Spring naar bijdragen

Het Beest


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 153
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Alle anderen hier begrijpen dat het hier gaat over het beest met het getal 666. Het is mij een raadsel waarom jij dat niet begrijpt. Iets met dwarse en onverzettelijke vooroordelen te maken misschien?

Als ik buiten om me heen kijk, dan vind ik de mobiele telefoon een plaag die bijbelse proporties aanneemt. Maak daar maar gerust het teken van het beest van. 

Natuurlijk niet. Al 2000 jaar zoeken Bijbellezers naar tekenen van het beest in hun eigen tijd. Vroeger was het de TV, daarvoor de Duitsers, daarvoor vakbonden, eerder nog Napoleon en in de 80-

Op 1-12-2018 om 09:53 zei Gaitema:

Wel, ik ben zelf op deze been gezet door wat Chinese christenen beweren over Openbaringen en verder van een documentaire op National Geograffic dat beweerde dat het om Nero ging. 

Hoewel het eerste is wat ik ooit leerde, dat het over de antichrist in de toekomst gaat.

Watchman Nee, die ongetwijfeld grote invloed heeft bij Chinese christenen, schrijft in zijn boek over Openbaring dat keizer Nero aan de beschrijving voldoet en dat er in de eindtijd wederom een keizer Nero zal opstaan. Maar ik wil er nogmaals op wijzen dat het beest uit Openbaring (en Daniël) niet dezelfde is als de antichrist die Johannes in zijn eerste twee brieven beschrijft. De antichrist is religieus. Het beest niet.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Willempie:

Watchman Nee, die ongetwijfeld grote invloed heeft bij Chinese christenen, schrijft in zijn boek over Openbaring dat keizer Nero aan de beschrijving voldoet en dat er in de eindtijd wederom een keizer Nero zal opstaan. Maar ik wil er nogmaals op wijzen dat het beest uit Openbaring (en Daniël) niet dezelfde is als de antichrist die Johannes in zijn eerste twee brieven beschrijft. De antichrist is religieus. Het beest niet.

Waaruit leidt je af dat de antichrist religieus is? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Levi:

Waaruit leidt je af dat de antichrist religieus is? 

Johannes heeft het in zijn brieven over antichristen die "vroeger bij ons hoorden". Hij waarschuwt ervoor je niet door die mensen op een dwaalspoor te laten brengen. "Iemand die zegt dat Jezus niet de Christus (Gezalfde) is, is een antichrist..." "Ieder die dat ontkent, heeft de geest van de antichrist..." "Pas op voor de vele misleidende leraren......Daaruit blijkt dat ze bedriegers en antichristen, vijanden van Christus zijn." Uit deze teksten leid ik af dat dat de geest van de antichrist juist de christenen probeert te misleiden en opereert op het religieuze terrein. Bovendien heb ik begrepen dat het woord "anti" de betekenis "in plaats van" heeft.

 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Willempie:

Johannes heeft het in zijn brieven over antichristen die "vroeger bij ons hoorden". Hij waarschuwt ervoor je niet door die mensen op een dwaalspoor te laten brengen. "Iemand die zegt dat Jezus niet de Christus (Gezalfde) is, is een antichrist..." "Ieder die dat ontkent, heeft de geest van de antichrist..." "Pas op voor de vele misleidende leraren......Daaruit blijkt dat ze bedriegers en antichristen, vijanden van Christus zijn." Uit deze teksten leidt ik af dat dat de geest van de antichrist juist de christenen probeert te misleiden en opereert op het religieuze terrein. Bovendien heb ik begrepen dat het woord "anti" de betekenis "in plaats van" heeft.

 

Ah, dank je wel. Ik zou het moeten nalezen, maar volgens mij komt het woord "antichrist" niet in Openbaring voor. Vandaar eigenlijk mijn vraag. 

Leg jij ook de relatie tussen het beest uit Openbaring en de antichrist? En zo ja, of nee, waarom wel of niet? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Levi:

Ah, dank je wel. Ik zou het moeten nalezen, maar volgens mij komt het woord "antichrist" niet in Openbaring voor. Vandaar eigenlijk mijn vraag. 

Leg jij ook de relatie tussen het beest uit Openbaring en de antichrist? En zo ja, of nee, waarom wel of niet? 

Het woord antichrist komt inderdaad niet voor in de boeken die bij uitstek over de eindtijd handelen, zoals Openbaring en Daniël. Het woord komt alleen voor in de eerste twee brieven van Johannes.

Hoe de relatie is tussen de antichrist en het beest weet ik nog niet. Misschien is de antichrist de valse profeet die naast het beest opereert en diens macht ondersteunt? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Het woord antichrist komt inderdaad niet voor in de boeken die bij uitstek over de eindtijd handelen, zoals Openbaring en Daniël. Het woord komt alleen voor in de eerste twee brieven van Johannes.

Hoe de relatie is tussen de antichrist en het beest weet ik nog niet. Misschien is de antichrist de valse profeet die naast het beest opereert en diens macht ondersteunt? 

Het ding is dus dat er in Openbaring één beest genoemd wordt en 'de valse profeet', terwijl Jesjoea in het het meervoud over de valse moshiach en de valse profeet spreekt. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar de zienswijze van anderen, omdat ik graag wil weten hoe het een zich tot het ander verhoudt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Levi:

Het ding is dus dat er in Openbaring één beest genoemd wordt en 'de valse profeet', terwijl Jesjoea in het het meervoud over de valse moshiach en de valse profeet spreekt. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar de zienswijze van anderen, omdat ik graag wil weten hoe het een zich tot het ander verhoudt. 

Johannes schrijft dat bekend is (U hebt wel gehoord) dat de antichrist zal komen maar dat de geest van die antichrist nu al in mensen werkzaam is, om de gelovigen te proberen te misleiden. Ik vermoed dat de antichrist de leider zal zijn van een wereldwijde religieuze beweging (die Jezus dus niet als de in het vlees gekomen Gezalfde erkent) die met het beest zal samenspannen. Ik denk dat het niet onbelangrijk is om onderscheid te maken tussen de antichrist en het beest omdat we, indien we ze onterecht vereenzelvigen, gemakkelijk op het verkeerde been gezet kunnen worden. Ik doel hier dan vooral op allerlei speculaties, bijvoorbeeld over de paus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Willempie:

Maar ik wil er nogmaals op wijzen dat het beest …… niet dezelfde is als de antichrist

 

2 uur geleden zei Willempie:

Hoe de relatie is tussen de antichrist en het beest weet ik nog niet.

Misschien toch even goed nadenken voordat je zaken schrijft die niet met elkaar zijn te verenigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Misschien toch even goed nadenken voordat je zaken schrijft die niet met elkaar zijn te verenigen.

Misschien even goed lezen. Dat helpt meestal. En als je het dan nog niet snapt is het misschien beter niet te reageren. "Zelfs een dwaas is wijs als hij zijn mond houdt."

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik de "vrijmetselaars" erbij haal, dan kan de antichrist juist iemand zijn die zich "religieus voordoet" maar in werkelijkheid anti Religie is. Waarbij alleen een New Age geloof en atheïsme geaccepteerd wordt. Een geloof dat zegt: "Dit is de enige weg" wordt als fundametalistich en gevaarlijk weg gezet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Willempie:

Misschien even goed lezen. Dat helpt meestal. En als je het dan nog niet snapt is het misschien beter niet te reageren. "Zelfs een dwaas is wijs als hij zijn mond houdt."

Ik vraag alleen maar waarom je eerst schrijft dat het beest en de antichrist niet dezelfde zijn, en vervolgens dat je niet weet wat de relatie is tussen deze twee.
Dus daarom vraag ik dat.
Als je het niet kunt of wilt uitleggen, zeg dat dan gewoon en ga niet degene die de vraag stelt als dwaas uitmaken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Willempie:

Watchman Nee, die ongetwijfeld grote invloed heeft bij Chinese christenen, schrijft in zijn boek over Openbaring dat keizer Nero aan de beschrijving voldoet en dat er in de eindtijd wederom een keizer Nero zal opstaan. Maar ik wil er nogmaals op wijzen dat het beest uit Openbaring (en Daniël) niet dezelfde is als de antichrist die Johannes in zijn eerste twee brieven beschrijft. De antichrist is religieus. Het beest niet.

Ga ik me eens in verdiepen. Dank je :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik vraag alleen maar waarom je eerst schrijft dat het beest en de antichrist niet dezelfde zijn, en vervolgens dat je niet weet wat de relatie is tussen deze twee.
Dus daarom vraag ik dat.
Als je het niet kunt of wilt uitleggen, zeg dat dan gewoon en ga niet degene die de vraag stelt als dwaas uitmaken. 

Als je dat op een normale manier had gevraagd, had je ook op een normale manier antwoord gekregen. Het antwoord is dat er een relatie kan bestaan tussen twee verschillende personen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Willempie:
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik vraag alleen maar waarom je eerst schrijft dat het beest en de antichrist niet dezelfde zijn, en vervolgens dat je niet weet wat de relatie is tussen deze twee.
Dus daarom vraag ik dat.
Als je het niet kunt of wilt uitleggen, zeg dat dan gewoon en ga niet degene die de vraag stelt als dwaas uitmaken. 

Als je dat op een normale manier had gevraagd, had je ook op een normale manier antwoord gekregen. Het antwoord is dat er een relatie kan bestaan tussen twee verschillende personen.

Dat laatste is een waarheid als een koe.

Maar het maakt niet duidelijk waarom je op het ene moment schrijft dat je niet wat de relatie is tussen het beest en de antichrist, en op het andere moment schrijft dat ze niet dezelfde zijn. Want als je weet dat 2 personen niet dezelfde zijn, dan weet je ook wat van de relatie tussen die twee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat laatste is een waarheid als een koe.

Maar het maakt nie

t duidelijk waarom je op het ene moment schrijft dat je niet wat de relatie is tussen het beest en de antichrist, en op het andere moment schrijft dat ze niet dezelfde zijn. Want als je weet dat 2 personen niet dezelfde zijn, dan weet je ook wat van de relatie tussen die twee.

(H)

Kim Jung Il en mijn buurvrouw zijn niet dezelfde persoon. 

Maar waarom??? moet ik dan weten wat de relatie tussen hen is? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Levi:
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

t duidelijk waarom je op het ene moment schrijft dat je niet wat de relatie is tussen het beest en de antichrist, en op het andere moment schrijft dat ze niet dezelfde zijn. Want als je weet dat 2 personen niet dezelfde zijn, dan weet je ook wat van de relatie tussen die twee.

(H)

Kim Jung Il en mijn buurvrouw zijn niet dezelfde persoon. 

Maar waarom??? moet ik dan weten wat de relatie tussen hen is? 

Dat is toch handig om te weten als er toch mensen zijn die beweren dat het wel dezelfde personen zijn.
En het gaat hier niet om Kim Jung Il en je buurvrouw.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is toch handig om te weten als er toch mensen zijn die beweren dat het wel dezelfde personen zijn.
En het gaat hier niet om Kim Jung Il en je buurvrouw.

En Willempie zegt dat hij geen aanwijzingen vind dat het dezelfde persoon is. 

En wat de relatie tussen die twee dan wel is, weet hij niet. 

 

Maar ik zie jou die teksten citeren en dan de conclusie trekken dat de relatie tussen die twee wel duidelijk zou moeten zijn voir Willempie. 

Misschien kun je dat toelichten? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Levi:

 

Maar ik zie jou die teksten citeren en dan de conclusie trekken dat de relatie tussen die twee wel duidelijk zou moeten zijn voir Willempie. 

Misschien kun je dat toelichten? 

Die conclusie trek ik niet.
Nog een keer dan.

Gaitema stelde dat volgens het hem stuk over het beest handelt over de komende antichrist.
Daarop reageerde Willempie, door o.a. te stellen 'hoe de relatie tussen deze 2 is weet ik nog niet".
Echter, even daarvoor had hij ook al geschreven dat hij zeker wist dat de 2 niet dezelfde zijn. 

Mij lijkt het duidelijk dat dit niet samen kan gaan.
Ik schreef ook niet dat de relatie tussen die 2 hem duidelijk zou moeten zijn, ik schreef dat hij 'ook wat van de relatie zou moeten weten' als hij stelt dat de twee niet dezelfde figuur zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Een dominee heb ik gemaild over wat het Beest is. Hij zei dat er veel flauwekul erover op internet te vinden is, maar het is dit: 6 is het getal van de mens. 3 x 6 geeft aan dat het de mens ten top is. Het is de Anti Christ dat komt. We zitten volgens hem al 2000 jaar in de eindtijd, maar het wordt allemaal nog erger.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Een dominee heb ik gemaild over wat het Beest is. Hij zei dat er veel flauwekul erover op internet te vinden is, maar het is dit: 6 is het getal van de mens. 3 x 6 geeft aan dat het de mens ten top is.

3 x 6 = 18, lijkt me geen juiste methode.

In het Grieks is het getal van het beest Chi + Xi + Stigma, wat zich vertaald als 600 + 60 + 6 = 666.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Gaitema:

Een dominee heb ik gemaild over wat het Beest is. Hij zei dat er veel flauwekul erover op internet te vinden is, maar het is dit: 6 is het getal van de mens. 3 x 6 geeft aan dat het de mens ten top is. Het is de Anti Christ dat komt. We zitten volgens hem al 2000 jaar in de eindtijd, maar het wordt allemaal nog erger.

 

Wat een vreemd antwoord. Openbaring spreekt immers over 2 beesten. De vraag van de dominee aan jou zou moeten zijn welk beest je bedoelt.

Bovendien zie ik dat je een hoop tekst als reactie hebt, maar die tekst is geen antwoord op de vraag die je stelde, nl wat het beest is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Wat een vreemd antwoord. Openbaring spreekt immers over 2 beesten. De vraag van de dominee aan jou zou moeten zijn welk beest je bedoelt.

Bovendien zie ik dat je een hoop tekst als reactie hebt, maar die tekst is geen antwoord op de vraag die je stelde, nl wat het beest is.

De anti christ. Ik stelde hem de vraag over het Beest 666

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid