Spring naar bijdragen

De EO glijdt af


Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei The Black Mathematician:

Dat artikel is bijna 20 jaar oud!!! De vraag: "Is de EO inmiddels afgegleden" lijkt me meer van toepassing.

Sorry, was me niet opgevallen. Echter nog wel actueel. Ik was opzoek naar een actiegroep van EO leden die de EO willen veranderen. Die is nu actief, maar ik weet hun naam niet meer. Het probleem speelt dus nog actueel wel.

Zelf denk ik ondanks het pluriform worden van de EO, dat zolang er programma's  als "De Verandering" bestaan, de EO nuttig is als "Evangeliserende" omroep.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Gaitema:

Sorry, was me niet opgevallen. Echter nog wel actueel. Ik was opzoek naar een actiegroep van EO leden die de EO willen veranderen. Die is nu actief, maar ik weet hun naam niet meer. Het probleem speelt dus nog actueel wel.

Zelf denk ik ondanks het pluriform worden van de EO, dat zolang er programma's  als "De Verandering" bestaan, de EO nuttig is als "Evangeliserende" omroep.

Samengevat:

De EO verandert en daar ben je het niet mee eens.
Daarom ben je op zoek naar een actiegroep die de EO wil veranderen, want verandering is hard nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Samengevat:

De EO verandert en daar ben je het niet mee eens.
Daarom ben je op zoek naar een actiegroep die de EO wil veranderen, want verandering is hard nodig.

Rare samenvatting want dat staat er echt niet als je kijkt naar de laatste zin van Gaitema antwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Sorry, was me niet opgevallen. Echter nog wel actueel. Ik was opzoek naar een actiegroep van EO leden die de EO willen veranderen. Die is nu actief, maar ik weet hun naam niet meer. Het probleem speelt dus nog actueel wel.

Zelf denk ik ondanks het pluriform worden van de EO, dat zolang er programma's  als "De Verandering" bestaan, de EO nuttig is als "Evangeliserende" omroep.

Volgens het ND heet deze groep: EO Duidelijk.

https://www.nd.nl/nieuws/media/actiegroep-kritisch-midden-in-bestaansstrijd-eo.3111486.lynkx

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dank je. :)

Ik vind het positief wat ze doen.

31 minuten geleden zei dingo:

Rare samenvatting want dat staat er echt niet als je kijkt naar de laatste zin van Gaitema antwoord.

Inderdaad. Er zijn programma's als de Verandering. Daarom vind ik de EO nog steeds de moeite waard. We zijn er juist net weer lid van geworden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Op 13-11-2018 om 00:55 zei Gaitema:

Zijn jullie het eens met deze oud directeur van de EO? Glijdt de EO af?

Zie artikel: EO glijdt af

Dat vinden mensen al decennia (en wat TBM zegt bevestigd dat juist al te meer. ;) Dank TBM). Vonden mensen in de jaren 80 al, vonden vervolgens mensen in de jaren 90 die de EO prima vond in de jaren 80. Vonden mensen in de jaren 0 etc. EO groeit met de tijd mee, dat vinden sommige mensen maar eng. Ze verandert ook steeds, daar zit wat in. Je kunt vinden dat die veranderingen verkeerd zijn. Zelf zie ik dat A) ongelovigen er naar kijken die dat dat anders niet zouden doen, B). De EO er niet meer zou zijn geweest binnen het politiek bestel. En C. ik er blij mee ben, ik zou echt niet staan te wachten op de jaren 80 EO.
Afgezien daarvan is televisie natuurlijk een stervend medium. Mensen kijken er steeds minder naar en bezuinigingen zullen zich (deels daarom) verder doorzetten. TV met kabel is voor oude mensen. Jongeren kijken Netflix en Youtube filmpjes (ik chargeer).

Wil je wat betekenen, dan moet je je op het internet duiken. En dat doen traditionele media en overigens kerkelijke instituten veel te weinig. Ze zijn de boot aan het missen. En je hebt de schreeuwenden in de woestijn, maar hun subsidie is maar mondjesmaat vanuit de organisaties waar ze zich hard voor maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oké, dat is toch ook wat.. De EO moet dus het internet op. 

Vandaag ben ik nog door de EO gebeld, met de vraag of ik naast lid ook donateur wilde worden. Vragen kreeg ik over wat ik van de EO kijk. Euh... eigenlijk helemaal niks.. ?

Maar ik hecht waarde aan programma's als de Familiedinner en de Verandering. Passion heb ik eigenlijk niet zo veel mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid