Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 90
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Waarom moet je tot een kerk behoren om om te zien naar mensen in nood? Heeft de/een kerk daar een monopolie op? Mag ik als atheïst geen mensen helpen?  

Absoluut. Het is ook een vaak terugkerend thema bij bijv de Wachttoren studies.

Dat is toch geen barmhartigheid. Dat is zorg voor je kind. Als je dat onder barmhartigheid gaat plaatsen dan valt het water geven van de planten in de woonkamer ook onder barmhartigheid.

7 uur geleden zei Gaitema:

Mooi, ik mis het helaas.

Omdat jij dit niet zo ervaart, betekent dit dat men dus niet naar elkaar omziet, of vind je dat men te weinig naar jou omziet? Vind je dat ze jou of je vrouw niet serieus genoeg nemen als profeten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Omdat jij dit niet zo ervaart, betekent dit dat men dus niet naar elkaar omziet, of vind je dat men te weinig naar jou omziet? Vind je dat ze jou of je vrouw niet serieus genoeg nemen als profeten?

Ik vind dat jij jouw mond moet houden met je aannames.

8 uur geleden zei Hermanos:

Oei, dat is niet goed. Hoe ga je daarmee om? Ga je dan niet twijfelen of je wel op de goede plek zit? 

Dat ga je inderdaad wel. We hebben vandaag een gesprek met de voorganger. Even kijken wat daar uit komt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat zijn geen aannames maar vragen, een wezenlijk verschil. Vreemde reactie overigens.

Ik vind die vragen bot overkomen en ik heb geen behoefte ze aan jou te beantwoorden. Want je kickt je er te veel op om anderen neer te zadelen.

En daarbij, je hebt het mis. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Ik vind die vragen bot overkomen en ik heb geen behoefte ze aan jou te beantwoorden. Want je kickt je er te veel op om anderen neer te zadelen.

Dat moet je zelf weten. Volgens mij begint het hele riedeltje weer van voren af aan bij jou en ben je aan het manipuleren. Heel onsmakelijk om deze persoonlijke kwestie zo te poneren op het internet in het openbaar. Ik hoop dat de leiding in jou gemeente tegen een stootje kan en zich niet gek laten maken door jou gedrag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Dat moet je zelf weten. Volgens mij begint het hele riedeltje weer van voren af aan bij jou en ben je aan het manipuleren. Heel onsmakelijk om deze persoonlijke kwestie zo te poneren op het internet in het openbaar. Ik hoop dat de leiding in jou gemeente tegen een stootje kan en zich niet gek laten maken door jou gedrag.

Dat zijn dus weer aannames. Terwijl je geen inzicht hebt in jouw eigen gedrag. Waarom zou ik mijn problemen met jou delen? Je bent immers altijd negatief. 

@ iedereen:

Mijn vermoeden is dat kerken doorgaans in zichzelf gekeerd zijn en dat je als nieuwkomer moeilijk er tussen komt en men ook een beetje van de problemen weg loopt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Gaitema:

Mijn vermoeden is dat kerken doorgaans in zichzelf gekeerd zijn en dat je als nieuwkomer moeilijk er tussen komt en men ook een beetje van de problemen weg loopt. 

Aha, nu van die ene kerk naar alle kerken... hehehe, je bent wel heel doorzichtig hoor. Alvast voorbereidend op een eventuele verhuizing?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Waarom  bezoek jij eigenlijk geen kerk? Misschien omdat je zelf niet meelevend bent? 

Omdat ik een heel duidelijk standpunt heb temidden van alle 5 punts calvinisten, ziet men mij liever gaan dan komen. In soteriologisch opzicht zijn wij niet verenigbaar. Mijn medeleven kunnen ze krijgen als ze dood dreigen neer te vallen en ik mijn EHBO kennis in de praktijk zal brengen. Tot dan mijd ik gesprekken over het geloof in dit dorp.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Omdat ik een heel duidelijk standpunt heb temidden van alle 5 punts calvinisten, ziet men mij liever gaan dan komen. In soteriologisch opzicht zijn wij niet verenigbaar. Mijn medeleven kunnen ze krijgen als ze dood dreigen neer te vallen en ik mijn EHBO kennis in de praktijk zal brengen. Tot dan mijd ik gesprekken over het geloof in dit dorp.

Dus met jouw noden kan je er nergens terecht? Dan ervaar je dus het zelfs als wij. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Gaitema:

Dus met jouw noden kan je er nergens terecht? Dan ervaar je dus het zelfs als wij. 

Over aannames gesproken... hehehe. Uiteraard staat alleen niet gelijk aan eenzaam in mijn geval en kan ik bij God altijd terecht. Ik vermaak mij hier prima aan de rand van de samenleving.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Gaitema:

Op enkele melevenden na proeven we veel desinteresse. Gebrek aan aanspraak en medeleven. Misschien dat zelfs hun goede carrières en opleidingsniveau in de weg zit. De arts en de meubelzaakeigenaar zegt ons nooit iets bijvoorbeeld. 

En hoe zit het met jou financiën? Op orde?

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En hoe zit het met jou financiën? Op orde?

Dat soort vragen zouden ze kunnen stellen, maar ook dat gaat niet ver genoeg. Persoonlijke belangstelling als je gewoon koffie k9mt drinken na de dienst. Maar als je het niet erg vind, deel ik dat niet op het forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Omdat ik een heel duidelijk standpunt heb temidden van alle 5 punts calvinisten, ziet men mij liever gaan dan komen. In soteriologisch opzicht zijn wij niet verenigbaar. Mijn medeleven kunnen ze krijgen als ze dood dreigen neer te vallen en ik mijn EHBO kennis in de praktijk zal brengen. Tot dan mijd ik gesprekken over het geloof in dit dorp.

Goedemorgen Kaasjeskruid, prachtig weertje hier, stralende zon. 

Voel je het echt niet als een gemis dat je met al je bijbelkennis niet bij een gemeente aangesloten bent? Temeer omdat Jezus dat van ons verlangt. De verschillen tussen mensen vormen juist de uitdaging in een gemeente om het christelijk leven op de rails te krijgen. En dat we ook met mensen geconfronteerd worden die ons niet liggen.  En dan toch proberen samen door een deur te kunnen, wetende dat God het gezamenlijke doel is. Dat betekent zeker niet dat je met iedereen vriendjes moet zijn, maar verenigd in aanbidding is wel belangrijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Gaitema:

Dat soort vragen zouden ze kunnen stellen, maar ook dat gaat niet ver genoeg. Persoonlijke belangstelling als je gewoon koffie k9mt drinken na de dienst. Maar als je het niet erg vind, deel ik dat niet op het forum.

Ik vind dat niet erg hoor, boeit mij niet zo. Wat ik wel vreemd vind is dat je wel de financiën van anderen onder ogen brengt en publiek op dit forum.

15 minuten geleden zei Hermanos:

Goedemorgen Kaasjeskruid, prachtig weertje hier, stralende zon. 

Voel je het echt niet als een gemis dat je met al je bijbelkennis niet bij een gemeente aangesloten bent?

Goedemorgen Hermanos. Leuk hé, we delen dezelfde naam (althans zo lijkt het op het eerste gezicht). Ik heet Johannes Hermanus.

Uiteraard ervaar ik het als een gemis om niet met anderen over God te kunnen praten. Maar niet hier in dit dorp. Hier kan ik de schijnheiligheid die ermee gepaard gaat missen als kiespijn. En dan druk ik me zacht uit.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Gaitema,

het is goed dat jullie een gesprek aangaan. Soms is het niet persoonlijk bedoelt, maar de één heeft meer oog voor nieuwelingen dan de ander. In de gemeente waar wij lid waren werd dat toch vaak benoemd; ga niet allemaal klitten maar betrek nieuwe kerkgangers ook in het gesprek. Wanneer iemand daar geen behoeft aan heeft merk je dat snel genoeg. Soms slaat dat door; een welkomstcommissie die iedereen een hand geeft bij binnenkomst. Mij teveel van het goede.:rolleyes:

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik vind dat niet erg hoor, boeit mij niet zo. Wat ik wel vreemd vind is dat je wel de financiën van anderen onder ogen brengt en publiek op dit forum.

Goedemorgen Hermanos. Leuk hé, we delen dezelfde naam (althans zo lijkt het op het eerste gezicht). Ik heet Johannes Hermanus.

Uiteraard ervaar ik het als een gemis om niet met anderen over God te kunnen praten. Maar niet hier in dit dorp. Hier kan ik de schijnheiligheid die ermee gepaard gaat missen als kiespijn. En dan druk ik me zacht uit.

Ik begrijp veel van je uitspraken wel. Ik erger me bijvoorbeeld gauw aan dom gedrag en roddel en achterklap, etc etc. Maar onderschat je positieve invloed niet op mensen. Mij heb je zover gekregen dat ik een Statenbijbel ga aanschaffen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Hermanos:

Ik begrijp veel van je uitspraken wel. Ik erger me bijvoorbeeld gauw aan dom gedrag en roddel en achterklap, etc etc. Maar onderschat je positieve invloed niet op mensen. Mij heb je zover gekregen dat ik een Statenbijbel ga aanschaffen. 

?

Met de hartelijke groeten van de detaillist.

Johannes Hermanus Roosenbrand. Roepnaam Sjors.

Hoewel het mij teveel eer is om te zeggen dat ik daar voor gezorgd heb, ik wijs slechts ergens op. Dat deed ik vroeger als kind ook graag: wijzen en aanwijzen. Daar ben ik wel goed in.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik vind dat niet erg hoor, boeit mij niet zo.

Dat zie ik dan ook als een obstakel. 

 

 

2 uur geleden zei Lobke:

@Gaitema,

het is goed dat jullie een gesprek aangaan. Soms is het niet persoonlijk bedoelt, maar de één heeft meer oog voor nieuwelingen dan de ander. In de gemeente waar wij lid waren werd dat toch vaak benoemd; ga niet allemaal klitten maar betrek nieuwe kerkgangers ook in het gesprek. Wanneer iemand daar geen behoeft aan heeft merk je dat snel genoeg. Soms slaat dat door; een welkomstcommissie die iedereen een hand geeft bij binnenkomst. Mij teveel van het goede.:rolleyes:

Het was ook een goed gesprek. Dingen hebben gewoon ook tijd nodig. Vandaag bij de koffie was het juist weer heel gezellig. Ik kwam zelfs met de dokter in gesprek ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid