Spring naar bijdragen

Waarom vieren Christenen niet de feesten uit het OT?


Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Een aantal mensen bv @Tomega, @Thinkfree@Kaasjeskruid , zitten weer eens krampachtig het eigen godsbeeld te promoten, en vooral dat van anderen neer te sabelen, terwijl dat volslagen off-topic is.
Hierdoor wordt zo langzamerhand bijna elk interessant topic om zeep geholpen. Erg jammer dit.

Nonsens, ik ervaar de visie van de door jou genoemde personen niet als onchristelijk en ben deze niet aan het neersabelen noch voel ik de mijne door hen neergesabeld. We hebben een verschil van inzicht, dat is alles en wat mij betreft de moeite waard om dit te bespreken. Als jij ergens geen verstand van hebt, zou je dan je eigen veroordelende visie ook voor je willen houden?

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 621
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nou, om dan maar een voorbeeldje te geven kan ik even terug grijpen op wat ik hier schreef. Dit betreft de feestdag van Jom Kippoer, ofwel de grote verzoendag. Dit is een van de heilige dagen di

Een feest kun je zo druk en enerverend maken als je zelf wil. Kerst bestaat in principe uit niet méér dan een aantal missen, waarvan er door de gemiddelde parochie twee worden opgedragen: de nachtmis

moderatie: Het gaat in dit topic hier en daar te veel off-topic. Ik ga niet overal modbreaks plaatsen maar opletten: het topic is Waarom vieren Christenen niet de feesten uit het OT?  

6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Nonsens, ik ervaar de visie van de door jou genoemde personen niet als onchristelijk en ben deze niet aan het neersabelen noch voel ik de mijne door hen neergesabeld. We hebben een verschil van inzicht, dat is alles en wat mij betreft de moeite waard om dit te bespreken. Als jij ergens geen verstand van hebt, zou je dan je eigen veroordelende visie ook voor je willen houden?

Het heeft in ieder geval niets te maken met de vraag  Waarom vieren Christenen niet de feesten uit het OT? dus open een apart topic met die mensen als je dat men hun wil bespreken.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Het heeft in ieder geval niets te maken met de vraag  Waarom vieren Christenen niet de feesten uit het OT? dus open een apart topic met die mensen als je dat men hun wil bespreken.

Ik vier de feesten uit het OT niet, uit liefde voor God. In dat kader past het prima. Nogmaals; als je ergens geen verstand van hebt, zou je dan niet zo met je veroordelende visie willen gaan dwepen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Raymond B:

Hand18:21 Maar hij nam afscheid van hen, zeggende: Ik moet ganselijk het toekomende feest te Jeruzalem houden; doch ik zal tot u wederkeren, zo God wil. En hij voer weg van Efeze.= 1 van de 3 hoogtij feesten die verplicht in Jeruzalem moest worden gevierd waarschijnelijk PESACH

Ik moet ganselijk het toekomende feest te Jeruzalem houden komt enkel voor in de Textus Receptus. In andere vertalingen kom ik het niet tegen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik vier de feesten uit het OT niet, uit liefde voor God. In dat kader past het prima. Nogmaals; als je ergens geen verstand van hebt, zou je dan niet zo met je veroordelende visie willen gaan dwepen?

Dat begrijp ik niet, wat je hier uit liefde voor God bedoeld.

Aangezien de Nieuw testamentische Bijbel keer op keer vermeld dat als je God liefhebt, je Zijn geboden doet.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Raymond B:

Dat begrijp ik niet, wat je hier uit liefde voor God bedoeld.

Aangezien de Nieuw testamentische Bijbel keer op keer vermeld dat als je God liefhebt, je Zijn geboden doet.

 

Alle dagen zijn gelijk. Hij doet het goed. Je hoort Gods geboden in jouw hart te houden. Niet in uiterlijke vertoningen. Als je in jouw hart God volgt, dan uit zich dat ook in daden van barmhartigheid. Elke dag is dan één groot pinksterfeest, waarin je dan in vuur en vlam staat voor de Heer.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Ik moet ganselijk het toekomende feest te Jeruzalem houden komt enkel voor in de Codex Receptes. In andere vertalingen kom ik het niet tegen. 

Ik weet dat onze vertalingen slecht zijn, maar geloof ook dat de gegeven vertalingen door YHWH bepaald.

Je kan het gewoon in de King James of staten vertaling vinden waarom zou je na een slechte vertaling naar een nog slechtere vertaling gaan vanuit het Latijns?

1 minuut geleden zei Gaitema:

Alle dagen zijn gelijk. Hij doet het goed. Je hoort Gods geboden in jouw hart te houden. Niet in uiterlijke vertoningen. Als je in jouw hart God volgt, dan uit zich dat ook in daden van barmhartigheid. Elke dag is dan één groot pinksterfeest, waarin je dan in vuur en vlam staat voor de Heer.

Waarom blijf je met je zelfgemaakte vroomheid komen? ik snap dat je deze dingen zegt maar helaas is elk punt tegen de Bijbel.

Omdat je stellig deze punten maakt, waar staat het in Zijn Woord dat:

Alle dagen zijn gelijk

Gods geboden alleen in je hart 

wat zijn daden van barmhartigheid en waarom

wat is pinksterfeest

wat is i vuur en vlam staan voor de 'Heer '

Wie is de heer

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Veel christenen vertonen een patroon, ze richten zich op "uiterlijk vertoon".

Je moet dan "dopen, avondmaal vieren, of de eucharistie, belijdenis doen, zondag eren, sabbat eren, vasten, handen opheffen of vouwen of knielen bij het bidden of juist staan, ogen open of juist dicht, de feesten vieren etc..", maar God wil geen uiterlijk vertoon, maar een "innerlijke van hart tot hart relatie met ons". Dan doe je Gods wil, als je één met Hem bent 24 uur per dag. Zodat je zelfs een ontmoeting met Hem hebt in jouw dromen.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Raymond B:

Je kan het gewoon in de King James of staten vertaling vinden waarom zou je na een slechte vertaling naar een nog slechtere vertaling gaan vanuit het Latijns?

De meerderheidstekst kent deze tekst niet en ook in oudere codexen staat het niet zo. Het is dus geen slechtere vertaling. Zie topic Is Statenvertaling nog van deze tijd?

Het is duidelijk dat de apostelen de wet van Mozes niet onderhielden. Soms onderhielden ze nog wel eens dingen die onder de Wet stonden, maar dat was meer om geen aanstoot te geven. Dat zie je goed in 1kor 9:20

Voor de Joden ben ik geworden als een Jood om Joden te winnen. Voor hen die onder de wet staan, ben ik geworden als iemand die onder de wet staat — hoewel ik zelf niet onder de wet sta — om hen die onder de wet staan te winnen.  21 Voor hen die zonder wet zijn, ben ik geworden als iemand zonder wet — hoewel ik niet zonder de wet van God ben en ik onder de wet van Christus sta — om hen die zonder wet zijn te winnen..

Dus wellicht was Paulus op de plaatsen waar die feesten gehouden werden om geen aanstoot te geven. Of misschien wel omdat daar dan veel mensen bijeen waren om het evangelie te prediken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Raymond B:

Ik weet dat onze vertalingen slecht zijn, maar geloof ook dat de gegeven vertalingen door YHWH bepaald.

Je kan het gewoon in de King James of staten vertaling vinden waarom zou je na een slechte vertaling naar een nog slechtere vertaling gaan vanuit het Latijns?

Waarom blijf je met je zelfgemaakte vroomheid komen? ik snap dat je deze dingen zegt maar helaas is elk punt tegen de Bijbel.

Omdat je stellig deze punten maakt, waar staat het in Zijn Woord dat:

Alle dagen zijn gelijk

Gods geboden alleen in je hart 

wat zijn daden van barmhartigheid en waarom

wat is pinksterfeest

wat is i vuur en vlam staan voor de 'Heer '

Wie is de heer

 

 

Als het 2000 jaar geleden al door de meerderheid van de christenen zo gezien wordt en hier op het forum ook Kaasjeskruid het los van mij zo ziet, zie ik ze dan vliegen of zou het werkelijk in de bijbel staan?

Ik ga geen tijd en energie erin steken het voor je op te zoeken. Je legt het toch anders uit, dan dat er staat. Het zou energie en tijdverspilling zijn. Alleen al jouw respectloosheid naar mij toe in bewoordingen als "valse vroomheid" is voor mij voldoende reden om jou niet parels voor jouw wettische voeten te gooien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Gaitema:

Veel christenen vertonen een patroon, ze richten zich op "uiterlijk vertoon".

Je moet dan "dopen, avondmaal vieren, of de eucharistie, belijdenis doen, zondag eren, sabbat eren, vasten, handen opheffen of vouwen of knielen bij het bidden of juist staan, ogen open of juist dicht, de feesten vieren etc..", maar God wil geen uiterlijk vertoon, maar een "innerlijke van hart tot hart relatie met ons". Dan doe je Gods wil, als je één met Hem bent 24 u'ur per dag. Zodat je zelfs een ontmoeting met Hem hebt in jouw dromen.

Idd God wilt geen uiterlijk vertoon, Hij wilt gehoorzaamheid.

Heel je Bijbel staat vol met verhalen van mensen, volken en Koningen die God niet wilde gehoorzamen die niet Zijn 'wet' wilde doen, met als gevolg dat God na ellenlange waarschuwingen Zijn bescherming of aanwezigheid verwijderde.

En elke keer als een persoon, volk of Koning wel Hem wilde gehoorzamen en Zijn 'wet' wilde doen dan volgde bescherming, zegen en de aanwezigheid van Hem.

Daarom staan al die voorbeelden in Zijn Woord zodat wij niet dezelfde fouten maken. maar blijkbaar ....

3 minuten geleden zei Gaitema:

Als het 2000 jaar geleden al door de meerderheid van de christenen zo gezien wordt en hier op het forum ook Kaasjeskruid het los van mij zo ziet, zie ik ze dan vliegen of zou het werkelijk in de bijbel staan?

Ik ga geen tijd en energie erin steken het voor je op te zoeken. Je legt het toch anders uit, dan dat er staat. Het zou energie en tijdverspilling zijn. Alleen al jouw respectloosheid naar mij toe in bewoordingen als "valse vroomheid" is voor mij voldoende reden om jou niet parels voor jouw wettische voeten te gooien.

Had ook wederom niet verwacht dat je nu met Bijbelse onderbouwingen zou komen.

Als je ergens antwoord op geeft dan kan je verwachten dat je een reactie krijgt.

11 minuten geleden zei sjako:

De meerderheidstekst kent deze tekst niet en ook in oudere codexen staat het niet zo. Het is dus geen slechtere vertaling. Zie topic Is Statenvertaling nog van deze tijd?

Elke vertaling zwakt het orgineel af. simpel door cultuur , tijd, en verklaring, nog maar niet te spreken over de invullingen van de vertaler.

Zoals ik al zei, ook de staten vertaling is zeker niet 100% maar in ieder geval beter als de rest van de Nederlandse vertalingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Raymond B:

Idd God wilt geen uiterlijk vertoon, Hij wilt gehoorzaamheid.

Heel je Bijbel staat vol met verhalen van mensen, volken en Koningen die God niet wilde gehoorzamen die niet Zijn 'wet' wilde doen, met als gevolg dat God na ellenlange waarschuwingen Zijn bescherming of aanwezigheid verwijderde.

En elke keer als een persoon, volk of Koning wel Hem wilde gehoorzamen en Zijn 'wet' wilde doen dan volgde bescherming, zegen en de aanwezigheid van Hem.

Daarom staan al die voorbeelden in Zijn Woord zodat wij niet dezelfde fouten maken. maar blijkbaar ....

Had ook wederom niet verwacht dat je nu met Bijbelse onderbouwingen zou komen.

Als je ergens antwoord op geeft dan kan je verwachten dat je een reactie krijgt.

Ik heb uren in dit topic gestoken, alleen maar vanwege die ene zondag van de gereformeerden en de zaterdag van de Messiaanse joden ten opzichte van de dagelijkse sabbat van de rest van de christenen uit te leggen en niemand van jullie nam moeite zich er werkelijk in te verdiepen. Zou ik dan nog meer zinloos uren er in steken?

Waarom doen anderen dat hier niet? Omdat ze weten dat het zinloos is het te doen. Hun voorbeeld volg ik. Lees de bijbel maar, bid erom en word zelf wijs.

Ik leg het aan de voeten van Jezus neer.

Zelfs Levi houdt het voor gezien hier. Dat zegt mij genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Gaitema:

Ik heb uren in dit topic gestoken, alleen maar vanwege die ene zondag van de gereformeerden en de zaterdag van de Messiaanse joden ten opzichte van de dagelijkse sabbat van de rest van de christenen uit te leggen en niemand van jullie nam moeite zich er werkelijk in te verdiepen. Zou ik dan nog meer zinloos uren er in steken?

Waarom doen anderen dat hier niet? Omdat ze weten dat het zinloos is het te doen. Hun voorbeeld volg ik. Lees de bijbel maar, bid erom en word zelf wijs.

Ik leg het aan de voeten van Jezus neer.

Zelfs Levi houdt het voor gezien hier. Dat zegt mij genoeg.

De "zondag van de gereformeerden" is niet van de gereformeerden maar van christenen. Het is de dag bij uitstek om het brood te breken en de wijn (of druivensap) te drinken. Ik ben gereformeerd en niet alleen op zondag maar zeven dagen van de week.

Discussiëren met Raymond B is inderdaad zinloos: judaïsme wordt al sinds Paulus tegen gesproken, zonder enig resultaat en dat zal tot de terugkomst van de Heer ook wel zo blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei sjako:

De meerderheidstekst kent deze tekst niet en ook in oudere codexen staat het niet zo. Het is dus geen slechtere vertaling. Zie topic Is Statenvertaling nog van deze tijd?

Het is duidelijk dat de apostelen de wet van Mozes niet onderhielden. Soms onderhielden ze nog wel eens dingen die onder de Wet stonden, maar dat was meer om geen aanstoot te geven. Dat zie je goed in 1kor 9:20

Voor de Joden ben ik geworden als een Jood om Joden te winnen. Voor hen die onder de wet staan, ben ik geworden als iemand die onder de wet staat — hoewel ik zelf niet onder de wet sta — om hen die onder de wet staan te winnen.  21 Voor hen die zonder wet zijn, ben ik geworden als iemand zonder wet — hoewel ik niet zonder de wet van God ben en ik onder de wet van Christus sta — om hen die zonder wet zijn te winnen..

Dus wellicht was Paulus op de plaatsen waar die feesten gehouden werden om geen aanstoot te geven. Of misschien wel omdat daar dan veel mensen bijeen waren om het evangelie te prediken.

Elke apostel doet precies wat de 'Wet'zegt alleen bij Paulus word het onduidelijk als je de geschriften niet goed kent, maar ook hij deed de 'wet' zoals bedoeld.

Even een paar voorbeelden.

STEFANUS werd gedood door vals getuige omdat hij de wet niet zou doen Hand;13 En stelden valse getuigen, die zeiden: Deze mens houdt niet op lasterlijke woorden te spreken tegen deze heilige plaats en de wet.

Als stefanus onder leiding van de Heilige Geest dan oa antwoord;53 Gij, die de wet ontvangen hebt door bestellingen der engelen, en hebt ze niet gehouden!54 Als zij nu dit hoorden, berstten hun harten, en zij knersten de tanden tegen hem.55 Maar hij, vol zijnde des Heiligen Geestes,

ANANIAS die de 'wet'volgde en genezing voor Paulus bad en ook kreeg

Hand;12 En een zekere Ananias, een godvruchtig man naar de wet, goede getuigenis hebbende van al de Joden, die daar woonden,

13 Kwam tot mij, en bij mij staande, zeide tot mij: Saul, broeder, word weder ziende! En ter zelfder ure werd ik ziende op hem.

PAULUS die gevangen werd genomen wederom met valse getuigen dat hij de wet zou overtreden zegt dan;Hand.14 Maar dit beken ik u, dat ik naar dien weg, welken zij sekte noemen, den God der vaderen alzo diene, gelovende alles, wat in de wet en in de profeten geschreven is; 

PAULUS die zegt in Rom2:13 (Want de hoorders der wet zijn niet rechtvaardig voor God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden;

26 Zo dan, ik zelf dien wel met het gemoed de wet Gods, maar met het vlees de wet der zonde.

JACOBUS 1:25 Maar die inziet in de volmaakte wet, die der vrijheid is, en daarbij blijft, deze, geen vergetelijk hoorder geworden zijnde, maar een dader des werks, deze, zeg ik, zal gelukzalig zijn in dit zijn doen.

De tekst die jij aanhaalt betreffende Paulus die zich anders bij zijn volk gedraagt als bij 'heidenen'is vanwege dat hij het evengalie moet vertellen en net als vandaag moet je niet bij Joden komen met een christelijk verhaal. je zal met schriftelijke bewijzen moeten komen die aantonen dat Yeshua de Messias is. de strekking blijft echter hetzelfde. Wou je zeggen dat je iemand gelooft die tegen jou iets zegt en tegen iemand anders een compleet ander verhaal verteld?

Hij ging naar Jeruzalem omdat toen daar de tempel stond en de feesten daar werden gehouden, zoals bepaald in de 'wet'

 

4 minuten geleden zei dingo:

De "zondag van de gereformeerden" is niet van de gereformeerden maar van christenen. Het is de dag bij uitstek om het brood te breken en de wijn (of druivensap) te drinken. Ik ben gereformeerd en niet alleen op zondag maar zeven dagen van de week.

Discussiëren met Raymond B is inderdaad zinloos: judaïsme wordt al sinds Paulus tegen gesproken, zonder enig resultaat en dat zal tot de terugkomst van de Heer ook wel zo blijven.

Ben ik het zowaar met 1 ding eens. deze discussie is zinloos omdat het twee verschillende werelden zijn die nooit bij elkaar kunnen komen. en idd Judaisme  is hetgeen waar Yeshua en Zijn discipelen samen met Paulus terecht tegen in gaan, ook zij hebben mensgemaakte tradities en wetjes net als de christenen na constantijn.

Dus je kan jezelf gelijk stellen met hun ,ook zij volgden liever mensen dan de Bijbel.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei dingo:

De "zondag van de gereformeerden" is niet van de gereformeerden maar van christenen. Het is de dag bij uitstek om het brood te breken en de wijn (of druivensap) te drinken. Ik ben gereformeerd en niet alleen op zondag maar zeven dagen van de week.

Discussiëren met Raymond B is inderdaad zinloos: judaïsme wordt al sinds Paulus tegen gesproken, zonder enig resultaat en dat zal tot de terugkomst van de Heer ook wel zo blijven.

Ik bedoel de zondag als "sabbat" zien is iets gereformeerds.

Evangelischen en katholieken houden het vooral als een dag waarop we de opstanding van Jezus vieren en daarnaast houden ze vaak het wel als een vrije dag van werk. Echter niet vanwege het 4de gebod. Maar puur om  het sterven voor onze zonden te gedenken en de opstanding van Jezus te vieren.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Raymond B:

maar ook hij deed de 'wet' zoals bedoeld.

Ja, maar niet de Wet van Mozes zoals aangetoond. Vers 21 zegt Paulus dat hij onder de Wet van de Christus staat. Het is zo duidelijk als wat.

12 minuten geleden zei Raymond B:

STEFANUS werd gedood door vals getuige omdat hij de wet niet zou doen Hand;13 En stelden valse getuigen, die zeiden: Deze mens houdt niet op lasterlijke woorden te spreken tegen deze heilige plaats en de wet.

Stefanus hield zich niet aan de Wet van Mozes, daarom werden de Joden kwaad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Ja, maar niet de Wet van Mozes zoals aangetoond. Vers 21 zegt Paulus dat hij onder de Wet van de Christus staat. Het is zo duidelijk als wat.

Stefanus hield zich niet aan de Wet van Mozes, daarom werden de Joden kwaad.

idd Yeshua die 1 was met de Vader die niets zei of deed dan wat Hij de Vader had zien doen, Yeshua die zonder zonde was oftewel die de Wet 100% deed. die Yeshua zegt Paulus, die moet je navolgen oftewel precies doen wat Hij heeft voorgedaan, en dat deed Paulus en zei vervolgens tegen de mensen dat zij hem moetsen volgen daarin zoals hij (Paulus) Christus navolgt) dat is Bijbels vanaf de eerste blz uit Genesis.

En daarom haalden ze net als bij Yeshua valse getuigen die dat beaamden ,OOh ja duidelijk

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Raymond B:

Hand;12 En een zekere Ananias, een godvruchtig man naar de wet, goede getuigenis hebbende van al de Joden, die daar woonden,

Er was toen nog een overlap van Joden die Christen werden en Joden die dat nog niet waren, maar wel oprecht. Ananias was blijkbaar nog niet tot Christen bekeerd, maar wel oprecht,

 

24 minuten geleden zei Raymond B:

PAULUS die zegt in Rom2:13 (Want de hoorders der wet zijn niet rechtvaardig voor God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden;

Het wettisch opvolgen van de Wet heeft geen zin (hoorders), de daders van de wet hielden van God en hun naasten. Jezus legt uit dat met de Wet van de Christus je juist focust op liefde. Dit was een liefdeswet op harten geschreven. Kolossenzen 2;13 en 14 laat ook duidelijk zien dat de Wet van Mozes niet meer geldig was.

Jullie waren dood door jullie overtredingen en onbesneden in het vlees, maar God heeft jullie met hem levend gemaakt. Hij heeft ons al onze overtredingen van harte vergeven.  14 Het handgeschreven document met zijn voorschriften dat tegen ons was, heeft hij uitgewist. Hij heeft het verwijderd door het aan de martelpaal te nagelen

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

1) Er was toen nog een overlap van Joden die Christen werden en Joden die dat nog niet waren, maar wel oprecht. Ananias was blijkbaar nog niet tot Christen bekeerd, maar wel oprecht,

 

2)Het wettisch opvolgen van de Wet heeft geen zin (hoorders), de daders van de wet hielden van God en hun naasten. Jezus legt uit dat met de Wet van de Christus je juist focust op liefde. Dit was een liefdeswet op harten geschreven. Kolossenzen 2;13 en 14 laat ook duidelijk zien dat de Wet van Mozes niet meer geldig was.

Jullie waren dood door jullie overtredingen en onbesneden in het vlees, maar God heeft jullie met hem levend gemaakt. Hij heeft ons al onze overtredingen van harte vergeven.  14 Het handgeschreven document met zijn voorschriften dat tegen ons was, heeft hij uitgewist. Hij heeft het verwijderd door het aan de martelpaal te nagelen

1) creatief maar nee, je begon met te zeggen dat alle apostelen niet de wet deden vervolgens gaaf ik vanuit de Bijbel aan dat ze dat wel deden. dan probeer je via een zij spoor dat de vertaling niet klopt, geef gewoon zoals ik de tegenteksten die je bewering staven.

2) IDD is de 'wet' liefde het zijn beschermende leefregels van een liefhebbende Vader, en zoals met elke regel die elke vader aan zijn kinderen verteld, hoop je dat zij dat opvolgen uit vertrouwen omdat zij weten dat je dat zegt voor hun bestwil, niet omdat de vader dat oplegt omdat hij dat nu eenmaal wilt..

Je zal dit nooit zien, net zoals een kind dat nooit zal zien als die niet beseft dat de Vader dat juist vanwege Zijn liefde heeft gegeven.

Al iemand het zondoffer van Yeshua accepteerd dan hoef je niet meer getraft te worden ,Hij draagt de straf voor een IEDER  en daarmee de beschuldiging/straf voor een ieder uitgewist.

Dus Hij vergeeft je zonden, je krijgt een schone lei, er staan geen overtredingen meer achter jouw naam, 

Overtredingen van wat? Bekeren van wat?

Als de wet verdwenen is dan kan je dus doen wat je wilt ,waarom heb je dan nog Zijn Bloed voor nodig? Waarom is Hij uberhaunt dan opgestaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Raymond B:

Ben ik het zowaar met 1 ding eens. deze discussie is zinloos omdat het twee verschillende werelden zijn die nooit bij elkaar kunnen komen. en idd Judaisme  is hetgeen waar Yeshua en Zijn discipelen samen met Paulus terecht tegen in gaan, ook zij hebben mensgemaakte tradities en wetjes net als de christenen na constantijn.

Dus je kan jezelf gelijk stellen met hun ,ook zij volgden liever mensen dan de Bijbel.

 

Kleine correctie Jezus streed juist tegen wetticisme zijn grote gebod is God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf. En Paulus bevestigd dit nog eens in o.a. de Romeinenbrief. En de joodse traditie met honderden wetten en wetjes is inderdaad door  mensen zo gemaakt maar het is niet de basis die God vroeg.

Als je nu eens van je voetstuk stapte, je realiseert dat mensen de bijbel verschillend lezen en dat dat geen reden is tot minachten van anderen dan heb je hier een ander gesprek waarin mensen niet afhaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Veel christenen vertonen een patroon, ze richten zich op "uiterlijk vertoon".

Je moet dan "dopen, avondmaal vieren, of de eucharistie, belijdenis doen, zondag eren, sabbat eren, vasten, handen opheffen of vouwen of knielen bij het bidden of juist staan, ogen open of juist dicht, de feesten vieren etc..", maar God wil geen uiterlijk vertoon, maar een "innerlijke van hart tot hart relatie met ons". Dan doe je Gods wil, als je één met Hem bent 24 uur per dag. Zodat je zelfs een ontmoeting met Hem hebt in jouw dromen.

Het gaat uiteraard niet om uiterlijk vertoon. Dat kan zelfs innerlijke armoede verhullen. Maar er is m.i. meer over te zeggen. Zelf heb ik lang gedacht dat rituelen zinloos waren. Inmiddels ben ik er voor mijzelf achter dat rituelen wel degelijk waardevol zijn. Maar de rituelen horen in overeenstemming te zijn met het innerlijk. We moeten geen kerkje spelen maar het zijn. Het heeft ook totaal geen zin anderen in een bepaalde vorm te dwingen zonder dat daardoor het hart wordt aangeraakt. Dat geldt zelfs al voor simpele "uiterlijke" zaken, zoals bijvoorbeeld een rookverbod voor christenen. Gaat het dan daarom? Dat je uiterlijk op een soort "modelchristen" gaat lijken? Nee dus! Het gaat om veel belangrijker zaken.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei dingo:

Kleine correctie Jezus streed juist tegen wetticisme zijn grote gebod is God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf. En Paulus bevestigd dit nog eens in o.a. de Romeinenbrief. En de joodse traditie met honderden wetten en wetjes is inderdaad door  mensen zo gemaakt maar het is niet de basis die God vroeg.

Als je nu eens van je voetstuk stapte, je realiseert dat mensen de bijbel verschillend lezen en dat dat geen reden is tot minachten van anderen dan heb je hier een ander gesprek waarin mensen niet afhaken.

Grote correctie op jouw 'correctie'  Hij streed niet tegen de Wet

18 Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.

19 Zo wie dan een van deze minste geboden zal ontbonden, en de mensen alzo zal geleerd hebben, die zal de minste genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen; maar zo wie dezelve zal gedaan en geleerd hebben, die zal groot genaamd worden in het Koninkrijk der hemelen.

zijn de hemel en aarde al voorbij gegaan?

Nee dus niet alleen ging Hij juist niet tegen Zijn eigenm 'wet'in hij zij van mensen die dat wel deden

8 Dit volk genaakt Mij met hun mond, en eert Mij met de lippen, maar hun hart houdt zich verre van Mij;

9 Doch tevergeefs eren zij Mij, lerende leringen, die geboden van mensen zijn.

Ik kom soms sarcastisch over, ik besef dat en dat spijt mij, ik vecht al te lang tegen mensen die hier boven beschreven staan.

Het is mijn verantwoording niet of mensen blijven of niet, en ik begrijp heel goed dat ik tov de overgrote meerderheid anders overkom, dat ik compleet wat anders zegt als dat er al zo'n 1700 jaar wordt gezegd, Ik besef ook dat de meerderheid dit niets zegt, zelfs beledigd of bedreigd voelen.

Het is zoals het is, het gaat mij niet om gezellig mee te praten (hoewel ik dat graag zou willen) maar om de enkele die het wel aanspreekt, die Zijn stem herkent. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Willempie:

Het gaat uiteraard niet om uiterlijk vertoon. Dat kan zelfs innerlijke armoede verhullen. Maar er is m.i. meer over te zeggen. Zelf heb ik lang gedacht dat rituelen zinloos waren. Inmiddels ben ik er voor mijzelf achter dat rituelen wel degelijk waardevol zijn. Maar de rituelen horen in overeenstemming te zijn met het innerlijk. We moeten geen kerkje spelen maar het zijn. Het heeft ook totaal geen zin anderen anderen in een bepaalde vorm te dwingen zonder dat daardoor het hart wordt aangeraakt. Dat geldt zelfs al voor simpele "uiterlijke" zaken, zoals bijvoorbeeld een rookverbod voor christenen. Gaat het dan daarom? Dat je uiterlijk op een "modelchristen"gaat lijken? Nee dus! Het gaat om veel belangrijker zaken.

Inderdaad. Waar het hart vol van is.. ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Raymond B:

creatief maar nee, je begon met te zeggen dat alle apostelen niet de wet deden vervolgens gaaf ik vanuit de Bijbel aan dat ze dat wel deden. dan probeer je via een zij spoor dat de vertaling niet klopt, geef gewoon zoals ik de tegenteksten die je bewering staven.

Hoeveel wil je er nog hebben? Heb er nu al tich gegeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid