksualiteit is zelfs verboden.

Dus de kerk mag niet helpen (en kan alleen maar bidden voor het homosekusle slachtoffer) dat G'd zijn geaardheid wijzigt.
De aardse maatschappij WIL niet helpen omdat zij het geen afwijkende geaardheid vindt.

Ik dacht dat 'de kerk' juist hielp door te bidden... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Levi:

Ik dacht dat 'de kerk' juist hielp door te bidden... 

Zo zou het inderdaad moeten zijn, maar zelfs DAT gebeurd niet altijd. De kracht van voorbede voor anderen wordt weinig in praktijk gebracht helaas.
Wanneer een kerklid met zijn homoseksualiteit naar de kerkleiding zou gaan en die zouden hem proberen te helpen actief van geaardeid te veranderen en de persoon bedenkt zich en klaagt de kerk aan, dan hebben die een probleem. Want wettelijk is het verboden om homosekualiteit als afwijkende geaardheid te zien en als zodanig te handelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kelderworm:

Zo zou het inderdaad moeten zijn, maar zelfs DAT gebeurd niet altijd. De kracht van voorbede voor anderen wordt weinig in praktijk gebracht helaas.
Wanneer een kerklid met zijn homoseksualiteit naar de kerkleiding zou gaan en die zouden hem proberen te helpen actief van geaardeid te veranderen en de persoon bedenkt zich en klaagt de kerk aan, dan hebben die een probleem. Want wettelijk is het verboden om homosekualiteit als afwijkende geaardheid te zien en als zodanig te handelen.

Ik denk dat de wetgever gelijk heeft. 

Maar volgens mij dwalen we af. Meer on topic zou de vraag zijn of een homo in het openbaar moet belijden dat hij de jongen achter de kassa bij de supermarkt een knipoog heeft gegeven, en of diezelfde kerk dan ook vind dat de ouderling in het openbaar moet belijden dat hij op het strand toch even naar de bekini van een jongedame heeft gegluurd... 

En als we daar iets van vinden, hoe staat dat dan in verhouding tot het verhaal van de ts waarbij kennelijk de zonde van echtscheiding moet worden beleden. 

Tja, je snapt mijn punt denk ik wel uit de voorgaande opmerkingen. Volgens mij moet 'de kerk' af van het splinter-balk fenomeen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kelderworm:

De begeerte naar seks is in het lichaam van de mens gelegd, of het brein, hoe dan ook, het is een natuurlijk iets.
De geaardheid maakt dat de begeerte tot foute handelingen zal leiden.

Ik denk dat het verstandig is als jij eerst eens onderzoek gaat doen naar het verschil tussen liefde en gezond verlangen en de op seks beluste begeerte waar jij nu op doelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik denk dat het verstandig is als jij eerst eens onderzoek gaat doen naar het verschil tussen liefde en gezond verlangen en de op seks beluste begeerte waar jij nu op doelt.

Ik doelde op 2 mannen die verleifd zijn op elkaar en van elkaar houden en derhalve verlangen hebben naar elkaar.
Jijzelf haalt hoererij en sex door elkaar, hoererij is ook tussen man en vrouw niet goed immers.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar terugkomend op OF het voor een kerk beleden moet worden of niet?

Nee, niet voor een kerkgenootschap, want allen zijn zondaars.
Dan zou elk kerklid wekelijks een lijst moeten oplezen en belijden.
Gaat ook niet, ik denk aan de homoseksueel die zou moeten belijden aan de voorganger die heimelijk dames van lichte zeden bezoekt.
of aan de priester die jongetjes misbruikt.
Die kan dat niet openlijk melden: 2e is strafbaar voor de aardse wet en 1e moet zwijgen omdat anders zijn ega het ook te weten komt.

Belijden doe je voor Yeshua.
Wat niet wegneemt dat de kerk niet moet accepteren dat de homoseksueel en zijn vriend hand in hand zittend de kerkdienst bezoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-11-2018 om 09:59 zei Kelderworm:

Ik doelde op 2 mannen die verleifd zijn op elkaar en van elkaar houden en derhalve verlangen hebben naar elkaar.
Jijzelf haalt hoererij en sex door elkaar, hoererij is ook tussen man en vrouw niet goed immers.

Je kunt niet van een man houden zoals van een vrouw. Wie dat wel beweert, verkoopt onzin.

modbreak Trajecto: Is dit een sneer richting een andere forummer? Niet doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Je kunt niet van een man houden zoals van een vrouw. Wie dat wel beweert, verkoopt onzin.

Ik heb er geen ervaring mee, jij kennelijk wel?
Wel ken ik een christelijk homostel dat het als zonde belijd en het niet als zonde ontkennen.
Beiden willen graag anders zijn maar houden (voor zover ik kan zien buitenaf) echtw el van elkaar.

Hun geloofsleven lijkt gezegend, misschien wel meer gezegend dat mijn eigen of die van vele andere christenen.
Zij ervaren echt gebedsverhoring en ook voorbede die ze doen voor anderen op verzoek, maakt het verschil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Kelderworm:

Ik heb er geen ervaring mee, jij kennelijk wel?
Wel ken ik een christelijk homostel dat het als zonde belijd en het niet als zonde ontkennen.
Beiden willen graag anders zijn maar houden (voor zover ik kan zien buitenaf) echtw el van elkaar.

Hun geloofsleven lijkt gezegend, misschien wel meer gezegend dat mijn eigen of die van vele andere christenen.
Zij ervaren echt gebedsverhoring en ook voorbede die ze doen voor anderen op verzoek, maakt het verschil.

Het wordt steeds gekker hier op het forum. Ik kan geen ervaring hebben met wat niet zo kan zijn. Homo's denken dat ze van elkaar houden, maar houden elkaar voor de gek. Absurde situatie die jij beschrijft en bijzonder God onterend i.m.o.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid