Spring naar bijdragen

PKN: kerk kan prima zonder Israëltheologie


Aanbevolen berichten

34 minuten geleden zei Gaitema:

Fijn dat je ziet dat God weet wie Zijn  begenadigde overblijvende volk is :)

Nee ik schrijf dat G'd ALLEEN weet wie de nazaten van Isaac en Jacob zijn waarop G'd ZIjn Eed met en Eeuwig rust.
De gelovige Joden zijn in de minderheid in Israel, net als christenen bij ons in Europa.
En deze in minderheid zijnde gelovige Joden zijn Israel.

Dat is iets anders dan wieten wie Zijn overblijvende volk is.

Vergeet niet dat de G'd van Israel, Zijn uitverkoren Israel ook Zijn eerstgeboren zoon noemt.
 

bewerkt door Kelderworm
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 152
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wat duidelijk uit het stuk blijkt is dat de schrijver God's Woord niet als geïnspireerd beschouwt. Hij heeft het over de visie of het streven van Paulus alsof diens brieven gewoon emotionele brieven z

Wat ik jammer vind is dat de schrijver slechts zegt iets zegt als: 'waar ik niet in meega is een toekenning van een religieuze betekenis aan de staat Israel', en dan vervolgens niet onderbouwd waarom

Kritisch zijn (kritiek leveren) is geen vrucht van de Heilige Geest. Alle mensen die ik tot nu toe in mijn leven heb ontmoet die graag kritisch willen zijn, zijn dat altijd over anderen maar nooit ove

27 minuten geleden zei Kelderworm:

Nu is 1948 in de joodse jaartelling dus het jaar 5708. En hoe je er ook over denkt, maar één ding is zeker – of je nu in God en aan de Bijbel gelooft of niet – : het kán geen toeval zijn dat het Bijbelvers van Deuteronomium 30:5, het vers met deze belofte, het vers dat duizenden jaren vóór het jaar 1948/5708 is opgeschreven, het 5708e vers van de Bijbel is …

De versindeling van de Bijbel is pas veel later dan het schijven van de Bijbel gedaan. Niettemin is het opmerkelijk wat je naar voren brengt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Kelderworm:

Een opmerking van gelijke strekking is: Het kan niet zijn dat G'd abortus toeaat onder christenen.
Er namelijk zijn talloze christenen gaitema, die abortus (hebben) laten plegen, waarom meen jij als christen Israel hiermee de maat te kunnen nemen?
Waarom zou G'd de lat voor Israel hoger leggen dan voor Christenen?

Ik ben daar óók kritisch over. En ik geloof dat dit alles bijdraagt aan een spoedige wederkomst van Jezus.

Citaat

Wat zou G'd moeten doen dan in Israel als men daar abortus pleegt als seculier Israelier?
Zou G'd dan niet hetzelfde moeten reageren in de rest van de wereld?

Wat onderneem jij om in Nederland of Europa deze abortus waanzin te keren?

 

Wat ik kan doen hè. En ja, God ontvangt dagelijks vele geesten van kinderen die door Abortussen vermoord zijn. Wat zal God nu doen met Sodom en Gemorra? Zoals Lot er uit weg trok, zo zal Jezus de zijnen tot zich nemen. Wat over blijft...

Citaat

 

DAT is precies wat G'd van ons Christenen verlangt!
Daarin behoren christenen zich te onderscheiden van ongelovigen namelijk.
Wie israel niet steunt strijdt tegen de G'd van Israel en Zijn Plan met Israel en de Joden.

Kriektiekloos onvoorwaardelijk steunen? 

Moet je horen. Ik geloof dat God een plan met hen heeft, maar dat betekend niet dat ik mijn kop in het zand zal steken en dat zij daarmee een excuus hebben op God dagelijks in Zijn gezicht te spugen.

Citaat


Wie Israel niet steunt strijdt samen met satan en zijn afgoderij tegen de G'd van Israel en Zijn Plan met Israel en de Joden.
Wie Israel niet steunt zal HERE HERE roepen en niet gekend worden door Christus.

Hoe moet die steun er dan uitzien? Ik woon toch niet in Israël? Ik kan een standpunt innemen en mijn geloof hebben. Verder komt het niet. Wat moet ik trouwens met mijn vrouw? Ik vroeg haar laatst nog: "als ik de theorieën mag geloven dan wordt ik straks opgenomen en moet jij terug naar Israël voor de laatste strijd, wat wil jij, naar Israël of opgenomen worden?" Ze zei duidelijk: "opgenomen worden!"

Citaat

Misschien eens verdiepen in G'd Zijn Eed aan Israel:

7 Hij is de HEERE, onze God,
Zijn oordelen gaan over heel de aarde.
8 Hij denkt aan Zijn verbond voor eeuwig,
aan de belofte die Hij gedaan heeft, tot in duizend generaties,
9 aan het verbond dat Hij met Abraham gesloten heeft, en Zijn eed aan Izak.
10   Voor Jakob heeft Hij het vastgesteld als een verordening,voor Israël als een eeuwig verbond    
11 door te zeggen:  Ik zal u het land Kanaän geven,het gebied dat uw erfelijk bezit is.

Psalm 105

zie DIT wonder als bewijs dat israel het ONDEELBARE BELOOFDE land van de Joden is voor G'd. !

Resolutie 181 van de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties van 29 november 1947 behandelde het toekomstig bestuur van het Mandaatgebied Israel
Hierbij werd besloten dat, na beëindiging van het Britse mandaat over Israel, dit land verdeeld zou worden in een onafhankelijke Joodse en een onafhankelijke Arabische staat, volgens het opgestelde Verdelingsplan. Dit is de VN-resolutie waarop de vorming van de staat Israël gebaseerd is.

Op 14 mei 1948 (de 5e dag van de maand Ijar van het Joodse jaar 5708) werd Israël daadwerkelijk uitgeroepen tot een soevereine staat. David Ben-Goerion, de eerste minister president van het toen nieuwe land, zei daarbij : “Om een realist te zijn, moet je in wonderen geloven”.

En dan blijkt er iets ongelooflijk bijzonders te zijn gebeurd, wat pas onlangs ontdekt is. We gaan daarvoor eerst naar wat in de Bijbel in Deuteronomium 30:5 geschreven staat: God belooft daar aan Mozes: “En de HERE, Uw God, zal u naar het land brengen dat uw vaderen in bezit hadden, en u zult het weer in bezit nemen; en hij zal u goeddoen en u talrijker maken dan uw vaderen.”

Woorden die duizenden jaren geleden zijn opgeschreven. Eeuwen en eeuwen hebben Joodse gelovigen deze woorden gehoord, gelezen, gehoopt en zich afgevraagd wanneer eindelijk deze belofte van God in vervulling zou gaan. Velen geloven dat dit gebeurde in 1948.

Nu is 1948 in de joodse jaartelling dus het jaar 5708. En hoe je er ook over denkt, maar één ding is zeker – of je nu in God en aan de Bijbel gelooft of niet – : het kán geen toeval zijn dat het Bijbelvers van Deuteronomium 30:5, het vers met deze belofte, het vers dat duizenden jaren vóór het jaar 1948/5708 is opgeschreven, het 5708e vers van de Bijbel is …

Dat is het ook niet. Daar gaat het mij ook niet om. 

8 minuten geleden zei Trajecto:

De versindeling van de Bijbel is pas veel later dan het schijven van de Bijbel gedaan. Niettemin is het opmerkelijk wat je naar voren brengt.

Dat vind ik ook opvallend :)

12 minuten geleden zei Kelderworm:

Nee ik schrijf dat G'd ALLEEN weet wie de nazaten van Isaac en Jacob zijn waarop G'd ZIjn Eed met en Eeuwig rust.
De gelovige Joden zijn in de minderheid in Israel, net als christenen bij ons in Europa.
En deze in minderheid zijnde gelovige Joden zijn Israel.

Dat is iets anders dan wieten wie Zijn overblijvende volk is.

Vergeet niet dat de G'd van Israel, Zijn uitverkoren Israel ook Zijn eerstgeboren zoon noemt.
 

Ik geloof dat de werkelijk gelovige joden met de wederkomst van Jezus hun Messias zullen herkennen. 

 

 

 

55 minuten geleden zei Kelderworm:


Dat vele christenen onder ons teveregeefs HERE HERE roepen maar niet worden gekend door Yeshua.

Wanneer ken je Jezus? Dat is wanneer Hij jouw beslisser is en Zijn Geest in je werkt. Wanneer je een levende relatie met Hem hebt. 

God kijkt heus niet naar je keuze voor of tegen Israël. Zo'n keuze kan ook verkeerd genomen worden op basis van onwetendheid. 

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kelderworm:

Wie de Schrift woordelijk neemt weet dat er dus conform de Eed van G'd aan Israel geen Jood veroren zal gaan HEEL Israel zal zalig worden.

Maar OOK dat er onder ons christenen nog velen NIET gered zullenw orden, immers leert de Schrift dat de poort nauw is en de weg smal.
Dat velen van ons de olie in onze lampen niet voldoende gevuld hebben en derhalve te laat zullen zijn met bijvullen wanneer ze voor Christus moeten verschijnen.
Dat vele christenen onder ons teveregeefs HERE HERE roepen maar niet worden gekend door Yeshua.

Kon het eindlot van de Joden nog wel eens meer zekerheid geven dan menig christen onder ons zelf meent te hebben.

20     Dat is waar. Door ongeloof zijn zij afgerukt en u staat door het geloof. Heb geen hoge dunk van uzelf, maar vrees.
 21     Want als God de natuurlijke takken niet gespaard heeft, dan is het ook mogelijk dat Hij u niet spaart.

Romeinen 11

Moet ik nu bang worden van al die impliciete dreigementen? Ik laat mij niet intimideren door dominante arrogante mensen. Je bent aan het jodenknuffelen en daar schiet geen jood wat mee op.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Ik ben daar óók kritisch over. En ik geloof dat dit alles bijdraagt aan een spoedige wederkomst van Jezus.

Op basis van wat geloof jij dat het bijdraagt aan een spoedige wederkomst van Yeshua.?

Israel bestrijden en daarmee de Wil van G'd?
Israel bestrijden en daarmee meewerken met de satan en zijn afgoderij en de ongelovigen?

Op zich een punt, want op het moment dat de volken tegen israel zullen gaan optrekken om het te vernietigen, zal Yeshua als de door Joden langverwachte Messias wederkeren naar de aarde, het ondeelbare Israel, ondeelbare Jeruzalem  om de Joden te helpen en te redden en de vele profetieen daarover in de Schrift te gaan vervullen.
 

Ten aanzien van je support aan de palestijnen:

29 Verblijd u niet, heel Filistea want de staf die u sloeg, is wel gebroken,
maar uit de wortel van de slang zal een gifslang voortkomen,
en haar vrucht zal een vurige, vliegende draak zijn.

31 Weeklaag, poort! Schreeuw het uit, stad!
Wegsmelten van angst moet u, heel Filistea!
Want uit het noorden komt een rookwolk;
en in zijn gelederen blijft niemand achter.

32 Wat zal men dan de gezanten van het volk antwoorden?
Dit: De HEERE heeft Sion gegrondvest;
en in haar vinden de ellendigen van Zijn volk een toevlucht

Jesaja 4

Palestijnen in gaza worden door G'd dan ook al bastaarden genoemd die G'd Persoonlijk zal uitroeten, Prijs Hem!

5 Askelon zal het zien en bevreesd zijn, evenals Gaza, en het zal hevig beven, ook Ekron, omdat zijn verwachting wordt beschaamd.
De koning zal uit Gaza verdwijnen en Askelon zal onbewoond zijn.
De bastaard zal in Asdod wonen; Ik zal de trots van de Filistijnen uitroeien.

Zacharia 9

5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Moet ik nu bang worden van al die impliciete dreigementen? Ik laat mij niet intimideren door dominante arrogante mensen. Je bent aan het jodenknuffelen en daar schiet geen jood wat mee op.

Wat jij G'd zIjn onfeilbare Woord in de Schrift doet is jou keuze, niet de mijne.
Ik negeer geen teksten van kaft tot kaft.
Wanneer G'd dreigt in de Schrift (niet ik, ik heb niks om te dreigen) dan is het aan een ieder om er wel of niet iets mee te doen.
Gelukkig zijn de nare gevolgen van die keuze ook voor iedereen persoonlijk.

De G'd van Israel, de G'd van Abraham Isaac en Jacob en Yeshua de Koning der Joden zijn  Zionist en derhalve volg ik G'd en Yeshua daarin.

24 minuten geleden zei Gaitema:

Wat ik kan doen hè

Precies, wat kan de gelovige Jood doen in Israel die in de minderheid is?

Maar je zou een kindertehuis kunnen opzetten waar moeders ipv abortus worden opgenomen tot ze veballen zijn, dan de keuze alsnog te laten maken wat ze willen.
Willen ze het kind niet, dan het kind opvoeden met Christus. Alles gefinanciert met sponsorgeld uit christelijke kerken van kerkleden die het van harte zullen steunen.
Zo is familiy 7 ook begonnen, het draait geheel op sponsor geld van christenen.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Uiteraard. Het roept allemaal Gods toorn op. 

Wat had God tegen op Salomo? (1)

En dus zoals "Christenen van Israel" vaak doet. Onvoorwaardelijk voor Israël kiezen. Altijd achter hen staan. Op iedereen kritiek uit, maar op Israël niet, dat met haar zonden toch ook Gods toorn over zich afroept. Het kan gewoon niet zo zijn dat God toe laat dat "Zijn land" abortussen toe staat o.a. , met vele embryo's die naar Hem terug keren, omdat ze in de moederschoot vermoord worden. Wat een leed wordt God en deze kinderen aangedaan. Dat zelfde geldt voor Nederland. De bakermat van satans bloed. (2)

Ja oké, maar toch.. Gods oordeel gaat er wel over. Hij laat niets over Zijn kant gaan. Op een dag is de beker van de zonden vol. De dag waarop Jezus terug zal komen om de zijnen te halen. Dan zullen jullie zien wie jullie Messias is :) (3)

Je moet wel eens. In mijn eerste kerk is een dominee eens afgezet wegens overspel met een gemeentelid. Die gemeentelid had daar achter af enorm last van en ging er mee naar een andere dominee, om het probleem te delen. Daarop werd de dominee met overspel afgezet.

Dat klopt.

En toch vind ik die redenatie krom. We keuren het toch ook af dat Moslimterroristen zichzelf opblazen en ermee velen de dood in sleuren? Waarom niet kritisch zijn over Abortus. Het weegt even zwaar voor God. Net zo zwaar als de kinderoffers die ten tijde van Salomo in Israël onverstoord de gang kon gaan. God rekende het Salomo aan. (4)

Sla je niet een beetje door? Sta ik daar met een bord te protesteren als ik me afvraag hoe het volk van God een abortuswetgeving kan hebben? (5)

Dat is ook niet goed. Dat ben ik met je eens.

Ja, maar toch moeten we "het evangelie" ook delen. In de bijbel staat dat als iemand zondigd en we zeggen er wat van, waardoor die persoon stopt met zondigen, dat die persoon gered is. Echter als die zondigd en we zeggen er niks van en die persoon gaat verloren, dan wordt zijn vloed ons aangerekend. Echter moeten we het liefdevol brengen. De toon maakt de muziek. (6)

Ook. We hebben echter een evangelie uit te dragen. De CU heeft een anti abortus standpunt. De kerken ook. De wereld zal toch willen weten waarom dan toch..

1. Ik snap niet wat je met je vraag bedoeld. 

2. Prediker zegt dat wie niet geboren wordt gelukkig te prijzen is. Dus ik weet niet of je kan zeggen dat deze kinderen leed wordt aangedaan. En de stelling "het kan toch niet zo zijn dat...", hoeft toch niet ingevuld te worden met het (al dan niet verbaal) opleggen  aan anderen van jouw mening? Jij vind abortus kennelijk een zonde. Je weet niet of anderen daar (al dan niet op grond van de bijbel) hetzelfde over denken. Waar staat in de bijbel dat jij jouw mening voor waarheid mag laten gelden en vervolgens anderen daarop mag afrekenen?

3. Daar sla je misschien wel de spijker op z´n kop: het oordeel is aan de Eeuwige. Niet aan ons. Dus waarom zou je anderen jouw mening, die je zelf tot waarheid verklaard, kan opleggen?

4. Tja, ik vind terrorisme ook niet kunnen, dus daarom doe ik het zelf niet. En als iedereen zo leeft, komt uiteindelijk terrorisme niet meer voor. Maar kwaad met kwaad vergelden leidt tot een geweldsspiraal waar je volgens mij niet meer uitkomt. 

5. Ik geef een voorbeeld van wat er soms echt gebeurd, met name in Amerika. Mijn post is geen aanval op jou persoonlijk. (F)

6. Jesjoea geeft de opdracht om de blijde boodschap aan iedereen bekend te maken. Nergens geeft hij de opdracht om de wereld in te trekken en iedereen goedschiks of kwaadschiks je eigen mening op te leggen. Hij roept op om te leven zoals hij, en om een voorbeeld te zijn voor andere mensen. Een voorbeeld ben je niet als je alleen maar boodschappen van haat verspreid, van een hel die je te wachten staat als je je niet bekeerd of wat dan ook. Want dat is niet de blijde boodschap. De blijde boodschap is juist dat het kwaad overwonnen is en dat dood en hel zullen ophouden te bestaan. En Jesjoea zegt ook wat je moet doen als mensen niet naar je boodschap willen luisteren: het stof van je voeten schudden en verder gaan. Dus de mensen met rust laten, in plaats van jouw visie van de blijde boodschap door hun strot duwen. Het voorbeeld van de apostelen hierin is: het verkondigen van de liefde van g´d, gevolgd door de doop van mensen tot vergeving van de zonden. Klaar. En mensen die geen interesse hebben in die boodschap laten ze met rust. En daarmee hebben ze kennelijk voldaan aan de verplichting om de ander op de zonde te wijzen. Ze verkondigen de boodschap hoe je voor eens en voor altijd met de zonde af kan rekenen: door de doop. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Gaitema:

Kriektiekloos onvoorwaardelijk steunen? 

Moet je horen. Ik geloof dat God een plan met hen heeft, maar dat betekend niet dat ik mijn kop in het zand zal steken en dat zij daarmee een excuus hebben op God dagelijks in Zijn gezicht te spugen.

Begin je eigenstraatje schoon te vegen gaitema, kijk niet alleen maar naar de splinter in het oog van Israel, maar naar de balk in het oog van Nederland en Europa.
Op zijn best zeg je, ja kloten zeg dat in Israel de ongelovigen hetzelfde doen dan in Europa.

-Israel is de ENIGE democratiie in het Midden-Oosten.
-Israel had al islamieten in de poiltiek voordat wij het in Nederland hadden
-Israel stuurt hulpgoederen naar palestijnen ondanks dat ze worden beschoten, opgeblazen, neergestoken.
-Israel biedt GRATIS medische zorg aan palestijnen die gewond raken. De Israelische burgers hoesten deze kosten op.
-Menig islamiet in Jeruzalem en rest van Israel wil niet eens in Gaza wonen.
-Menig islamiet in Israel dient vrijwillig in het IDF en strijdt tegen Hamas.
-Menig palestijn uit Juda en Judea werken in in Israel tegen gelijke inkomens dan inwoners van Israel.

36 minuten geleden zei Gaitema:

Wanneer ken je Jezus? Dat is wanneer Hij jouw beslisser is en Zijn Geest in je werkt. Wanneer je een levende relatie met Hem hebt. 

God kijkt heus niet naar je keuze voor of tegen Israël. Zo'n keuze kan ook verkeerd genomen worden op basis van onwetendheid.

Eens kijken wat de vers ervan zegt:

21   Niet ieder die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, Die in de hemelen is.
22   Velen zullen op die dag tegen Mij zeggen: Heere, Heere, hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam demonen uitgedreven, en in Uw Naam veel krachten gedaan?
23   Dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; ga weg van Mij, u die de wetteloosheid werkt!

Mattheus 7

Deze mensen menen yeshua eveneens te kennen, want zij hebben zelfs  in Yeshua's Naam geprofeteerd, en idemonen uitgedreven, en iveel krachten gedaan.
Toch zegt Yeshua Ga Weg, Ik heb u nooit gekend.
Waarom? Omdat ze niet de Wil van G'd de Vader hebben gedaan.

En wat G'd wil met ZIjn Oogappel Israel Zijn Uitverkoren Volk, Zijn eerstgeborene, dtaat in de Schrift op vele en vele plaatsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kelderworm:

Begin je eigenstraatje schoon te vegen gaitema, kijk niet alleen maar naar de splinter in het oog van Israel,

Abortussen zijn geen splinters

Citaat

maar naar de balk in het oog van Nederland en Europa.

Ik ben Nederland en Europa niet. Als ik niet mag oordelen over Israël, waarom oordeel je dan over Europa en Nederland?

Citaat


Op zijn best zeg je, ja kloten zeg dat in Israel de ongelovigen hetzelfde doen dan in Europa.

Dat zeg ik juist!

Citaat

-Israel is de ENIGE democratiie in het Midden-Oosten.

Democratie is een Grieks systeem wat niet werkt. 

Citaat


-Israel had al islamieten in de poiltiek voordat wij het in Nederland hadden
-Israel stuurt hulpgoederen naar palestijnen ondanks dat ze worden beschoten, opgeblazen, neergestoken.
-Israel biedt GRATIS medische zorg aan palestijnen die gewond raken. De Israelische burgers hoesten deze kosten op.
-Menig islamiet in Jeruzalem en rest van Israel wil niet eens in Gaza wonen.
-Menig islamiet in Israel dient vrijwillig in het IDF en strijdt tegen Hamas.
-Menig palestijn uit Juda en Judea werken in in Israel tegen gelijke inkomens dan inwoners van Israel.

Eens kijken wat de vers ervan zegt:

21   Niet ieder die tegen Mij zegt: Heere, Heere, zal binnengaan in het Koninkrijk der hemelen, maar wie de wil doet van Mijn Vader, Die in de hemelen is.
22   Velen zullen op die dag tegen Mij zeggen: Heere, Heere, hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd, en in Uw Naam demonen uitgedreven, en in Uw Naam veel krachten gedaan?
23   Dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; ga weg van Mij, u die de wetteloosheid werkt!

Mattheus 7

Deze mensen menen yeshua eveneens te kennen, want zij hebben zelfs  in Yeshua's Naam geprofeteerd, en idemonen uitgedreven, en iveel krachten gedaan.
Toch zegt Yeshua Ga Weg, Ik heb u nooit gekend.
Waarom? Omdat ze niet de Wil van G'd de Vader hebben gedaan.

En wat G'd wil met ZIjn Oogappel Israel Zijn Uitverkoren Volk, Zijn eerstgeborene, dtaat in de Schrift op vele en vele plaatsen.

Je moet het zelf weten, maar jouw oordeel over christenen die een andere mening hebben dan jij gaat mij te ver.

Dat vele joden veel goeds doen geloof ik ook. Het gaat me om een gemis, als ik naar het staatsbestel van Israël kijk. Ik mis inhoud..  

2 uur geleden zei Levi:

1. Ik snap niet wat je met je vraag bedoeld. 

2. Prediker zegt dat wie niet geboren wordt gelukkig te prijzen is. Dus ik weet niet of je kan zeggen dat deze kinderen leed wordt aangedaan. En de stelling "het kan toch niet zo zijn dat...", hoeft toch niet ingevuld te worden met het (al dan niet verbaal) opleggen  aan anderen van jouw mening? Jij vind abortus kennelijk een zonde. Je weet niet of anderen daar (al dan niet op grond van de bijbel) hetzelfde over denken. Waar staat in de bijbel dat jij jouw mening voor waarheid mag laten gelden en vervolgens anderen daarop mag afrekenen?

3. Daar sla je misschien wel de spijker op z´n kop: het oordeel is aan de Eeuwige. Niet aan ons. Dus waarom zou je anderen jouw mening, die je zelf tot waarheid verklaard, kan opleggen?

4. Tja, ik vind terrorisme ook niet kunnen, dus daarom doe ik het zelf niet. En als iedereen zo leeft, komt uiteindelijk terrorisme niet meer voor. Maar kwaad met kwaad vergelden leidt tot een geweldsspiraal waar je volgens mij niet meer uitkomt. 

5. Ik geef een voorbeeld van wat er soms echt gebeurd, met name in Amerika. Mijn post is geen aanval op jou persoonlijk. (F)

6. Jesjoea geeft de opdracht om de blijde boodschap aan iedereen bekend te maken. Nergens geeft hij de opdracht om de wereld in te trekken en iedereen goedschiks of kwaadschiks je eigen mening op te leggen. Hij roept op om te leven zoals hij, en om een voorbeeld te zijn voor andere mensen. Een voorbeeld ben je niet als je alleen maar boodschappen van haat verspreid, van een hel die je te wachten staat als je je niet bekeerd of wat dan ook. Want dat is niet de blijde boodschap. De blijde boodschap is juist dat het kwaad overwonnen is en dat dood en hel zullen ophouden te bestaan. En Jesjoea zegt ook wat je moet doen als mensen niet naar je boodschap willen luisteren: het stof van je voeten schudden en verder gaan. Dus de mensen met rust laten, in plaats van jouw visie van de blijde boodschap door hun strot duwen. Het voorbeeld van de apostelen hierin is: het verkondigen van de liefde van g´d, gevolgd door de doop van mensen tot vergeving van de zonden. Klaar. En mensen die geen interesse hebben in die boodschap laten ze met rust. En daarmee hebben ze kennelijk voldaan aan de verplichting om de ander op de zonde te wijzen. Ze verkondigen de boodschap hoe je voor eens en voor altijd met de zonde af kan rekenen: door de doop. 

1. Ik stel abortus gelijk aan de kinderoffers ten tijde van koning Salomo

2. Ik 'vind' abortus geen zonde. Abortus is een zonde. Het 'is' kindermoord. God legt een kind in de schoot van een moeder. Dat weg nemen is moord.

3. Ik vertel graag wat ik geloof en laat het verder aan hen. Ik heb nergens gezegd dat ik iets wil opdringen.

4. Ben je er niet een voorstander van om misdadigers op te pakken? Moeten moordenaars niet berecht worden? Stemmen gaan hier al op om mongooltjes niet te wereld te laten komen. Wie is de mens om voor God te spelen?

5. Mooi :)

6. O maar daar ben ik het wel mee eens. Des al niet te min is abortus een gruwel in Gods ogen. Moord van Zijn kinderen in de moederschoot. We dienen het ongeboren leven "waar mogelijk" te beschermen. Al kunnen we weinig doen. Het woord is een twee snijdend zwaar. Als Jezus tot de mens spreekt en hij luistert, zal hij leven. Laten we zijn spreekbuis zijn. Uiteraard in vrijheid! Opleggen  heeft een averechts effect. Angst zaaien is zelfs van de duivel.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kelderworm:

Op basis van wat geloof jij dat het bijdraagt aan een spoedige wederkomst van Yeshua.?

De beker van de zonden in deze wereld onder andere. Ook Israël moet gezuiverd worden van satans invloeden. Het is juist als de gruwel der verwoesting plaats heeft genomen waar het niet thuis hoort, je jouw toevlucht naar Jezus moet nemen.

2 uur geleden zei Kelderworm:



Israel bestrijden en daarmee de Wil van G'd?
Israel bestrijden en daarmee meewerken met de satan en zijn afgoderij en de ongelovigen?

Natuurlijk niet. We hoeven ook niet te strijden. De opname komt op tijd :)

2 uur geleden zei Kelderworm:



Op zich een punt, want op het moment dat de volken tegen israel zullen gaan optrekken om het te vernietigen, zal Yeshua als de door Joden langverwachte Messias wederkeren naar de aarde, het ondeelbare Israel, ondeelbare Jeruzalem  om de Joden te helpen en te redden en de vele profetieen daarover in de Schrift te gaan vervullen.

Zo iets zal gebeuren, maar ik geloof op Gods manier. Wat dat inhoud zal met de opname duidelijk worden.

2 uur geleden zei Kelderworm:


 

Ten aanzien van je support aan de palestijnen:

29 Verblijd u niet, heel Filistea want de staf die u sloeg, is wel gebroken,
maar uit de wortel van de slang zal een gifslang voortkomen,
en haar vrucht zal een vurige, vliegende draak zijn.

31 Weeklaag, poort! Schreeuw het uit, stad!
Wegsmelten van angst moet u, heel Filistea!
Want uit het noorden komt een rookwolk;
en in zijn gelederen blijft niemand achter.

32 Wat zal men dan de gezanten van het volk antwoorden?
Dit: De HEERE heeft Sion gegrondvest;
en in haar vinden de ellendigen van Zijn volk een toevlucht

Jesaja 4

Palestijnen in gaza worden door G'd dan ook al bastaarden genoemd die G'd Persoonlijk zal uitroeten, Prijs Hem!

Ho ho, wist je dat er baptisten zijn in Gaza? Wist je dat in Palestina christenen wonen? Jezus zal hen tot zich nemen in de hele wereld, die bij Hem horen. Daarna zal Hij de rest als Sodom en Gemorra straffen.

2 uur geleden zei Kelderworm:

5 Askelon zal het zien en bevreesd zijn, evenals Gaza, en het zal hevig beven, ook Ekron, omdat zijn verwachting wordt beschaamd.
De koning zal uit Gaza verdwijnen en Askelon zal onbewoond zijn.
De bastaard zal in Asdod wonen; Ik zal de trots van de Filistijnen uitroeien.

Zacharia 9

Wat jij G'd zIjn onfeilbare Woord in de Schrift doet is jou keuze, niet de mijne.
Ik negeer geen teksten van kaft tot kaft.
Wanneer G'd dreigt in de Schrift (niet ik, ik heb niks om te dreigen) dan is het aan een ieder om er wel of niet iets mee te doen.
Gelukkig zijn de nare gevolgen van die keuze ook voor iedereen persoonlijk.

De G'd van Israel, de G'd van Abraham Isaac en Jacob en Yeshua de Koning der Joden zijn  Zionist en derhalve volg ik G'd en Yeshua daarin.

Precies, wat kan de gelovige Jood doen in Israel die in de minderheid is?

Maar je zou een kindertehuis kunnen opzetten waar moeders ipv abortus worden opgenomen tot ze veballen zijn, dan de keuze alsnog te laten maken wat ze willen.
Willen ze het kind niet, dan het kind opvoeden met Christus. Alles gefinanciert met sponsorgeld uit christelijke kerken van kerkleden die het van harte zullen steunen.
Zo is familiy 7 ook begonnen, het draait geheel op sponsor geld van christenen.
 

Mooi, dat is goed :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Kelderworm:

G'd G'd G'd G'd G'd G'd G'd

Ik spreek je wel weer als je uit gehikt bent. 

Hier een mooi blaadje voor jou, staan wat tips in om er vanaf te komen:

https://www.flaironline.nl/health/5-handige-tips-tegen-de-hik/

modbreak Trajecto: Citaten inkorten mag wel maar op deze manier eigenlijk toch niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik kwijt wil: wat mensen geloven is ook sterk afhankelijk van wat je van huis en kerk uit mee krijgt. Als christenen hebben we gemeenschappelijk dat we op Jezus onze vertrouwen stellen. Hem kennen is een relatie met Hem hebben, door bijvoorbeeld een gebedsleven en bijbel lezen. Boven al door de Liefde, omdat God liefde is. 

Laten we zaken in openheid en vrijheid delen, zonder elkaar te veroordelen.

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9 Nov 2018 om 17:12 zei Gaitema:

...

1. Ik stel abortus gelijk aan de kinderoffers ten tijde van koning Salomo

2. Ik 'vind' abortus geen zonde. Abortus is een zonde. Het 'is' kindermoord. God legt een kind in de schoot van een moeder. Dat weg nemen is moord.

3. Ik vertel graag wat ik geloof en laat het verder aan hen. Ik heb nergens gezegd dat ik iets wil opdringen.

4. Ben je er niet een voorstander van om misdadigers op te pakken? Moeten moordenaars niet berecht worden? Stemmen gaan hier al op om mongooltjes niet te wereld te laten komen. Wie is de mens om voor God te spelen?

5. Mooi :)

6. O maar daar ben ik het wel mee eens. Des al niet te min is abortus een gruwel in Gods ogen. Moord van Zijn kinderen in de moederschoot. We dienen het ongeboren leven "waar mogelijk" te beschermen. Al kunnen we weinig doen. Het woord is een twee snijdend zwaar. Als Jezus tot de mens spreekt en hij luistert, zal hij leven. Laten we zijn spreekbuis zijn. Uiteraard in vrijheid! Opleggen  heeft een averechts effect. Angst zaaien is zelfs van de duivel.

1. Een kind (op)offeren voor betere weersomstandigheden is inderdaad weerzinwekkend. 

2. Weerzinwekkend is elke moord. Maar is moord ook zonde? Ik kan je behoorlijk wat teksten uit de bijbel citeren waarin de Eeuwige zelf opdracht geeft om complete volken, inclusief vrouwen en kinderen te vermoorden. 

3. Lijkt me een uiterst juiste houding. 

4. Waar zeg ik dat? Ik stel slechts dat een geweldspiraal volgens mij moeilijk doorbroken kan worden. Dus geweld niet met geweld beantwoorden, zelfs niet verbaal, lijkt mij een juiste keuze. Maar dat staat los van het feit of ik wel of niet vind dat misdadigers gestraft moeten worden. En je laatste vraag is weer de spijker op z´n kop: het oordeel en de wraak komt niet aan ons toe, maar aan de Eeuwige. 

5. Afgehandeld. ;)

6. Als ik wat lees hoe Jesjoea te werk ging, dan hield hij zo nu en dan een intense tirade en zette hij mensen op hun nummer, maar vaak was dat pas nadat ze naar hem toekwamen om hem (strik)vragen te stellen of hem op de proef te stellen. Maar anders dan dat riep hij nooit op om de wapens op te nemen om "het kwaad" uit te roeien, zinde hij nooit op wraak, en hij suggereerde zelfs niet dat je mensen tegen wie zijn tirades gericht waren vijandig moest behandelen of erger. Ook heeft hij nooit gezegd: we moeten de wet aanpassen of veranderen of wat dan ook. Zijn strategie leek te zijn: ik leef op deze manier, en als iedereen zo leeft, zijn alle problemen binnen mum van tijd de wereld uit. Bidden voor je vijanden, liefhebben die je haten, anderen behandelen zoals je zelf behandeld wil worden, niet anderen op hun foutjes wijzen terwijl je zelf de grootste fouten maakt (splinter-balk), en niet oordelen zijn zomaar een greep uit zijn richtlijnen. Als je deze richtlijnen onder de loep neemt, betreft het allerlei zaken die op jezelf betrekking hebben. Het zijn dingen die je zelf aan jezelf moet veranderen. Nergens gaan deze richtlijnen over een ander. Nergens zegt hij dat je ervoor moet zorgen dat je vijanden bidden voor jou, of dat je ervoor moet zorgen dat anderen niet over jou oordelen. Het zijn stuk voor stuk allemaal dingen waaraan we zelf moeten werken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Levi:

1. Een kind (op)offeren voor betere weersomstandigheden is inderdaad weerzinwekkend. 

2. Weerzinwekkend is elke moord. Maar is moord ook zonde? Ik kan je behoorlijk wat teksten uit de bijbel citeren waarin de Eeuwige zelf opdracht geeft om complete volken, inclusief vrouwen en kinderen te vermoorden. 

3. Lijkt me een uiterst juiste houding. 

4. Waar zeg ik dat? Ik stel slechts dat een geweldspiraal volgens mij moeilijk doorbroken kan worden. Dus geweld niet met geweld beantwoorden, zelfs niet verbaal, lijkt mij een juiste keuze. Maar dat staat los van het feit of ik wel of niet vind dat misdadigers gestraft moeten worden. En je laatste vraag is weer de spijker op z´n kop: het oordeel en de wraak komt niet aan ons toe, maar aan de Eeuwige. 

5. Afgehandeld. ;)

6. Als ik wat lees hoe Jesjoea te werk ging, dan hield hij zo nu en dan een intense tirade en zette hij mensen op hun nummer, maar vaak was dat pas nadat ze naar hem toekwamen om hem (strik)vragen te stellen of hem op de proef te stellen. Maar anders dan dat riep hij nooit op om de wapens op te nemen om "het kwaad" uit te roeien, zinde hij nooit op wraak, en hij suggereerde zelfs niet dat je mensen tegen wie zijn tirades gericht waren vijandig moest behandelen of erger. Ook heeft hij nooit gezegd: we moeten de wet aanpassen of veranderen of wat dan ook. Zijn strategie leek te zijn: ik leef op deze manier, en als iedereen zo leeft, zijn alle problemen binnen mum van tijd de wereld uit. Bidden voor je vijanden, liefhebben die je haten, anderen behandelen zoals je zelf behandeld wil worden, niet anderen op hun foutjes wijzen terwijl je zelf de grootste fouten maakt (splinter-balk), en niet oordelen zijn zomaar een greep uit zijn richtlijnen. Als je deze richtlijnen onder de loep neemt, betreft het allerlei zaken die op jezelf betrekking hebben. Het zijn dingen die je zelf aan jezelf moet veranderen. Nergens gaan deze richtlijnen over een ander. Nergens zegt hij dat je ervoor moet zorgen dat je vijanden bidden voor jou, of dat je ervoor moet zorgen dat anderen niet over jou oordelen. Het zijn stuk voor stuk allemaal dingen waaraan we zelf moeten werken. 

Dat is allemaal zo. Het ging me er echter om hoe het kan dat in een land dat van God is, abortus legaal is. Het lijkt mij dat er naast God ook de duivel aast op Israël. Wanneer Jezus daar nu Koning zou zijn, al was het Koning David, dan zou abortus niet meer legaal zijn.

Het ondersteund mijn gedachte dat God vooral een plan heeft met de gelovige joden, maar niet met heel Israël. Het is als met het volk 40 jaar in de woestijn. Slechts weinigen haalden het. Velen werden gedood om de Baäl verering.

.

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Levi:

2. Weerzinwekkend is elke moord. Maar is moord ook zonde? Ik kan je behoorlijk wat teksten uit de bijbel citeren waarin de Eeuwige zelf opdracht geeft om complete volken, inclusief vrouwen en kinderen te vermoorden.

Wat een onzin om dat moord te noemen. De Schepper van het leven vermoord helemaal niemand. Hij eist slechts op wat van Hem is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Gaitema:

Dat is allemaal zo. Het ging me er echter om hoe het kan dat in een land dat van God is, abortus legaal is. Het lijkt mij dat er naast God ook de duivel aast op Israël. Wanneer Jezus daar nu Koning zou zijn, al was het Koning David, dan zou abortus niet meer legaal zijn.

Het ondersteund mijn gedachte dat God vooral een plan heeft met de gelovige joden, maar niet met heel Israël. Het is als met het volk 40 jaar in de woestijn. Slechts weinigen haalden het. Velen werden gedood om de Baäl verering.

.

Wanneer de messiach "heerst", of de messiaanse tijd op aarde aan is gebroken, zijn wetten niet meer nodig, lijkt mij. 

En de redenatie uit je laatste alinea kun je ook toepassen op christenen. ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Gaitema:

Israël heeft "de" voorbeeldfunctie. Als land van God dienen ze Gods wil uit te voeren, juist als voorbeeld voor de wereld. We hebben in de geschiedenis gezien wat er gebeurd als Israël ongehoorzaam is.

Misschien voeren ze exact zijn wil uit, maar is het niet in overeenstemming met jouw visie? 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Levi:

Misschien voeren ze exact zijn wil uit, maar is het niet in overeenstemming met jouw visie? 

 

Abortussen zijn Gods wil niet. Het schokte mij te zien dat jij daar anders over denkt. Christenen vanuit de meer behoudende hoek zijn er over het algemeen wel over eens dat abortussen Gods wil niet is. Je kan andere christenen vragen hoe zij daar over denken. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei thom:

Over moorden door God, dan is dat mijn God niet.

Mijn God moord niet.

30 minuten geleden zei thom:

Over het opeisen wat van Hem is, zou dat uit God moeten komen zoals ik Joh. 17 lees, waar het over totaal andere zaken gaat.

Wij hebben tegenover God geen enkel recht op leven. Niemand niet. God dood mensen, maar vermoord ze niet. En God is nog lang niet klaar met doden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Gaitema:

Abortussen zijn Gods wil niet. Het schokte mij te zien dat jij daar anders over denkt. Christenen vanuit de meer behoudende hoek zijn er over het algemeen wel over eens dat abortussen Gods wil niet is. Je kan andere christenen vragen hoe zij daar over denken. :)

Waar zeg ik dat dan? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎10‎-‎11‎-‎2018 om 21:17 zei Gaitema:

Dat is allemaal zo. Het ging me er echter om hoe het kan dat in een land dat van God is, abortus legaal is. Het lijkt mij dat er naast God ook de duivel aast op Israël. Wanneer Jezus daar nu Koning zou zijn, al was het Koning David, dan zou abortus niet meer legaal zijn.

Het ondersteund mijn gedachte dat God vooral een plan heeft met de gelovige joden, maar niet met heel Israël. Het is als met het volk 40 jaar in de woestijn. Slechts weinigen haalden het. Velen werden gedood om de Baäl verering.

.

Een mooi moment om wat feiten over abortus aan je te presenteren.

De meeste zwangerschappen eindigen in een spontane abortus.
De helft (50%!!) van alle zwangerschappen eindigt in een abortus (= voortijdige beëindiging), nog voordat een vrouw in de gaten heeft dat ze zwanger is.
Bij de zwangerschappen die vervolgens worden vastgesteld, eindigt nog eens 15% in een spontane abortus.
Een spontane abortus kan allerlei oorzaken hebben, maar als je redeneert dat een god beschikt over zwangerschappen, zul je onder ogen moeten zien dat hij dus ook zelf meer dan de helft er van afbreekt.

Dat gezegd hebbende, is het dus een erg onlogische redenatie om te stellen "hoe het toch kan dat in een land dat van God is, abortus legaal is".

Op ‎9‎-‎11‎-‎2018 om 17:12 zei Gaitema:

God legt een kind in de schoot van een moeder. Dat weg nemen is moord.

Ik ben toch benieuwd hoe je daar nu tegenaan kijkt, de feiten inmiddels kennende?

Op ‎9‎-‎11‎-‎2018 om 17:12 zei Gaitema:

Stemmen gaan hier al op om mongooltjes niet te wereld te laten komen

Dit is gewoon praktijk hoor. En niet alleen foetussen waarbij blijkt dat er sprake is van wat jij 'mongooltjes' noemt, ook vruchten met allerlei andere afwijkingen waarbij we weten dat een normaal menswaardig bestaan niet mogelijk is, worden geaborteerd. Maar die percentages zijn slechts marginaal vergeleken bij de massale slachtingen in de vorm van spontane abortussen.
Bovendien is het erg vreemd als jij denkt dat het niet mag, om de schuld ervan bij het hele land te leggen waar mensen wonen die er zelf voor kiezen een vrucht te laten aborteren. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid