Spring naar bijdragen

Bijna Dood Ervaringen


Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei sjako:

Ik denk dat het een ingebouwd mechanisme is wanneer je dood gaat. Ze zeggen ook dat je veel bekenden en familie ziet. Die moeten dan wel eerst opgetrommeld worden. Ik denk dat die in je herinnering zitten. Ik heb ook wel eens een levensechte droom gehad. Ik zou zweren dat het echt was gebeurd en was totaal van slag. Maar het zijn je hersenen die een spelletje met je spelen.

Dat lijkt me werkelijk onmogelijk. Je zou dan andere vreemde dingen zien. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 290
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

wat natuurlijk totaal niet bewijst dat de hersenen het bewustzijn voortbrengen. Ik zou zeggen: smijt je TV tegen de muur en je hebt bewezen dat de studio's in Hilversum niet bestaan.

Ik ken mensen die de hel (letterlijk) gezien hebben, maar ook de hemel. God laat mensen wel degelijk, al dan niet in een visioen, het hiernamaals zien, maar, altijd met een bedoeling. Om mensen duidel

https://www.groene.nl/artikel/jiddu-krishnamurti Als jij commentaar hebt, zou je dat dan willen geven als deelnemer, ipv met dat irritante grijze balkje van je de hele tijd? modbreak Traj

Posted Images

5 minuten geleden zei Willempie:

Ziektes zijn inderdaad ook onderdeel van de schepping, ontstaan door God's Woord, en er bestaat inderdaad zoiets als geestelijke ziekte. Dus kanker, om die verschrikkelijke rotziekte te noemen, vertelt ons ook, of we het nu willen of of niet, dat er geestelijke kanker bestaat die sluipenderwijs alles verwoest.

Ik geloof niet dat ziektes ontstaan zijn door God. Het was eigenlijk helemaal niet de bedoeling dat de mens ziek zou worden en zou sterven. Ik denk dat het een vinding is van satan. Kijk maar naar Job. God liet satan toe om Job ziek te maken. Is een gevolg van de zondeval. 

1 minuut geleden zei Gaitema:

Dat lijkt me werkelijk onmogelijk. Je zou dan andere vreemde dingen zien. 

Dat doen ze ook. Vliegen door je kamer lijkt me erg vreemd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Denk dat je de spijker op de kop slaat. Waarom zou God een BDE toestaan?

Ik ontken niet dat door dergelijke ervaringen mensen tot God kunnen komen en ook zijn gekomen. Echter als iemand naar mij toe komt met een uitgebreid verslag over van alles en nog wat aan hemelse toestanden die ik niet kan terugvinden in de Bijbel, dan gaan mijn wenkbrauwen fronsen en meen ik van doen te hebben met een valse profeet die zijn eigen fantasie voorrang verleent aan wat er in de Bijbel is geopenbaard over de hemel. Ze is onvoorstelbaar mooi, dat kan je niet bevatten en beschrijven. Ik wordt ook altijd wat verdrietig en teleurgesteld als ik deze mensen zoiets moois onderuit hoor verhalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Ik geloof niet dat ziektes ontstaan zijn door God. Het was eigenlijk helemaal niet de bedoeling dat de mens ziek zou worden en zou sterven. Ik denk dat het een vinding is van satan. Kijk maar naar Job. God liet satan toe om Job ziek te maken. Is een gevolg van de zondeval. 

Dat zeg ik ook niet zo. Wat ik bedoel is dat de schepping de vorm in de materie is van God's Woord. En, of we het nu leuk vinden of niet, (de mogelijkheid van) zonde, ziekte en dood zijn gewoon onderdeel van die schepping, hoe je het ook draait of keert. De keuzemogelijkheid van Lucifer om zich tegen de Schepper te keren is ook onderdeel van God's schepping.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

 

Citaat

Dat doen ze ook. Vliegen door je kamer lijkt me erg vreemd.

In een droom zag ik dat een vrachtauto een container vooruit over de weg heen duwen. De ballast voor de vrachtwagen. Niet op de wielen, maar plat op de weg. Dat soort dingen zouden ze moeten zien. Vliegen als engelen is gewoon super christelijk. Daar moet je niet de spot mee drijven.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Gaitema:

 

In een droom zag ik dat een vrachtauto een container vooruit over de weg heen duwen. De ballast voor de vrachtwagen. Niet op de wielen, maar plat op de weg. Dat soort dingen zouden ze moeten zien. Vliegen als engelen is gewoon super christelijk. Daar moet je niet de spot mee drijven.

Ik droomde vroeger (nu niet meer) regelmatig dat ik door de kamer zweefde. Een heerlijk gevoel was dat. Misschien een voorproefje van wat ons nog wacht?

9 minuten geleden zei sjako:

Waar staat dat in de Bijbel?

Jezus zei dat toch ook, tegen de Sadduceeën? "Ze zijn als engelen in de hemel." Er zijn trouwens opmerkelijke overeenkomsten tussen JG's en de Sadduceeën.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Aan die dacht ik even niet. Ik bedoelde de hemel ervaringen :)

Zelfs de hemel-ervaringen zijn niet allemaal hetzelfde. Natuurlijk zijn er grote overeenkomsten. Feit is dat God mensen in de Geest meeneemt. Juist daarom is het belangrijk te begrijpen dat de Heilige Geest een Persoon is! God neemt mensen mee om ze te bemoedigen, maar ook om (anderen) te waarschuwen. Jezus openbaart Zich in de Bijbel, maar, gelukkig ook in visioenen, dromen, enz. enz. In feite is het heel gewoon. Het is in feite abnormaal het af te wijzen, maar gelukkig doe jij dat ook niet!

25 minuten geleden zei Gaitema:

 

In een droom zag ik dat een vrachtauto een container vooruit over de weg heen duwen. De ballast voor de vrachtwagen. Niet op de wielen, maar plat op de weg. Dat soort dingen zouden ze moeten zien. Vliegen als engelen is gewoon super christelijk. Daar moet je niet de spot mee drijven.

Klopt. En, een advies: laat je niet in met spotters.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei WdG:

Zelfs de hemel-ervaringen zijn niet allemaal hetzelfde. Natuurlijk zijn er grote overeenkomsten. Feit is dat God mensen in de Geest meeneemt. Juist daarom is het belangrijk te begrijpen dat de Heilige Geest een Persoon is! God neemt mensen mee om ze te bemoedigen, maar ook om (anderen) te waarschuwen. Jezus openbaart Zich in de Bijbel, maar, gelukkig ook in visioenen, dromen, enz. enz. In feite is het heel gewoon. Het is in feite abnormaal het af te wijzen, maar gelukkig doe jij dat ook niet!

Ik zie dat "persoon" als een theologische uitdrukking wat de lading niet goed dekt. Maar de Heilige Geest is inderdaad dat Licht wat ik bedoel en "dat" is de overeenkomst.

12 minuten geleden zei WdG:

Klopt. En, een advies: laat je niet in met spotters.

?

41 minuten geleden zei Willempie:

Ik droomde vroeger (nu niet meer) regelmatig dat ik door de kamer zweefde. Een heerlijk gevoel was dat. Misschien een voorproefje van wat ons nog wacht?

Ja denk het ?

41 minuten geleden zei Willempie:

Jezus zei dat toch ook, tegen de Sadduceeën? "Ze zijn als engelen in de hemel." Er zijn trouwens opmerkelijke overeenkomsten tussen JG's en de Sadduceeën.

?

Het griezeligste wat ik ooit droomde, was dat de muren en het plafond op en neer naar me toe bewogen en de lamp werd groter in mijn slaapkamer en zei: "Ik ben God, aanbid mij!" Ik rende schreeuwend de kamer uit! ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei WdG:

Zelfs de hemel-ervaringen zijn niet allemaal hetzelfde. Natuurlijk zijn er grote overeenkomsten. Feit is dat God mensen in de Geest meeneemt. Juist daarom is het belangrijk te begrijpen dat de Heilige Geest een Persoon is! God neemt mensen mee om ze te bemoedigen, maar ook om (anderen) te waarschuwen. Jezus openbaart Zich in de Bijbel, maar, gelukkig ook in visioenen, dromen, enz. enz. In feite is het heel gewoon.

Het is nu eenmaal makkelijker om een gehoornde duivel met een drietand af te wijzen als boodschapper van God dan een familielid waar men goede herinneringen aan koestert. Echter oorlog wordt meestal gevoerd door middel van misleiding... en reken er maar op dat die demon daar heel goed in is. Hij kan zich zelfs voordoen als God, of Jezus of als Heilige Geest. Nee, die engel van het licht is niet te vertrouwen, ook niet in dromen, visioenen en BDE's.

19 minuten geleden zei Gaitema:

Het griezeligste wat ik ooit droomde, was dat de muren en het plafond op en neer naar me toe bewogen en de lamp werd groter in mijn slaapkamer en zei: "Ik ben God, aanbid mij!" Ik rende schreeuwend de kamer uit! ?

Dat verklaart wellicht het driftige gepoets op die lamp in jou avatar...

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Willempie:

Jezus zei dat toch ook, tegen de Sadduceeën? "Ze zijn als engelen in de hemel." Er zijn trouwens opmerkelijke overeenkomsten tussen JG's en de Sadduceeën.

Waar is je exegese?

En de Sadduceën kwamen tot Hem, welke zeggen, dat er geen opstanding is, en vraagden Hem, zeggende: Meester! Mozes heeft ons geschreven: Indien iemands broeder sterft, en een vrouw achterlaat, en geen kinderen nalaat, dat zijn broeder deszelfs vrouw nemen zal en zijn broeder zaad verwekken. Er waren nu zeven broeders, en de eerste nam een vrouw, en stervende liet geen zaad na. De tweede nam haar ook, en is gestorven, en ook deze liet geen zaad na; en de derde desgelijks. En al de zeven namen dezelve, en lieten geen zaad na; de laatste van allen is ook de vrouw gestorven. In de opstanding dan, wanneer zij zullen opgestaan zijn, wiens vrouw zal zij van dezen zijn? Want die zeven hebben haar tot een vrouw gehad. En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Dwaalt gij niet, daarom, dat gij de Schriften niet weet, noch de kracht Gods? Want als zij uit de doden zullen opgestaan zijn, zo trouwen zij niet, noch worden ten huwelijk gegeven; maar zij zijn gelijk engelen, die in de hemelen zijn. (Mar.12:18-25)

Volgens mij staat deze opmerking van jou niet zelfstandig in de Bijbel maar gaat er, zoals gewoonlijk zou ik haast zeggen, een verhaal aan vooraf. Zoals je kunt lezen gaat het in de betreffende passage om het wel of niet getrouwd zijn in de hemel. In het kader daarvan maakt Jezus de vergelijking met de engelen; die zijn ook ongehuwd. Meer hoeft men er niet achter te zoeken en doet men dat wel, dan doet men dus aan eisegese.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben van mening dat niet alles in de bijbel te vinden is. Het naar de hemel gaan is voor ons heel christelijk. Voor ons telt dat de misdadiger aan het kruis naast Jezus naar de hemel is gegaan. Jullie leggen Jezus' opmerking anders uit. Verder heb je ook Henoch, Mozus en Elia in de hemel. Er staat niet in de bijbel omschreven hoe dat precies ging. Ze lijken met lichaam en al opgevaren te zijn. De bijbel geeft niet in alles de details. Waar staat nu bijvoorbeeld ook dat de duivel Lucifer heet? Nergens lees je het in de bijbel. Onder christenen zijn in loop van tijden dingen er over openbaar geworden.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Gaitema:

Waar staat nu bijvoorbeeld ook dat de duivel Lucifer heet? Nergens lees je het in de bijbel. Onder christenen zijn in loop van tijden dingen er over openbaar geworden.

In het Latijns wordt morgenster vertaalt met lucifer. De Vulgaat, een Latijnse vertaling van de Bijbel, vertaalt dit met lucifer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Gaitema:

Ik ben van mening dat niet alles in de bijbel te vinden is. Het naar de hemel gaan is voor ons heel christelijk. Voor ons telt dat de misdadiger aan het kruis naast Jezus naar de hemel is gegaan. Jullie leggen Jezus' opmerking anders uit. Verder heb je ook Henoch, Mozus en Elia in de hemel. 

In Johannes 3:13 staat dat nooit iemand is opgestegen naar de Hemel behalve degene Die uit de Hemel is neergedaald: de Mensenzoon. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos:

In Johannes 3:13 staat dat nooit iemand is opgestegen naar de Hemel behalve degene Die uit de Hemel is neergedaald: de Mensenzoon. 

Er staat daar niet voor niets expliciet: "dan Die uit den hemel nedergekomen is."  Daarmee dus aangevend dat er niemand in de hemel is en neergedaald is, behalve Jezus. Er gingen nogal wat fantasieverhalen in de rondte destijds onder de joden dat Elia, Henoch en Mozes, welke ook zijn opgevaren ten hemel, weer terug zouden zijn geweest om allerlei verhalen over de hemel mee te delen aan de mensen op aarde. Gefantaseer dus. Alleen Jezus heeft dit voorrecht! Hij alleen kan zeggen hoe de hemel is en wie God exact is. Dat heeft Hij dan ook gedaan en daar kunnen wij het mee doen...ruimschoots!

Lees ter vergelijking Romeinen 10:6:

Maar de rechtvaardigheid, die uit het geloof is, spreekt aldus: Zeg niet in uw hart: Wie zal in den hemel opklimmen? Hetzelve is Christus van boven afbrengen.

Het opstijgen en opklimmen leest men het beste als met volmaakte kennis van de hemelse zaken doordrongen zijn, om ze mede te delen aan de mensen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Hermanos:

In Johannes 3:13 staat dat nooit iemand is opgestegen naar de Hemel behalve degene Die uit de Hemel is neergedaald: de Mensenzoon. 

Ja, vanzelfsprekend. Hij moest nog sterven aan het kruis.  Al klopt het niet helemaal, want Henoch, Elia en Mozus stegen toch op?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Er staat daar niet voor niets expliciet: "dan Die uit den hemel nedergekomen is."  Daarmee dus aangevend dat er niemand in de hemel is en weer teruggekeerd is, behalve Jezus. Er gingen nogal wat fantasieverhalen in de rondte destijds onder de joden dat Elia, Henoch en Mozes, welke ook zijn opgevaren ten hemel, weer terug zouden zijn geweest om allerlei verhalen over de hemel mee te delen aan de mensen op aarde. Gefantaseer dus. Alleen Jezus heeft dit voorrecht! Hij alleen kan zeggen hoe de hemel is en wie God exact is. Dat heeft Hij dan ook gedaan en daar kunnen wij het mee doen...ruimschoots!

Lees ter vergelijking Romeinen 10:6:

Maar de rechtvaardigheid, die uit het geloof is, spreekt aldus: Zeg niet in uw hart: Wie zal in den hemel opklimmen? Hetzelve is Christus van boven afbrengen.

Het opstijgen en opklimmen leest men het beste als met volmaakte kennis van de hemelse zaken doordrongen zijn, om ze mede te delen aan de mensen.

Hey, dag Kaasjeskruid. Heb je gemist. 

Elia is niet naar de hemel gegaan. Hemel kan hier gelezen worden als lucht. Elia wordt jaren later weer beschreven in de bijbel als koning Joram een brief krijgt van zijn hand. Ten tijde van Elia's opstijgen was Joram geen koning. Dus het mag aangenomen worden dat Elia elders neergekomen is en gewoon verder leefde. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Hermanos:

Hey, dag Kaasjeskruid. Heb je gemist. 

Elia is niet naar de hemel gegaan. Hemel kan hier gelezen worden als lucht. Elia wordt jaren later weer beschreven in de bijbel als koning Joram een brief krijgt van zijn hand. Ten tijde van Elia's opstijgen was Joram geen koning. Dus het mag aangenomen worden dat Elia elders neergekomen is en gewoon verder leefde.

Hmmm, dat ga ik uitzoeken. Ik heb wel verhalen gehoord over vissen die uit de hemel kwamen vallen ivm een waterhoos die een slok water met alle inhoud van dien elders neerplempte. Maar van vallende mensen heb ik nog niet gehoord. Nouja, van jou dan wel, maar dat neem ik niet zomaar aan natuurlijk. Niet omdat ik je een vervelende kerel vind hoor, maar ik sta sceptisch in het leven en ik ervaar dat als een gezonde zaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Hmmm, dat ga ik uitzoeken. Ik heb wel verhalen gehoord over vissen die uit de hemel kwamen vallen ivm een waterhoos die een slok water met alle inhoud van dien elders neerplempte. Maar van vallende mensen heb ik nog niet gehoord. Nouja, van jou dan wel, maar dat neem ik niet zomaar aan natuurlijk. Niet omdat ik je een vervelende kerel vind hoor, maar ik sta sceptisch in het leven en ik ervaar dat als een gezonde zaak.

2Kronieken 21:12

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hermanos:

2Kronieken 21:12

Zou het ook zo kunnen zijn dat Elia een profetie heeft opgeschreven destijds toen hij nog op aarde wandelde omtrent dit gebeuren? Ik meen dat hij immers niet voor niets een... warempel nog aan toe: een profeet was. Die hebben nogal eens de neiging om zaken te kunnen voorzien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Zou het ook zo kunnen zijn dat Elia een profetie heeft opgeschreven destijds toen hij nog op aarde wandelde omtrent dit gebeuren? Ik meen dat hij immers niet voor niets een... warempel nog aan toe: een profeet was. Die hebben nogal eens de neiging om zaken te kunnen voorzien.

Dan ben ik ook een profeet, want ik wist dat je met deze reactie zou komen :)

Maar, ik geef je het voordeel van de twijfel. Het zou zomaar kunnen. Ik zou graag de datum en plaats bovenaan in zijn brief zien. Dan weten we het zeker. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Hermanos:

Dan ben ik ook een profeet, want ik wist dat je met deze reactie zou komen :) 

Ik ben dan ook een heel voorspelbare man. Tijdens de ban van een week heb ik mijn hond, die in zijn elfde levensjaar vertoefd, geleerd om mijn schoenen te pakken en af te geven. Dat doet hij omdat hij wel weet wat er daarna gaat gebeuren: wandelen! Hoezo kun je een oude hond geen nieuwe trucjes leren? We gaan mooi een eindje wandelen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid