Spring naar bijdragen

Bijna Dood Ervaringen


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Gaitema:

Jij hebt ook de documentaire niet uitgekeken, volgens mij.

Kijk maar bv omstreeks minuut 4:30, daar geeft de meneer aan enkele van zijn overleden dierbaren gezien te hebben. Heb jij de docu wel gezien, of kijk je selectief?

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 290
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

wat natuurlijk totaal niet bewijst dat de hersenen het bewustzijn voortbrengen. Ik zou zeggen: smijt je TV tegen de muur en je hebt bewezen dat de studio's in Hilversum niet bestaan.

Ik ken mensen die de hel (letterlijk) gezien hebben, maar ook de hemel. God laat mensen wel degelijk, al dan niet in een visioen, het hiernamaals zien, maar, altijd met een bedoeling. Om mensen duidel

https://www.groene.nl/artikel/jiddu-krishnamurti Als jij commentaar hebt, zou je dat dan willen geven als deelnemer, ipv met dat irritante grijze balkje van je de hele tijd? modbreak Traj

Posted Images

1 uur geleden zei sjako:

@KaasjeskruidGod is dan ook niet louter energie, maar heeft ook een oneindige kennis en macht.

 

Als dat zo zou zijn, en Hij zou liefde zijn, waarom verlost Hij dan de mens niet nu meteen van alle ellende?

1 uur geleden zei sjako:

Niet Sjako, maar Gaitema:

Ben het met @Kaasjeskruid eens. Wanneer je overleden mensen ziet zijn dat in alle gevallen demonen die zich voordoen als die mensen.

Demonen zijn er niet zoveel. Overleden mensen des te meer. Die zijn bijna overal.

Onlangs overleed de schoonmoeder van een vriendin van mij. Mijn vriendin hoorde vervolgens drie dagen lang geschuifel en voetstappen en allerlei andere geluiden in huis. In de nacht van de derde dag stond haar overleden schoonmoeder opeens naast het bed. Dat was echt geen demon. Het was haar overleden schoonmoeder.

Zo verscheen mijn oma na drie dagen na haar dood bij een tante van mij. Dat was gewoon mijn oma.

Bovendien, als ik bij een uittreding uit het lichaam als een soort geest door mijn huis scharrelde, dan was ik het toch echt zelf. Het was geen demon. Ik heb wel soms demonen ontmoet. Die veranderden snel van uiterlijk en kleefden zich aan mij vast. Ik moest me dan losmaken en weer snel terug in mijn lichaam.

afbeelding.png

afbeelding.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Zolderworm:

Als dat zo zou zijn, en Hij zou liefde zijn, waarom verlost Hij dan de mens niet nu meteen van alle ellende?

1 uur geleden zei sjako:

Dat doet Hij voor ieder mens die zich aan Hem overgeeft. Dat betekent niet dat alle moeilijkheden verdwijnen maar die krijgen een totaal andere waarde. Ze werken dan mee ten goede. Dat geeft de vrede en blijdschap die de wereld niet kan geven. Dus laat je gewoon maar vallen in Zijn hand en geef je over, zou ik zeggen. Ik heb dat moeten doen maar het kan ook vrijwillig. ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Zolderworm:

Als dat zo zou zijn, en Hij zou liefde zijn, waarom verlost Hij dan de mens niet nu meteen van alle ellende?

Omdat Hij volgens Zijn eigen wetten en tijdsplan werkt. God overziet zaken veel beter dan wij dat kunnen. Voor God is er geen tijd, Hij kent het verleden, heden en de toekomst. Hij wilt persé niet dat er mensen verloren gaan die eigenlijk eeuwig leven verdienen. Alleen die moeten misschien nog bereikt worden. Na de zondeval had Hij direct Zijn plan klaar om de mensheid weer te redden (de moederprofetie). Straks zal er geen ellende meer zijn op de Nieuwe aarde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Zolderworm:

Als dat zo zou zijn, en Hij zou liefde zijn, waarom verlost Hij dan de mens niet nu meteen van alle ellende?

Een dergelijke denkwijze getuigt slechts van een zeer egoïstische instelling. Om alles te herstellen zal alles eerst vernietigd moeten worden. De zonde is geen rotte plek in een appel die men wel even weg zou kunnen snijden, maar zit door de hele appel heen en is in elk molecuul aanwezig. Als God nu een eind zou maken aan alle ellende, dan krijgt ons nageslacht dus ook niet de kans om God te leren kennen.

God is niet verantwoordelijk voor het lijden in de wereld. Dat zijn wij namelijk zelf, maar daar zijn we veel te arrogant voor om dat toe te willen geven. Immers de schuld van je af schuiven is de gangbare moraal. En als men al erkent zelf schuldig te staan, dan komt men er achter dat we daar niets aan kunnen doen uit onszelf om dat tij te kunnen keren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Zolderworm:

Demonen zijn er niet zoveel. Overleden mensen des te meer. Die zijn bijna overal.

Onlangs overleed de schoonmoeder van een vriendin van mij. Mijn vriendin hoorde vervolgens drie dagen lang geschuifel en voetstappen en allerlei andere geluiden in huis. In de nacht van de derde dag stond haar overleden schoonmoeder opeens naast het bed. Dat was echt geen demon. Het was haar overleden schoonmoeder.

Zo verscheen mijn oma na drie dagen na haar dood bij een tante van mij. Dat was gewoon mijn oma.

Bovendien, als ik bij een uittreding uit het lichaam als een soort geest door mijn huis scharrelde, dan was ik het toch echt zelf. Het was geen demon. Ik heb wel soms demonen ontmoet. Die veranderden snel van uiterlijk en kleefden zich aan mij vast. Ik moest me dan losmaken en weer snel terug in mijn lichaam.

Mijn vrouw en ik hebben tegenover een huis gewoond waar mensen regelmatig samenkwamen om spiritistische seances te houden. Dat had duidelijk invloed op de omgeving. Wij lachten erom want we laten ons niet intimideren maar onze buurvrouw werd enorm geplaagd en had onze geestelijke steun nodig om er niet aan onderdoor te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Om alles te herstellen zal alles eerst vernietigd moeten worden. De zonde is geen rotte plek in een appel die men wel even weg zou kunnen snijden, maar zit door de hele appel heen en is in elk molecuul aanwezig. Als God nu een eind zou maken aan alle ellende, dan krijgt ons nageslacht dus ook niet de kans om God te leren kennen.

Maar dat gaat wel een keer gebeuren. Gods volk zal dat overleven, dus de aarde wordt niet vernietigd, maar alle kwaadaardigheid wordt weggedaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Zolderworm:

Bovendien, als ik bij een uittreding uit het lichaam als een soort geest door mijn huis scharrelde, dan was ik het toch echt zelf. Het was geen demon. Ik heb wel soms demonen ontmoet. Die veranderden snel van uiterlijk en kleefden zich aan mij vast. Ik moest me dan losmaken en weer snel terug in mijn lichaam.

Wil niet veel zeggen, maar volgens mij heb jij een groot probleem. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

Maar dat gaat wel een keer gebeuren. Gods volk zal dat overleven, dus de aarde wordt niet vernietigd, maar alle kwaadaardigheid wordt weggedaan. 

En Die op den troon zat, zeide: Ziet, Ik maak alle dingen nieuw. (Op.21:5a)

Daar staat dat alles nieuw word, in tegenstelling tot wat jij beweerd dat alles vernieuwd zal worden. God doet niet aan renovatie.

 

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei sjako:

Wil niet veel zeggen, maar volgens mij heb jij een groot probleem. 

En daarom moeten we ons niet bezighouden met occulte zaken. Er is trouwens wel volkomen bevrijding mogelijk, al gaat dat niet altijd even gemakkelijk. Sommige mensen hebben nog steeds last nadat ze Jezus hebben aangenomen. Na korte tijd verdwijnen de demonen helemaal, als je ze blijft wegsturen in de Naam van Jezus. Ze negeren helpt ook. Daar houden ze niet van. Vinden ze niet leuk.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Zolderworm:

Bovendien, als ik bij een uittreding uit het lichaam als een soort geest door mijn huis scharrelde, dan was ik het toch echt zelf. Het was geen demon. Ik heb wel soms demonen ontmoet. Die veranderden snel van uiterlijk en kleefden zich aan mij vast. Ik moest me dan losmaken en weer snel terug in mijn lichaam.

Zijn er anderen die dit kunnen bevestigen omdat ze jou hebben zien rondscharrelen zonder lichaam... ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Gaitema:

Het is voor mij eigenlijk een raadsel

Zou het niet moeten zijn want de geestelijke wereld is zeer reëel. Sommigen zien meer dan anderen. Maar als we in Jezus blijven zijn we volkomen veilig en hoeven we nergens bang voor te zijn. De Bijbel waarschuwt ons er natuurlijk wel duidelijk voor om de occulte wereld niet op te zoeken. We laten ons dan vrijwillig in met krachten die ons te boven gaan en die kunnen ons ontzettend veel schade berokken en ons zelfs vernietigen. Niet doen dus.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Gaitema:

Ik heb hem helemaal gezien. Maar ik zie het probleem niet.

Er is ook geen probleem. God toont sommigen de hemel, sommigen de hel, en, inderdaad, sommigen zien personen die daar aanwezig zijn, hetzij in de hel (die bestaat!) of in de hemel! Zeker kunnen demonen zich ook voordoen als personen, zelfs overleden personen. Maar, het is heel goed mogelijk dat God ons mensen toont in het hiernamaals, vaak in de hemel. Om e.e.a. te onderscheiden moet men geesten kunnen overscheiden: onderscheiding der geesten is een van de gaven van de Heilige Geest. Zij die daar niet in geloven, zullen dit vermogen ook niet kunnen ontwikkelen. Mijn verdere advies: werp geen parels voor de varkens, Gaitema! Ik wens je een fijne dag en Gods Zegen!

18 minuten geleden zei Gaitema:

Ik ken een christen die geesten van overledenen ziet. Ook de eigenaar van Multivlaai bij ons vertelde dat zijn dochtertje ze ziet. Het zijn voor hen niet echt prettige ervaringen. Toch roepen zij ze ook niet op. Ze worden erdoor bezocht.

Het is voor mij eigenlijk een raadsel

Zie dus mijn eerdere reactie. De geestelijke wereld is echter dan de feitelijke wereld, inclusief engelen, demonen! Onderscheiding der geesten....

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Willempie:

Zou het niet moeten zijn want de geestelijke wereld is zeer reëel. Sommigen zien meer dan anderen. Maar als we in Jezus blijven zijn we volkomen veilig en hoeven we nergens bang voor te zijn. De Bijbel waarschuwt ons er natuurlijk wel duidelijk voor om de occulte wereld niet op te zoeken. We laten ons dan vrijwillig in met krachten die ons te boven gaan en die kunnen ons ontzettend veel schade berokken en ons zelfs vernietigen. Niet doen dus.

Maar dat is nu juist het raadsel, dat mensen tegen hun eigen wil bezocht worden. Zelfs een overtuigd christen die er als de dood er voor is. Het betreft iemand uit onze vriendenkring.

4 minuten geleden zei WdG:

Er is ook geen probleem. God toont sommigen de hemel, sommigen de hel, en, inderdaad, sommigen zien personen die daar aanwezig zijn, hetzij in de hel (die bestaat!) of in de hemel! Zeker kunnen demonen zich ook voordoen als personen, zelfs overleden personen. Maar, het is heel goed mogelijk dat God ons mensen toont in het hiernamaals, vaak in de hemel. Om e.e.a. te onderscheiden moet men geesten kunnen overscheiden: onderscheiding der geesten is een van de gaven van de Heilige Geest. Zij die daar niet in geloven, zullen dit vermogen ook niet kunnen ontwikkelen. Mijn verdere advies: werp geen parels voor de varkens, Gaitema! Ik wens je een fijne dag en Gods Zegen!

Zie dus mijn eerdere reactie. De geestelijke wereld is echter dan de feitelijke wereld, inclusief engelen, demonen! Onderscheiding der geesten....

Ik zal later reageren. Ik ga nu naar mijn werk ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Gaitema:

Maar dat is nu juist het raadsel, dat mensen tegen hun eigen wil bezocht worden. Zelfs een overtuigd christen die er als de dood er voor is. Het betreft iemand uit onze vriendenkring.

Dat gebeurt. Onze buurvrouw was ook een gelovige christen. Maar je hoeft er dus als christen helemaal niet bang voor te zijn. Misschien kan jij die persoon uit jullie vriendenkring daarop wijzen. Christenen zijn volkomen veilig. Demonen kunnen ons niets doen. Het zijn blaffende honden aan de ketting. Als we daar bang voor zijn geven we ze veel te veel eer. God is heus in staat ons te beschermen en er zijn engelen genoeg. Indien niet, dan hadden we er al lang niet meer geweest. Maar het kan natuurlijk zijn dat een christen zich in het verleden op de één of andere manier heeft blootgesteld en daardoor angst heeft, hetgeen ook een soort gebondenheid is. Dan is er bevrijding nodig. Ga er maar voor bidden als je dat al niet doet.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Daar staat dat alles nieuw word, in tegenstelling tot wat jij beweerd dat alles vernieuwd zal worden. God doet niet aan renovatie.

Maar geen nieuwe planeet. God heeft het over een Nieuwe aarde en Nieuwe hemel. Om daar de juiste betekenis aan te geven moet je de Bijbel zichzelf laten uitleggen. Jesaja 65:17 kwam het als eerste ter sprake. Daar had het als eerste betekenis dat de Israëlieten mochten terugkeren uit 70 jaren ballingschap in Babylon. Ze mochten terugkeren op een gereinigd Israël onder een ander theocratisch bestuur. Later is daar o.a. door Petrus een grotere betekenis aan gegeven, maar het idee blijft hetzelfde. Israël was ook niet totaal vernietigd en tot een sintel verbrand. Gods volk keert terug vanuit 'ballingschap' van deze wereld in de Nieuwe wereld onder een ander Messiaans bestuur. Dus zo moet je dat vernieuwd zien. De Bijbel legt het zelf uit. 

15 minuten geleden zei WdG:

Maar, het is heel goed mogelijk dat God ons mensen toont in het hiernamaals, vaak in de hemel.

Nou, ze zien ze op deze aarde, niet in de hemel of 'hel'. Dat is het probleem. Het kan niet en demonen willen sommige mensen wat anders laten denken. Je moet er verre van blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Mullog:

Als niet christen hoef je ook niet bang te zijn. Demonen bestaan niet. :#

Als atheïst geloof je, als het goed is, niet in demonen. Dat kan ook een soort bescherming zijn want ze houden er niet van genegeerd te worden. Ze manifesteren zich dan op heel andere wijzen maar dat is weer een ander verhaal. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Wil niet veel zeggen, maar volgens mij heb jij een groot probleem. 

Mijn laatste uittreding was plusminus 1990. Dus momenteel heb ik geen probleem wat dat betreft. Ik merk nu niets meer van demonen, noch van uittredingen.

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Zijn er anderen die dit kunnen bevestigen omdat ze jou hebben zien rondscharrelen zonder lichaam... ?

Nee, helaas niet. Ik denk dat ik redelijk onzichtbaar was toen.

1 uur geleden zei Willempie:

Mijn vrouw en ik hebben tegenover een huis gewoond waar mensen regelmatig samenkwamen om spiritistische seances te houden. Dat had duidelijk invloed op de omgeving. Wij lachten erom want we laten ons niet intimideren maar onze buurvrouw werd enorm geplaagd en had onze geestelijke steun nodig om er niet aan onderdoor te gaan.

Nee, spiritistische seances zijn zeker niet aan te bevelen. Ik zou het niet doen en heb het ook nooit gedaan. Je loopt dan ook de kans dat geesten niet meer weg willen en je voortdurend gaan lastig vallen. Om maar niet te spreken van contacten met demonische entiteiten, die ongewenst tevoorschijn kunnen komen.

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Een dergelijke denkwijze getuigt slechts van een zeer egoïstische instelling. Om alles te herstellen zal alles eerst vernietigd moeten worden. De zonde is geen rotte plek in een appel die men wel even weg zou kunnen snijden, maar zit door de hele appel heen en is in elk molecuul aanwezig. Als God nu een eind zou maken aan alle ellende, dan krijgt ons nageslacht dus ook niet de kans om God te leren kennen.

God is niet verantwoordelijk voor het lijden in de wereld. Dat zijn wij namelijk zelf, maar daar zijn we veel te arrogant voor om dat toe te willen geven. Immers de schuld van je af schuiven is de gangbare moraal. En als men al erkent zelf schuldig te staan, dan komt men er achter dat we daar niets aan kunnen doen uit onszelf om dat tij te kunnen keren.

Persoonlijk denk ik niet dat zonde en schuld bestaan. Ik denk dat onze narigheid voortkomt uit het feit dat we onderdeel zijn van een natuurorde. Via een transformatie zullen we uiteindelijk deze natuurorde verlaten en overgaan naar een hoger leven.

1 uur geleden zei sjako:

Omdat Hij volgens Zijn eigen wetten en tijdsplan werkt. God overziet zaken veel beter dan wij dat kunnen. Voor God is er geen tijd, Hij kent het verleden, heden en de toekomst. Hij wilt persé niet dat er mensen verloren gaan die eigenlijk eeuwig leven verdienen. Alleen die moeten misschien nog bereikt worden. Na de zondeval had Hij direct Zijn plan klaar om de mensheid weer te redden (de moederprofetie). Straks zal er geen ellende meer zijn op de Nieuwe aarde.

Als Hij niet wil dat mensen niet verloren gaan, dan had Hij ons niet moeten scheppen. Hij is degene die ons geplaatst heeft in een situatie waarin we blijkbaar verloren kunnen gaan. Dus de schuld ligt volledig bij hem.

Maar goed, ik geloof niet in een christelijke God, maar in een transcendentale God. En niet in zonde en schuld, maar in transformatie.

bewerkt door Zolderworm
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Zolderworm:

Als Hij niet wil dat mensen niet verloren gaan, dan had Hij ons niet moeten scheppen. Hij is degene die ons geplaatst heeft in een situatie waarin we blijkbaar verloren kunnen gaan. Dus de schuld ligt volledig bij hem.

Dat is, volgens de overlevering, het bezwaar tegen de schepping waardoor de hemelse opstand is ontstaan. Blijkbaar vindt God het, ondanks alles, toch de moeite waard. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

Houden zo! 

Nee, ik ben het zeker niet meer van plan. Ik vind het goed zo.

5 minuten geleden zei Willempie:

Dat is, volgens de overlevering, het bezwaar tegen de schepping waardoor de hemelse opstand is ontstaan. Blijkbaar vindt God het, ondanks alles, toch de moeite waard. 

Ik geloof niet in een schepping, omdat tijdsverloop (volgens mij) in feite een illusie is. Wat er is, is in eeuwigheid; alleen verschuift onze waarnemingspositie, althans beschouwd vanuit ons beperkte denken. Dus ik ga niet mee in dit verhaal. Eeuwigheid is ook iets anders dan een eeuwig verlopen van de tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid