Spring naar bijdragen

Wie kan de wonderen uit de Bijbel geloven?


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Wonderen zijn bedoeld om je over te verwonderen, meer niet. Alle wonderen vallen immers in het niet bij het grote wonder van de dood en opstanding van Jezus Christus. Wou je die ook herhaalt zien?

Beetje vreemd dat men zelden rept over dit wonder en de rest het liefst in grote hoeveelheden herhaalt wil zien.

Oké, dus eerst geef je tegen me ten onrechte een grote bek en weerleg ik het,  dan negeer je me. Ik ga je nu echt negeren. Je hebt me voldoende laten zien dan je het Licht van God niet uitdraagt. Als je werkelijk aan levensheiliging doet, dan zou je me liefdevol aanspreken. En jij had het mij ook in het verleden beloofd dat je liefdevol zou reageren. Dat je jouw best zou doen. Echter ben je jouw woord niet na gekomen.

Wat mij betreft ben je gewoon een lambal! 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dag Gaitema, het is veel aannemelijker dat Jozef en Maria geen gemeenschap hadden tot na de geboorte van Jezus. Nadat Jezus geboren werd, kregen Jozef en Maria nog enkele kinderen. Dat past veel beter

Jezus doet alles wat Mozes ook deed, maar dan 2 keer. Mozes splitste het water. Jezus bedwingt het water in de storm of hij liep erop. Etc. De wonderen zijn gekozen en hebben een functie in het verhaa

Aangaande je reminder: Derhalve wijs ik niemand aan en laat een ieder zelf oordelen over zichzelf OF het van toessing is of niet. Mijn spelfouten zijn opzettelijk om Gaitema hierin te steunen.

Zegt het ene licht tegen het andere licht: Jij bent duisternis!
Zegt het andere licht: dat kun je alleen zeggen als ik in jouw licht sta.

Dan ben ik ofwel van achteren zonder dat jij het ziet, toch verlicht; 
ofwel jouw licht schijnt zo zwak dat ik daardoor niet verlicht wordt.
Ik ben inderdaad zelf geen groot licht, dus zeg jij het maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, da's dan helder, zegt het eerste licht;
Ik zeg wat ik zeg zoals jij ook zegt dat ik zeggen kan:
In mijn licht zie ik jouw lichteloosheid, en dat merk je hier en nu aan mij.
Zegt het andere licht: ik merk dat jouw licht breekt op mij,
maar daarmee zie ik het licht nog niet. 

Moraal:
Waar een gebroken licht een ander licht meent duisternis te zijn,
dient hijzelf meer volheid en scherpte te krijgen.
Waar een gebroken vat opmerkt dat een ander vat gebroken is,
Komen twee vaten vulling tekort.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Tomega:

Zegt het ene licht tegen het andere licht: Jij bent duisternis!
Zegt het andere licht: dat kun je alleen zeggen als ik in jouw licht sta.

Dan ben ik ofwel van achteren zonder dat jij het ziet, toch verlicht; 
ofwel jouw licht schijnt zo zwak dat ik daardoor niet verlicht wordt.
Ik ben inderdaad zelf geen groot licht, dus zeg jij het maar.

Ik zeg: zo lang zijn licht zo zwak brandt blijf ik bij hem uit de buurt! Er valt niet met hem te praten. Dat zie je toch?

37 minuten geleden zei Tomega:

Nou, da's dan helder, zegt het eerste licht;
Ik zeg wat ik zeg zoals jij ook zegt dat ik zeggen kan:
In mijn licht zie ik jouw lichteloosheid, en dat merk je hier en nu aan mij.
Zegt het andere licht: ik merk dat jouw licht breekt op mij,
maar daarmee zie ik het licht nog niet. 

Moraal:
Waar een gebroken licht een ander licht meent duisternis te zijn,
dient hijzelf meer volheid en scherpte te krijgen.
Waar een gebroken vat opmerkt dat een ander vat gebroken is,
Komen twee vaten vulling tekort.

Hij zegt van zichzelf dat hij een volle glas is. Een borrelglas zeker!

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Gaitema:

Legende over Maria en Jozef

Nou ja, daar komen de leeftijden en broers vandaan. Hoe h eet ook precies gegaan is, het is vrij aannemelijk dat Jozef zonen had voor hij Maria tot zich nam. 

 

 

Dag Gaitema, het is veel aannemelijker dat Jozef en Maria geen gemeenschap hadden tot na de geboorte van Jezus. Nadat Jezus geboren werd, kregen Jozef en Maria nog enkele kinderen. Dat past veel beter in de strekking van het verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Hermanos:

Dag Gaitema, het is veel aannemelijker dat Jozef en Maria geen gemeenschap hadden tot na de geboorte van Jezus. Nadat Jezus geboren werd, kregen Jozef en Maria nog enkele kinderen. Dat past veel beter in de strekking van het verhaal.

Alles kan. Het staat er niet bij in de bijbel. 

Wat mij in de bijbel wel opvalt is dat Jozef al vrij snel er niet meer is. Als Jezus optreed vanaf zijn 30ste is alleen Maria en Zijn broers nog in Zijn buurt.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Gaitema:

Alles kan. Het staat er niet bij in de bijbel. 

Ja, alles kan, maar als je eerst zegt dat Maria 15 is, en dan aanneemt Jezus' broers ouder waren dan hijzelf,
dan schets je toch een beeld alsof je de wereldgodsdiensten met elkaar wilt laten concurreren. 

Waarom zou je dat doen? Alles kan, maar Jozef was rechtvaardig en Maria was een maagd, en zij beiden kwamen uit een goed nest en een zichzelf respecterende afstamming. 

De geboorte van Jezus Christus was nu aldus; want als Maria, zijn moeder, met Jozef ondertrouwd was, eer zij samengekomen waren, werd zij zwanger bevonden uit den Heiligen Geest. Jozef nu, haar man, alzo hij rechtvaardig was, en haar niet wilde openbaarlijk te schande maken, was van wil haar heimelijk te verlaten.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Gaitema:

Alles kan. Het staat er niet bij in de bijbel. 

Wat mij in de bijbel wel opvalt is dat Jozef al vrij snel er niet meer is. Als Jezus optreed vanaf zijn 30ste is alleen Maria en Zijn broers nog in Zijn buurt.

Wel eens stilgestaan bij de mogelijkheid dat Jozef al vroeg overleden was... en dat Jezus daarom de zorg voor Zijn moeder overdroeg aan Johannes. Met je grote smoel Jozef een beetje zwart te maken! Ga je schamen vent!

modbreak Trajecto: Ik heb maar een stuk tekst doorgestreept. Graag de kwesties wat rustiger bespreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Tomega:

Ja, alles kan, maar als je eerst zegt dat Maria 15 is, en dan aanneemt Jezus' broers ouder waren dan hijzelf,
dan schets je toch een beeld alsof je de wereldgodsdiensten met elkaar wilt laten concurreren. 

Waarom zou je dat doen? Alles kan, maar Jozef was rechtvaardig en Maria was een maagd, en zij beiden kwamen uit een goed nest en een zichzelf respecterende afstamming. 

De geboorte van Jezus Christus was nu aldus; want als Maria, zijn moeder, met Jozef ondertrouwd was, eer zij samengekomen waren, werd zij zwanger bevonden uit den Heiligen Geest. Jozef nu, haar man, alzo hij rechtvaardig was, en haar niet wilde openbaarlijk te schande maken, was van wil haar heimelijk te verlaten.

Ik zie geen tegenspraken. Ik heb ook nergens beweerd hoe het precies zit. Ik roep mogelijkheden op. Dit verhaal zegt dat ze 12 was. Ik hoorde eens dat ze 15 was en zie dat óók op internet terug komen. Hier krijg ik alleen maar een hoop vuiligheid over me heen. Onterecht! 

Het verhaal gaat ook dat het geen gewoon huwelijk hoeft te zijn geweest, vanwege het lot dat geworpen was. Jozef nam haar wel als vrouw, maar behandelde haar als dochter en had geen seks met haar. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Gaitema:

Hier krijg ik alleen maar een hoop vuiligheid over me heen. Onterecht! 

Het verhaal gaat ook dat het geen gewoon huwelijk hoeft te zijn geweest, vanwege het lot dat geworpen was. Jozef nam haar wel als vrouw, maar behandelde haar als dochter en had geen seks met haar. 

Lot? Dochter? uuhh, bij alle geloof en alle soorten van menselijke gaven en talenten, kun je alles verwachten van je medemens. Maar op een forum waar alles wat mis is, ook besproken en rechtgezet kan worden, zolang er nog iets van relaxtheid is, lijkt het mij echt niet nodig dat ik mijzelf compromitteer met de onzin die in containerladingen over iedereen uitgestort wordt via het internet. Dus zeg niet dat jij (van wie dan ook) vuiligheid over je heen gestort krijgt, als je zelf de ontvanger en kritiekloze doorgever bent van vuiligheid.

Wat je misschien nodig hebt, is een ho-houder voor als je je boos maakt. Boosheid/stress belemmert toegang tot een goede afweging, die je echt wel zou maken als het gaat om iets dat je niet zo raakt. Ik ben helaas ook niet zo geschikt als handjesvasthouder en rustgever.

Als je je God serieus neemt; beroep je dan op de bijbel. Als je graag heult met de machten van het kwaad, beroep je dan op verhalen van het internet. Maar besef dat dat een fundament van ongeloof en laster en hoon en spot en bijgeloof is. Net zoiets als glaasje draaien.

Maar als we even afkoelen, dan zullen we ontdekken dat het nergens over gaat. Maria is als maagd getrouwd met haar aanstaande man en heeft als maagd een zoon gebaard. En God/een engel heeft tegen Jozef niet gezegd dat hij haar niet trouwen mocht, maar juist dat hij haar wel trouwen moest. En Jozef bekende haar niet tot de geboorte, staat er ook gewoon bij. Dus is het absoluut zeker, als hij een normale man is en tot het huwelijk geroepen is, dat hij daarna zijn vrouw bekent en als het zo mag zijn ook kinderen krijgt. De bijbel spreekt van de broers en zussen van Jezus, dus lijkt mij dat er absoluut geen enkele twijfel mogelijk is over hoe het zit. 

Mattheüs 1:25 En Jozef bekende haar niet, totdat zij dezen haar eerstgeboren Zoon gebaard had

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Tomega:

Lot? Dochter? uuhh, bij alle geloof en alle soorten van menselijke gaven en talenten, kun je alles verwachten van je medemens. Maar op een forum waar alles wat mis is, ook besproken en rechtgezet kan worden, zolang er nog iets van relaxtheid is, lijkt het mij echt niet nodig dat ik mijzelf compromitteer met de onzin die in containerladingen over iedereen uitgestort wordt via het internet. Dus zeg niet dat jij (van wie dan ook) vuiligheid over je heen gestort krijgt, als je zelf de ontvanger en kritiekloze doorgever bent van vuiligheid.

Wat je misschien nodig hebt, is een ho-houder voor als je je boos maakt. Boosheid/stress belemmert toegang tot een goede afweging, die je echt wel zou maken als het gaat om iets dat je niet zo raakt. Ik ben helaas ook niet zo geschikt als handjesvasthouder en rustgever.

Als je je God serieus neemt; beroep je dan op de bijbel. Als je graag heult met de machten van het kwaad, beroep je dan op verhalen van het internet. Maar besef dat dat een fundament van ongeloof en laster en hoon en spot en bijgeloof is. Net zoiets als glaasje draaien.

Maar als we even afkoelen, dan zullen we ontdekken dat het nergens over gaat. Maria is als maagd getrouwd met haar aanstaande man en heeft als maagd een zoon gebaard. En God/een engel heeft tegen Jozef niet gezegd dat hij haar niet trouwen mocht, maar juist dat hij haar wel trouwen moest. En Jozef bekende haar niet tot de geboorte, staat er ook gewoon bij. Dus is het absoluut zeker, als hij een normale man is en tot het huwelijk geroepen is, dat hij daarna zijn vrouw bekent en als het zo mag zijn ook kinderen krijgt. De bijbel spreekt van de broers en zussen van Jezus, dus lijkt mij dat er absoluut geen enkele twijfel mogelijk is over hoe het zit. 

Mattheüs 1:25 En Jozef bekende haar niet, totdat zij dezen haar eerstgeboren Zoon gebaard had

Als je zo fundamentalisch mij mijn vrijheid om te posten wat ik goed acht wilt belemmeren en mij wilt verketteren, dan moet je dat vooral doen. Wil je ook hufters op een verhoging plaatsen, dan moet je dat vooral doen. Maar ik laat mij niet intimideren. Want door angst, ontmoediging en intimidatie slaagt satan er vaak in overwinners van God te laten geloven verliezers te zijn. En ik ben een overwinnaar van God. Laat je dus niet verleiden door zwijnen om mij aan te vallen en neem gewoon aan wat je zelf dunkt dat goed is. Ik zit jou geen strobreed in de weg. Ik had het "slechts" over de optie dat "als de broers van Jezus ouder mochten zijn dan Hij", dat ze niet de zonen van Maria hoefden te zijn. De moeder van die jongens kan immers overleden zijn.  "KAN".. Ik beweer niks stellig. 

En hoe oud was volgens jou Maria dan? Kom zelf met bronnen zou ik zeggen!

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Gaitema:

Als je zo fundamentalisch mij mijn vrijheid om te posten wat ik goed acht wilt belemmeren en mij wilt verketteren, dan moet je dat vooral doen. Wil je ook hufters op een verhoging plaatsen, dan moet je dat vooral doen. Maar ik laat mij niet intimideren. Want door angst, ontmoediging en intimidatie slaagt satan er vaak in overwinners van God te laten geloven verliezers te zijn. En ik ben een overwinnaar van God. Laat je dus niet verleiden door zwijnen om mij aan te vallen en neem gewoon aan wat je zelf dunkt dat goed is. Ik zit jou geen strobreed in de weg.

Net zo min als een ander jou een strobreed in de weg zit bij het posten van wat jij wil. Je bent vrij om te posten wat je wil. Evenzo gaat dat op voor de ander! Echter als jij te maken krijgt met tegengas, dan begin je te piepen en te schreien en te klagen als ene peuterpuber! Jij hebt geen wonder nodig maar een flinke schop onder je kont!

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Gaitema:

Er komt vanzelf een dag dat hij jou voor rotte appel uit maakt. 

Dag Gaitema,

Jouw reactie is naar mij persoonlijk gericht. Dit vind ik niet sympathiek. Ik zou graag eens een röntgenfoto van jouw romp willen zien, want volgens mij ontbreekt jouw ruggegraat. Ik wil je vriendelijk vragen om niet meer op de man te spelen maar inhoudelijk te reageren. Ik heb jou geen strobreed in de weg gelegd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Hermanos:

Dag Gaitema,

Jouw reactie is naar mij persoonlijk gericht. Dit vind ik niet sympathiek. Ik zou graag eens een röntgenfoto van jouw romp willen zien, want volgens mij ontbreekt jouw ruggegraat. Ik wil je vriendelijk vragen om niet meer op de man te spelen maar inhoudelijk te reageren. Ik heb jou geen strobreed in de weg gelegd. 

Ik heb ontiegelijk veel inhoudelijk gereageerd op dit oppervlakkige forum. Ik heb dan ook heel wat demonen op mij af zien komen. Dat maakt het ook dat ik steeds oppervlakkiger ben geworden en niet meer zo inhoudelijk reageer. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Lobke:

@Gaitema,

Er schijnt ook een negeer functie te zijn. Misschien dat Kaasjeskruid en jij elkaar kunnen negeren, geeft misschien wat rust in de tent.

 

Dank je. Daar ben ik bij hem ook aan begonnen. Ik zie ook geen betere mogelijkheden. Al vind ik dat de moderator ook wat kan doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Trajecto unlocked this discussie

Ik zie wonderen genoeg! Een kankerpatiënt waarvan de artsen zeggen....we weten niet hoelang, maar niet zo lang meer. En het blijkt dan toch nog 4 jaar te zijn met veel chemo waar deze persoon niet erg ziek van was. Vier jaar waarin ze hard nodig was omdat oudste het leven niet meer aan kon. Maar nu weer veel krachtiger is. Een wonder omdat ze nog het handje van haar eerste kleinkind vast gehouden heeft. Ik heb zo een hele lijst!

Maar met genezingsdiensten; dat soort wonderen ben ik dan weer sceptisch. Zodra mensen met veel poeha allerlei capriolen uithalen, dan zie ik dat er wondertjes moeten gebeuren. Nog nooit is er iemand met het downsyndroom zijn down kwijtgeraakt door een wonder. Een echte dwarslaesie heb ik ook nog niet zien genezen. Ik denk aan Joni Eareckson ik weet dat zij tegen de klippen op gebeden heeft, maar zij weet ook dat een leven niet maakbaar is.

Wel zie ik de medische wetenschap nieuwe stappen maken- sommige stappen vindt men soms niet ten goede- maar ik zie zeker wat betreft dwarslaesies al hulpmiddelen waarmee men een stukje kan lopen. Een heerlijk gevoel lijkt me maar zeker ook goed omdat met dwarslaesis er vaak doorlig plekken komen. En dat is geen pretje 6 mnd. op je buik liggen. Dus ik tel het bij de wondertjes.

 

De medische wetenschap zie ik ook als een wonder; zoveel kennis, zoveel gedrevenheid etc etc. Mijn wijze vader zei dat 50 jaar geleden al;" letterlijke genezingen daarvoor hebben we nu artsen in de tijd van de Bijbel was dat een stuk minder". Een wonder kan zijn dat je intens bidt en overgave ervaart, troost ervaart, rust ervaart etc.

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Lobke:

Ik zie wonderen genoeg! Een kankerpatiënt waarvan de artsen zeggen....we weten niet hoelang, maar niet zo lang meer. En het blijkt dan toch nog 4 jaar te zijn met veel chemo waar deze persoon niet erg ziek van was. Vier jaar waarin ze hard nodig was omdat oudste het leven niet meer aan kon. Maar nu weer veel krachtiger is. Een wonder omdat ze nog het handje van haar eerste kleinkind vast gehouden heeft. Ik heb zo een hele lijst!

Maar met genezingsdiensten; dat soort wonderen ben ik dan weer sceptisch. Zodra mensen met veel poeha allerlei capriolen uithalen, dan zie ik dat er wondertjes moeten gebeuren. Nog nooit is er iemand met het downsyndroom zijn down kwijtgeraakt door een wonder. Een echte dwarslaesie heb ik ook nog niet zien genezen. Ik denk aan Joni Eareckson ik weet dat zij tegen de klippen op gebeden heeft, maar zij weet ook dat een leven niet maakbaar is.

Wel zie ik de medische wetenschap nieuwe stappen maken- sommige stappen vindt men soms niet ten goede- maar ik zie zeker wat betreft dwarslaesies al hulpmiddelen waarmee men een stukje kan lopen. Een heerlijk gevoel lijkt me maar zeker ook goed omdat met dwarslaesis er vaak doorlig plekken komen. En dat is geen pretje 6 mnd. op je buik liggen. Dus ik tel het bij de wondertjes.

 

De medische wetenschap zie ik ook als een wonder; zoveel kennis, zoveel gedrevenheid etc etc. Mijn wijze vader zei dat 50 jaar geleden al;" letterlijke genezingen daarvoor hebben we nu artsen in de tijd van de Bijbel was dat een stuk minder". Een wonder kan zijn dat je intens bidt en overgave ervaart, troost ervaart, rust ervaart etc.

Dag Lobke, ik geloof in deze tijd niet meer aan wonderbaarlijke genezingen. Jezus genas iedereen, zonder uitzondering. Dat zie je nu bij genezingsdiensten niet gebeuren. We moeten het nu hebben van de Heilige Geest die ons kracht geeft om vol te houden. En iedereen die gelooft en gered wordt, is daarna genezen. Dit vind ik een mooie en ook logische gedachte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid