Spring naar bijdragen

Openbare schuldbelijdenis voor openbare zonde.


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het wordt steeds gekker hier op het forum. Ik kan geen ervaring hebben met wat niet zo kan zijn. Homo's denken dat ze van elkaar houden, maar houden elkaar voor de gek. Absurde situatie die jij beschrijft en bijzonder God onterend i.m.o.

Over steeds gekker worden gesporken, ppfff, Homo's denken dat ze van elkaar houden, maar houden elkaar voor de gek?

Zowel jij als ik kunnen daarover niet oordelen, we kennen hun gevoelens immers niet en moeten het doen met hoe zij het ervaren.
Het IS en BLIJFT een zonde, maar het is niet aan de mensen om erover te oordeln.
het is iets tussen de Christen en Yeshua.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dit is toch de wereld op zijn kop. Een gemeente die geen begrip heeft voor zijn medemens. Waarom zou je daar bij willen horen? En waarom zou je dan ook nog eens een vernederende inwijdingsrite moeten

Typische Kaasjeskruid reactie: als je het niet met argumenten kan winnen ga je op de man spelen.  Maar ik zou zeggen bezoek eens een mannendag waar dit onderwerp besproken wordt en je bent een il

Om het bovenstaande wat mark36 schrijft.

33 minuten geleden zei mark36:

Hier zijn wij nog niet over uit en zijn hierin zoekende. Ik ben lid van een baptisten gemeenschap en zowel zij als ik moeten wennen aan elkaars culturen.

Ja, dat is een enorm verschil broeder. Ik zou je echt de Gereformeerde Gemeente afraden. Bezoek bijvoorbeeld een rouwdienst. Daarin wordt echt weinig goeds over de overledene gezegd. De overtuiging heerst dat je zelf niet Jezus kan vinden. Je moet door God uitverkoren zijn om gered te worden. Anders ga je verloren. Volgens hen kan je zelf niet voor Jezus kiezen. Velen zijn werkelijk bang voor de dood. De vader van mijn zwager heeft werkelijk doodsangsten uitgestaan toen hij stervende was. Mijn zwager zei hem nog: lees de bijbel pa! Hij antwoordde dan: je bent te lichtzinnig. Je kan niet God zoeken. Je moet uitverkoren zijn..

Zij geloven daar ook niet in de gaven van de Heilige Geest, dat ze vandaag nog voorkomen. Zoals gebedsgenezing. Omdat we nu de bijbel hebben, zou het niet meer nodig zijn.

Een oplossing zou eventueel een iets lichtere kerk zijn waar zij zich nog in kan vinden. Denk aan Gereformeerde Bond. Denk aan Christelijk Gereformeerd. Dat is voor jullie beiden nog een grote stap, maar daarin kan je met een baptistengeloof vaak ook nog prima terecht. Veel EO leden komen uit die kerken.  

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei mark36:

Hier zijn wij nog niet over uit en zijn hierin zoekende. Ik ben lid van een baptisten gemeenschap en zowel zij als ik moeten wennen aan elkaars culturen.

Misschien is het een idee als je vriendin eens met een dominee of ouderling of hoe je het ook noemt van de baptistengemeente praat. Niet om lid te worden, maar alleen maar op het punt van wat zonde voor hen is en op welke manier dat wel of niet beleden zou moeten worden. Soms is het goed om even een compleet andere visie dan je eigen te horen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Je kunt niet van een man houden zoals van een vrouw. Wie dat wel beweert, verkoopt onzin.

Nu verkoop jij onzin. 

2 uur geleden zei Kelderworm:

Hun geloofsleven lijkt gezegend, misschien wel meer gezegend dat mijn eigen of die van vele andere christenen.
Zij ervaren echt gebedsverhoring en ook voorbede die ze doen voor anderen op verzoek, maakt het verschil.

Ken zelfs een katholieke ex-monnik die samenwoont met een man en die geregeld op de kansel staat.

1 uur geleden zei Gaitema:

Ja, dat is een enorm verschil broeder. Ik zou je echt de Gereformeerde Gemeente afraden. Bezoek bijvoorbeeld een rouwdienst. Daarin wordt echt weinig goeds over de overledene gezegd. De overtuiging heerst dat je zelf niet Jezus kan vinden. Je moet door God uitverkoren zijn om gered te worden. Anders ga je verloren. Volgens hen kan je zelf niet voor Jezus kiezen. Velen zijn werkelijk bang voor de dood. De vader van mijn zwager heeft werkelijk doodsangsten uitgestaan toen hij stervende was. Mijn zwager zei hem nog: lees de bijbel pa! Hij antwoordde dan: je bent te lichtzinnig. Je kan niet God zoeken. Je moet uitverkoren zijn..

Klopt, heb nog nachtmerries van de begrafenis van mijn gereformeerde opa en oma. Vreselijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 8-11-2018 om 11:42 zei Gaitema:

Ja, dat is een enorm verschil broeder. Ik zou je echt de Gereformeerde Gemeente afraden. Bezoek bijvoorbeeld een rouwdienst. Daarin wordt echt weinig goeds over de overledene gezegd. De overtuiging heerst dat je zelf niet Jezus kan vinden. Je moet door God uitverkoren zijn om gered te worden. Anders ga je verloren. Volgens hen kan je zelf niet voor Jezus kiezen. Velen zijn werkelijk bang voor de dood.

Zoals ook in de Schrift staat vermeld, woordelijk op meerdere plaatsen, dat wie NIET door G'd gestuurd wordt, niet bij Yeshua kan komen.
In de praktijk te herkennen, velen proberen met het verstand in Christus te geloven maar kunnen het niet, omdat G'd het NIET in hun harten heeft gelegd.

Johannes 6:65
65 En Hij zei:  Daarom heb Ik u gezegd dat niemand tot Mij komen kan, tenzij het hem door Mijn Vader gegeven is.

Johannes 6:44
44   Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekt; en Ik zal hem doen opstaan op de laatste dag.

Johannes 17
9 Ik bid voor hen. Ik bid niet voor de wereld, maar voor hen die U Mij gegeven hebt, want zij zijn van U.
11 En Ik ben niet meer in de wereld, maar dezen zijn in de wereld, en Ik kom naar U toe. Heilige Vader, bewaar hen die U Mij gegeven hebt in Uw Naam, opdat zij één zullen zijn zoals Wij.
12   Toen Ik met hen in de wereld was, bewaarde Ik hen in Uw Naam.  
Hen die U Mij gegeven hebt, heb Ik bewaard en niemand uit hen is verloren gegaan dan de zoon van het verderf, opdat  de Schrift vervuld wordt.
 

Matteus 15
13 Maar Hij, antwoordende zeide: Alle plant, die Mijn hemelse Vader niet geplant heeft, zal uitgeroeid worden

Johannes 3
27     Johannes antwoordde en zei: Een mens kan niets aannemen, als het hem niet uit de hemel gegeven is.

Johannes 6:37
37 Al wat Mij de Vader geeft, zal tot Mij komen; en die tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen.

 

Dus het opzoeken van een vrijzinnige kerkgenootschap dat de Schrift als Woord van G'd ondermijnt zal niets veranderen behalve dat iemand dan onterecht denkt een christen te zijn, maar het niet bent en straks ook HERE HERE zal roepen terwijl Yeshua hen niet wil kennen.

modbreak Trajecto: Ik noteer maar een eerste waarschuwingspunt. Het is niet de bedoeling dat je te pas en te onpas je eigen opvatting als van de kansel gaat verkondigen. Zoals ik al vaker heb gezegd is het Credible-forum een algemeen christelijk forum. Het is niet aan jou om te oordelen over de verschillende denominaties. Je mag jouw overtuiging doorgeven maar niet op een wijze die claimt dat jij de juiste wijze van geloof en uitleg van de Bijbel in pacht hebt. Je dient je bescheiden en geïnteresseerd in verschillende richtingen op te stellen en het is in de korte tijd dat je hier meeforumt duidelijk dat je daar moeilijk toe komen kunt.

Hier is je bericht ook off-topic.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Gaitema:

Ga je het nu werkelijk opnemen voor de leer der uitverkiezing wat velen tot wanhoop drijft?

Inderdaad, schandalige leer. Er staat ook "Nader tot God, en God zal tot u naderen". (Jacobus 4:8) Als God een kiemtje voor geloof ziet in een persoon, gaat Hij die persoon trekken. Maar de persoon zet de eerste stap. Anders zou de prediking ook geen zin hebben. De enige die uitverkoren worden zijn de gezalfden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Inderdaad, schandalige leer. Er staat ook "Nader tot God, en God zal tot u naderen". (Jacobus 4:8) Als God een kiemtje voor geloof ziet in een persoon, gaat Hij die persoon trekken. Maar de persoon zet de eerste stap. Anders zou de prediking ook geen zin hebben. De enige die uitverkoren worden zijn de gezalfden.

Duidelijke taal Sjako en bevestigend mijn beeld van JG. Het is niets anders dan trots op eigen werk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Gaitema:

Uiteraard, maar dat is wat anders dan de leer der uitverkiezing.

Nee die is daarop gestoeld Gaitema. G'd heeft mensen uitgekozen die Hij naar Yeshua zendt om tot geloof te kunnen komen.

13  Toen Jezus gekomen was in het gebied van Caesarea Filippi, vroeg Hij aan Zijn discipelen: Wie zeggen de mensen dat Ik, de Zoon des mensen, ben?
14 Zij zeiden:  Sommigen: Johannes de Doper, en anderen: Elia, en weer anderen: Jeremia of een van de profeten.
15 Hij zei tegen hen: Maar u, wie zegt u dat Ik ben?
16  Simon Petrus antwoordde en zei: U bent de Christus, de Zoon van de levende God.
17 En Jezus antwoordde en zei tegen hem: Zalig bent u, Simon Barjona, want vlees en bloed hebben u dat niet geopenbaard,  maar Mijn Vader, Die in de hemelen is.

Mattheus 16

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei sjako:

Inderdaad, schandalige leer. Er staat ook "Nader tot God, en God zal tot u naderen". (Jacobus 4:8) Als God een kiemtje voor geloof ziet in een persoon, gaat Hij die persoon trekken. Maar de persoon zet de eerste stap. Anders zou de prediking ook geen zin hebben. De enige die uitverkoren worden zijn de gezalfden.

En tegen wie heeft Paulus het hier dan? Je kunt niet alleen die vers eruitnemen en gebruiken.
Dit is tegen hen die Yeshua al volgen maar worstelen met de zonde.
Dan is het wie G'd in vernedering opzoekt voor hulp die zal door G'd genaderd worden.

7 Onderwerp u dan aan God.  Bied weerstand aan de duivel en hij zal van u wegvluchten.
8 Nader tot God, en Hij zal tot u naderen.  Reinig de handen, zondaars, en zuiver de harten, dubbelhartigen!
9  Besef uw ellendige staat en treur en huil. Laat uw lachen veranderd worden in treuren en uw blijdschap in droefheid.
10  Verneder u voor de Heere, en Hij zal u verhogen.

We zien dat Mattheus 7 ook daarvoor verkeerd gebruikt wordt:

7 Bid,  en u zal gegeven worden; zoek, en u zult vinden; klop, en er zal voor u opengedaan worden.
8  Want ieder die bidt, die ontvangt; wie zoekt, die vindt; en voor wie klopt zal opengedaan worden.

vers 7 maken ze van dat wie G;d opzoekt G'd zal vinden, maar dit gaat over gebedsverhoring.
Wie als geloofd en bidt tot G'd, dan zal G'd opendoen.
Alleen DIE belofte tav gebedsverhoring geloven veel christenen dan weer niet, omdat ze de ervaring missen.

25 minuten geleden zei Gaitema:

Uiteraard, maar dat is wat anders dan de leer der uitverkiezing.

Het is geen leer, het is zoals G'd het ons gegeven heeft in de Schrift als Zijn feilloos Woord.
De christen kan het ontkennen en grijpen naar andere theorie en vrijzinnig omdaan met G'd Zijn Woord.
of
De christen kan het aanvaarden zoals het er staat zonder een theorie te bedenken en het Woord van G'd in de Schrift recht snijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

6 minuten geleden zei Kelderworm:

Het is geen leer, het is zoals G'd het ons gegeven heeft in de Schrift als Zijn feilloos Woord.
De christen kan het ontkennen en grijpen naar andere theorie en vrijzinnig omdaan met G'd Zijn Woord.
of
De christen kan het aanvaarden zoals het er staat zonder een theorie te bedenken en het Woord van G'd in de Schrift recht snijden.

Het is niet het zelfde als de leer der uitverkiezing van de Gereformeerde Gemeente. Waar velen vrezen voor de hel en geloven dat ze niet voor Jezus kunnen kiezen. 

In de bijbel staat: Gods Geest gaat over de wereld om te zien wiens hart naar Hem uitstrekt en "Ik sta aan de deur én Ik klop" 

18 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Op basis waarvan?

Goede vraag. God heeft gegronde redenen daarvoor. 

20 minuten geleden zei Kelderworm:

Nee die is daarop gestoeld Gaitema. G'd heeft mensen uitgekozen die Hij naar Yeshua zendt om tot geloof te kunnen komen.

13  Toen Jezus gekomen was in het gebied van Caesarea Filippi, vroeg Hij aan Zijn discipelen: Wie zeggen de mensen dat Ik, de Zoon des mensen, ben?
14 Zij zeiden:  Sommigen: Johannes de Doper, en anderen: Elia, en weer anderen: Jeremia of een van de profeten.
15 Hij zei tegen hen: Maar u, wie zegt u dat Ik ben?
16  Simon Petrus antwoordde en zei: U bent de Christus, de Zoon van de levende God.
17 En Jezus antwoordde en zei tegen hem: Zalig bent u, Simon Barjona, want vlees en bloed hebben u dat niet geopenbaard,  maar Mijn Vader, Die in de hemelen is.

Mattheus 16

Waarom vrezen er zo velen de hel in de gereformeerde gemeente? Het hoort een beweging van twee kanten te zijn. God kent ons door en door en op basis daarvan zendt Hij Zijn openbaringen van wie Jezus is. Maar in de Gereformeerde Gemeente geloven ze dat ze zelf door en door slecht zijn en dat het dan Gods willekeur is om mensen te redden.

Zie je het voor je? Dat God de schuld krijgt, omdat je niet geloven kan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Gaitema:

Goede vraag. God heeft gegronde redenen daarvoor.

Die basis ligt binnen of buiten de mens.

En wij weten, dat hun, die God liefhebben, alle dingen medewerken ten goede, [namelijk] hun, die naar [Zijn] voornemen geroepen zijn. (Romeinen 8:28)

Zou dit ook op basis van vooruitgezien geloof kunnen zijn? Weet God wellicht wie er van Hem gaan houden en wie niet? Dat bepaald God toch niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Gaitema:

 

Het is niet het zelfde als de leer der uitverkiezing van de Gereformeerde Gemeente. Waar velen vrezen voor de hel en geloven dat ze niet voor Jezus kunnen kiezen. 

In de bijbel staat: Gods Geest gaat over de wereld om te zien wiens hart naar Hem uitstrekt en "Ik sta aan de deur én Ik klop" 

Goede vraag. God heeft gegronde redenen daarvoor. 

Waarom vrezen er zo velen de hel in de gereformeerde gemeente? Het hoort een beweging van twee kanten te zijn. God kent ons door en door en op basis daarvan zendt Hij Zijn openbaringen van wie Jezus is. Maar in de Gereformeerde Gemeente geloven ze dat ze zelf door en door slecht zijn en dat het dan Gods willekeur is om mensen te redden.

Zie je het voor je? Dat God de schuld krijgt, omdat je niet geloven kan?

Ik ben bekend van vroeger met de angst voor de hel, op gereformeerde scholen werd Genade niet besproken, begrepen ze niets van helaas.
Maar elk mens dat bij zichzelf zeker weet dat Yeshua door Genade zalig maakt en dus redt, IS zalig door Yeshua. Het vertrowuen daarover is door G'd in het hart gelegd.
Ieder mens dat twijfelt, twijfelt niet voor niets, G'd heeft het dan ook niet in hun hart gelegd omdat ze nog niet zalig zijn in Christus.

43 minuten geleden zei Gaitema:

In de bijbel staat: Gods Geest gaat over de wereld om te zien wiens hart naar Hem uitstrekt en "Ik sta aan de deur én Ik klop" 

7 Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.
8 Want een iegelijk, die bidt, die ontvangt; en die zoekt, die vindt; en die klopt, dien zal opengedaan worden.

Matteus 7

Dit gaat over gebedsverhoring.
Het gaat over al reeds gelovigen die bidden en G'd meer zoeken, dan zal G'd Zich meer laten vinden.
Het is de reden waarom zoveel christenen G'd nauwelijks ervaren, ze geloven met hun verstand en niet met hun hart en daar blijft het dan bij.
Dan is G'd op grote afstand.

Het wordt te pas en onpas incorrect ingezet als evangelie citaat dat wie G'd zou zoeken, G'd kan vinden.
Het gaat over gebedsverhoring.

En het akelige is dat veel christenen die hiermee leuren (7)  (ik bedoel niet jou maar algemeen) NIET geloven in de citaat (8).

 

49 minuten geleden zei Gaitema:
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Op basis waarvan?

Goede vraag. God heeft gegronde redenen daarvoor. 

27 En Die de harten doorzoekt, weet, welke de mening des Geestes zij, dewijl Hij naar God voor de heiligen bidt.
28 En wij weten, dat dengenen, die God liefhebben, alle dingen medewerken ten goede, namelijk dengenen, die naar Zijn voornemen geroepen zijn.
29 Want die Hij te voren gekend heeft, die heeft Hij ook te voren verordineerd, den beelde Zijns Zoons gelijkvormig te zijn, opdat Hij de Eerstgeborene zij onder vele broederen.
30 En die Hij te voren verordineerd heeft, dezen heeft Hij ook geroepen; en die Hij geroepen heeft, dezen heeft Hij ook gerechtvaardigd; en die Hij gerechtvaardigd heeft, dezen heeft Hij ook verheerlijkt.

Romeinen 8

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Jij twijfelt nooit?

Nee ik twijfel nooit, niet op basis van mijn eigen daden, want dan verdien ik net als alle mensen de hel en verdoemenis.
We barsten van zonden.
Maar Yeshua Zijn Genade daarin vertrouw ik 100% zonder enige twijfel.
Daarmee is geloof ook een zeker weten.
De Engelse taal heeft het zo krachtige woord faith, vertrouwen in geloof, of geloof in vertrouwen.

Geloof schiet tekort als woord en dekt eigenlijk niet de lading.
Geloven zet weinig, want de demomen geloven ook in Christus als Zoon van G'd, leert de Schrift ons.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Kelderworm:

Nee ik twijfel nooit

En hoe moet men de twijfel van Thomas bezien volgens jou? Was hij niet gered toen hij twijfelde aan Jezus? En Petrus? Was hij pas gered nadat hij driemaal verklaarde van Jezus te houden? En wat met de twijfel in:

En zij, het geld genomen hebbende, deden, gelijk zij geleerd waren. En dit woord is verbreid geworden bij de Joden tot op den huidigen dag. En de elf discipelen zijn heengegaan naar Galilea, naar den berg, waar Jezus hen bescheiden had. En als zij Hem zagen, baden zij Hem aan; doch sommigen twijfelden. Mat.28:15-17)

Enzovoorts. Er zijn meer voorbeelden aan te halen.

 

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En hoe moet men de twijfel van Thomas bezien volgens jou? Was hij niet gered toen hij twijfelde aan Jezus? En Petrus? Was hij pas gered nadat hij driemaal verklaarde van Jezus te houden?

Thomas kreeg de kans van yeshua om ZIjn Wonden te onderzoeken waarna ook Thomas niet meer twijfelde.

27 Daarna zei Hij tegen Thomas: Kom hier met uw vinger en bekijk Mijn handen,  en kom hier met uw hand en steek die in Mijn zij; en wees niet ongelovig, maar gelovig.
28 En Thomas antwoordde en zei tegen Hem: Mijn Heere en mijn God!

Johannes 20

Petrus werd zalig NADAT hij kon belijden dat yeshua de Zoon van G'd is.
Yeshua gaf duidelijk te kennen dat niet hijzelf maar G'd Petrus dat geloof gegeven had.
Daarna krijgt Petrus de bijzonde taak toebedeeld.

13      Toen Jezus gekomen was in het gebied van Caesarea Filippi, vroeg Hij aan Zijn discipelen: Wie zeggen de mensen dat Ik, de Zoon des mensen, ben?
 14     Zij zeiden:  Sommigen: Johannes de Doper, en anderen: Elia, en weer anderen: Jeremia of een van de profeten.
 15     Hij zei tegen hen: Maar u, wie zegt u dat Ik ben?
 16      Simon Petrus antwoordde en zei: U bent de Christus, de Zoon van de levende God.
 17     En Jezus antwoordde en zei tegen hem: Zalig bent u, Simon Barjona, want vlees en bloed hebben u dat niet geopenbaard,  maar Mijn Vader, Die in de hemelen is.
 18      En Ik zeg u ook dat u Petrus bent, en op  deze petra zal Ik Mijn gemeente bouwen, en de  poorten van de hel zullen haar niet overweldigen.
 19      En Ik zal u de sleutels van het Koninkrijk der hemelen geven; en wat u bindt op de aarde, zal in de hemelen gebonden zijn; en wat u ontbindt op de aarde, zal in de hemelen ontbonden zijn.

Mattheus 16

En het mooie is, ook al weten G'd en yeshua dat Petrus nog 3 maal zwaar de fout ingaat, TOCH krijgt Petrus deze taak, omdat G'd Petrus (als eerste) in het hart legde dat Yeshua de Zoon van de G'd van Israel is. Zonden kunnen door zaligheid geen invloed meer hebben.

 

Niet voor niets dat mensen die G'd nog niet kennen en door Hem worden aangeraakt plotsklaps overtuigd zijn, zonder verder bewijs.
De mens die met redeneren en verstand tracht het evangelie te aanvaarden heeft het niet van G'd in het hart ontvangen.
Dergelijken zijn ook degenen die zeggen gelovige te zijn geweest maar nu niet meer.|
Dergelijken raken hun "geloof" kwijt bij het verlaten van een kerkgenootschap.

bewerkt door Kelderworm
Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Kelderworm:

Ik ben bekend van vroeger met de angst voor de hel, op gereformeerde scholen werd Genade niet besproken, begrepen ze niets van helaas.
Maar elk mens dat bij zichzelf zeker weet dat Yeshua door Genade zalig maakt en dus redt, IS zalig door Yeshua. Het vertrowuen daarover is door G'd in het hart gelegd.
Ieder mens dat twijfelt, twijfelt niet voor niets, G'd heeft het dan ook niet in hun hart gelegd omdat ze nog niet zalig zijn in Christus.

7 Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.
8 Want een iegelijk, die bidt, die ontvangt; en die zoekt, die vindt; en die klopt, dien zal opengedaan worden.

Matteus 7

Dit gaat over gebedsverhoring.
Het gaat over al reeds gelovigen die bidden en G'd meer zoeken, dan zal G'd Zich meer laten vinden.
Het is de reden waarom zoveel christenen G'd nauwelijks ervaren, ze geloven met hun verstand en niet met hun hart en daar blijft het dan bij.
Dan is G'd op grote afstand.

Het wordt te pas en onpas incorrect ingezet als evangelie citaat dat wie G'd zou zoeken, G'd kan vinden.
Het gaat over gebedsverhoring.

En het akelige is dat veel christenen die hiermee leuren (7)  (ik bedoel niet jou maar algemeen) NIET geloven in de citaat (8).

 

27 En Die de harten doorzoekt, weet, welke de mening des Geestes zij, dewijl Hij naar God voor de heiligen bidt.
28 En wij weten, dat dengenen, die God liefhebben, alle dingen medewerken ten goede, namelijk dengenen, die naar Zijn voornemen geroepen zijn.
29 Want die Hij te voren gekend heeft, die heeft Hij ook te voren verordineerd, den beelde Zijns Zoons gelijkvormig te zijn, opdat Hij de Eerstgeborene zij onder vele broederen.
30 En die Hij te voren verordineerd heeft, dezen heeft Hij ook geroepen; en die Hij geroepen heeft, dezen heeft Hij ook gerechtvaardigd; en die Hij gerechtvaardigd heeft, dezen heeft Hij ook verheerlijkt.

Romeinen 8

Kort gezegd: dit geloven evangelischen en PKNers  ook. De evangelischen hebben het over "het voorbereidend werk van de Heilige Geest voor de bekering" en de iets mildere calvinistische kerken dan de Gereformeerde Gemeente doen een beroep op "de eigen verantwoordelijkheid" ten aanzien van de uitverkiezing.

26 minuten geleden zei Kelderworm:


We barsten van zonden.

Ik niet hoor :) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kelderworm:

Thomas kreeg de kans van yeshua om ZIjn Wonden te onderzoeken waarna ook Thomas niet meer twijfelde.

Voordien was hij dus niet gered?

2 minuten geleden zei Kelderworm:

Petrus werd zalig NADAT hij kon belijden dat yeshua de Zoon van G'd is.

Dus Petrus was nog niet gered toen Jezus hem bij zijn vissersboot weghaalde?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Gaitema:

Kort gezegd: dit geloven evangelischen en PKNers  ook. De evangelischen hebben het over "het voorbereidend werk van de Heilige Geest voor de bekering" en de iets mildere calvinistische kerken dan de Gereformeerde Gemeente doen een beroep op "de eigen verantwoordelijkheid" ten aanzien van de uitverkiezing.

Geen idee wie precies wat geloofd, ik geloof alleen hetgeen in de Schrift staat, als G'd Zijn onfeilbare Woord.
maar waarom geloof jij het dan niet? Je bent toch evangelisch? Het staat in de Schirft?

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Voordien was hij dus niet gered?

Dus Petrus was nog niet gered toen Jezus hem bij zijn vissersboot weghaalde?

Ik kan geen uitspraken doen die niet in de Schrift staan vermeld, de Schrift laat zich zover mij bekend is niet over uit.
Mogelijk al wel voorbestemd waar de voorgaande citaten over gaan, maar dat is gissen, de Schrift vermeldt het niet bij mijn weten.

bewerkt door Kelderworm
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kelderworm:

Ik kan geen uitspraken doen die niet in de Schrift staan vermeld, de Schrift laat zich zover mij bekend is niet over uit.
Mogelijk al wel voorbestemd waar de voorgaande citaten over gaan, maar dat is gissen, de Schrift vermeldt het niet bij mijn weten.

Een onzeker evangelie dus wat je verkondigd. Ze doet wat mij betreft ook geen recht aan karakters van mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kelderworm:

Degenen die door G'd voorbestemd zijn weten het zeker en vertrouwen erop zalig te zijn in Yeshua Zijn Genade zonder twijfel, niets geen onzekerheid dus.

Dit komt niet echt over als zonder twijfel, maar als arrogant. Zelfs dominant.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid