Spring naar bijdragen

Kunnen wij onze redding verliezen?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 339
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Naar aanleiding van een schrijven van @Tomega   Waarin hij vraagt of we al zijn aangekomen met een "nee" beantwoord. Ik ben van mening dat we wel deze rust zijn ingegaan en wel op het momen

Uiteraard wordt er niets geforceerd. Je moet eraan toe zijn. Bijvoorbeeld omdat je je oude staat, in zonde, als hopeloos beschouwt. Ik denk vooral dat Jezus je roept, en dat je op een bepaald m

Goed? Wat is er zó goed op deze aarde, dat het niet tot stof zal zijn? Ik zou niet de fout maken te denken dat ik, door in dienst te gaan, in dienst ben van Gods engelenleger. Waarom zou j

6 minuten geleden zei TTC:

Op basis van je bron kwamen we tot een kwantumtechnische benadering, de vraag welk deel van Jezus is opgestaan.

De vraag is of men eens gered deze redding weer kan verliezen. Wat natuurlijk een vreselijk ambivalente vraagstelling is. God verzekert jou van eeuwig heil op het moment dat je tot geloof komt. Dat zal toch een vreemde verzekering zijn als daar voorwaarden aan vast kleven die, mits er niet aan wordt voldaan, deze verzekering weer ongedaan maken. Dat is een gigantische devaluatie van het begrip genade i.m.o.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Hermanos:

Zelfbedachte rariteiten? Geweldig om dit uit jouw mond te horen... 

De eerste mens kreeg eeuwig leven in Gods nabijheid, maar verspeelde het. De wedergeboren, herschapen mens wordt een onsterfelijke ziel. 

De anderen hoeven zich geen zorgen te maken want de doden zijn zich van niets bewust. Eeuwige pijniging is bangmakerij en past niet bij een liefdevolle God. 

Over rariteiten gesproken. De god die het eeuwig leven afnam, acht jij niet in staat tot eeuwige pijniging?

8 uur geleden zei Zolderworm:

Ik denk dat het doen van goede werken feitelijk een schijnvertoning is, omdat dit niets verandert aan onze staat van geworteld zijn in de zonde.

Voor altijd geworteld in zonde, en wie heeft dat zo bepaald ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

De vraag is of men eens gered deze redding weer kan verliezen. Wat natuurlijk een vreselijk ambivalente vraagstelling is. God verzekert jou van eeuwig heil op het moment dat je tot geloof komt. Dat zal toch een vreemde verzekering zijn als daar voorwaarden aan vast kleven die, mits er niet aan wordt voldaan, deze verzekering weer ongedaan maken. Dat is een gigantische devaluatie van het begrip genade i.m.o.

Velen die gered zijn worden gemarginaliseerd, ze vormen immers een bedreiging voor malafide religieuzen die zich heimelijk in de kerk verschanst hebben. Staat ook op die website van je onderschrift, neem aan dat je daar geen reclame voor gaat maken wanneer je het daar niet mee eens bent. De traditie wil dat je daar ook paranoïde van kan worden, er is dan geen volwassen gesprek meer mogelijk. Die redding komt dus met een aantal neveneffecten, iets minder romantisch dan dat een aantal hoogmoedig pretendeert. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Over rariteiten gesproken. De god die het eeuwig leven afnam, acht jij niet in staat tot eeuwige pijniging?

 

Neen, waarom zou Hij mensen eeuwig pijnigen? Voor Adam betekende het feitelijk een zegen dat hij eeuwig leven kwijtraakte, want anders zou hij voor altijd met zijn zonde blijven bestaan. Hij zou nooit meer gelukkig worden, maar eeuwig miserabel. Wat een vooruitzicht...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben.

Genesis 3:16.

Wanneer begon deze straf en wanneer hield ie op? En hoeveel levens heeft die pijn gekost, want het gaat vaak mis. Nog steeds.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Bonjour:

Dus eeuwig pijniging door een eeuwig straffende god. En dat zondigen is door God in onze hersenen ingepland. Hij is schepper of niet.

Kunnen dit mi enkel nog vergoeilijken door het leven als een spel te zien, verlossing is dan enkel mogelijk door te sterven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bonjour:

Genesis 3:16.

Wanneer begon deze straf en wanneer hield ie op? En hoeveel levens heeft die pijn gekost, want het gaat vaak mis. Nog steeds.

Het probleem begint met een leugen. "God heeft jullie zeker wel verboden van de bomen in de hof te eten, hè?" Het antwoord daarop had gewoon "nee" moeten luiden. De vrouw gaat er echter op in en gaat dan zelf onjuistheden verkondigen. Dit proces leidt tot zelfvernietiging. Hetzelfde principe waarmee we al in het begin van Genesis worden geconfronteerd geldt nu nog steeds. Zolang je de Schepper vertrouwt gaat het goed. Zodra je gaat luisteren naar God's aanklager en niet duidelijk "nee" zegt gaat het fout. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Het probleem begint met een leugen. "God heeft jullie zeker wel verboden van de bomen in de hof te eten, hè?" Het antwoord daarop had gewoon "nee" moeten luiden. De vrouw gaat er echter op in en gaat dan zelf onjuistheden verkondigen. Dit proces leidt tot zelfvernietiging. Hetzelfde principe waarmee we al in het begin van Genesis worden geconfronteerd geldt nu nog steeds. Indien je de Schepper vertrouwt gaat het goed. Zodra je gaat luisteren naar God's aanklager en niet duidelijk "nee" zegt gaat het fout. 

Niet mals wat je hier lijkt te zeggen, hoeveel mensen moeten hun visie dan niet bijstellen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Bonjour:
1 uur geleden zei Thinkfree:

Het begon toen de mens begon te zondigen het stopt wanneer het zondigen ophoud.

Dus eeuwig pijniging door een eeuwig straffende god. En dat zondigen is door God in onze hersenen ingepland. Hij is schepper of niet.

Die heerschappij heeft verband met de vloek der zonden, iets waar een christen absoluut tegen vecht

Die heerschappij komt tot leven waar God niet in het hart woont kijk maar op de continenten waar men raak leeft

Zie ook mensen die zich voor christen uitgeven en zich beroepen op deze heerschappij die voortkomt uit de vloek der zonden die zijn uit God niet maar lasteren zijn heiligheid.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos:

Neen, waarom zou Hij mensen eeuwig pijnigen? Voor Adam betekende het feitelijk een zegen dat hij eeuwig leven kwijtraakte, want anders zou hij voor altijd met zijn zonde blijven bestaan. Hij zou nooit meer gelukkig worden, maar eeuwig miserabel. Wat een vooruitzicht...

Waarom geef jij God de schuld van al het lijden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Nee zekers niet, ik bedoel inclusief het lijden in de hel.

Vergeef me, maar ik zie het niet. Ik geloof niet in eeuwige pijniging in een hel, ik geloof dat God mensen die niet in Hem vertrouwen uitsluit van deelname aan Zijn koninkrijk. God is niet schuldig aan lijden. Integendeel Hij komt juist met redding.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hermanos:

Vergeef me, maar ik zie het niet. Ik geloof niet in eeuwige pijniging in een hel, ik geloof dat God mensen die niet in Hem vertrouwen uitsluit van deelname aan Zijn koninkrijk. God is niet schuldig aan lijden. Integendeel Hij komt juist met redding.

En met consequenties als men er voor kiest om niet gehoorzaam te zijn. Waarom zou iemand die voor God kiest wel eeuwig mogen leven bij God en de ander die eeuwig blijft zondigen tegen God niet eeuwig gestraft mogen worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En met consequenties als men er voor kiest om niet gehoorzaam te zijn. Waarom zou iemand die voor God kiest wel eeuwig mogen leven bij God en de ander die eeuwig blijft zondigen tegen God niet eeuwig gestraft mogen worden?

Je verwijst naar een wraakzuchtige God, niet onze God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En met consequenties als men er voor kiest om niet gehoorzaam te zijn. Waarom zou iemand die voor God kiest wel eeuwig mogen leven bij God en de ander die eeuwig blijft zondigen tegen God niet eeuwig gestraft mogen worden?

Ik vind het niet passend bij een God wiens voornaamste eigenschap liefde is. Hij kijkt niet achterom, gaat zich niet eeuwig bezighouden met een hel die iemand draaiende moet houden. Satan wordt ook vernietigd. Net als bij de zondvloed reinigt God de aarde en kijkt vooruit naar een mooie toekomst zonder een blijvende herinnering aan het verleden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid