Spring naar bijdragen

Bijna Dood Ervaringen


Aanbevolen berichten

Zojuist zei sjako:

Maar dat gaat er bij meer in dan iets onstoffelijk. Dat de schepping een wonder is staat buiten elke discussie. 

De vraag is dan alleen: is God onstoffelijk? Of kunnen we bij Hem op audiëntie komen op de Aarde of op een of andere planeet?

Veel aan de schepping (om het maar zo te noemen) is een wonder. Maar veel is inmiddels wetenschappelijk verklaard. Dat is misschien wonderbaarlijk, maar niet per se een wonder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 290
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

wat natuurlijk totaal niet bewijst dat de hersenen het bewustzijn voortbrengen. Ik zou zeggen: smijt je TV tegen de muur en je hebt bewezen dat de studio's in Hilversum niet bestaan.

Ik ken mensen die de hel (letterlijk) gezien hebben, maar ook de hemel. God laat mensen wel degelijk, al dan niet in een visioen, het hiernamaals zien, maar, altijd met een bedoeling. Om mensen duidel

https://www.groene.nl/artikel/jiddu-krishnamurti Als jij commentaar hebt, zou je dat dan willen geven als deelnemer, ipv met dat irritante grijze balkje van je de hele tijd? modbreak Traj

Posted Images

Zojuist zei Zolderworm:

Maar veel is inmiddels wetenschappelijk verklaard.

In het hoofd van een persoon die aan grootheidswaanzin lijd is dit helaas de enige waarheid. Het is voornamelijk een overschatting van wat mensen kunnen doen met wetenschap, die ten grondslag ligt aan de gedachte dat wetenschap veel zo niet alles kan verklaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

God is een onmetelijke energie. Voor materie kan Hij die energie gebruiken om massa te maken E=mc2. Dus dat is nog te beredeneren

Alleen maar energie zijn lijkt me niet voldoende om te kunnen scheppen.

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

In het hoofd van een persoon die aan grootheidswaanzin lijd is dit helaas de enige waarheid. Het is voornamelijk een overschatting van wat mensen kunnen doen met wetenschap, die ten grondslag ligt aan de gedachte dat wetenschap veel zo niet alles kan verklaren.

Ik zeg niet dat alles is verklaard of verklaard kan worden. Maar als je niet gelooft in de waarde van de wetenschap, dan moet je niet naar een dokter gaan als je je ziek voelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Zolderworm:

Ik zeg niet dat alles is verklaard of verklaard kan worden. Maar als je niet gelooft in de waarde van de wetenschap, dan moet je niet naar een dokter gaan als je je ziek voelt.

Ik geloof in God, Degene die alles weet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei sjako:

Volgens Einstein wel. E (Energie) = massa x lichtsnelheid in het kwadraat. Jesaja zegt dat God een enorme bron van energie is. 

Bij schepping gaat het om slim ontworpen structuren, zoals het lichaam van dieren. Einstein maakte niet duidelijk hoe een dergelijke schepping mogelijk is. Louter energie zijn is niet voldoende. De benzine in de tank van mijn auto kan geen dieren scheppen.

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat mag jij vinden, maar daar ben ik het dan weer niet mee eens.

Helaas verzandt dit "gesprek" nu in blablabla.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Gaitema:

Dat er verschillende ervaringen zijn is mij bekend. En dat maakt het des te bijzonderder, want waarom ziet een christen dan het Licht en Jezus geregeld en moslims een deur en atheïsten van alles en nog wat? Het lijkt mij sterkt dat de hersenen opdat moment denken: "help, ik heb zuurstof te kort, ik maak een bijna doodervaring dat lijkt op het geloof dat ik in mij heb", waarbij ze ook nog uit het lichaam treden en naderhand precies kunnen vertellen hoe de operatie ging inclusief welke mensen er aan het opereren waren, waarbij zelfs de kamers bij het lichaam zij of hij kon inzweven om te zien wat zij daar deden. Zoals Zolderworm dat heeft.

Ik kan dat niet geloven. Het is mij te mooi om waar te zijn.

Dat is dan ook niet wat er gebeurt in zo'n geval.

De hersenen hebben zuurstof tekort en functioneren niet meer zoals dat hoort. De impulsen die binnenkomen moeten toch worden verwerkt. Dat is per persoon verschillend en afhankelijk van hoe die persoon gewend is te denken. Een christen zal vaker dan gemiddeld bij zaken die hij niet snapt denken "het is God". Een atheïst zal die conclusie niet trekken en zoeken naar wetenschappelijk bewijs voor wat er aan de hand is. 
Dis een versimpelde versie, ik heb geprobeerd het zodanig op te schrijven dat jij het kan volgen.

Maar goed, jij vindt het ongeloofwaardig en gaat liever op Zolderworm af die stelt dat hij uit zijn lichaam treedt en door muren heen kan zweven. Dat is je goed recht hoor.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is dan ook niet wat er gebeurt in zo'n geval.

De hersenen hebben zuurstof tekort en functioneren niet meer zoals dat hoort. De impulsen die binnenkomen moeten toch worden verwerkt. Dat is per persoon verschillend en afhankelijk van hoe die persoon gewend is te denken. Een christen zal vaker dan gemiddeld bij zaken die hij niet snapt denken "het is God". Een atheïst zal die conclusie niet trekken en zoeken naar wetenschappelijk bewijs voor wat er aan de hand is. 
Dis een versimpelde versie, ik heb geprobeerd het zodanig op te schrijven dat jij het kan volgen.

Maar goed, jij vindt het ongeloofwaardig en gaat liever op Zolderworm af die stelt dat hij uit zijn lichaam treedt en door muren heen kan zweven. Dat is je goed recht hoor.

Ik ben eerlijk in wat ik geloof. Je hebt jouw visie omschreven en ik heb het begrepen, en gezegd waarom ik het me niet zo kan voorstellen. Heb je het laatste documentaire ook gezien dat ik poste. Echt een aanrader :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Zolderworm:

Helaas staat de hersenwetenschap tot nu toe evenzogoed op drijfzand, omdat nog geen enkele hersenwetenschapper heeft kunnen uitleggen hoe bewustzijn in de hersenen ontstaat. Er is nu eenmaal een verschil tussen bewustzijnsinhoud en bewustzijn op zich.

Correct. Het enige verschil is dat in de wetenschap het bewustzijn aan de fysieke hersenen wordt gekoppeld (hoewel nog niet duidelijk is hoe dat allemaal werkt) en niet aan iets niet-materieels als bijvoorbeeld een ziel.

3 uur geleden zei sjako:

Voor materie kan Hij die energie gebruiken om massa te maken E=mc2. Dus dat is nog te beredeneren

Massa (de m in  E=mc2) is een eigenschap van materie. Door het toevoegen van energie krijgt materie meer massa, er ontstaan geen nieuwe materie door. Zoals je het hier schrijft wek je de indruk dan de begrippen massa en materie uitwisselbaar zijn, maar dat is niet het geval.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Zolderworm:

De vraag is dan alleen: is God onstoffelijk? Of kunnen we bij Hem op audiëntie komen op de Aarde of op een of andere planeet?

Veel aan de schepping (om het maar zo te noemen) is een wonder. Maar veel is inmiddels wetenschappelijk verklaard. Dat is misschien wonderbaarlijk, maar niet per se een wonder.

God is een Geest dat overal is. Iets wat boven onze voorstellingsvermogen verheven is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Gaitema:

Ik ben eerlijk in wat ik geloof. Je hebt jouw visie omschreven en ik heb het begrepen, en gezegd waarom ik het me niet zo kan voorstellen. Heb je het laatste documentaire ook gezien dat ik poste. Echt een aanrader :)

Eerlijk antwoord. Dat is goed.
Ik ben in je docu afgehaakt nadat de presentator de vraag stelde "Kunnen mensen werkelijk dingen zien als ze klinisch dood zijn".
Dat antwoord is heel simpel, nl. Nee.
Daar heb ik geen documentaire van een half uur voor nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Eerlijk antwoord. Dat is goed.
Ik ben in je docu afgehaakt nadat de presentator de vraag stelde "Kunnen mensen werkelijk dingen zien als ze klinisch dood zijn".
Dat antwoord is heel simpel, nl. Nee.
Daar heb ik geen documentaire van een half uur voor nodig.

Jammer, dan heb je werkelijk veel gemist. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Gaitema:

Jammer, dan heb je werkelijk veel gemist. 

Dat waag ik te betwijfelen. Immers occultisme is een zeer onBijbelse aangelegenheid. En dat is wat ik vind van dergelijke BDE's waarin men meent overleden mensen te zien. Dat is onmogelijk namelijk en betreft altijd een demon, dan wel een fantasievoorstelling van een door zuurstof tekort veroorzaakt hersentrauma.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat waag ik te betwijfelen. Immers occultisme is een zeer onBijbelse aangelegenheid. En dat is wat ik vind van dergelijke BDE's waarin men meent overleden mensen te zien. Dat is onmogelijk namelijk en betreft altijd een demon, dan wel een fantasievoorstelling van een door zuurstof tekort veroorzaakt hersentrauma.

Zou niet best zijn, als je gelijk hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Zolderworm:

Louter energie zijn is niet voldoende. De benzine in de tank van mijn auto kan geen dieren scheppen.

17 uur geleden zei Kaasjeskruid:

God is dan ook niet louter energie, maar heeft ook een oneindige kennis en macht.

12 uur geleden zei Gaitema:

Zou niet best zijn, als je gelijk hebt.

Ben het met @Kaasjeskruid eens. Wanneer je overleden mensen ziet zijn dat in alle gevallen demonen die zich voordoen als die mensen.

13 uur geleden zei Zolderworm:

Daar kan ik het wel mee eens zijn.

Die Geest is de Heilige Geest. Geen apart persoon dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Nog niet en ik weet ook niet of ik dat ga doen.

Ik zou het aanraden het wel te doen. Het wordt allemaal uitstekend weergegeven. Ik kan het niet beter verwoorden. 

Ik kan alleen al aan de reacties hier zien, dat niemand het uitgekeken heeft. Maar wie werkelijk de waarheid wil weten, zal ik aanraden ook dit te onderzoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid